CAGE 24, LA 9.11.2013 @ Turku Logomo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi S
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olnko väärässä vai oliko se turkulaisyleisön perinteinen klassikkoedustaja, "Tapa se naapuri" -tyyppi, jäänyt tällä kertaa kotiin? Hyvä tunnelma tuntui olevan melkein alusta asti, ottelijatkin kiittelivät. Harmi että sinällään loistavan Logomon yleisökapasiteetti on hieman rajallinen.

Se oli vaihdettu "Hakkaa se! Sillä on bermuda shortsit" -tyyppiin.

Makulle seuraavaksi Suomalainen vastus? Ei ollu ensimmäinen eikä viimeinen tappio. Jos meinaa huipulle päästä, on asenne häviämiseen muututtava, muuten siirrytään sit eläkkeelle parin matsin tappioputken jälkeen.
Kaipa se nyt tappio saa koville ottaa kuhan oppii niistä. Maku kirjotteli facebookkiin seuraavasti
Jengi sanoo, ettei mun tarvi pyydellä anteeks.... mä pyydän kuitenkin anteeks sitä, että tuotin pettymyksen, pyydän anteeks sitä että pilasin todella monen päivän. Ja annoin perheeni katsoa 15min kun mua lyötiin. Eihän fyysisesti muhun sattunu, oikeastaan nautin pienestä kivusta. Jenkki oli kovempi ja vaikka luut paukkuivat hänen nilkassa niin hän ei taputtanut vaan taisteli loppuun asti... hatun nostot siitä hänelle!

Ei se oli kivaa hävitä varsinkaan kotiyleisön edessä. Tiedän, että moni ihminen nauttii häviöstäni... se on ehkä se suurin syy miks mä haluaisin tulla kerran vielä kahta kovempana takaisin ja näyttää mihin musta oikeesti on. En kadu edelleenkään show meininkiä, koska moni ihminen maksoi siitä touhusta mitä loin logomoon. Halusin voittaa isänpäivän kunniaksi ja olla se poika kenestä läheiset ja fanit on ylpeitä. Annan häviölle aikaa ja katon mitä sydämmeni sanoo... olen monelle nuorelle marakatille esikuva ja en halua olla se esikuva joka luovuttaa. Kuten paras kaverini Bujar sanoi "ne ihmiset nauttii kun sä lopetat niin älä anna niille sitä ilonaihetta".
Todella iso kiitos kaikille jotka on tukenu mua ennen matsia ja matsin jälkeen! Kyyneleet mitkä on valunu eilisestä asti tähän hetkeen saakka on osoitus siitä, että mä en oo syntyny häviämään. Multa on viety paljon ja haluan osan elämältä takaisin!

Maku oli matsin jälkeen kuin maansa myynyt, mutta eiköhän se tuolta vielä nouse kovempana takaisin. Taso on nyt mitattu ja tuosta pitää lähteä ylöspäin, mikä ei ole ollenkaan mahdotonta vielä verrattain nuorelle ottelijalle. Ehkä Makulla on hieman toi fokus ollut liikaa painin puolella ja nyt tarvitsisi saada tuohon pystyyn sitä tekemisen meininkiä. Ward oli ihan amatööri pystyssä, mutta jotain se sieltä läpsytteli tulemaan jalat ihan suorina ja tönkköinä. Mattopelikin olisi paljon helpompaa, kun vastustajaa on hiukan pehmitetty pystyssä ja sen jälkeen matossa, sitten vasta vastustaja lukkoon ja homma poikki.

Hyvä iltama muuten ja porukka hyvin messissä. Monessa matsissa kuitenkin aika turhanaikaista painia ja nujuamista vailla mitään suurempaa ideaa. Suomivaparin kärkinimien täytyisi nyt keskittyä enemmän myös pystypuoleen, hyvänä esimerkkinä oli mielestäni Tipin otteet, joissa mies esitteli hyvää pystyä ja yläpotkuakin sieltä lähti tosi mallikkaasti. Maailman tason ukkoja ei millään pelkällä painilla tai bjj:llä voiteta, siellä on monella niin kova tdd, ettei niitä ukkoja saa maahan kuin hyvällä tuurilla. Sitten jos tulee turpaan koko ajan pystyssä, niin kyllä niistä tulee vähän helvetin vaikeita otteluita.

Lähdemäen esitys oli kyllä yksi illan vakuuttavimmista. Pystyssä kovaa ryskäämistä, eikä antanut espanjalaiselle mitään siimaa missään kohtaa. Sitten kun oli pystyssä vähän myllyttänyt, niin pisti espanjanihmeen lukkoon ja nukkumattihan sille tuli. Hieno voitto ja kovaa tekemistä.

Näistä huudoista itselle jäi ehkä parhaana mieleen "Lyö sitä, se on pienempi!" =)

Urheilun suurta draamaa IS-TV:n puolella, käytiin kuvaamassa Makwanin meininkejä ennen matsia - ja vähän toisenlaista tunnelmaa matsin jälkeen. Tehdään syvällisempää haastista sitten, kun on pöly laskeutunut.

Olipas yllättävä pätkä!

Veikkaan että pakkiksen aina yhtä avarakatseisilla kamppailuspesialisteilla menee linimentit väärään kurkkuun tästä(kin) clipistä...

Tsekkasin ton Wardin haastattelun ja vaikutti kaikin puolin fiksulta ja mukavalta mieheltä. Hyvä etä voitti:)

Tsekkasin ton Wardin haastattelun ja vaikutti kaikin puolin fiksulta ja mukavalta mieheltä. Hyvä etä voitti:)
Oli ihan hauska että jaksoi siellä kekkereilläkin vielä jutella täysin random jannulle ihan jonkin aikaa ku vaa hihasta nykäsi. Mukava tyyppi oli!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eka ja viimeinen cage...
Kuudes, mutta ei viimeinen Cage.

Tämä voi kyllä käydä hieman tylsäksi, jos kaikki tulevat kertomaan, että kuinka mones Cage oli ja että jääkö viimeiseksi. Vai oliko viestilläsi joku muu tarkoitus? Kannattaisi ehkä avata vähän enemmän, jos kokemus kerran oli noin huono, että piti sitä oikein kolmella pisteellä korostaa.

Nopeen profiloinnin perusteella päädyin siihen että kannattanee tyytyä siihen tietoon että nimimerkki mäykky ei ole enää Cageen tulossa. Tuskin sieltä mitään järkevää perustelua on tulossa joten mäykky ole kiltti äläkä avaa/perustele viestiäsi.

Urheilun suurta draamaa IS-TV:n puolella, käytiin kuvaamassa Makwanin meininkejä ennen matsia - ja vähän toisenlaista tunnelmaa matsin jälkeen. Tehdään syvällisempää haastista sitten, kun on pöly laskeutunut.
Olen varmaan paha ihminen, mutta voi että sitä naurun määrää, kun videolla siirryttiin nokkeluudesta yhtäkkiä vähän synkempiin vesiin. "Mitäs nyt tohon sanoo..." Vaikutti kovasti sketsiltä, mutta sitähän se ei ollut. :D

Yle puheelta tuli tauolla Sormusen ja Matchmakerin haastattelu. Haluavat enemmän Suomi vs Suomi matseja. Itse en ole ihan samaa mieltä. Perus "Kalle Cagenkatsoja" haluaa nähdä Suomalaisen voittavan ulkomaalaisen. Aika harvalla on kuitenkaan tiedossa Suomalaisten ottelijoiden taustat. Moni katsoja varmaan tuntee vain maineventin kamppailijat. Niinimäki otteli 11 voittoa putkeen jotta pääsi ufc. Suomi vs Suomi matseissa tulee aina jommalle kummalle tappio.

Siis toki ne korttien ekat matsit voi hyvin olla Suomi vs Suomi ja sit loppuihin kunnon vastustajia ulkomailta. Ei mitään paisteja Liettuasta.... Enemmän vaikka Suomi vs Ruotsi. Samassa haastattelussa mainittiin Valamaa vs Puolakka. Itselle tuo on aika lose lose ottelu kun kannatan molempia. Vaikea laittaa suomalainen toisen suomalaisen edelle kannustaessa. Väkisin sitten kääntyy Turku vs Helsinki matsiksi. En nyt tietenkään sano, että Suomi vs Suomi matsit ei vois olla hyviä. Ja olen tulossa paikanpäälle niitäkin katsomaan.

Jos suomivapari menee paljon paikkakunta vs paikkakunta matseiksi niin pysyykö skene silti yhtenäisenä? Kannustetaan omia cagessa, mutta toivottavasti huudellaan myös naapuri kaupungin ottelijaa isoon häkkiin jos paikka on. Yhtenä ongelmana on myös se, että suomessa on vähän saleja. Otteleeko sitten FFG ukot toisiaan vastaan? Kannataako salien huippujen enää treenata keskenään jos niitä tykätään laittaa vastakkain matseihin?

Juuri näin. Tuossa tulikin tiivistetysti Suomi vs Suomi -matsien peruspointit. Alkukortin matsit voivat hyvin olla noita paikkakunta vastaan paikkakunta -otteluita, mutta sitten jo kokeneempien kohdalla syödään vahvasti hyvien äijien rekordia ja murennetaan tuota nykyisin erittäin hyvin toimivaa yhteistyötä seurojen välillä.

Valamaa, Hirvikangas, Niinimäki ja Packalen treenaavat kaikki yhdessä GB-Gymin Kuivasen, Puolakan jne. kanssa, sekä Espoon Salovaaran ja Silanderin kanssa. Uskallan väittää, että yhteistyö on hyödyttänyt heitä kaikkia.

Tietenkin jos Suomi vs Suomi -matseja saadaan treeniympyröiden ulkopuolelta, niin erittäin hauskahan niitä on katsoa. Itse esimerkiksi odotan innolla tulevaa Forsell vs Matteus -matsia. Matchmakerille nuo ottelijoiden sidokset tietenkin tuovat lisähommia, mutta jos lajin kotimaisten huippujen parasta ja kansainvälistä menestystä oikeasti halutaan, on tuo vaiva vain nähtävä.

Vois toi Musta Barbaari kyl pysyä poissa vähintään haastatteluista. Ihme idiootti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom