Burberry

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä olet mieltä Burberryn vaatteista?
Itse tutustuin merkkiin vasta pari päivää sitten Stockmannilla.
Tyttöystävä on tosi pitkän aikaa himoinnut B.B:n kaulahuivia, nyt ajattelin yllättää ja ostaa sen sille..
Mutta kannattaako?

Olen lueskelllut netistä Burberrystä ja aika voimakkaasti jakautuu mielipiteet kannattajiin ja vastustajiin. Monen mielestä esim. ruutuhuivit ovat tätimäisiä ja out, toiset taas vannoo kiven kovaan Burberryn nimiin.
Kuinka moni teistä käyttää tai omistaa jonkun B.B:n vaatekappaleen?

Burberry on siis kallis, vuonna 1856 perustettu Englantilainen luksusvaatemerkki. Kuuluisaksi Burberry on tullut ruudullisista vaatteistaan, mutta mallistosta löytyy paljon muutakin. Burberry.
Esimerkkihintoja Stocmannilta: Saunatakki yli 400€ ja kaulahuivi 120e. :eek:
(Noi siis ulkomuistista, en muista muita.)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikäli sulla on intoa ja varaa tuollaiseen ja tyttökaveri tykkäisi kovasti, niin kyllähän se kannattaa!

Minulla ei tietenkään mitään 120€ maksavia kaulaliinoja ole... Mielestäni Burberry on hieman liian sovinnainen merkki minulle muutenkin. Ajaton ja klassinenhan se on kyllä.

Elä herranjumala osta!

Ei naisille saa ostaa kaikkea mitä ne haluaa. Tottuvat pian siihen.
Sitäpaitsi itsenäinen ostaa itse haluamansa. Eikai se tosiaan 120 euroa maksa? Jos maksaa niin hullu on nainen joka semmosta halajaa ja vielä hullumpi mies jos semmosen ostaa...

Voiko joku ns. tavanihminen tarvita 120 euron kaulahuivia? Eri juttu on toki jos naisesi on "lady" ja tottunut luxukseen. Ja jos sulla on ylimääräistä rahaa ja oot tottunut ostamaan kaikkea kallista tytsyllesi.

Itse käyttäsin 120 euroa ihan johonkin muuhun...

Kauhean näköisiä Burberryt IMO. Osta joku halpa kopio niin ei vituta niin paljoa jälkeenpäin :D Tuosta alkaa muuten loputon kierre kohti Burberry-tätiä, joka pukeutuu pelkästään Burberryyn, koska kaikki muut asusteet ovat Burberryn rinnalla "rihkamaa". Tulee kalliiksi teille. Sano vaikka että Pakkiksen muotiosastolla todettiin Burberryn olevan TODELLA out..

:offtopic: Ite sain 125e maksavat lenkkarit avovaimolta joululahjaksi, olen onnellinen..

Ironbutt sanoi:
Elä herranjumala osta!

Ei naisille saa ostaa kaikkea mitä ne haluaa. Tottuvat pian siihen.
Sitäpaitsi itsenäinen ostaa itse haluamansa. Eikai se tosiaan 120 euroa maksa? Jos maksaa niin hullu on nainen joka semmosta halajaa ja vielä hullumpi mies jos semmosen ostaa...

Voiko joku ns. tavanihminen tarvita 120 euron kaulahuivia. Eri juttu on toki jos naisesi on "lady" ja tottunut luxukseen. Ja jos sulla on ylimääräistä rahaa.
Itse käyttäsin 120 euroa ihan johonkin muuhun...
Tossa tuli oikeastaan ne kaikki kysymykset, joita olen itsekin miettinyt.

En osta mielestäni liikaa, harvoin edes ostan jotain.
Alennusmyynneistä sen saa 80€:llä, tinkaamalla varmaan pääsee ainakin samaan.
Ei oikeastaan ole lady, mutta tykkää käyttää muodikkaita vaatteita ja ostaa usein niitä. Ja ei ole ostanut itse, koska ei ole rahaa pistää niin paljoa huiviin, on tärkeämpiäkin ostoksia.
Olen miettinyt, että se n.80€ tuo tosi hyvän mielen pitkäksi aikaa, sen rahan voi kyllä käyttää paljon huonomminkin. Muutama baarireissu esim. kustantaa saman verran.
Mulla on sama homma tän kaulaketjun kanssa, makso ihan sikana, mutta on JOKA aamu tosi mukava pistää kaulaan ja lämmittää mieltä monesti päivässä.
Aika hullua. :)

:haart: Burberry,aah,miten ihanaa! Olen vieläkin ihan täpinöissä viime joulusta, koska rakkaani osti minulle kauan himoitsemani Burberryn kaulahuivin joululahjaksi,im loving it! Burberrya saa myös muunakin kuin pelkkänä ruutuna esim.kyseinen kaulahuivini on raidallinen, koska kumppani ei tykännyt ruutukuviosta. Se on erittäin kaunis. Taidan olla rakastunut kaulahuiviin!
Jos sinulla on varaa siihen niin miksei, mutta itse kannatan periaatetta, että elää varojensa mukaan. Turha viimesiä hiluja on laittaa luksustuotteeseen ja kituuttaa jälkeenpäin. Pakko myöntää, se on kyllä niinkuin kaunis kaulakoru, joka merkitsee paljon ja jota tahtoo aina pitää. Toivottavasti kesä ei tule koskaan! :lol2:

Onhan se, mutta korut on jotenkin eri juttu. Niitä voi pitää yötäpäivää. Kaulahuivi on kaulahuivi, sitä käytetään tasan talvitakin kanssa.

Tuo muodikkuus on yks ristiriitanen juttu: monet ladylike -kollegani (30 v. molemmin puolin) ostavat monet muodikkaat kuteensa... arvaa mistä? Henkasta ja Maukasta!
Ei kukaan tuijota yksittäisen vaatekappaleen merkkiä. Ihan sama onko kyseessä "halpa kopio" vai aito juttu kunhan kokonaisuus on kunnossa. Tässä kohtaa noi korut on aika tärkeä juttu - ne viimeistelee tyylin!

Saapas sanoi:
Alennusmyynneistä sen saa 80€:llä, tinkaamalla varmaan pääsee ainakin samaan.
Ei oikeastaan ole lady, mutta tykkää käyttää muodikkaita vaatteita ja ostaa usein niitä.

No jos tyttöystäväsi tykkää pukeutua muodikkaasti, niin burberryä ei kannatta ostaa. Se oli kuulemma muodikas n. 3 vuotta sitten, nyt lähinnä klisee..(ai mistä tiedän..? tyttöystävä työskentelee muodin yms. parissa ja valistaa mua aina ihan pyytämättä). Odottelin tyttöystävää tässä hiljattain Aleksilla ruuhka-aikaan ja aloin huvikseni bongailemaan kuinka monella naisella (tai miehellä) on ks. huivi). Vartissä bongailin yli 70.. :urjo:

Vielä pakko lisätä: lahjan arvolla ei ole merkitystä. Ajatus on tärkein.

Itse muistan parhaiten erään lahjan nuoruusvuosilta (sopii hyvin tähän tilanteeseen - armeija kutsuu sinuakin):
Silloinen sulhoni oli lähdössä armeijaan, saattelin hänet juna-asemalle ja hyvästejä heittäessämme hän teki kauniin eleen: Vähistä rahoistaan (tiesin että on "köyhä" kun oli opiskelujen välillä menossa armeijaan) hän osti minulle colan makuisen Chuba Chubs -tikkarin juna-aseman R-kioskilta. Oih - se oli niin ihanaa. Snif!

Mä taas vihaan burberryä. Nykyään joka vitun suomenruotsalaisella isin lellikillä on sellainen. Mun koulussa yli puolella oli burberryn kaulaliinat. Onneksi niitä ei ulkomailla pahemmin näe. Tiesi heti lomalta palatessa ketkä lentokentällä on suomalaisia kun alkoi nähdä burberryn kaulahuiveja...

Kaikki ostakoon mitä lystää...

Shamrock sanoi:
No jos tyttöystäväsi tykkää pukeutua muodikkaasti, niin burberryä ei kannatta ostaa. Se oli kuulemma muodikas n. 3 vuotta sitten, nyt lähinnä klisee..

Se on klisee junteille yms. urpoille, mutta jos pukeutuminen on muuten sopivasti ajattoman tyylikästä ja vaatteet laadukkaita, Burberryn kaulaliina sopii kuin nenä päähän.

Annoin vaimolle joululahjaksi Burberryn kaulaliinan ja lapaset, ovat kuulemma yhtä lämpimät kuin Vapaa Valinnan vermeetkin... :rolleyes:

Taha sanoi:
Se on klisee junteille yms. urpoille, mutta jos pukeutuminen on muuten sopivasti ajattoman tyylikästä ja vaatteet laadukkaita, Burberryn kaulaliina sopii kuin nenä päähän.

Jep sopii yhtä hyvin kuin nenä Gérard Depardieun päähän. Nyt puhuttiinkin muodikkuudesta, ei klassisesta tyylikkäästä pukeutumisesta. Jota tosin Burberry ei enää edusta... siitä on tullut koko kansan "kansitakki" Vaatehuoneelta.

Hei Shamrock, pyytäisitkö likkakaveriasi kertomaan oman mielipiteensä ja sen, kuinka "in" merkki on tällä hetkellä? Etenkin tuo ruutukaulahuivi... :D
Vois tehdä sen jopa mielellään, mikäli sinuakin sivistää, vaikka et juuri pyydäkään..
Olis kiva kuulla ihan muodin ammattilaiselta tämän päivän tilanne. :)

Saapas sanoi:
Mitä olet mieltä Burberryn vaatteista?
Itse tutustuin merkkiin vasta pari päivää sitten Stockmannilla.
Tyttöystävä on tosi pitkän aikaa himoinnut B.B:n kaulahuivia, nyt ajattelin yllättää ja ostaa sen sille..
Mutta kannattaako?

Älä hitossa osta. Jopa tällainen kolmekymppinen setä tietää, että moiset kuuluvat vaatehuoneen hyllylle sinne "90-luku" -laatikkoon. Päälle sopii korkeintaan niille kahdelle teinipissisblondille, jotka painavat vuodesta toiseen Tapiolan Stockalla kahvion wienertiskin ja takkiosaston "vaaleat tätimäiset 3/4 takit" -räkin väliä.

Saapas sanoi:
Hei Shamrock, pyytäisitkö likkakaveriasi kertomaan oman mielipiteensä ja sen, kuinka "in" merkki on tällä hetkellä? Etenkin tuo ruutukaulahuivi... :D
Vois tehdä sen jopa mielellään, mikäli sinuakin sivistää, vaikka et juuri pyydäkään..
Olis kiva kuulla ihan muodin ammattilaiselta tämän päivän tilanne. :)

Niin siis saan kuulla siltä aina mikä in ja out... ja tuo ruudullinen burberry on kuulemma pahasti out. ;)

:lol2:
Sain hyvät naurut tässä yksi päivä kun istuin autossani liikennevaloissa forumin nurkalla ja laskeskelin ohi kiitävien tytsyjen burberry kaulaliinoja.
Yksien punaisten valojen aikana ohi vipelsi öpaut 10 burberryä.
Osa oli tod.näk. jotakin H&M:n Burberry jäljitelmiä.

Aika hyvin tuntuu tämä perus Esbå-stereotypiä toimivan nuorten tyttöjen/naisten suhteen: Burberryn kaulaliina, helmikorvakorut ja vaaleahkot hiukset ponihännällä. :zzzz:

Saapas sanoi:
Mutta kannattaako?
- -

kaulahuivi 120e. :eek:

Burberry on yliarvostettu hypemerkki, joka on menettänyt merkityksensä koska kaikilla on jotakin burberrya - tai vähintäänkin H&M:n halpakopio Burberryhuivista.

Jos haluat oikeasti tyylikästä, laadukasta ja sellaista mitä ei jokaisella vastaantulijalla ole, osta Longchampin kaulahuivi. Hintaluokka sama. Näin valisti muodin parissa työskentelevä vaimoni.

Longchampin logo on se estettä hyppäävä hevonen tjsp. hevosjuttu.

(Käsilaukut on myös laadukkaita. Ostin vaimolle 2002 jouluna nahkaisen käsilaukun lahjaksi. Maksoi *hyisaatanakuntuntuupahaltaajatellanäinjälkeenpäin* 220 euroa, mutta on niin helvetin laadukas kapistus, että käytön jäljet ei juurikaan näy 2 vuoden päivittäisen käyttämisen jälkeen.)

Juttelin likkakaverin kans messengerissä:
Minä:
Oon ihan mielenkiinnosta kattellut Burberryä ja monet sanoo, että merkki on jo out ja kaikilla on sellanen. Yks kaveri kuulemma seiso paikallaan Helsingissä ja laski kuinka monta huivia vartissa, tulos: 70
Parempi puolisko:
just...... no mulle se on ihan sama onko se out vai ei. enkä siitä merkistä niin piittaa, ne on vaan hienoja... (nimenomaan siis ruutukuviolliset huivit)

Eli ei tule siis kysymykseen se Shamrockin ehdottama raidallinen. :(
Muutenkin vituttaa, että merkillä ei ole väliä, kunhan on se kaunis ruutukuvio.
En kyllä taida ostaa aitoa.. Mutta joku kopiokin on kyllä aika halpamainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom