Bonsai puut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wainio sanoi:
Kuinka kaikkien puut jaksaa?

Kuollut ~3 vuoden jälkeen. Olis vissiin pitänyt siirtää isompaan saaviin tai jotain kun loppuaikana lehdet nahistuivat jo vuorokaudessa kastelun jälkeen ja sitten kun oltiin joku 5 päivää reissussa niin kuivui koko risu hengiltä.

Kuten myös täällä... Kuolleet!!
Ei taida tuo Bonzain kasvatus sopia suomalaiselle botarille! :rolleyes:

"Bonsai"

Mulla on himassa keittiössä ja makkarissa pari Stockmannilta ostettua viherkasvia. Ne eivät ole mitään aitoja bonsai -puita, mutta ne ovat kuitenkin sellaisia minikäppyräpuita, joissa on samankaltaiset lehdet kuin limoviikunassa. Ne pysyvät tosi helposti hengissä (ainakin mulla), kun niitä muistaa kastella kerran viikossa. Eli jos ei ole niin kauhean tarkkaa, onko se aito bonsai vai ei, niin suosittelen noita. Eivät maksaneet Stockkalla kuin noin 10-20 euroa. Viherkasvin lajia en tiedä.

Tässä kuva (ikkunalaudalla lilassa ruukussa, siis ainut viherkasvi keittiössä :D ). Valitettavasti vähän kaukaa otettu kuva, täytyy laittaa myöhemmin parempi kuva lähempää:

isc.fcg

Muoks: Bauhausissa myydään kans jotain käppyräpuita

MuoksMuoks: Tota Miken Stockkalta ostettua lajiketta on mun mielestä vaikeampi pitää hengissä, kun tuota mun "limoviikunaversiota" ja lisäksi se roskaa enemmän.

MuoksMuoksMuoks: Kannattaa lukea ketju vasta jälkikäteen läpi ja huomata että muut ovat ehtineet jo vastata kysymyksiin samalla tavlaa mitä itse ehdit jo vastaamaan...

:offtopic: Jotain kukkia yrittänyt joskus pitää muutaman vuoden, mutta eipä tuosta tullut mitään. Kerran kun kastelet liikaa, niin se on siinä. Sitten saa jo heittää kukat menemään.

Tässä jos lähtis Bonsai-puita hankkimaan, niin meikäläisen tuurilla olis pian 100 euron puu menossa polttopuuksi. :jahas:

Meil o yks bonsaipuu kotona :) Ja muuten Mike, korjaa tuo threadin topic ;)

Protsku: Vastaa siihen mun pokeriprivaan :D

Kävin poistamassa stokkalta bonsain. Tavoitteena on että elää pitempään kuin edellinen limoviikuna (2viikkoa).

Oon kyllä kova kauppamies, tinkasin 129e puun alle viidenkympin. Lieköhän ruukussa koira haudattuna :jahas:

Viimeksi muokattu:
Telkkarissa on ohjelma Discoveryllä, "How is it made" jossa näytetään miten mitäkin tehdään. Eräässä jaksossa tehtiin aivan SAATANAN magee bonsaipuu, siis ihan savesta, muovista ja kaikesta roinasta. Eli nyt olisi hakusessa bonsaipuu joka ei kaipaa kastelua, hoitamista tai muutakaan, pelkkää katselua vain :D

Saa maksaakin, voi ehdottaa myös nettipaikkoja josta voi tilata!

Telkkarissa on ohjelma Discoveryllä, "How is it made" jossa näytetään miten mitäkin tehdään. Eräässä jaksossa tehtiin aivan SAATANAN magee bonsaipuu, siis ihan savesta, muovista ja kaikesta roinasta. Eli nyt olisi hakusessa bonsaipuu joka ei kaipaa kastelua, hoitamista tai muutakaan, pelkkää katselua vain :D

Saa maksaakin, voi ehdottaa myös nettipaikkoja josta voi tilata!

Itsekin ostaisin mielummin heti muovisen version, ei vain ole vastaan tullut. Saiskohan bonsaita balsamoitua jos ruiskuttelis muutaman kerroksen lakkaa päälle? :david:

Itsekin vastaan tullut. Saiskohan bonsaita balsamoitua jos ruiskuttelis muutaman kerroksen lakkaa päälle? :david:
Jos saat levitettyy lakkaa/maalia kasvupinnalle, se kasvu pysähtyy täysin siltäkohin(näin esim pihajalavan oksat saa kuriin helposti), joten eiköhän täydellinen kuolleen/kuolevan = kuiva kasvin spreijjaus-säilöntä onnistu. Voi vaa naapurit kattoo et ei jumalauta miten nihilisti luonnonvihollinen kun sisäkasvitki tappaa jollai raidilla :lol2:

edit. pakko oli, on nii helvetin hyvä huumorintaju :piis:
mulla ei vaa onnistu noi editit missä jättää toisen puheesta sanoja välistä ja näin saa hirvittävän hauskaa. Ilmeisesti vaa liian n00b vielä. Yound Grasshopper ;)

Täällä on saatu pidettyä Hullujen Päivien bonsaita hengissä n. ½ vuotta. Onhan tuo aika ilkeä kasvi pitää hengissä, kun sitä saisi sitten kastella aika urakalla. Itse olen kylmästi tekemässä puustani vesikasvia.:hyper: Aina kun se kuivuu, niin isken sen yöksi tiskialtaaseen "likoomaan". Tuolla hoidolla se heräsi henkiin manalan porteilta ja on alkanut puskea uutta versoa melkoisella kiukulla.

Täällä oli puhetta juurien leikkaamisesta ja ruukun vaihdosta. Tuossa puussa on melkoisen pieni ruukku, joten pitäisikö vaihtaa isompaan, vai leikellä juuria?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom