Chilikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä on jotain mexikolaista juttua mitä naapurit toivat tuliaisiksi. Purkissa luki extra strong, mutta se on päässyt loppumaan. Eli semmonen kysymys mikä näistä suomesta saatavista vois vastata ton tulisuutta? Kastikkeisiin olen sitä käyttänyt ja muutama on mennyt pilalle jo parista tipasta. Se on sinisen väristä, nestemäistä, en tiedä tarkalleen mitä koska purkki on jo roskiksessa

:urjo:Tuo ultradeathin maku on kyllä aika kamala. Hirveän teennäinen, ihankuin jotain valopetroolia ois siihen sekotettu. :urjo:

Tämä on kaikissa näissä extraktipohjaisissa soosseissa ongelmana. Tulisuutta löytyy, mutta maku on suoraan sanonko mistä. Jos jotain tuommosta kastiketta pitää syödä, niin valintani on ehdottomasti tuo Chilikaupan Löyly. Ei ole mitään tappotulista, eli mitään jauhelihamössöjä ei tällä kannata lähtee tulistamaan, mutta esim. dippinä tai suoraan leipien päälle kaadeltuna toimii erittäin hyvin. Viisi tähteä. Jos kuitenkin haluaa jotain ekstraktipohjaisia kokeilla, niin kannattaa tilailla suoraan jotain Mad Dogia, tai jotain toista 5M scovillen tavaraa ja sitä sitten tiputella omaan suosikkichilikastikkeeseen.

Tulee syötyä usein raakana habaneroja ja etenkin juuston kanssa.
Muistan kun joskus aikoinaan jalopenokin lapsena sai poltteen aikaan suussa :D
Onneksi kuitenkaan vaikka kuinka chilejä söisi aina löytyy tarpeeksi tulista :)

Tuli kaverilta jouluna pullo Blair's Mega Deathia. Ei maultaan ehkä parhaimpia, mutta tällä kertaa ajatus ratkaisee ja ajatuksenahan se oli helvetin hieno.

Mitäs hyviä rafloja löytyy tulisesta pitäville? Amarillon Habanero Burger on kyllä yks parhaimpia burgereita, mitä minä olen koskaan saanut kunnian maistaa, mutta tulisuutta voisi tietenkin aina olla enemmän. Suosittelen kyllä, jos ei tulisuuden niin maun vuoksi kaikille. Perus jamppa saa sillä kyllä varmasti hien otsalle ja suun kihelmöimään. Oon kuullut paljon Tampereen Jack the Roosterista, että heillä olisi tarjolla Suomen hoteimmat burgerit. Pitkään pitänyt jo päästä koittamaan.

Tuli kaverilta jouluna pullo Blair's Mega Deathia. Ei maultaan ehkä parhaimpia, mutta tällä kertaa ajatus ratkaisee ja ajatuksenahan se oli helvetin hieno.

Mitäs hyviä rafloja löytyy tulisesta pitäville? Amarillon Habanero Burger on kyllä yks parhaimpia burgereita, mitä minä olen koskaan saanut kunnian maistaa, mutta tulisuutta voisi tietenkin aina olla enemmän. Suosittelen kyllä, jos ei tulisuuden niin maun vuoksi kaikille. Perus jamppa saa sillä kyllä varmasti hien otsalle ja suun kihelmöimään. Oon kuullut paljon Tampereen Jack the Roosterista, että heillä olisi tarjolla Suomen hoteimmat burgerit. Pitkään pitänyt jo päästä koittamaan.

Harmillisesti ei kyllä tosiaan ole tullut törmättyä suomessa hotteihin purilaisiin joten itseänikin kiinnostaa paljon vinkit.
Itsekkin tuon amarillon Habanero Burgerin syönyt ja onhan se paras mitä suomessa syönyt.
Tulisuutta siinä kyllä saisi olla reilusti enemmän.
Jack the Roosterissa pitääkin käydä seuraavan kerran kun tampereelle menee.

Nyt lähti chilikauppaan tilaus:

Daven lahjasetti, 4x148ml
Habanero Chips, 57g 2 pussia
Blair's Original Death, 148ml
Blair's After Death, 148ml
Blair's Ultra Death 20/20, 148ml pakkohan tätäki oli ostaa :D
Pirunpähkinät, 80g

saakeli ku toi tabasco on niinku vettä jois mis on etikan makua. Toivottavasti nää ei oo ihan sellasia. :D

Chilikaupan Löyly. Ei ole mitään tappotulista, eli mitään jauhelihamössöjä ei tällä kannata lähtee tulistamaan, mutta esim. dippinä tai suoraan leipien päälle kaadeltuna toimii erittäin hyvin.
Kyllä mä olen sit aika noviisi, vaikka pystyn aika paljon peruspenttiä tulisempia vetään. Nimittäin kyllä löyly pelkiltään polttaa tätä suuta niin, että kuola valuu valtoimenaan, eikä ole enää mukava olo. Ei vitussa ainakaan dippinä tota, ainakaan sellaisenaan. Tai siis ei se siitä kiinni ole ettenkö pystyisi käyttään sitä vaikka dippinä, mutta siitä on kyllä nautinto kaukana.

Kyllä mä olen sit aika noviisi, vaikka pystyn aika paljon peruspenttiä tulisempia vetään. Nimittäin kyllä löyly pelkiltään polttaa tätä suuta niin, että kuola valuu valtoimenaan, eikä ole enää mukava olo. Ei vitussa ainakaan dippinä tota, ainakaan sellaisenaan. Tai siis ei se siitä kiinni ole ettenkö pystyisi käyttään sitä vaikka dippinä, mutta siitä on kyllä nautinto kaukana.

Joo, kyllä kuulosti aika utopistiselta. En nyt väitä että tässä on käynyt niin, mutta aivan uskomatonta paskaa vetää osa chilipäistä. Samanlaista paskan puhumista ku jossain penkkituloksissa. "kiskaisin tuossa aamulla parikytä nagaa ja huuhtelin 5 miljoonan ekstraktilla alas. ei kyllä polttanut, vitun homot kun eivät tee mitään tulisempaa..." jne

Chilien kanssa kasvaa toleranssi joillaki nopeempaa, joillaki hitaampaa. Jos syö aina vaan tulisempaa ja tulisempaa nii kyl siihen tottuu. Onko se sitte siistiä? Ei musta koska nuo hypertuliset maistuu pahalta ja kilpailemaan ei oo tarkotus ruveta JA suun toleranssi kehittyy nopeempaa ku persauksen!

Ja kyllä, löylyä voi käyttää ihan hyvin dippinä, on pirun hyvää. ;)

Tähän ei meinaa suu tottua sitten millään, jää maistellessa ne arominvivahteiden miettimiset aika vähälle kun pitää ruveta miettimään lähimmän maitopurkin sijaintia :)

26082010005.jpg

Dave's Roasted Garlic soossi on aivan älyttömän hyvää. Ei vaan ole kovin tulista, joten sen kanssa läträäminen tulee kalliiksi. Pari kuukautta sitten loppui tälläinen purkki kuin The Hottest Fuckin' Sauce (vahvuus 600000). Onneksi sain Blair's Mega Death purnukan joululahjaksi (vahvuus 550000). Kestääpi taas sen vajaat pari vuotta, kun en ole niin pro, että noita paljoa tarvisi mihkään roiskia....

Olisiko tietoa mistä voisi ostaa helposti nagasiemeniä? Habanerot ovat alkaneet käydä suhteellisen miedoiksi, ei tule enää samaa potkua kuin ennen. Stokkalla nagoja on joskus myyty, mutta kilohinnalla 150e ei tule kesää.

Näyttää herkulliselta :whip: . Muuten pääsin maistamaan kerran niitä habanero pähkinöitä (liekkö blairsin?). Oli pirun hyviä, tosin myydäänkö niitä enään missään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom