Captains of Crush gripperit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Äijä
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harhaluulo taisi olla... Kattelin netistä noitten arvoja ja näyttäisi toi 240 vastaavan COC#3:ta? Miten paljon erilainen kahva noissa on?

Hommasin nyt kaveriksi RB:n 180 jonka pitäs olla kait COC2:n tienoolla.. Toistoja saa koko läjän heti alkuun, kai toi 240 kohta kiinni menee jos ei sitten innostuksissaan tulehduta paikkoja :)

Tarkotus olis tilata COC#3 kunhan toi 240 menee pari kertaa kiinni..

Kivaa hommaa :)
Coc vietereissä on millin ohuemmat kahvat. Ei juuri muuta eroa. Paksummat kahvat on hiukan helpompi saada yhteen, Coc jää helpommin sen viimeisen millin auki.
Rb 180 on ollut mittauksissa 1.8-2.3 Coc asteikolla, 240 taas 2.7-3.2.
180:lla kun menee 12-15 toistoa, olis varmaan 240 sulku aika lailla varma, jos nyt ei satu olemaan tiukka 180 ja löysä 240:D
Hyvin muuten puristat, jos vasta oot vietereihin törmännyt...

Kattelin huuto.netistä kyseisiä vimputtimia. Joku myy siellä 29,90€ 1 kpl, ja jos ostaa 2 niin saa 26,90€ kappale hinnalla.
Toimitusaika noin 2 viikkoa ja toimitusmaksut 3,90€-8,00€. Vähä siis halvemmalla kuin suomen kaupoista. Tilaisin silti jenkkilästä.

2kpl maksaa kaikkine kuluineen siis 60,80€.

Coc vietereissä on millin ohuemmat kahvat. Ei juuri muuta eroa. Paksummat kahvat on hiukan helpompi saada yhteen, Coc jää helpommin sen viimeisen millin auki.
Rb 180 on ollut mittauksissa 1.8-2.3 Coc asteikolla, 240 taas 2.7-3.2.
180:lla kun menee 12-15 toistoa, olis varmaan 240 sulku aika lailla varma, jos nyt ei satu olemaan tiukka 180 ja löysä 240:D
Hyvin muuten puristat, jos vasta oot vietereihin törmännyt...

juu tuommosta minäkin katselin.. kiva tietää noi paksuuserot :)

Ja kiitos. Katsotaan kehittyykö tästä ollenkaan... Aloitin ainakin vähän turhan innokkaasti, pitää pari päivää pitää nyt taukoa ettei mene muutkin reenit vituralleen (kaksi päivää aikalailla aamusta iltaan puristelin tuota 180 kun sen sain, vähän kyynärpäässä kipuilee joku :jahas: )

danskulla kovat näppivoimat(kin). olen puristuttanut coc2 varmaan 30llä tyypillä ja 1on saanut sen eka yrittämällä pohjaan. kaksi "toiseksi" lähimmäs päässyttä ei nostellut puntteja lainkaan. monilla jää just muutaman millin auki. coc2 on löysä, mutta mielestäni erittäin hyvä suoritus jos sen eka kokeilu kerralla saa suljettua. menikös montakin toistoa tuolla rb 180?

Nyt menee jo muutamia putkeen kiinni. Tais löytyä oikea kohta. Piti viedä työmaalle muurareillekkin testiin. Ihmettelivät myös et ompa jäyhee, mut meni kiinni kumminkin.

juu ei täältä salilta kukaan muu ole tuota 180:stä saanut kiinni.. haaste on pystyssä yhä, tuu neutris rutistaan ;)

No en minä ensimmäisellä kerralla puristanut kun sen kerran. Heti perästä taisin vitosen tehdä ja tuota pitempää en ole tehnytkään.
eikös se haaste koskenut sitä 240? ei se mulla kiinni mene jos se on jäykempi ku coc3 ku en ole edes sitä puristanu rehellisesti pohjaan. yhden kerran olen saanut sillain pohjaan että olen toisella kädellä tukenut jousi osaa eli puristus yhdellä kädellä mutta ei rehellisesti kuitenkaan:). mun mielestä tuo 5x rb 180 on kyllä hyvä setti kun et ole kerta reenannut sitä.

melkoisia heittoja kyllä rb:ssä jos 180vastaa cocina 1.8-2.3. nahkuri miten tuo on mahdollista tai mistä moinen johtuu?

Meikän rb260 oli ekassa mittauksessa 3.05 ja sen suljin kovimmassa kunnossa kesällä. Nyt uusitamittauksessa jäykkyys 2.67!! Pudonnut liian monta pykälää. Tosin taitaa johtua siitä että jousi on ollut kuristettunakin. Muutenkin tuo jousiosa tuossa rb:ssä vaikuttaa heppoiselta. mm silmukka on pienempi kuin cocissa.. Mutta toisaalta olen tyytyväinen koska nyt on yksi sopiva välijousi tuota kolmosta ajatellen! Meikän br180 on noin 0.5 pykälää jäykempi kuin coc#2. Tällä hetkellä kolmonen on noin 10mm päässä..

edit
Meikän rb260 oli ekassa mittauksessa 3.05 ja sen suljin kovimmassa kunnossa kesällä. Nyt uusitamittauksessa jäykkyys 2.67!! Pudonnut liian monta pykälää. Tosin taitaa johtua siitä että jousi on ollut kuristettunakin. Muutenkin tuo jousiosa tuossa rb:ssä vaikuttaa heppoiselta. mm silmukka on pienempi kuin cocissa.. Mutta toisaalta olen tyytyväinen koska nyt on yksi sopiva välijousi tuota kolmosta ajatellen! Meikän br180 on noin 0.5 pykälää jäykempi kuin coc#2. Tällä hetkellä kolmonen on noin 10mm päässä..
kokeilitko kovimmassa kunnossa coc3 ja jos niin miltä se tuntui?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
en mää mitään tarvi. pitäs joskus kyllä ihan mielenkiinnon vuoksi tulla testaamaan rb:tä

edit
kokeilitko kovimmassa kunnossa coc3 ja jos niin miltä se tuntui?
No se kieltämättä tuntui jäykemmältä, vaikka silloin pohjassa kestikin ja muistaakseni sen 19mm suljinkin? Normaalisululla taisi olla aika samoissa kuin nytkin. Ajattelin että se vaan on jousien eroavaisuutta tai jotain. Tuo kolmonen on kuitenkin mitattu 3,15 arvoiseksi joten ajattelin se johtuvan ihan siitäkin. Tosin nyt miulla on toinen kolmonen mikä on 3,05 ja sitä en aio kuristaa mitenkään, joten tiedän ettei se todennäköisesti löysty mihinkään..

melkoisia heittoja kyllä rb:ssä jos 180vastaa cocina 1.8-2.3. nahkuri miten tuo on mahdollista tai mistä moinen johtuu?
Kyllä niitä heittoja on muissakin vietereissä. Esim. mun #2.5 on mitattu 2.87, aika liki kolmosta siis. (mun #3=3.05 ja #3.5=3.47)
Jostain luin joskus, että jos niitä tehtäisiin tarkkuustyönä, hinta olisi moninkertainen. Ja sitähän ei tarvi enää nostaa. Mutta näillä mennään, heittoja niissä on kaikissa.
Kapteeneissa on melko varmaa se, että esim. #2.5 ei ole jäkempi kuin #3 tai #1.5 jäykempi kuin #2.
Rb:ssä saattaa tulla vastaan kovempi 160 kuin vastaava 180 tai varsinkin 240 joka on jäykempi kuin 260. Niitä on paljon.
Siksi suosin itse CoC vietereitä, ja nyt on pari BB (Beef Builder) vieteriä matkalla Usa:sta kohti Suomea. Ne ovat myös tosi laadukkaita. Niitä vaan ei kai kukaan tuo maahan.

Ja oikeastaan tuo vaihtelu on hauskaa. Voi vaikka vaihdella päittäin kaverin kanssa jos haluaa jotain tiettyä jäykkyyttä. Luulen että nuo heitot tulee siinä vaiheessa kun tanko käännetään jouseksi. Mikäli jousen aukeama heittää vaikka millinkin, niin kahvojen kanssa heitto voi olla jo 3-4mm. Kahvoihin poratut reijät on varmaan samansyvyisiä, luulisi ainakin. Toisaalta upotussyvyyskin vaikuttaa mikäli näissä heittoja on.

Ajatelkaa nyt jos normaali #3 aukeema on 70mm ja jos sama jousi taivutetaan silleen että aukeema on vaikka 140mm, eli tätä ei voisi enää edes gripperiksi sanoa. Tarvittaisiin ihan valtava voima saamaan tuo pohjaan. Toisaalta jos tuo aukeema kahvojen välissä on vaikka 40mm, niin tottakai se on löysempi..

Viimeaikoina mitatut kolmoset on olleet melko tasaisia. #2.5 on ollut ihan älyttömiä heittoja!

Jahas, RB 130 hädin tuskin oikealla kiinni. Saatana kyllähän minä sen arvasin. Melko pitkään saa varmasti treenata, että tuo 180 menee kiinni. Sellainen tekniikka tuntuu parhaalta, että puristaa ensin kolmella sormella ja pikkusormi tulee vauhdissa mukaan. Näin varsinkin pienikätisellä se auttaa saamaan enemmän sitä heikointa sormea kahvalle ja siten liike ei mene liiaksi "kämmenelle"

Jahas, RB 130 hädin tuskin oikealla kiinni. Saatana kyllähän minä sen arvasin. Melko pitkään saa varmasti treenata, että tuo 180 menee kiinni.

Keväällä hommasin itselleni RB 130 ja 210 (välikoot oli loppu). Silloin 130 meni juuri ja juuri kiinni. Kesällä hommasin niille kaveriksi 160 ja 180 -paunaiset RB:t. Noilla olen satunnaisesti puristellut ja jo kesällä tein 130:lla yli 20 toiston sarjoja, parhaimmillaan meni 30 toistoa. Nyt tuolla 180:lla olen saanut 8 toistoa, mutta 210 ei mene vieläkään kiinni. Oikealla jää ehkä millin verran auki, vasemmalla puolisen senttiä.

mihinkä nuita vois lähettää mittaukseen?

NEUTRAALI, 180 kiinni ja haluamasi kortti puoleen hintaan :) Se oli se toinen osa..
Niitä pystyy itsekin jotenkin mittaamaan. Tuollaisen penkin se vaatii. Kuvassa n.30 mm liina ja #1 hätää kärsimässä.
Kuva1.jpg

Painoa vaan kahvojen päähän n. 2 cm liinalla, keskiarvo #1 37.5kg, #2 50 kg, #3 68 kg ja nelkku 95 kg. Nämä on tietysti suuntaa antavia arvoja ja jouset eroavat kyllä muutenkin vastukseltaan. Toiset ovat helppoja alussa, mutta tiukentuvat tosi kovasti loppua kohden(helpompi sulkea käsin), kun taas toisissa vastus on tasaisen jäykkä alusta asti.

Aargh :curs: Tilasin viime tiistaina ironmindilta kahdet gripperit, eikä vieläkään näy :curs:

Mites muilla luki ironmindin "order history":ssa?

Itellä -> Web Confirmation Number "********" Order number "N/A" Ordered date "10/16/2007" Status "Web order received"

Kaksi postia ironmindilta tullu ja rahat lähteny tililtä(:dance:).

Tarkottaako toi status nyt sitä, että eivät ole saanneet muuta aikaiseksi, kuin vastaanottanut tilauksen? :itku: Voiko tota lähetystä seurata mistään? Order number löytyy, tuli yhdensähköpostin mukana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom