Charles Poliquinin treeni & ravintovinkkejä suomeksi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oletkos varma että itse osaat tutkimuksia lukea? Sehän on kuitenkin aina lukijasta kii miten asian tahtoo ymmärtää. Muutenkin lähes kaikki tutkittu tieto tehdään aloittelija tason urheilijoille ja kokeet kestävät lyhyen aikaa. Myös kontrolli kokeessa on rajallinen. Tällästä tietoa ei juurikaan voi huippu urheiluun suoraa soveltaa eikä kannatakkaan. (en nyt puhu hiilari - insuliini asiasta vaan yleisesti)

Oon samaa mieltä siitä ettei pidä ottaa tosissaan mitä Poliquin nettiin kirjottaa.. aina pitää miettiä omalla järjellä ja suhtautua varauksella tietoon. Sama koskee tutkittua tietoa sitäkin enemän...

Ja geenithän ihmisillä on about samat. Se miten ihminen on toiminut koko elämänsä ei. Jos teet huippu urheilijalle ja amatööritason urheilijalle saman testin on tulos aivan täysin eri. Montahan koetta tehdään olympia tason urheilijoilla? Toisaalta kehen Poliquin soveltaa omia teorioitansa? Uskon myös että kyseinen herra lukee noita tutkimuksia huomattavasti sinua enemän ja on asioista varsin hyvin perillä myös tutkijan näkökulmasta.

Ja juu tuloksia tulee varmasti kokeilun ja sattuman kautta. Mutta sen pohjalle ei rakenneta mainetta, eikä sattumilla luoda pitkiä uria ammattilaistasolla.

Oletkos varma että itse osaat tutkimuksia lukea? Sehän on kuitenkin aina lukijasta kii miten asian tahtoo ymmärtää. Muutenkin lähes kaikki tutkittu tieto tehdään aloittelija tason urheilijoille ja kokeet kestävät lyhyen aikaa. Myös kontrolli kokeessa on rajallinen. Tällästä tietoa ei juurikaan voi huippu urheiluun suoraa soveltaa eikä kannatakkaan. (en nyt puhu hiilari - insuliini asiasta vaan yleisesti)

Oon samaa mieltä siitä ettei pidä ottaa tosissaan mitä Poliquin nettiin kirjottaa.. aina pitää miettiä omalla järjellä ja suhtautua varauksella tietoon. Sama koskee tutkittua tietoa sitäkin enemän...

Ja geenithän ihmisillä on about samat. Se miten ihminen on toiminut koko elämänsä ei. Jos teet huippu urheilijalle ja amatööritason urheilijalle saman testin on tulos aivan täysin eri. Montahan koetta tehdään olympia tason urheilijoilla? Toisaalta kehen Poliquin soveltaa omia teorioitansa? Uskon myös että kyseinen herra lukee noita tutkimuksia huomattavasti sinua enemän ja on asioista varsin hyvin perillä myös tutkijan näkökulmasta.

Ja juu tuloksia tulee varmasti kokeilun ja sattuman kautta. Mutta sen pohjalle ei rakenneta mainetta, eikä sattumilla luoda pitkiä uria ammattilaistasolla.

Lukisit nyt oikeesti koko threadin läpi, ei edelleenkään kukaan ole väittäny että Poliquin on aina ollut ihan hörhö ja puoskari. Ja edelleenkin miksi ihmeessä sitten meidän pitäisi ottaa jotain oppia herran vinkeistä jos ne on testattu huippu-urheilijoilla? kuinkakohan moni kehonrakentaja voitaisiin laskea tähän kastiin?

Ysikymppinen on joskus ehkä kirjoitellut typeriä, mutta ainakin tässä keskustelussa kaveri kirjoittaa täyttä asiaa. Informoivaa tekstiä ja huuhaapaska kumotaan. Jatka samaan malliin!

Mulla mahtaa olla aika helvetin alhaset androgeenitasot kun pidän töissä jopa kahta kännykkää taskussa??? :eek:

Televerkon rakentajilla, jotka ovat olleet yleensä enempi mastojen kanssa tekemisessä, saavat enempi tyttölapsia kuin poikalapsia ;) Että onnea siitä tulevasta tytöstä sitten, kai :D
(Ja ei, tästä ei ole tutkimustulosta. Enempikin empiirinen tutkimustulos :arvi: )

Lukisit nyt oikeesti koko threadin läpi, ei edelleenkään kukaan ole väittäny että Poliquin on aina ollut ihan hörhö ja puoskari. Ja edelleenkin miksi ihmeessä sitten meidän pitäisi ottaa jotain oppia herran vinkeistä jos ne on testattu huippu-urheilijoilla? kuinkakohan moni kehonrakentaja voitaisiin laskea tähän kastiin?

Noi kirjotukset koski lähinnä sitä miten ysikymppinen käyttää AINA tutkimuksia perusteluina. Usein vain on, että ne ovat korkeintaan suuntaa antavia eikä kovinkaan usein sovellettavissa kun aloittelijoihin (reeni puolen tutkimukset siis). Ja en kai kirjottanut että Poliquinista pitää ottaa oppia? quoteta jos kirjoitin näin. Sanoin vain että mies tietää kyllä mitä tekee tukee ne tutkimukset sitä tai ei. Enkä myöskään sanonut että kehonrakentajia pitää laskea tähän kastiin (ei voi myöskään laseka että kehari on kuin tutkimusten koehenkilö). Ja itse oon aina sitä mieltä ettei netissä lukevaa pidä soveltaa suoraan ikinä itseensä. Ei myöskään tutkimuksia. Oman kehon tuntemisen kautta toimivat jutut löytää.. tukee niitä sitten teoria tai käytäntö tai ei kumpikaan.

Ja tutkitusta tiedostahan voi aina sanoa että ne on oikeita kunnes uusi tietous sen kumoaa. Ihminenhän ei voi koskaan päästä mistään itseään koskevasta asiasta varmuuteen koska muuttujia on aivan liikaa... tiedä vaikka omenakin huomena putois ylöspäin :) (älkääkä kitiskö tyhmää esimerkkiä koska se oli sen tarkotuskin .. kitoooos)

Ysikymppinen on joskus ehkä kirjoitellut typeriä, mutta ainakin tässä keskustelussa kaveri kirjoittaa täyttä asiaa. Informoivaa tekstiä ja huuhaapaska kumotaan. Jatka samaan malliin!

Samaa mieltä. Ja minua niin naurattaa tuo miten jotkut valittavat kun ysikymppinen perustelee kantansa tutkimuksilla. Nuo Poliquinin jutut ovat sen verta korkealentoisia, että jotain raakaa faktaa niiden tukena pitäisi olla.

Televerkon rakentajilla, jotka ovat olleet yleensä enempi mastojen kanssa tekemisessä, saavat enempi tyttölapsia kuin poikalapsia ;) Että onnea siitä tulevasta tytöstä sitten, kai :D
(Ja ei, tästä ei ole tutkimustulosta. Enempikin empiirinen tutkimustulos :arvi: )

!!!

Ymmärtäisköhän pomo jos antaisin sille duunipuhelimeni käteen ja sanoisin että en voi käyttää sitä, sillä haluan saada vielä joskus poikalapsen!!! :D

Noi kirjotukset koski lähinnä sitä miten ysikymppinen käyttää AINA tutkimuksia perusteluina. Usein vain on, että ne ovat korkeintaan suuntaa antavia eikä kovinkaan usein sovellettavissa kun aloittelijoihin (reeni puolen tutkimukset siis).

Kuinka monta treenipuolen tutkimusta minä olen postannut osoittaakseni, että Poliquin on väärässä? Suurin osa koski ravintoa, paitsi muutamat jutut kuten, intervallien kesto pitää olla tasan 42 minuuttia ja tasan minuutin tehokas jakso ja 40 sekunnin kevyt ja aerobinen treeni lihoittaa jokaisella askeleella enemmän sinua jne. Jos luulet, että Poliquin lukee tutkimuksia ja vielä ymmärtää niitä niin lue postaus nr. 33 uudestaan.

Hyviä treenejä. Varo ettet pidä kännykkää taskussa treenin aikana, koska se laskee hormonitasoja ja heikentää keskukshermostoa.

Tällane vähä offtopic kommentti tähän väliin, hauskuuttaa kovasti et pakkiksessa aihe "glutamiini - hyötyä vai ei?" vastaa muiden "tieteellisen" foorumien aihetta "Onko olemassa Jumalaa" :D Ihan mielenkiintonen threadi luettavaks, ei siinä mitään, mut kovin on syyttelevä kirjotusasu joillakin kirjottajilla. Mielipiteitä voi toki jakaa mut ei tarvi olla heti lyttäämässä toisia vääräuskoisina :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Upitellaan.

Onko Poliquin jotenkin enemmän pinnalla kuin parin viimevuoden aikana? Ainakin mitä joitain suht uusia lehtiä (nimeltä mainitsematta) olen lueskellut paskalla istuessa, niin suomeenkin näyttäisi olevan levinnyt enemmän näitä Biosignature-taitajia.

Olisi kiva tietää onko Charlesin jutuilla nyt yhtään vahvempaa pohjaa kuin aiemminkaan, ja missä mennään?

Olen ite joskus ollut sitä mieltä että Poliquin oli kingi, olin hirvee fani ja ajattelin että kävisin joskus biosignature 1- ja 2-koulutukset, mutta mitä enemmän tyypistä olen kalastellut tietoa sitä enemmän vaikuttaa että hemmo on 80% myyntimies / 20% asiantuntija.

Ei kaupallistamisessa ole mitään väärää, mutta on ihmisiä jotka myy palveluita jotka oikeasti toimii, ja sitten on tyyppejä jotka ratsastaa fanipohjallaan rikkauksiin, ja tämä zealottilauma imaisee mitä tahansa ko. hemmo päästää suustaan ja ottaa sen jumalan totuutena.

Niinniinni, missä mennään? Onko hemmolta tullut mitään uutta ja kiinnostavaa? Webbisivuja on ainakin sievoinen määrä kun pikaisesti googlettaa.

Kyllä Poliquin on kannuksensa ansainnut, vaikka ehkä nykyään markkinoikin aika aggressiivisesti.

Paha sanoa omalta kohdalta, että onko hype Poliquinin ympärillä laskenut vai kasvanut, koska en ole kovin montaa vuotta vielä herran toimia seurannut. Oma käsitys on, että hän toimii nyt enemmän ravintopuolen jutuissa. Tähän kuuluu erityisesti Biosignature ja lisäravineet.

Olen käynyt Poliquinin PICP 1&2 kurssin Eleikon päämajalla Halmstadissa. Poliquinia itseään ei siellä näkynyt, vaan kurssin veti hänen pääkouluttajansa Derek Woodske. Aivan mahtava kaveri! Käytännössä kävelevä tietopankki ja todella mukava tyyppi. Kurssin järjestelyissä ja vetäjässä ei ollut siis moitteen sijaa. Sisällöstä en poiminut kuitenkaan aivan sylikaupalla heti suoraan käyttöön. Liikkeiden tempo, jalkojen kääntäminen sisään- tai ulospäin reiden koukistuslaitteessa jne ovat juttuja, joilla on jollakin tasolla merkitystä, mutta mikä se on suuremmassa mittakaavassa keskivertourheilijalla tai harrastajalla? Huippua kohti mentäessä tarvitsee toki olla enemmän keinoja käytössä. Muutenkaan en itse ole täysin vakuuttunut laitteiden käytöstä, kun haetaan suorituskyvyn parannusta eikä vain patin kasvattamista. Tässä Poliquin on aika harvinainen tapaus, sillä muut saman tasoiset fysiikkavalmentajat suosittelevat suurimman osan ajasta vain vapailla painoilla tehtävää treeniä.

Juttelin juuri hetki sitten toisella kurssilla 3. tason Poliquin koulutuksen käyneen brittiläisen kaverin kanssa, joka oli käynyt myös Biosignaturen. Hän summasi kurssista hyvin pitkälti sen, mitä olin hieman olettanut. Informaatio on todella hyvää ja erittäin mielenkiintoista. Kuitenkin kun kurssilta kävelee ulos, niin juuri saatua tietoa voi olla todella vaikea laittaa käytäntöön tänään, huomenna tai ensi viikolla. Silti hän sanoi, että kurssi on hintansa arvoinen. Lisäksi runsas (ja jopa kallis) lisäravinteiden käyttö Biosignaturen yhteydessä tuntuu jakavan mielipiteitä.

Robb Wolfilla on blogissaan aika hyvä yhteenveto Biosignaturesta.

"85% of the material I really liked and “bought” right away. 10% I was (and am) unsure of…this pertains specifically to the various protocols centered on insulin management and other conditions i.e.-do the prescribed protocols work? 5% I just could not buy into. Coach Poliquin threw out a few dingers like: right hamstring pulls are a magnesium deficiency and left hamstring pulls are a potassium deficiency and this based on yin/yang theory."

Mutta kuten kaikessa. Poimitaan parhaat päältä joka puolelta ja otetaan ne jutut käyttöön, mitkä tuntuu toimivan omalla kohdalla. :) Tietyissä asioissa fanitan edelleen Poliquinin juttuja, mutta paljon tulee otettua asioita myös muualta.

Coach Poliquin threw out a few dingers like: right hamstring pulls are a magnesium deficiency and left hamstring pulls are a potassium deficiency and this based on yin/yang theory."
Tämmönen paska saa kyllä poliquinin auktoriteetin putoon aika pohjalle. Sama kun jossain artikkelissaan se selitti kuinka jotkut sähkömagneettiset kentät heikentää insuliiniherkkyyttä ja johtopäätös oli että sähkökäyttöisiä kuntosalilaitteita ei kannata käyttää ja nukkuessa pitää ottaa kaikki sähkölaitteet irti seinästä -____-

Silti hän sanoi, että kurssi on hintansa arvoinen.

Niin minäkin sanoisin jos jokainen "leveli" maksaa 1000€. Ei perse kestäis millään myöntää että oisin upottanut noin paljon massia saadakseni turhaa tietoa. Olen jo yhden suhteellisen kalliin "koulutuksen" käynyt (luojan kiitos ilmaiseksi) jossa suurimman osan ajasta olin vähän kahen vaiheilla että lähenkö pois kesken leikin.

Coach Poliquin threw out a few dingers like: right hamstring pulls are a magnesium deficiency and left hamstring pulls are a potassium deficiency and this based on yin/yang theory."

Sama mitä Tuomas sano, pistää ihan oikeasti miettimään suhteellisen kriittisesti mitä kaveri sanoo jos heittelee tällaisia juttuja.

Tähän tosin voi heittää, että jokainen aikansa nero on väärinymmärretty tms, mutta kun... Ei, ei vain pysty. Ei pysty ajatteleen että "jos nyt kuitenkin ehkä? Yksilötasolla?"

Tuomas: Poliquin & sähkölaitteet

Luin muuten itekin tuosta, ja suoraan artikkelista (vapaasti muotoiltuna mutta merkitystä vääristämättä): "Jos pidät kännykkää taskussa salitreenin aikana loukkaannut paljon todennäköisemmin."

Ei ole suomeksi kuten otsikossa sanotaan mutta laitetaan nyt tännekin, kun asia on ollut tapetilla (WLOGeissa mm.).

Mielenkiintoinen blogikirjoitus Mathieu Bouchardilta ei pelkästään aspartaamiin, vaan makeutusaineisiin yleensäkin (NNS:n) liittyen:

http://www.strengthsensei.com/the-real-problem-with-non-nutritious-sweeteners/

"The main problem with NNS consumption is with the brain and the satiety effect .The mechanism that detects sweetness (taste) goes like this: as soon as a food touches the tongue, information about it is sent to the primary taste cortex. Then neurons in the primary taste cortex send projections to areas associated with the brain’s primary reward-pathway located in the dopaminergic midbrain, which will induce a release of dopamine, a neurotransmitter associated with reward and pleasure. The food reward system is essential for the control of food intake and controlling eating behavior.

The activation of T1r3 and Trmp5 (a cation channel that it is essential for transduction of bitter, sweet and umami tastes (13)) by NNS will be enough to activate a cascade of signals. The good news is that the reward center can be activated by calorie dense food too, as these receptors are not the sole mechanism of activation (14,15). Even though the NNS can activate a portion of the taste receptors, a phenomenon made even worse by occasional use, the problem is that they cannot reproduce the dopamine response associated with sucrose intake in the long run (16,17)."

Haluaisin kouluttautua lisää, olin aatellut poliquinin jotain kursseja käydä, mutta nyt en oikeen tiedä kannattaako. Olisko joku muu vastaavanlainen mutta parempi vaihtoehto olemassa, valmennan nuoria uimareita ja itseäni voimamies bodaaja crossfittaaja triathleetiksi.

Back
Ylös Bottom