Boostia treeniin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MiF
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

MiF

Mitäs kannattais ostaa ku haluisin vähän boostia treeniin?
Mutten haluis alkaa käyttää hormooneja(vielä):kippis1:

Kokeile vaikka kofeiiniä. Se auttaa mulla ainakin.

Mitkäs on porukalla kokemukset tosta kofeiinista pidemmän aikaa käytettynä. Siis oletetaan että ei juo kahvia tms. vaan ottaa parit tabletit ennen reeniä. Missä välissä kannattas pitää tauko ja minkä mittanen?? tahtoo vaan olla niin, että sitä tehon häviämistä ei ehkä heti huomaa, vai onko sekin vaan mutupaskaa että keho tottuu kofeiiniin nopeasti (2-3kk)??

En tiedä tuosta tottumisesta tarkemmin, mutta kyllähän kofeiinin teho laskaa pidempään käytettäessä.
Mulla suurin ongelma ei ole tuo, vaan se, että kun otan kofeiinia treeniin, niin oon aika pian ylikunnossa. Jotenkin toi kofeiini vaikuttaa mulla tosi paljon. Muuten en kofeiinia saa juuri mistään, joskus sit treeneihin kofeiinitabujen ja/tai energiajuoman muodossa ja ai että kulkee.

Noin puolisen tuntia ennen. 10 minuutissa ei tablettikaan hajoa vielä täydellisesti, puhumattakaan kofeiinin imeytymisestä.

Originally posted by timba79
Mitkäs on porukalla kokemukset tosta kofeiinista pidemmän aikaa käytettynä. Siis oletetaan että ei juo kahvia tms. vaan ottaa parit tabletit ennen reeniä. Missä välissä kannattas pitää tauko ja minkä mittanen?? tahtoo vaan olla niin, että sitä tehon häviämistä ei ehkä heti huomaa, vai onko sekin vaan mutupaskaa että keho tottuu kofeiiniin nopeasti (2-3kk)??

Minä vetelin tuossa syksyllä kofeiinia pari kuukauttaa aina arkiaamuisin 2-3 päivänä /vko aina ennen aerobista (noin tuntia ennen). Simmut avautu kivasti ja meno maittoi. Teho ei pitemmästä käytöstä mennyt miksikään kun en ihan joka päivä niitä vedelly.

Höh, no eipä mulla vaan potki kofeiini juuri ollenkaan, vaikka ei tuu kahviakaan juotua.. Monesti oon pistäny nukkuunki sen jälkeeen ku oon ottanu aamulla kofeiinia ja stackin.:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meikälle kehittyi aika kovakin resistanssi kofeiiniin, kun nappailin puoli vuotta ennen jokaista treeniä pillereitä, tai kahvia+pillereitä. Parin viikon tauko ei ainakaan auttanut mitään. Nyt on tullut epäsäännöllisesti käyteltyä ja tuntuu tehoavan hieman paremmin taas. Alussa 1 pilleri toimi, sitten vähän ajan päästä joutui ottamaan 2, ja kohta joutui ottamaan jo 400mg jne. Alkuaikoina kun otin 300mg, niin kädet tärisivät ja silmät loisti pimeässä. :D

Koitin jo tossa Ed lemon - threadissa kysellä, mutta ei tullu vastausta, kysästään uudestaan jos joku tietäis...

Mikä on vikana, kun ennen pystyin vetään kofeiinia vaikka 600mg ennen treeniä, ja siitä sai kyllä hyvin boostia. Nykyään 200mg pistää jo pään sekasin, tulee muutenkin ihan outo olo ja voimat lähtee, menee treenitkin ihan pilalle sen takia. En juo kahvia. Nää kaikki energiajuomat tekee vähän saman efektin, mutta huomattavasti lievempänä.

Originally posted by MiF
Mitäs kannattais ostaa ku haluisin vähän boostia treeniin?
Mutten haluis alkaa käyttää hormooneja(vielä):kippis1:

Ota 2-3 kofinappia ja yksi battery tai redbull n.30min ennen treeniä. Mulla ainakin auttaa huomattavasti. Nauti energiajuomia ja kahvia AINOASTAAN ennen treeniä, niin kofeiinin vaikutus on tehokkaampi.

Omega 3-rasvahapot voisi olla myös hyviä, koska ne vähentää tulehduksia ja just nuorena tulee treenattua niin pirusti.

Itse olen nyt käyttänyt Wrangen Speed Boosteria, joka sisältää nopeasti vaikuttavaa kofeiiniä ja hitaasti kofeiiniä vapauttavaa guaranaa. Otan 5 nappia yhdessä redbullin kanssa ja treenit on kulkenu hyvin. Tämän valmisteen käyttö tulee edulliseksi.

2-3 kofutabua n. 30 minuuttia ennen treeniä ja huuhtelee ne alas vaikka kupilla kahvia tai jollain energiajuomalla. Itsellänikin tuo kofutoleranssi tulee aika nopeasti vastaan, joten en käytä kofuja silloin kun treenaan "kevyesti".

Originally posted by Powerhousu
Koitin jo tossa Ed lemon - threadissa kysellä, mutta ei tullu vastausta, kysästään uudestaan jos joku tietäis...

Mikä on vikana, kun ennen pystyin vetään kofeiinia vaikka 600mg ennen treeniä, ja siitä sai kyllä hyvin boostia. Nykyään 200mg pistää jo pään sekasin, tulee muutenkin ihan outo olo ja voimat lähtee, menee treenitkin ihan pilalle sen takia. En juo kahvia. Nää kaikki energiajuomat tekee vähän saman efektin, mutta huomattavasti lievempänä.

Todennäköisesti noi "oireet" johtuu juuri siitä, ettet juo kahvia tms. eli elimistö ei ole tottunut kofeiiniin, eli jonkin sortin kofeiini yliherkkyyttä. Itse en juo kahvia ja jo satunnainen pepsin juominen aiheuttaa tuollaisia oireita minulla... eli ne piristävät ainekset laittavat elimistön sekaisin.. ei tuu uni, kädet saattaa täristä, yleinen "outo olo".

edit. ja huomasinkin vasta, että aiemmin ei ollut ongelmia. Lopetitko mahdollisesti kofeiinin käytön välillä kokonaan?

Skipin Tränings activator ja RX-optimizer tehoavat kyllä itselläni huomattavasti paremmin kuin mitkään kofeiinitabut.
1 pussi aktivaattori ennen treeniä tai 3-4 kpl RX-optimizer + 1-2 kpl inosiinitabuja ennen treeniä, kyllä piristää. Myöhään illalla otettuna voi tulla univaikeuksia.

Originally posted by vilma-liina

edit. ja huomasinkin vasta, että aiemmin ei ollut ongelmia. Lopetitko mahdollisesti kofeiinin käytön välillä kokonaan?

No, ensin kun aloitin, niin lähdin liikkeelle tosta 300 mg:sta ja nostin sinne 600:aan. Jonkun viikon kai ehdin nappaileen ilman mitään ongelmia, ja yht äkkiä vaan ei sopinu enää. Ei ollu taukoa. Ja unohdinkin mainita, että tosiaan kahvia en juo, mutta olen varsinainen pepsiholisti. Sitä menis vaikka 10 litraa päivässä jos vaan olis tarjolla. Vieläpä maxia, huono pahe. Olen kyllä yrittänyt olla viikonkin ilman pepsiä, ja sillä välillä ottaa kofeiinia, mutta ei sovi vaikkei sitä kofeiinia saa muualta.

Onko muuten kofeiinitablettien pureskelulla paljonkin merkitystä niiden imeytymisnopeuteen?? Kaveri kun väitti että on paljonkin merkitystä, no maku on aika järkyttävä, mutta kyllä sen kestää jos siitä oikeesti on jotain hyötyäkin...

timba79 sanoi:
Onko muuten kofeiinitablettien pureskelulla paljonkin merkitystä niiden imeytymisnopeuteen??

Minullekin yksi kaveri sitkeästi joskus väitti niin. Siihen en jaksa millään uskoa, loppujen lopuksi se tablettihan nyt ei ole mikään kivi ja ruoansulatukselle moinen nokare ei vuorenvarmasti ole edes mikään haaste, sen verran stydiähän ne ruoansulatusaineet taitaa olla.

tommy77 sanoi:
Ota 2-3 kofinappia ja yksi battery tai redbull n.30min ennen treeniä.
IMHO ei missään tapauksessa sokerilitkuja ennen reeniä. Verensokeriin piikki => insuliinipiikki => verensokeri alas nopeasti => paha väsymys kesken reenin. Jos energiajuomaa, niin ehdottomasti sokeritonta.

Suositut

Back
Ylös Bottom