Copterline tippui mereen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980550722
Virossa kopteri pudonnut mereen
Julkaistu 13:34

Copterlinesin helikopteri on tippunut mereen Naissaaren edustalla lähellä Tallinnaa. Kopterin kyydeissä oli 12 matkustajaa ja kaksi miehistön jäsentä.
Vielä ei tiedetä kuinka matkustajien on käynyt, mutta helikopteriyhtiö on vahvistanut tiedon onnettomuudesta.

Putoamiskohta on paikallistettu. Viron rajavartioston kopteri ja kolme pelastusalusta on lähetetty paikalle. Kopteri lähti Tallinnasta kello 12.40 kohti Helsinkiä ja katosi tutkasta neljä minuuttia myöhemmin. Onnettomuuden syytä ei vielä tiedetä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan noilla main samanlainen ilma kuin täällä helsingissä? Laivatkaan ei lähde satamasta kovantuulen takia, joten miksi hitossa helikopterilla tollaseen myrskyyn lähdetään?

Onnettomuuden syytä ei vielä tiedetä. Tuuli on ollut noin 17–20 metriä sekunnissa.

on sielläkin myrskynnyt

Clayman sanoi:
Onkohan noilla main samanlainen ilma kuin täällä helsingissä? Laivatkaan ei lähde satamasta kovantuulen takia, joten miksi hitossa helikopterilla tollaseen myrskyyn lähdetään?

Noissa koptereissa on kyllä sellaiset laitteet että lentää voidaan aika kovissa olosuhteissa. Kummallista että se noin pikaseen sieltä tipahti eikä ehtinyt ilmoittaa mihinkään ongelmista, voisi kuvitella että jotain meni rikki ja sen takia tultiin äkkiä alas. No, klo 16 taitaa olla Copterlinen tiedotustilaisuus asiasta.

dink sanoi:
Noissa koptereissa on kyllä sellaiset laitteet että lentää voidaan aika kovissa olosuhteissa. Kummallista että se noin pikaseen sieltä tipahti eikä ehtinyt ilmoittaa mihinkään ongelmista, voisi kuvitella että jotain meni rikki ja sen takia tultiin äkkiä alas. No, klo 16 taitaa olla Copterlinen tiedotustilaisuus asiasta.

Ok, joo vähän kummallista, että tuli alas aika nopsaa. No toivotaan ,että saadaan hyviä uutisia ja kyytiläiset+miehistö on kunnossa.

Mä en välttämättä menis copterlinen kyytiin. Niillähän oli jotain hankaluuksia Suomen joidenkin lentoviranomaisten kanssa. Muistaakseni lentäjien taitotasossa oli parannettavaa tai jotain vastaavaa.

IsoDino sanoi:
Mä en välttämättä menis copterlinen kyytiin. Niillähän oli jotain hankaluuksia Suomen joidenkin lentoviranomaisten kanssa. Muistaakseni lentäjien taitotasossa oli parannettavaa tai jotain vastaavaa.

Juurikin näin. Koko pisnes on suhteellisen mielenkiintoisesti järkätty.

En tiedä onko nykyään mutta vielä hetki sitten ei noilla copterlinen lentäjillä ollut lupaa lentää pimeellä , MUTTA umpisumussa ne sai kuitenkin lentää..jos joku tietää asiasta paremmin ni vois valaista mitä eroa noilla asioilla on.

Onkai noi helikopterit aika kovia pelejä kulkemaan tuulessakin..ja satamaan ei oo tänään jääny muuta ku noi pienimmät tallinnan nopeet alukset.

Toivottavasti ne pelastajat sais sieltä edes osan elossa pois...aika ikävää tollaset onnettomuudet ( ? )

Copterlinelle ilmailuviranomaisten asettamat rajoitukset on purettu, koska virman muutti koulutustaan vastaamaan asetettuja vaatimuksia.

Edit: Eli epäilen että vatkaimeen on tullut jokin tekninen vika. Paha sillä on ilmassa pysyä jos ropelli päättää lähteä eri suuntaan kuin runko.

Miten helikopteri putoaa tosta vaan mereen? Sehän pystyy leijumaan roottorin varassa maahan jos bensa loppuu tai sähköt häviää. Salamako siihen on osunut vai onko ohjaaja saanut sairaskohtauksen ja työntänyt kopterin nopeaan syöksyyn?

miten se pystyy leijumaan?? öö.. mun mielestä se kyllä tippuu kuin kivi vaikka se toimisi kunnolla jos sitä ei osaa lentää.. saatikka sit jos esim sähköt tai bensa loppuu. helikopteri on eri asia kuin lentokone jossa on siivet. :) Tai sit oon vaan väärässä. Mutta surkea onnettomuus. Ei olisi tarvinnut tulla kuolonuhreja. R.I.P.

~Proxi~ sanoi:
miten se pystyy leijumaan?? öö.. mun mielestä se kyllä tippuu kuin kivi vaikka se toimisi kunnolla jos sitä ei osaa lentää.. saatikka sit jos esim sähköt tai bensa loppuu. helikopteri on eri asia kuin lentokone jossa on siivet. :) Tai sit oon vaan väärässä. Mutta surkea onnettomuus. Ei olisi tarvinnut tulla kuolonuhreja. R.I.P.
kyllä sen aika pehmeästi saa maahan,jos on taitava kuski..mä uskon,että ovet on ollu lukos ja äijät vöissä ja siinä on sitten menty pohjaan.. :itku:

Suositut

Back
Ylös Bottom