CERN:in toiminnan huipennus: Large Hadron Collider valmistuu kesällä 2007

Aika hyvin tehty webcam! Jos oikein tarkasti katsoo voi huomata Hupen tippuvan reikään ennen autoja. Kohta saamme ehkä kuvareportaasia tacoannoksista ja kapiokirstuista jostain toisesta ulottuvuudesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja tää yksi maisteri täällä, jonka mielestä kokeellinen tiede on ihan hirveän pelottava juttu kun ei satu itse tietämään siitä YHTÄÄN MITÄÄN, mene ittees ja ole hiljaa, että ihmiset voi keskustella järkevästi.

Hmmm...siis jos sä viittaat tohon mun aiempaan postaukseen jossa kirjoitin ymmärtäväni että jotakuta tälläinen asia voi pelottaa, niin kerrotko mulle miksi pitäis mennä itseeni? Kerrotko mulle kuinka järkevä esim. toi sun edellinen postaus oli? Et sinäkään mitään järin fiksua kuvaa itsestäs anna...

Hmmm...siis jos sä viittaat tohon mun aiempaan postaukseen jossa kirjoitin ymmärtäväni että jotakuta tälläinen asia voi pelottaa, niin kerrotko mulle miksi pitäis mennä itseeni? Kerrotko mulle kuinka järkevä esim. toi sun edellinen postaus oli? Et sinäkään mitään järin fiksua kuvaa itsestäs anna...

En viittaa sun postaukseen enkä antanut järkevää kuvaa itsestäni, mutta hermot meni niks ja naks.

Sun postauksesi oli itseasiassa fiksua kamaa, koska tottakai mäkin ymmärrän, että ihmisiä tällanen saattaa pelottaa, ihminen on sellanen. Mutta mä viittasin postauksessani sellaseen "uusi ja outo asia, sen on pakko olla SAATANASTA!" -ajattelumalliin, joka saa niskakarvat sen verran pystyyn, etten välttämättä osaa ilmaista itseäni enää järkevällä tavalla. Älä mene itseesi, minä ja tämä viittaamani(en nyt muista nimimerkkiä, mutta se vaahtoaja) maisteri mennään.

En viittaa sun postaukseen enkä antanut järkevää kuvaa itsestäni, mutta hermot meni niks ja naks.

Sun postauksesi oli itseasiassa fiksua kamaa, koska tottakai mäkin ymmärrän, että ihmisiä tällanen saattaa pelottaa, ihminen on sellanen. Mutta mä viittasin postauksessani sellaseen "uusi ja outo asia, sen on pakko olla SAATANASTA!" -ajattelumalliin, joka saa niskakarvat sen verran pystyyn, etten välttämättä osaa ilmaista itseäni enää järkevällä tavalla. Älä mene itseesi, minä ja tämä viittaamani(en nyt muista nimimerkkiä, mutta se vaahtoaja) maisteri mennään.

:offtopic:Joo ja no hard feelings. Itelläkin meni pari hernettä nenään ja narsistisena(lue:vainoharhaisena) ihmisenä tottakai kuvittelin että puhe on taas meikäläisen postauksista...;) Mutta ei siinä mitään, jatketaan mielenkiintoisesta aiheesta keskustelua.:offtopic:

olis aika hassua jos tosta ei loppujen lopuks selviäis mitään uutta. Vuoden kallein floppi.
Se olisi itse asiassa äärimmäisen mielenkiintoista. Nykyisten teorioiden valossa LHC:ssä on oikeastaan pakko näkyä jotain uutta, ainakin Higgs. Jos mitään uutta ei muutaman vuoden kuluessa löydy, menee aika lailla koko hiukkasfysiikan kenttä uusiksi.

Ilmottaisivat vaan julkisuuteen et "okei, me suljetaan se, ei tarvii enää pelätä maailmanloppua". Ja sit vaan jatkasivat kokeitaan normaalisti niin ei tarvis enää kattella/kuunnella tommosta paskaa.

Filosofinen kysymys, miksi pitää tappaa itsensä kun pelkää maailmanloppua?

Sanoisin että turhaa touhua (niinkuin yleensä aina).

On se kuitenkin mielenkiintoista elää aikaa kun on jotain uutta ja tuntematonta. Varmasti keskiajalla pelätty eri asioiota eri syistä, osa peloista periytynyt jopa näihin sukupolviin asti (ja varmasti jatkuu). Samanlaisia fiiliksiä on varmasti ollut ensimmäisten atomikokeiden aikaan toisen maailmansodan jälkeen. Sillä erotuksella tosin ettei ollut inteerneettiä jossa pelkoa on helppo levittää ja lietsoa, tahallaan ta tietämättään.

Mut eiks tos vapaudu paljon enemmä energiaa (annihillaatiossa) ku atominhalkeamissa:D?

Ja sen jälkeen kun mylly on hyrränny vuodenpäivät eikä maailmanloppua tulekaan on tappouhkauksia lähetelleet "No hei tiesinhän mä et ei siin mitään käy".

Aihetta sivuten, kannattaa katsoa The Elegant Universe -nimisen sarjan jaksoja. Valottaa ehkä enemmän, mitä tuolla LHC voitaisiin löytää.

edit. näköjään Physical Badasskin vois kattoa nuo klipit.

Krakkerit LHC-kiihdyttimen järjestelmien kimpussa

Kreikkalainen krakkeriryhmä oli lähellä saada Cernin hiukkaskiihdyttimen hallintaansa.

Kreikkalaisryhmä pääsi Cernin verkon suojauksen läpi ja pääsi Compact Muon Solenoid Experimentiin CMS:ään. Ryhmä jätti sinne viestin, jossa luki: "GST: Greek Security Team. We are 2600 - dont mess with us.

Cernin mukaan hyökkäyksestä ei jäänyt mitään haittaa.- Näyttää siltä, että he vain halusivat todistaa CMS:n alttiuden krakkeroinnille, Cernin tiedottaja James Gillies totesi Daily Telegraphille.

- Havaitsimme tunkeutumisyrityksen heti. Tietoverkkomme on monitasoinen: siihen kuuluu yleisverkko sekä paljon tarkemmin suojattu verkko, jolla hallitaan LHC-hiukkaskiihdytintä.

Vnunetin mukaan krakkerit olivat vain ”askeleen päässä” yhden LHC:n detektorin ohjausjärjestelmästä. Detektori on 12,5 tonnin painoinen magneetti, joka on kooltaan 21 metriä pitkä ja 15 metriä korkea.

- Uskomme, että krakkerit pääsivät Fermilabin Tevatronin järjestelmään. Kyseessä ei ollut suuri asia, se osoittaa ainoastaan, että aina on ihmisiä yrittämässä, eräs Cernin tutkija totesi.

Fermilabin Tevatron on Yhdysvalloissa toimiva, kilpaileva hiukkaskiihdytin.

Cern sanoi saaneensa valtavasti puheluita ja sähköpostia yleisöltä, joka pelkää LHC:n tuhoavan planeetan muodostamalla mustia aukkoja.

http://www.itviikko.fi/uutiset/2008/09/13/krakkerit-lhc-kiihdyttimen-jarjestelmien-kimpussa/200823855/7

No niin, jokos jumala löytyi? Vai mitä ne etsimään? Loppuhuipennus meni tällä kertaa vähän ohi korvien.

Ei hätää, ei se loppuhuipennus vielä mennyt. Tuloksia uusien hiukkasten löytymisestä voitaneen odottaa aikaisintaan joskus ensi vuoden lopulta alkaen. Vielähän siellä ei vähään aikaan edes kerätä dataa, vaan vasta testaillaan ja viritellään laitteistoa.

"Vnunetin mukaan krakkerit olivat vain ”askeleen päässä” yhden LHC:n detektorin ohjausjärjestelmästä. Detektori on 12,5 tonnin painoinen magneetti, joka on kooltaan 21 metriä pitkä ja 15 metriä korkea."

Siis meinasiko ne pölliä sen vai mitä? Mitä ne krakkerit muka olisivat siellä tehneet, elleivät satu itse olemaan jotain ydinfyysikkoja. "We are 2600 - dont mess with us." Voi lollero. Oliko CERNiläiset messanneet poikien kanssa? :confused: Seuraavaksi varmaan häkkäävät SPR:n sivut. Pistäisivät noi jätkät hiukkaskiihdyttimeen ja kohti valonnopeutta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom