BB PRO Brandon Curry

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, mutta mä annan ohjelman elää sen mukaan miten treenit toteutuu. Kaikista järjettömintä treenaamista on lyödä lukkoon lepopäiviä ja sitten mennään sen mukaan oli olotilat mitä tahansa. Samoin etukäteen mennään jos ohjelmassa lukee että treeni. Sitten toteutetaan vasurilla koska proteiinisynteesi.

Totta sekin, mutta kukaan tässä ole sanonutkaan että pitäis ohjelmaa seurata niin orjallisesti että ennalta määrätyt treeni ja lepopäivät. Keskustelu koski sitä että onko järkevämpää treenata lihasryhmää kerran vai useammin viikossa vaikka sitten proteiinisynteesin kannalta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Totta sekin, mutta kukaan tässä ole sanonutkaan että pitäis ohjelmaa seurata niin orjallisesti että ennalta määrätyt treeni ja lepopäivät. Keskustelu koski sitä että onko järkevämpää treenata lihasryhmää kerran vai useammin viikossa vaikka sitten proteiinisynteesin kannalta.
Anyday failure ja lihaksen rikkominen pisteeseen, että sen on pakko adaptioitua, kuin se että hinkataan vajavaisesti usein. Juho Suomi näytti miten naturaalille käy kun tehdään usein ja kevyemmin, rintalihas kokonaan irti 90 kilolla. Ja olisiko ollut kaiken kannalta, voimien, lihaskasvun ja riskien, tehdä kerran kunnolla, palautua ja tehdä uudelleen. Frekvenssi ja proteiinisynteesit ei ole mikään graalin malja, mutta historia on todistanut, että kerta toisensa jälkeen suurimmat lihasmassan omaavat ova treenanneet todella kovaa ja palautuneet uuteen.

Mutta kun on unohdettu kokonaan miten sitä lihasta pitää rasittaa, keskitytään miettimään proteiinisynteesejä ja mihin sitä edes tarvitaan jos koskaan lihasta ei rikota.

Sit kun tehdään tiheään kovaa, niin ainakin ite opin, ettei sekään onnistu, pitää palautua silloinkin. Aika paskaksi sitä meni tossa kyykkyjutussa. Ei ollut lääkkeitä apuna ja olis pitänyt syödä vielä enemmän tai laittaa muut lihasryhmät kokonaan ylläpidolle.

Anyday failure ja lihaksen rikkominen pisteeseen, että sen on pakko adaptioitua, kuin se että hinkataan vajavaisesti usein. Juho Suomi näytti miten naturaalille käy kun tehdään usein ja kevyemmin, rintalihas kokonaan irti 90 kilolla. Ja olisiko ollut kaiken kannalta, voimien, lihaskasvun ja riskien, tehdä kerran kunnolla, palautua ja tehdä uudelleen. Frekvenssi ja proteiinisynteesit ei ole mikään graalin malja, mutta historia on todistanut, että kerta toisensa jälkeen suurimmat lihasmassan omaavat ova treenanneet todella kovaa ja palautuneet uuteen.

Mutta kun on unohdettu kokonaan miten sitä lihasta pitää rasittaa, keskitytään miettimään proteiinisynteesejä ja mihin sitä edes tarvitaan jos koskaan lihasta ei rikota.

Justhan tässä puhuttiin siitä että jos jakaa treenin kahteen osaan pystyy intensiteettiä nostamaan, ei laskemaan. Kuka on sanonut etteikö lihasta tarvitsisi rikkoa? Kuka on sanonut etteikö tarvitsisi treenata kovaa? Saat sen nyt taas kuulostamaan siltä että se että miettii miten asioita kannattaa tehdä tarkoittaa automaattisesti sitä ettei treenaa tarpeeks kovaa.

Justhan tässä puhuttiin siitä että jos jakaa treenin kahteen osaan pystyy intensiteettiä nostamaan, ei laskemaan
Ilmeisesti meillä on eri käsitys treenistä. Mä en pysty vetään kahta todella kovaa jalkatreeniä viikossa, ei vain pysty, ei kerkee palautumaan. Meillä on täysin eri ymmärrys siitä mikä on riittävää treeniä, ymmärtäisit jos olisit mukana treenaamassa, mutta kun et ole. Jostain on otettava pois jos vedetään isoa lihasryhmää kunnolla kaksi kertaa viikossa ja siinä EI TODELLAKAAN intensiteetti lisäänny silloin.

Jos lihakset on 5 päivää kipeänä, niin millä sä teet sen kaksi kertaa viikossa? Keventämällä treenejä ja sitten lasketaan kotona miten kevyesti saa vetää että kokonaisintensiteetti on tarpeeksi. Paskanvitut, salille siitä laskemasta.

Ilmeisesti meillä on eri käsitys treenistä. Mä en pysty vetään kahta todella kovaa jalkatreeniä viikossa, ei vain pysty, ei kerkee palautumaan. Meillä on täysin eri ymmärrys siitä mikä on riittävää treeniä, ymmärtäisit jos olisit mukana treenaamassa, mutta kun et ole. Jostain on otettava pois jos vedetään isoa lihasryhmää kunnolla kaksi kertaa viikossa ja siinä EI TODELLAKAAN intensiteetti lisäänny silloin.

Ilmeisesti on sitten eri käsitys... Jalkoja en kyllä itsekään pysty välttis vetämään kovaa kahta kertaa viikossa mutta selkää esim helposti. Jostain on otettava pois juu jos vetää kaksi kertaa viikossa lihasryhmää, silloin vähennetään volyymia/kerta. Intensiteetistä ei tarvitse tinkiä. Tai sitten meillä on myös erilainen käsitys siitä mitä intensiteetti tarkoittaa.

En tiiä mikä tosiaan on kenenkin mielestä kovaa treeniä, mutta itse olen toteuttanut mm semmosta systeemiä missä penkkaan, kyykkään, maastavedän monta kertaa päivässä failureen, tai ainakin niin että max yksi toisto jäi varaa. Treenikohtainen volyymi oli luonnollisesti sitten pieni. 1-2 työsarjaa ala dorian yates. Frekvenssi oli luonnollisesti korkea kun treenejä tuli 2-5 päivässä.

Tuo on MINUSTA suht kovaa treeniä kun pitää tehdä oikeasti isoja ja henkisesti haastavia liikkeitä usein, kovaa ja pitää progressiota yllä.

Mut tosiaan, se mikä on toiselle kovaa, on toiselle helppoa jne. Tärkeintä on löytää ne itellä toimivat systeemit.

Tärkeintä on löytää ne itellä toimivat systeemit.
Word. Ja mun mielestä haastavinta tässä on se, että samat metodit ei toimi kaikille lihaksille. Toista voi paukuttaa useaan kertaan ja toinen taas on klesana yhdestä kovasta treenistä. Esim jaloille mulla toimii selkeesti korkeat toistomäärät ja selälle taas aivan perus kuormien kautta mekaaninen rasittaminen harvemmin. Nyt kun teen Leskisen kanssa kaksi kertaa rajuja vetoja selälle, niin tää kasvaa aika hätäseen, mutta taas syö sitten jalkatreeneistä palautumista.

Sori että puutun yksittäiseen lauseeseen, mutta uskallan väittää, että nyt ei syy ja seuraus osu ihan kohdalleen.
No ootko kenties jutellut Juhon kanssa asiasta? Kyllä siinä semmoinen jatkuva rasituksen tuoma tulehdus oli. Mutta sä tiedät paremmin, annetaan asian olla.

No ootko kenties jutellut Juhon kanssa asiasta? Kyllä siinä semmoinen jatkuva rasituksen tuoma tulehdus oli. Mutta sä tiedät paremmin, annetaan asian olla.
Typerästi treenattu, jos veivaa tulehtuneilla lihoilla penkkiä. Ei kuitenkaan millään muotoa tue sitä väittämää, että usein ja kevyemmin ois paska systeemi treenata. Ite oon tehny kyykkyä ja pystäriä 3-4 x viikkoon jo pitkän aikaa, ihan ilman mitään ongelmia. Treenit menee säännöllisesti liian koviksi, mutta sit paikkaillaan seuraavaan ettei repee kädet ja jalat irti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Justhan tässä puhuttiin siitä että jos jakaa treenin kahteen osaan pystyy intensiteettiä nostamaan, ei laskemaan. Kuka on sanonut etteikö lihasta tarvitsisi rikkoa? Kuka on sanonut etteikö tarvitsisi treenata kovaa? Saat sen nyt taas kuulostamaan siltä että se että miettii miten asioita kannattaa tehdä tarkoittaa automaattisesti sitä ettei treenaa tarpeeks kovaa.
Ja kun sitä palautumiskapasiteettia voi ihan oikeasti kehittää. Kerran viikossa kovaa, kaks kertaa kevyemmin, kaks kertaa kovaa, kaks kovaa ja yks kevyt, kolme kovaa jne. Kyllä mä ymmärrän että yhdestä kovasta jalkatreenistä per viikko ei palaudu sen vertaa että vois tehdä toisen samalla viikolla, jos ei yritäkään ajaa korkeampaa frekvenssiä sisään.

Viimeksi muokattu:
Ja kun sitä palautumiskapasiteettia voi ihan oikeasti kehittää. Kerran viikossa kovaa, kaks kertaa kevyemmin, kaks kertaa kovaa, kaks kovaa ja yks kevyt, kolme kovaa jne. Kyllä mä ymmärrän että yhdestä kovasta jalkatreenistä per viikko ei palaudu, jos ei yritäkään ajaa korkeampaa frekvenssiä sisään.

Totta, ihmisen kroppa on siinä mielessä jännä että soputuu kyllä uudenlaiseen rasitukseen aika nopeastikin.

et sakaan mike tossa kyykkysysteemissa tehny juuri sarjoja failureen vaan tyomaara oli vaan kova viikkotasolla, ja sanoit etta jalat kasvoi hyvin

failureen ei siis tarvi vetaa edes doupeilla

vaittaisin etta tyomaara viikkotasolla on se mika merkkaa eniten, mutta sitten jos lihasmassa alkaa olla pro-tasolla niin sitten tarvittavan arsykkeen saaminen vaatii isompaa tyomaaraa saman treenin aikana, esim kille on tasta puhunut jollakin videolla

tyomaaran/ruokamaaran/levon hiljattainen nostaminen on 'the secret' jos sellaista on bodailussa

nuo voi sit tietty pilkkoa pienempiin osiin, esim mika on hyvaa ruokaa ja etta tyomaaraa saa enemman kun jattaa 1-2 toistoa varastoon ja tekee enemman sarjoja jne, mutta noin niinkuin paapiirteittain

ugh, olen puhunut

parin vuoden paasta mulla on massat mika luo talle sanomalle sen tarvittavan auktoriteetin jotta jonnet uskoo kanssa

EDIT. nojoo miken pienet extra testot nyt ei oikeen oo ees 'doupeilla' vetamista mut kuitenkin

Jos lihakset on 5 päivää kipeänä, niin millä sä teet sen kaksi kertaa viikossa? Keventämällä treenejä ja sitten lasketaan kotona miten kevyesti saa vetää että kokonaisintensiteetti on tarpeeksi. Paskanvitut, salille siitä laskemasta.

Tässähän oli ideana tämä: jos kärräät laastia kerran viikkoon raksalla failureen, saat siirrettyä 100 säkkiä laastia. Jos kärräät laastia kahdesti viikkoon, esim. 70 säkkiä molempina päivinä (ei failureen), niin viikossa saat siirrettyä yhteensä 140 säkkiä, mikä on selvästi enemmän kuin 100 säkkiä laastia kerta-viikkoon-ja-failureen-meiningillä. Intensiteettihän tuossa pienenee, mutta voluumi kasvaa.

Tässähän oli ideana tämä: jos kärräät laastia kerran viikkoon raksalla failureen, saat siirrettyä 100 säkkiä laastia. Jos kärräät laastia kahdesti viikkoon, esim. 70 säkkiä molempina päivinä (ei failureen), niin viikossa saat siirrettyä yhteensä 140 säkkiä, mikä on selvästi enemmän kuin 100 säkkiä laastia kerta-viikkoon-ja-failureen-meiningillä. Intensiteettihän tuossa pienenee, mutta voluumi kasvaa.

Jos haluaa käyttää tuota sun hauskaa analogiaa laastisäkeistä näen asian niin että sen sijaan että kannat 100 säkkiä kerta viikkoon kannat vaikka sitten 60 säkkiä laastia 2 kertaa viikossa. Jos kannat kaikki kerralla nimenomaan intensiteetti kärsii koska et tule jaksamaan kantaa viimeisiä yhtä ripeästi kuin ensimmäisiä. Jos nyt haluaa failureen treenata niin yhtä lailla sen voi tehdä treenaa sitten kerran tai kaksi kertaa lihasryhmää viikossa. Vaikka kantaisi vaan sen 50 säkkiä kerralla kaksi kertaa viikossa, niin että volyymi on sama viikkotasolla, intensiteetin saa (halutessaan) korkeammalle sillä että jakaa treenin kahteen osaan. Tämä on ainakin minun mielipide asiasta.

Kauaksi ollaan päädytty Brandon Currysta, pahoittelut siitä :whistle:

Zone-sarja -42%
Jos haluaa käyttää tuota sun hauskaa analogiaa laastisäkeistä näen asian niin että sen sijaan että kannat 100 säkkiä kerta viikkoon kannat vaikka sitten 60 säkkiä laastia 2 kertaa viikossa. Jos kannat kaikki kerralla nimenomaan intensiteetti kärsii koska et tule jaksamaan kantaa viimeisiä yhtä ripeästi kuin ensimmäisiä. Jos nyt haluaa failureen treenata niin yhtä lailla sen voi tehdä treenaa sitten kerran tai kaksi kertaa lihasryhmää viikossa. Vaikka kantaisi vaan sen 50 säkkiä kerralla kaksi kertaa viikossa, niin että volyymi on sama viikkotasolla, intensiteetin saa (halutessaan) korkeammalle sillä että jakaa treenin kahteen osaan. Tämä on ainakin minun mielipide asiasta.

Kauaksi ollaan päädytty Brandon Currysta, pahoittelut siitä :whistle:

Itse ajattelen intensiteetin treenin kokonaiskuormittavuudeksi, johon vaikuttaa mm. taukojen pituudet, failuret ja mahdolliset erikoistekniikat. Brandoniakin varmasti vituttaa lukea tällaista offtopiccia :unsure:

intensiteetti = tyomaara/aika

sarjan intensiteetti jos on tosi kova (failureen jne) niin treenin intensiteetti onkin sit vaikeampi nostaa kovaksi

jos treenin intensiteetti on tosi kova niin viikkotason intensiteetti onkin sit vaikeampi nostaa kovaksi

mutta ei mitaan vitosia kannata alkaa tekemaan painolla minka sais 10 kertaa, tai kylla voimailussa toikin toimii mut ei varmaan kylla kehoilussa enaa niin hyvin

Kuka on puhunut 7 päivän kierrosta? Mä olen puhunut, että mennään uudestaan kun on palauduttu. Muutenkiin älytöntä tuo 7 päivää kuin maanantaina olisi joku resetti kropassa aina.

Lisäsit nähtävästi viestiisi tuon viimeisen osan niin vastaan nyt siihenkin. Kyllähän sun nyt pitäis sun kokemuksella tietää että se että lihas on kipeä ei tarkoita sitä etteikö sitä voisi treenata ja etteikö se olisi palautunut edellisestä treenistä. Kyllä minä salilla viihdyn hyvin, ei tarvitse patistella...

Kyllä minä ainakin saan ”tapettua” lihaksen ja tarpeellisen kasvuärsykkeen alle kymmenellä sarjalla per treeni. En laske kuinka kevyesti saa vetää mutta kun se lihas on tarpeeksi väsytetty niin miks sitä pitäis sitten enää hinkata siinä treenissä.

Suositut

Back
Ylös Bottom