C-Vitamiinin annostus

Katabolic sanoi:
Kellään hyviä vinkkejä noiden poretablettejen pilkkomiseen (kahteen osaan)? Ensimmäisen pilkkomiskokeilun tulos oli läjä epämääräisiä tabletinmurusia :david:

TERÄVÄ ja muutenkin kunnollinen kokkiveitsi leikkaa todella nätisti poretabletin kahtia. :rock:

Olen lukenut jostain että ylimääräinen C-vitamiini poistuu kropasta alle aikayksikön. Tämän takia otan 500 mg vuorokaudessa, ei yhtään enempää.

Pantani sanoi:
TERÄVÄ ja muutenkin kunnollinen kokkiveitsi leikkaa todella nätisti poretabletin kahtia. :rock:
ei tarvi kun tehdä pieni naarmu keskelle tabua ja napsuttaa kahtia..

1g päiväs ni pysytään terveenä! Mielenkiintosia juttuja lukenu, et vasta nää 500mg/päivä tai enemmän alkaa oikeesti vaikuttamaan mm. syöpää ehkäsevänä ja astmaoireita vähentävänä tekijänä.

2-3g päivässä. Treenipäivänä aamulla 1g ja ennen treeniä & treenin jälkeen gramma.

Hulkki sanoo:

C-vitamiinista on useita hyötyjä kovaa harjoittelevalle ihmiselle, eikä normaaleissa monivitamiineissa ole yleensä kuin hyvin pieni määrä C-vitamiinia. Itse otan 500 mg C-vitamiinia aamuin, illoin, ja ennen treeniä.

Ei mulla muuta... :D

Eikö tästä oo ollu viime aikoina juttua tälläkin palstalla ja ihan faktaakin esillä siitä että yli 500mg c-vitsku annokset ovat haitaksi proteiinisynteesille? Olisi kiva kuulla jonkun reippaasti c-vitamiinia käyttävän argumentit aiheesta.

Tässä vielä faktaa.
http://www.ergo-log.com/vitamincendurancetraining.html

Näin on ja lisää faktaa täältä.

Hulkki sanoo:

Ei mulla muuta... :D

Maailman väsynein perustelu. Hulkki on itsekin sanonut että menee hermot kun ihmiset linkittelevät hänen vuosia vanhoja postauksiaan jonkinlaisena jumalallisena viisautena.

Pääsin heti käyttämään Keskiverto-Pakkislainen-meemiä tositilanteessa :D

Liitteet

• 13810700.webp
    13810700.webp
    12,3 KB · Katsottu: 904
Hmm... toisaalta ihmetyttää, että minkä takia tuossa aika äskettäin ilmestyneessä Hulkin ja Bullin Muscle Challenge- treeni/ravinto-ohjelmassa suositellaan nappaamaan c-vitamiinia treenin jälkeen. Sillekin lienee kuitenkin jokin perustelu eikä täten kyse voi olla vain jostain "vanhasta Hulkin postauksesta".

^ Kyllä se varmasti johonkin perustuu mutta tutkimustieto se ainakaan ei ole. Linkitin tuonne toiseen ketjuun sen melko laajan katsauksen, mistä käy päivänselvästi ilmi, ettei siitä ole mitään hyötyä ja todennäköisemmin jopa haittaa. Osa treenin hyvistä vaikutuksista välittyy happiradikaalien avulla, joten niitä tuskin kannattaa blokata antioksidanteilla.

Jopa Bull ja Hulkki voivat olla joissain asioissa erehtyväisiä, vaikka yleisesti ottaen kovia kavereita ovatkin.

Jopa Bull ja Hulkki voivat olla joissain asioissa erehtyväisiä, vaikka yleisesti ottaen kovia kavereita ovatkin.

Jep, eivät ole varmaan niin paljoa perehtyneet ko.asian tutkimuksiin.

Kukaan ei voi olla perillä kaikkien treeni ja ravintoasioiden viimeisimmistä tutkimustuloksista jatkuvasti. Tieto leviää yleiseen tietämykseen jonkinlaisella viiveellä.

Kuinkas paljon nyky tieteen mukaan C-Vitskua tulisi päivässä saada ? Pituus 180. Paino 83. Treenaan kovaa 5krt/Vko.

Itellä löytyy kaapista noita, Rainbow pore C-vitamiinia 80 mg. Oon ottanu 1-2 päivässä, mutta nyt kun lukenut tätä ketjua niin paljonko noita oikeasti olisi hyvä ottaa ?:)

Back
Ylös Bottom