BB PRO Brandon Curry

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuka on puhunut 7 päivän kierrosta? Mä olen puhunut, että mennään uudestaan kun on palauduttu. Muutenkiin älytöntä tuo 7 päivää kuin maanantaina olisi joku resetti kropassa aina.

Korjaan esimerkkiäni:

Tässähän oli ideana tämä: jos kärräät laastia raksalla failureen, saat siirrettyä kerralla 100 säkkiä laastia. Jos kärräät laastia vähän vähemmän, esim. 70 säkkiä, niin ehdit palautua nopeammin ja pääset kärräämään toiset 70 säkkiä aiemmin kuin 100 säkin tapauksessa. Otetaan vaikka kuukauden tarkasteluväli, niin 70 säkkiä laastia kerralla johtaa lyhyemmän palautumisajan ansiosta suurempaan voluumiin. Nyt näen varmaan unta laastin kärräämisestä raksalla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyvä viesti.

Niin, no mitäpä odotit tuohon internetin tämän viikon typerimpään postaukseen.

Se 100 % olisi voinut olla vaikka joku fiktiivinen sisu-yksikkö, SY.

Kerrotko lisää tästä mystisestä fiktiivisestä yksiköstä? Tein ilmeisesti liian suoran johtopäätöksen, kun oletin 100% johtavan tapatumaan X (jossa siis X on lihasmassan kasvu) ja 140% tapahtumaan 1,4X? Eli miten tämä fiktiivinen yksikkö korreloi lihasmassan kasvun kanssa? Mutta ilmeisesti tämän fiktiivisen yksikön kasvu, joka siis saavuttaa kertaluontoisen lakipisteen 100% viidellä liikkeellä eikä siitä enää kasva, ei lineaarisesti siirry lihasmassan kasvuun? Miten se siirtyy?

Tässähän oli ideana tämä: jos kärräät laastia raksalla failureen, saat siirrettyä kerralla 100 säkkiä laastia. Jos kärräät laastia vähän vähemmän, esim. 70 säkkiä, niin ehdit palautua nopeammin ja pääset kärräämään toiset 70 säkkiä aiemmin kuin 100 säkin tapauksessa. Otetaan vaikka kuukauden tarkasteluväli, niin 70 säkkiä laastia kerralla johtaa lyhyemmän palautumisajan ansiosta suurempaan voluumiin. Nyt näen varmaan unta laastin kärräämisestä raksalla.

Entäs jos harjoittelisi vaikka maratonille? Olisiko järkevää juosta 5 kilometriä joka päivä vai 25 kilometriä kerran viikossa. 5x7 on toki volyymina isompi, mutta tuskin johtaa haluttuun lopputulokseen.

Esimerkkinä vain siihen, että vaikka eletäänkin aikaa jossa viikkovolyymi tuntuu olevan se kaikista tärkein asia, on yhtälössä monta muuttujaa. Toki keksimällä omia yksiköitä ja kärräilemällä betonia saadaan toki se oma agenda kuulostamaan järkevältä. Kyllä maan saa vaikka puhuttua litteäksi, kun osaa valita oikeat argumentit.

Ja omana huomiona sanon, että mä en usko ainakaan 80% kaikista treenaajista ymmärtävän mistä Mike puhuu. Koska olen omana huomiona vuosien saatossa tullut siihen johtopäätökseen, että 80% treenaajista ei pysty ylittämään sitä intensiteettitasoa, jota esim. Heavy Duty vaatisi kunnolla toimiakseen. Vaikka siellä olisi minkälaista rest-pausea ja pudotussarjaa niin se riittävä intensiteettitaso ei vain ylity. Siksi tällaisilla ihmisillä toimii volyymipainotteinen treeni paremmin, jossa sitten tuijotetaan vaikka sitä viikkovolyymiä. Mutta sielläkin on niitä muuttujia, ei kaikkia voida lyödä samaan muottiin jonkun scifi-yksikön perusteella.

Mitäs jos kroppa on tottunu kärrään 100 säkkiä ja se tiputetaanki 70 säkkiin nii millatteenkoha kasvuärsykkeen se siitä saa:whistle: 2 pientä ärsykettä vs 1 iso ärsyke, siinäpä vasta pulma...

Niin, no mitäpä odotit tuohon internetin tämän viikon typerimpään postaukseen.

Kerrotko lisää tästä mystisestä fiktiivisestä yksiköstä? Tein ilmeisesti liian suoran johtopäätöksen, kun oletin 100% johtavan tapatumaan X (jossa siis X on lihasmassan kasvu) ja 140% tapahtumaan 1,4X? Eli miten tämä fiktiivinen yksikkö korreloi lihasmassan kasvun kanssa? Mutta ilmeisesti tämän fiktiivisen yksikön kasvu, joka siis saavuttaa kertaluontoisen lakipisteen 100% viidellä liikkeellä eikä siitä enää kasva, ei lineaarisesti siirry lihasmassan kasvuun? Miten se siirtyy?

Entäs jos harjoittelisi vaikka maratonille? Olisiko järkevää juosta 5 kilometriä joka päivä vai 25 kilometriä kerran viikossa. 5x7 on toki volyymina isompi, mutta tuskin johtaa haluttuun lopputulokseen.

Esimerkkinä vain siihen, että vaikka eletäänkin aikaa jossa viikkovolyymi tuntuu olevan se kaikista tärkein asia, on yhtälössä monta muuttujaa. Toki keksimällä omia yksiköitä ja kärräilemällä betonia saadaan toki se oma agenda kuulostamaan järkevältä. Kyllä maan saa vaikka puhuttua litteäksi, kun osaa valita oikeat argumentit.

Ja omana huomiona sanon, että mä en usko ainakaan 80% kaikista treenaajista ymmärtävän mistä Mike puhuu. Koska olen omana huomiona vuosien saatossa tullut siihen johtopäätökseen, että 80% treenaajista ei pysty ylittämään sitä intensiteettitasoa, jota esim. Heavy Duty vaatisi kunnolla toimiakseen. Vaikka siellä olisi minkälaista rest-pausea ja pudotussarjaa niin se riittävä intensiteettitaso ei vain ylity. Siksi tällaisilla ihmisillä toimii volyymipainotteinen treeni paremmin, jossa sitten tuijotetaan vaikka sitä viikkovolyymiä. Mutta sielläkin on niitä muuttujia, ei kaikkia voida lyödä samaan muottiin jonkun scifi-yksikön perusteella.

Ihan oikeastiko vertaat maratonharjoittelua lihaskasvatukseen? Pikkasen eri lainalaisuudet. Juoksussa nimenomaan suurin osa harjoittelusta pitäisi suorittaa hyvin matalatehoisena, peruskestävyysalueella. Jos haluaa saliharjoitteluun verrata niin niin että tekis pelkällä tangolla 100 toistoa penkkiä. Ei varmaan lihaskasvatukseen ihan sovi. Ja takaan sulle et se joka juoksee 5 krt 7 kilometriä viikossa (vähän eri sykealueilla) pärjää paremmin maratonilla kun se joka juoksee kerta viikkon 25 kilometriä. Vaikka se nyt ei tähän keskusteluun mitenkään liity...

No entä jos jollekkin toiselle se on parempi tapa tehdä kerran viikkoon/lihasryhmä kovaa ja jollekkin toiselle pienemmillä tehoilla parikertaa viikkoon. Paras tapa treenata on se kummasta enemmän tykkää, kun molemmilla tavoilla näyttäs kehittyvän kuitenkin.

No entä jos jollekkin toiselle se on parempi tapa tehdä kerran viikkoon/lihasryhmä kovaa ja jollekkin toiselle pienemmillä tehoilla parikertaa viikkoon. Paras tapa treenata on se kummasta enemmän tykkää, kun molemmilla tavoilla näyttäs kehittyvän kuitenkin.
Niin tai vielä se, minkä moni unohtaa. Mitäs jos esim selkä vaatii yhden helvetillisen treenin ja kädet pari kevyempää? Mutta ei, tuijotetaan sitä frekvenssiä ja proteiinisynteesiä eikä ollenkaan ajatella mitä tehdään ja kuunnella sitä kroppaa. Levot lyödään lukkoon, treenataan väkisin viikon kierrolla vaikka siinä ei ole minkään maan järkeä lukita kiertoa ellei ole joku tietty ohjelma missä on tavoite x määrä treenejä.

Mutta koska tutkimus
Mutta koska frekvenssi
Mutta koska proteiinisynteesi

SHUT THE FUCK UP AND TRAIN.

Niin tai vielä se, minkä moni unohtaa. Mitäs jos esim selkä vaatii yhden helvetillisen treenin ja kädet pari kevyempää? Mutta ei, tuijotetaan sitä frekvenssiä ja proteiinisynteesiä eikä ollenkaan ajatella mitä tehdään ja kuunnella sitä kroppaa. Levot lyödään lukkoon, treenataan väkisin viikon kierrolla vaikka siinä ei ole minkään maan järkeä lukita kiertoa ellei ole joku tietty ohjelma missä on tavoite x määrä treenejä.

Mutta koska tutkimus
Mutta koska frekvenssi
Mutta koska proteiinisynteesi

SHUT THE FUCK UP AND TRAIN.

Sä nyt jankkaat tuota samaa että lukitaan sitä ja tätä... Siitä ei edelleenkään ollut kyse. Ihan sama mikä on frekvenssi ja treenijako, tottakai pitää joka tapauksessa tehdä asioita fiksusti...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on juurikin niin, että tuossa tapauksessa 5x7 km on paljon järkevämpi. Oikeastaan kaikessa muussa treenissä (pl sitten bodaus??), toimitaan kärjistäen juuri näin, tehotreenit ja "peräsuoli ulos"- tyyli on vain yksi osa koko harjoitusohjelmaa. Anteeksi, mutta epäilen sitä että joku pystyy antamaan treeniin kaiken (siis "tuhoamaan" selän, "tappamaan" rinnan, "murskaamaan" jalat) joka ikinen kerta, päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen ja vieläpä niin (jos halutaan logiikka säilyttää), että jokaisen kerran pitäisi olla kovempi kuin edellinen. Mitä on palautuminen? Olympiatason urheilijat kaikkien laitteineen ja ohjelmineen eivät useinkaan hallitse tuota palautumista, mutta bodari on tässäkin viisaampi (no, lääkitys antaa toleranssia).

Minusta tuntuu siltä, että jotkut vaan tykkäävät treenata tietyllä tavalla ja se on ok jos kerran tuloksia tulee. Mustavalkoiseen, ainoaan totuuteen on näillä kilometreillä vaikea uskoa.. Jokaisen on vaan lopulta löydettävä se oma tapansa. Jos tieteelliset tutkimukset aiheuttavat päänsärkyä, ne kannattaa sitten vaan jättää lukematta.
Ps. Minua paljon viisaammat, ainakin bodauksen suhteen, ovat väittäneet että Heath ja Greene treenaavat löysästi.

Eikö viikon treenikierto perustu yleensä siihen, että ihmisten muut aikataulut yleensä menevät viikon tasolla. Voi olla vaikka joka tiistai ja torstai, jolloin pitää viedä muksu lätkätreeneihin ja silloin ei voi tehdä itse iltatreeniä. Tai on mahdollisuus tuplatreeniin vain viikonloppuisin. Tällöin on vähän hankalaa, jos treenikierto on muu kuin viikko, jolloin treenejä jää välistä tai joudutaan muuten säätämään.

Eikö viikon treenikierto perustu yleensä siihen, että ihmisten muut aikataulut yleensä menevät viikon tasolla. Voi olla vaikka joka tiistai ja torstai, jolloin pitää viedä muksu lätkätreeneihin ja silloin ei voi tehdä itse iltatreeniä. Tai on mahdollisuus tuplatreeniin vain viikonloppuisin. Tällöin on vähän hankalaa, jos treenikierto on muu kuin viikko, jolloin treenejä jää välistä tai joudutaan muuten säätämään.
Se on eri asia jos pakollista, mutta se nyt ei liity mitenkään siihen väittelyyn onko 7 päivää ylipäätänsä järkevää. Siellä ei tosissaan ole mitään resettiä maanantaisin kropalla, vaan kaikki pitäisi perustua täysin tuntemuksiin, aina.

Siihen väittelyyn ei ole kukaan muu osallistunut kuin sinä...
Ai ei, kokojajan tässä on sanottu, että lihas kaksi kertaa viikossa. Vai luetaanko me eri viestejä? Silmät käteen. Vaikka haluutkin olla eri mieltä joka asiasta, niin joku raja.

Zone-sarja -42%
Ai ei, kokojajan tässä on sanottu, että lihas kaksi kertaa viikossa. Vai luetaanko me eri viestejä? Silmät käteen. Vaikka haluutkin olla eri mieltä joka asiasta, niin joku raja.

Ei mulla mitään haluja olla eri mieltä joka asiasta. Tästä asiasta nyt satun olemaan eri mieltä. Mun mielipide on se että tiheämpi frekvenssi on parempi, that’s it. En mä ole missään vaiheessa sanonut että pitäis orjallisesti mitään viikkoaikataulu seurata. Päinvastoin, sanoin että tottakai pitää ottaa muitakin muuttujia huomioon. Enkä mä perusta tätä pelkästään luettuun tietoon vaikka sinä nyt haluat siinä uskossa olla. Mutta sovitaan vaikka että tästä asiasta nyt ollaan eri mieltä ja annetaan asian olla.

Mutta sovitaan vaikka että tästä asiasta nyt ollaan eri mieltä ja annetaan asian olla.
Sopii mulle, mutta aina tää keskustelu avaa uusia ajatuksia kaikille, myös mulle. Näitä ei liian vakavasti kannata ottaa kuitenkaan.

Sopii mulle, mutta aina tää keskustelu avaa uusia ajatuksia kaikille, myös mulle. Näitä ei liian vakavasti kannata ottaa kuitenkaan.

Kivempihän se on keskustella asioista jos on vastakkaisia mielipiteitä Juu ei nää ole mitään kovin vakavia asioita loppupeleissä. Keep up the good work muuten mitä sisällöntuottoon tulee tällä sivustolla ja muualla. Siitä ainakin paljon uusia ajatuksia itselle tullut (y)

Kivempihän se on keskustella asioista jos on vastakkaisia mielipiteitä Juu ei nää ole mitään kovin vakavia asioita loppupeleissä. Keep up the good work muuten mitä sisällöntuottoon tulee tällä sivustolla ja muualla. Siitä ainakin paljon uusia ajatuksia itselle tullut (y)
Periaate noissa vidoissa ja stillijutuissa on näyttää ihan realistisesti miten meidän sm-tason jätkät sitten treenaa esim teknisesti. Tottahan toki sieltä ei kannata apinoida kaikkien mitään sarjasettejä, vaan karsia niistä esim erikoistekniikoita, mutta apinoida se tekeminen ja toteuttaminen teknisesti etenkin sillä alueella kun aletaan olemaan finaalissa sarjan osalta. Kovat jätkät pitää tekniikan loppuun asti ja siihen kaikkien pitäisi pyrkiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom