Bodomjärven surmista epäilty vangittu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy_T
  • Aloitettu Aloitettu
Jep. Siitä, että kenen tahansa synapsit voivat teoriassa kytkeytyä miten tahansa, on aika villiä tehdä se päätelmä, että kuka tahansa voisi olla Nils. Vähän kuin väittäisi, että "kuka tahansa voi nostaa 200 penkiltä" ja tarkoittaisi sillä sitä, että 20 vuoden treeni ja roinaaminen "teoriassa" ylittää kenen tahansa geneettiset esteet.

Mun on myöskin täysin mahdotonta käsittää argumenttia "se on kantanu tätä 40 vuotta ja eläny normaalia elämää tappamatta ketään." Eikö toi nimenomaan todista, että se on psyko. Tuskin se omatunto on ihan hirveesti kolkuttanut, kun ei ole tunnustanut. Ovela paskiainen se on, eikä mikään hetkellinen niksahtaja, sanon minä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Baarikello sanoi:
gustaf6_side_uu.jpg

I SURVIVED THE LAKE BODOM! :kakka:

Kyllä mä näkisin, että kaikista näistä Nilssin kuvista huokuu semmoinen tietty tasapainoisuus ja rauhallisuus. Tuommoinen pieni hymynkare on velikullan huulilla ja silmissä mietteliäs ilme.

protsku sanoi:
3.Koska mitään järjellistä motiivia ei löydy jää jäljelle vain Nils. Ottivat viinaa, sekosi jostain käsittämättömästä syystä, lavasti itsensä uhriksi surmatyön jälkeen.....

Nils oli varmasti ottanut viinaa ja hormooneja, ei tuollaista muuten tehdä. :jahas:

ringside sanoi:
Kyllä mä näkisin, että kaikista näistä Nilssin kuvista huokuu semmoinen tietty tasapainoisuus ja rauhallisuus. Tuommoinen pieni hymynkare on velikullan huulilla ja silmissä mietteliäs ilme.
Mä olen huomannut ihan saman. Ihme ukko.
Kyllä viiraa kuupassa vähän enemmänkin, kun on koko elämänsä pystynyt olemaan hiljaa.

Entäs jos heppu ei oikeasti muista mitään? Naksahti sen verran pahasti, että oikeasti luuli olevansa syytön. Olisihan se siloin aika shokki kun kuulee 40 vuoden päästä, että oli itse murhannut ystävänsä eikä murhaaja ollutkaan se mystinen hullu mies jota olisi vihannut kaikki nämä vuodet.

Kyllä täytyy olla jossain vikaa jos on pystynyt kokoajan elämään normaalia elämää. Toinen vaihtoehto on se että sillä on tosiaan naksahtanu niin pahasti päässä ettei se muista mitään

Mielestäni tekoja ei pidä luokitella sen mukaan onko henkilö psykopaatti sarjamurhaaja vai "normaali" ihminen, jolla vaan vähän naksahti. Sama tuomio samasta teosta riippumatta henkilön tilasta. Vituttaa semmoset syyntakeettomuutteen vetoamiset ja muut vastaavat väitteet, joilla pyritään tuomion alentamiseen.

Tuli mieleen vielä tuosta syyntakeisuudesta.Kerran lakitiedon tunnilla oli lehtiartikkeli jostain rikollisliigasta, joka tappoi useita henkilöitä jossain kahvilassa. Puolustuksen asianajaja oli vedonnut alhaiseen verensokeriin saadakseen tuomiota hinattua alaspäin. No ei se tietenkään mennyt läpi, mutta kertoo hyvin siitä kuinka kovasti asianajajat yrittävät käyttää kaikkia mahdollisia keinoja hyväkseen saadakseen tekijän vähemmän "syyntakeiseksi" ja näin alentaa tuomiota.

Kraftwerk n sanoi:
Nils oli varmasti ottanut viinaa ja hormooneja, ei tuollaista muuten tehdä. :jahas:

Alkoholi on mieto aine, se ei aiheuta väkivaltaisuutta. Nils oli takuulla injektoinut hassista hormoonien kanssa.

Mike sanoi:
Eiköhän nämä aikamme sarjamurhaajat ole täysin harkinneet tekonsa kun ovat kykeneet useita surmaamaan kiinni jäämättä. Ei varmaan kamalasti löydy semmoisia psykoja, jotka tappavat kirveellä keskellä ostaria jonkun, luullen samalla että se on aivan normaalia.

Kyllä niitä aina mielisairaaloista löytyy ketkä tappavat vaikka keskellä ostaria tajuamatta lainkaan mitä teki. Aivot on niin perskeleen monimutkainen kapistus ja siellä voi olla vaikka minkälaista erilaisuutta. Sen takia onkin kaikenlaisia ihmisiä ja kaikenlaisia tekoja.

RikHard sanoi:
Minä olen tuosta asiasta hieman eri mieltä. Minulle ainakin on jäänyt jostain käsitys, että tuollainen "naksahtaminen" ja täydellinen järjen katoaminen on hyvin harvinaista. Siihen usein kuitenkin vedotaan jotenkin lieventävänä asianhaarana. Viinankin kanssa niin sanottu patologinen humalatila, joka ymmärtääkseni tarkoittaa sitä että ei todellakaan muista mitään ja on ollut täysin sekaisin, on todella harvinainen.

Nämä psykopaattitappajat, ainakin useat sarjamurhaajat taas ovat olleet hyvinkin "älykkäitä" ihmisiä. Heiltä vaan on puuttunut täydellisesti kaikenlainen empatia muita kohtaan. Toki on myös näitä, jotka elävät ihan omissa maailmoissaan ja harhoissa.

On se kait käytännössä niin harvinaista, että voisi miltei sanoa mahdottomaksi muttei ihan. Sarjamurhaajat on kyllä usein olleet älykkäitä, ei ole ainakaan se osa aivoista ollut rikki. Joku tunnepuoli saattaa sitten olla vähän kehnompilaatuinen.

Ei kellään käynyt mielessä että Nilssin saamat vammat on voineet tulla myös siitä, kun uhrit ovat viimeisillä voimillaan panneet vastaan?

Nyt jälkeenpäin ajatellen on poliisi toiminut kyllä ihan perseelleen kun ei ole pitänyt Nilsiä todennäköisenä syyllisenä. Ja onhan se nyt vähän kummallista, että muut tyypit on täynnä puukoniskuja kun yhdellä ei ole yhtään kunnon pistohaavaa.

Useista lehtihaastatteluista yms. vuosien varrelta selviää kyllä, että poliisi on pitäny Nilsiä murhaajana, heillä ei vaan ole ollut riittävästi näyttöä tuomitakseen hänet. Nyt on ilmenny sitten jotain uutta ja mullistavaa, joten poliisi voi nyt syyllistää Nilsiä oikeen kunnolla :)

uga sanoi:
Alkoholi on mieto aine, se ei aiheuta väkivaltaisuutta. Nils oli takuulla injektoinut hassista hormoonien kanssa.

Juuri näin, oiva korjaus. Ihmekös tuo on kun pää sekoaa kun vetää niitä horrrmoooneja perseeseen.

Jaa'a. Näin siinä käy kun kaveri saa kahdelta ja itse jää ilman. Nuoruusvuosien hormoonihöyryt lamauttivat Nilssonin ajatuksenjuoksun ja valitettava loppu tarinalle tunnetaankin. Mustasukkaisuutta. Hmh. :jahas:

tässä hieman pohdittuani, minulla tuli jonkinlainen teoria mieleen, miksi polliisit nyt keksinyt murhaajan.
Jos he ovat pystyneet juuri dna-testien avulla todistamaan että nilssin dnata ei löydy telttakankaan sisäpuolelta... Sehän kertoisi silloin sen, että nils ei ole ollut teltan sisällä silloin kuin on vammansa saanut!
Toinen juttu tietenkin on, miten nils on saanut vammansa. Ehkä vaikka näin: tapellut toisen pojan kanssa, lähtenyt kävelemään "kiinaan", heitellyt kamoja pitkin maita ja mantuja, potkinut ne kenkänsä vittuun (jotka löytyivät sieltä vähän matkan päästä), mennyt takas teltalle ja tappanut, kun muut ollu nukkumassa/kuhertelemassa teltassa.
(kuullostaa muuten paremmalta kuin aluksi ajattelin)
Mutta aina on se viimeinen "mutta". Miten rannassa olleet kantapäiden aiheuttamat raahautumisjäljet ovat syntyneet? Ehkä poikien tappelun aikana? Ehkä nils yritti lähteä verissä päin uimaan "kiinaan" ja muut raahasivat hänet teltan luo rauhoittumaan?

Andree sanoi:
Ei kellään käynyt mielessä että Nilssin saamat vammat on voineet tulla myös siitä, kun uhrit ovat viimeisillä voimillaan panneet vastaan?
Tota mäkin ihmettelen. Se hypnoosilääkärikin perusteli sen syyttömyyttä sillä, että ei kukaan voi aiheuttaa itselleen kallovammaa. Mutta henkeään puolustavan kaverin monosta sellasen saa aika helpolla. Kolmosen teksti-tv:llä on joku lääkärin lausunto siitä, että miten pystyy elämään tuollaisen teon jälkeen niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei siinä kyllä mitään ihmeellistä sanota.

Tietääkö kukaan onko tolla nilssillä vaimoa/perhettä? Mietin vaan että onkohan se kertonu vaimolleen mitä on tullu tehtyä tai onkoha vaimo vuosien varrella arvannu että mitä on äijä nuorena tehny, mutta silti pysyny rinnalla..?

Minä veikkan, että joku seuraavista on johtanut pidätykseen. Tai sitten useat näistä:

1. Nilssi on puhunut jollekin teosta

2. Nilssiltä on löytynyt kotoa/jostain muualta murhapaikalta kadonneita esineitä.

3. Nilssi on itse tullut poliisin juttusille

4. DNA-testi on osoittanut, että nilssi ei ollut teltassa ollenkaan. ie. teltasta ei löytynyt nilssin verta kuin ulkopuolelta.

vvarpa sanoi:
Minä veikkan, että joku seuraavista on johtanut pidätykseen. Tai sitten useat näistä:

4. DNA-testi on osoittanut, että nilssi ei ollut teltassa ollenkaan. ie. teltasta ei löytynyt nilssin verta kuin ulkopuolelta.

Veikkaan tuota nelosta. Ilman mitään perusteita heitän ilmaan oman arvottoman spekulaationi tapahtumista. Kyseessä siis ainoastaan oletus mitä olisi voinut tapahtua. Totuutta en usko koskaan kuulevani koska mikäli Nilssi on tappaja, hän pitää syyn salassa loppuun asti.

Kaksi junnua ja kaksi tytteliä lähtee telttailemaan. Toinen pojista vetoaa tyttöihin paremmin kuin toinen. Pojat ottavat samalla hiukan miestä vahvempaa ja huonoflaksista poikaa alkaa vituttamaan. Tulee sanomista ja asiaa aletaan selvittää nyrkein, tyttöjen puolustaessa ainoastaan suositumpaa poikaa ja nauravat toiselle. Huonoflaksinen heppu osoittautuu myös heikompilahjaiseksi iskunvaihtajaksi, tulee silmä mustaksi ja takaraivoon tyrmäysisku kivellä tai kalikalla koska riehunta ei muuten tokene. Heppu raahataan tajuttomana veteen virkoamaan. Virottuaan lähtee juoksemaan metsään ja tovin odoteltuaan muut käyvät nukkumaan kuvitellen kilarin juosseen kotiinsa asti. Kilari kuitenkin jäi väijymään ja loukattu itsetunto pipissä mielessä vei voiton, kaikki on tapettava. Puukko esiin, narut poikki ja eikun murhaamaan. Teltan päällä puukolla hakatessaan jannu saa teltassa olevalta pojalta kuitenkin potkun kaikin voimin leukaan ja kasvoihin tulee muutenkin lisää moukkua. Kun teltassa lopulta liike loppuu piilottaa kilari veitsen ja funtsii että mitä vittua tuli tehtyä. Havaittuaan liikettä lähistöllä hän menee muiden luo makaamaan ja sammuu tai menettää jopa tajuntansa ellei sitten teeskentele. Lopuksi "en muista mitään" vaihde päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom