Brazilian Bikini Wax

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Kun kerran yleisen puolen karvakeskustelu meni lukkoon ennen aikojaan (miksi ihmeessä noiden äijien pitää AINA sortua epäasiallisuuksiin... :rolleyes: ), niin laitanpa saman kysymyksen tänne. Eli: Löytyykö mimmeistä brasilialaisessa vahauksessa käyneitä? Itseäni kiinnostaisi joskus kokeilla, alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää tuo iänikuinen sheivaaminen :evil: Kallista lystiähän tuo brassivahaus lienee, mutta kaiketikin vähentää karvankasvua ainakin ajan myötä jonkin verran...?

Kommentteja, kokemuksia?

Kerran kokeillut, Brasilian reissulla. Melko muikea tunne (lue: koski niin *itusti :evil: ).
Mutta eipähän tarvinnut vähään aikaan höylän kans heilua, suosittelen.

Olis kiva tietää missä brassivahauksia Helsingissä tehdään, kenelläkään mitään hajua?

Hesasta en tiiä, mut jos treläisiä kiinnostaa niin Cleopatrassa tehdään brasialialaista vahausta.
Luulisin että helsingissä tarjontaa on kaikissa ns. monialaisissa kauneushoitoloissa. Siis meinaan että jos samassa paikassa tehdään lävistyksiä. pigmentointeja, rakennekynsiä, kosmetologisia palveluaj niin varmasti tehdään brasilialiasta vahaustakin.

Kauneushoitolat ovat uutuutena alkaneet tarjota Epilux IPL / DermaClear -valoimpulssihoitoja. Tällaisten hoitojen pitäisi hävittää ihokarvat jopa kokonaan hoidettavalta alueelta (vaatii pari hoitokertaa per alue eli n. kuukauden välein).

Onko kukaan käynyt tällaisessa?

Hoidon voi ottaa kasvojen, rintojen, vatsan, kainaloiden, jalkojen, selän, bikinirajojen yms. alueelle. Tuota bikiniraja-käsitettä voisi vähän laajentaa...

CityShoppari-kortilla saisi vielä joulukuun ajan parista paikasta 2 hoitoa yhden hinnalla. Ilmeisesti hoito maksaa n. 50 egeä normaalisti. Vähän hotsittaisi...

Suomessa en ole ikinä käynyt vahauksessa, mutta useammassa muussa maassa kylläkin. Ulkomailla se ei edes ole niin kallista lystiä.

Jos tämä olisi todellakin vain mimmeille-only-palsta, voisin laittaa aiheesta yksityiskohtaisen kuvaraportin, mutta jääköön se nyt. ;)

Minä kyllä uskallan suositella kaikille, ainakin kokeilemaan vahausta ihan salongissa. Tulee siistiä jälkeä ja ei se oikeasti edes satu niin paljon kuin voisi kuvitella.

Jos Fabien on pakkiksen rakkauden lähettiläs, niin Smart on karvojenpoiston lähettiläs...

Kiitos vastauksista! :worship: PK-seudulla brassivahauksia tekevät ainakin Toporiina (Tapiolassa) ja Kosmetologi Jaana Puro (en muista kauneushoitolan nimeä, sijaitsee Töölössä siinä Ruusulankadun kulmassa). Ehkäpä nyt itsekin uskaltaudun kokeilemaan, tässä kuussahan tulevan sopivasti veronpalautuksetkin... ;)

Kauankos karvat pysyvät poissa noin keskimäärin brassivahauksella? ja muistatteko hintatasoa Suomessa?

Itseäni tympii kans jatkuva karvojen sheivaaminen, tuntuu että sänki on samana päivänä, kun sheivannut.

Vahauksen voi tehdä myös itse. Vahaliuskoja saa ainakin tavarataloista, ruokakaupoissa en ole niitä nähnyt. Maksavat muutaman euron, joten aika paljon halvemmalla pääsee kuin kosmetologilla.

älkää ainakaan kokeilko kylmävahaliuskoilla!!
Mä kokeilumielessä yritin saada karvat lähtemään niillä... Doh.
Karvat jäi ja liuskojen vaha takertui ihoon kiinni. Siinä sitten hämmästelin karavista ja tahmaista olemustani. Päädyin takaisin gilleten ihmeelliseen maailmaan...
Karvan täytyy olla aika ohkasta että kylmävahaliuska toimii(ja pitkää...)

Mulla on aina toiminut nuo kylmävahaiuskat ihan loistavasti. Eikä mulla mitenkään ohuet karvat ole, päin vastoin. Oiskohan lämpötilalla voinut olla vaikutusta kun et ole onnistunut.. joskus vaha tuntuu liian pehmeältä jos sitä on lämmittänyt liian kauan käsien välissä.

On kyllä totta, että karvojen täytyy antaa kasvaa jonkin verran että vaha tarttuu niihin kunnolla. Liuska pitää repäistä irti nopealla liikkeellä, jotta karvat irtoavat. Kirpaisee aika muikeasti, siitä ei pääse mihinkään.

Käyn testaamassa cityshoppari-kortilla saatavan epilux ipl -valohoidon maanantaina. Sen pitäisi pystyä tuhoamaan karvat jopa pysyvästi (pysyvä tulos vaatii pari hoitokertaa).

Cityshoppari-kortin etu on 2 hoitoa yhden hinnalla eli käyn sitten uusimassa hoidon samalle alueelle noin kuukauden kuluttua. Hoitoalueeksi ajattelin ns. bikinirajoja, mutta vähän isommalta alueelta.

Raportoin sitten tähän threadiin minkälainen hoito oli (pitäisi olla kivuton) ja minkälainen tulos. Jos tällä pääsee karvoista eroon niin avot - lähtee nyppijä roskiin.

"Lähes kivuton tapa päästä eroon karvoista..." -sanottiin Epilux IPL -mainoksessa. Ei todellakaan pitänyt paikkaansa!

Hoito tuntui siltä, kuin samanaikaisesti annettaisiin sähköraippaa ja revittäisiin hoidettavalta alueelta kaikki karvat kerralla irti juurineen. Edes epilator-nypintäkone ei tuntunut niin pahalta...

Brazilian Bikini Wax on VARMASTI miellyttävämpi tapa päästä eroon karvoista. Ja halvempi...

Opin kantapään kautta, että kyllä se hinta kannattaisi joskus kysyä ennakkoon... yksi Epilux IPL hoito bikinialueelle maksaa nimittäin 150 egeä!
NO HUH HUH! Meinasin pyörtyä kassalle.

Menin alunperin hoitoon ihan sillä ajatuksella että kun kerran saa 2 hoitoa yhden hinnalla niin tottakai tuota uutuutta pitää testata. Enkä kysynyt sitä yhden hoidon hintaa... aargh! Meni kerralla yli mun rahallisen kipurajan.

Onneksi oli sentään tuo tarjous - voin nyt jälkikäteen yrittää korjata "psyykevauriot" ja ajatella, että yksi hoito maksaa "vain" 75 egeä.

Niinkuin mainoksessa sanotaan: "Ihanan kallista"

Uusintahoito on 6 viikon päästä. Sen jälkeen nähdään lopullinen tulos. Karvojen pitäisi alkaa "kuoleentua" nyt 2 viikon sisällä. Hoidon alussa karvat ajeltiin ja ne alkavat nyt ensin kasvaa uudestaan. Sitten alkavat irrota juurineen. Irtoavien karvojen tilalle ei pitäisi kasvaa uusia. Hoidon aikana lepovaiheessa olleet karvat sen sijaan kasvavat ja niille annetaan sähköraippaa sitten 6 viikon päästä. Pelottaa jo nyt.

Oon kans ollut kohtuullisen tyytyväinen kylmävahaliuskoihin vaikka ne tuppaavat jättämään jälkeensä muutaman vertavuotavan karvatupen :) Olen ajatellut brassivahausta mutta en tiedä tekeekö niitä kukaan täällä Lahdessa, ja toiseksi: mustapäiden nyppiminen nenästä sattuu kosmetologilla paljon enemmän kuin jos sen tekee itse, ehkä tässäkin pätee sama logiikka... :lol2: Sheivaus on totisesti mahdoton, jättää niin pahan sängen ja näppylät ettei kestä ihmislapsi vaikka miten hoitaisi.

Ironbutt sanoi:
"Lähes kivuton tapa päästä eroon karvoista..." -sanottiin Epilux IPL -mainoksessa. Ei todellakaan pitänyt paikkaansa!
...
Mä veikkaan, että hoidon lopputuloksen kannalta se, että kirpaisi on ihan hyvä juttu, jos yhtään lohduttaa :rolleyes: Luin joltain toiselta foorumilta noista hoidoista joskus ja jotkut, jotka kertoivat, ettei ollut sattunut juuri lainkaan, olivat myös sitä mieltä, ettei hoito sitten edes vaikuttanut yhtään mihinkään. Ne taas, joita oli kirpaissut, sanoivat, että kyllä karvojen kasvu oli vähentynyt enemmän tai vähemmän...

Samankaltaisiahan hoitoja tehdään ihan kosmeettisissa ja yksityissairaaloissakin muuten - siellä vaan laitteet taitaa olla tehokkaampia ja sattuminen taattua (ja hintakin vielä riipaisevampi) :evil:

Innolla odotan kyllä, miten tuo hoito tehosi. Olen itse kyllästynyt vahaamiseen aivan totaalisesti ja pyysin juuri joululahjaksi epilaattoria avokilta - katsotaan kirpaiseeko se liian pahasti meikäläistä :eek:

S-T sanoi:
Mä veikkaan, että hoidon lopputuloksen kannalta se, että kirpaisi on ihan hyvä juttu, jos yhtään lohduttaa :rolleyes:

Tämä on kyllä totta. Hoitaja sanoi, että hoito tehoaa yleensä sitä parempi mitä tummempaa ja paksumpaa karva on. Tämä johtuu siitä, että se valo/sähköimpulssi kulkee paremmin tummaa karvaa pitkin sinne juureen.
Eli kivun pitäisi kaikella järjellä olla hyvä juttu.

Kuinkas laajalta alueelta ne ottaa tuollaisella valohoidolla? Ollaanko siellä ihan peppupaljaana vai ottavatko vaan ns. bikinirajat, joka on kyllä mielestäni todella laaja käsite.

Itse sheivailen, mutta jokseenkin siinä se sänki kyllä ärsyttää hyvin nopeasti. Itselläni on tuossa sheivailuissa mennyt bikirajat melkosen laajaksi, äijäkin ihmettelee mikset ota noita loppujakin kun ei siihen montaa karvaa juuri jää ;-)

Liuskoja en ole uskaltanut kokeilla, en sitten tiedä jos ostain epilaattorin ja kokeilis sillä. Tuo vaan sattuu olemaan niin hemmetin herkkää aluetta.

Hoitajan mukaan valohoidolla voi periaatteessa ottaa kaikki karvat jalkovälistä jos hoidettava vaan uskaltaa / kestää kipua. Minä en rohjennut niin suureen karvanpoistoon. Saattaa tuo limakalvojen likellä oleva alue olla tavan nahkaa arempaa.

Eteen jäi nyt koristeviiva. Eihän sitä ihan kaikkea viitsi pysyvästi poistattaa. Ja toisaalta kerralla kannattaa ottaa enemmän kuin pelkät bikinirajat.

Hoidossa oltiin alaruumis kokonaan paljaana. Välillä leviteltiin koipeliineja että saatiin taipeet kunnolla.

Iho näyttäisi nyt vuorokautta myöhemmin olevan vähän turvoksissa ja punainen noilta hoidetuilta kohdin. Mitään näppylöitä ei kuitenkaan ole ilmaantunut. Epilaattorilla nuo näppylät olivat aika väistämättömiä kun se on aika "raju" tapa poistattaa karvat. Kone ei säästele yhtään. Nyppii jos on nyppijäkseen ja joskus epäonnistuu - tämä ärsyttää ihoa erityisesti. Pinseteillä yksitellen ei näppylöitä ole koskaan tullut, mutta se on tosi hidasta puuhaa jos on vähänkään karvakkaampaa sorttia.

Jeesus mitä sissejä te olette...olen joskus kokeillut sekä kylmää että lämmintä vahaa sääriin, eikä juuri innosta samantapainen käsittely bikinirajoihin...

Muutenkin olen huomannut, että ladyshave on tytön paras ystävä. Nopea, tehokas ja edullinen. Ok, täytyy ajella vähintään joka kolmas päivä, mutta siinähän se suihkussa käydessä sujuu. Ja kun vaihtaa terän riittävän usein, ei ainakaan minulle tule näppyjä edes.

Keskustelun innostamana kävin ostamassa kylmävahaliuskoja.. Se karmiva ääni joka kaikui ympäri suomea oli sitten minä. Taidanpa pysyä sheivaamisessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom