Bodomjärven surmista epäilty vangittu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy_T
  • Aloitettu Aloitettu
eldd sanoi:
Miten voi selittää sen, että Nilsiä oli vedetty rantaan päin (kantapään jäljet maassa tms), kuten tuolta linkin takaa selviää?

Hyvä, jos tästä nyt selviää. Nils on muuten aika lailla Charles Bronsonin näköinen, viiksiä myöten.

Mistä sen tietää ketä siinä on vedetty? Tai kuka ne jäljet on tehnyt ja mihin aikaan ne ovat siihen ilmestyneet?

Ja jos vielä hämmenetään soppaa lisää, Nilsin vammoja kuulema liioiteltiin mediassa. Mieshän oli jo 2 viikon jälkeen pois sairaalasta, vaikka kallo ja leuka murtuivat?

Btw, miettikää uhrien vanhempia. Tyttöjen vanhemmat eivät olleet meinanneet aluksi päästää tyttöjä retkellä, koska Tulijärven murhista oli vasta vuosi.

Force, joo tietty "hohto" häviää viikatemiehestä. Tottakai kuitenki pääasia on, että murhat ovat ratkeamassa. Itsekin otin bodom-siguni pois, ei tuntunut enää kovin fiksulta.

Edit: onhan Bodomilla kappale Nilssistä, deadnight warrior :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olenkohan minä ainoa joka leimataan psykopaatiksi tai mitä lie, mutta sympatiani ovat ainakin vahvasti Nilsin puolella. Kelatkaa nyt, joskus nuorena jurripäissään flipannut hetkeksi ja sohinut puukolla sinne tänne ja sen jälkeen yrittänyt elää loppuelämänsä normaalia kunnon kansalaisen elämää. Ei varmasti mikään helppo rasti.

Sinänsä kyllä ajattelen että juubassakin pitäisi olla vastuussaa omista tekemisistään, mutta tähän ikään päästyäni en kyllä ihmettelisi myöskään jos jossakin mökkireissulla joku saisi hetkittäisen kohtauksen ja alkaisi riehua sinne-tänne, parin minuutin murhasession jälkeen en kyllä ketään alkaisi leimata miksikään tunteettomaksi psykopaatiksi - itse asiassa mielestäni kyseessä olisi ihan samanlainen ihminen kuin minä, kaverini tai vanhempani. Hetki oli vain asialle otollinnen ja siitä sitten on saanut maksaa koko ikänsä.

IronMind sanoi:
en kyllä ketään alkaisi leimata miksikään tunteettomaksi psykopaatiksi - itse asiassa mielestäni kyseessä olisi ihan samanlainen ihminen kuin minä, kaverini tai vanhempani. Hetki oli vain asialle otollinnen ja siitä sitten on saanut maksaa koko ikänsä.

Olen sanaton.

IronMind sanoi:
Sinänsä kyllä ajattelen että juubassakin pitäisi olla vastuussaa omista tekemisistään, mutta tähän ikään päästyäni en kyllä ihmettelisi myöskään jos jossakin mökkireissulla joku saisi hetkittäisen kohtauksen ja alkaisi riehua sinne-tänne, parin minuutin murhasession jälkeen en kyllä ketään alkaisi leimata miksikään tunteettomaksi psykopaatiksi - itse asiassa mielestäni kyseessä olisi ihan samanlainen ihminen kuin minä, kaverini tai vanhempani. Hetki oli vain asialle otollinnen ja siitä sitten on saanut maksaa koko ikänsä.
Kai tämä nyt oli vitsi? Tottakai voi ajatella, ettei kukaan ihminen ole läpeensä paha, mutta kaikki ei ole Nilssillä kotona, jos tuollaista voi tehdä. Kaikilla pimahtaa joskus, mutta harva meistä tappaa kolme ihmistä ja hakkaa vielä itsensäkin henkihieveriin.

IronMind sanoi:
Olenkohan minä ainoa joka leimataan psykopaatiksi tai mitä lie, mutta sympatiani ovat ainakin vahvasti Nilsin puolella. Hetki oli vain asialle otollinnen ja siitä sitten on saanut maksaa koko ikänsä.

Minun mielesta maailma olisi huonompi paikka, jos jurripaissaan saisi tappaa pikkutyttoja telttaan, ja sen jalkeen murhamiehelle pitaisi antaa sympatioita. Missa vaiheessa voidaan leimata psykopaatiksi? 4 murhaa? 5? Enemman? Voiko kannissa tappaa rajattoman maaran ihmisia olematta psykopaatti? Ja oliko se kannissa? Kasittaakseni siita ei ole todisteita.

Ja miten han on 'maksanut' koko ikansa? Jos han on syyllinen, han on paistatellut lehdissa vuosikymmenia viattomana uhrina vaikka on murhaaja ja valehtelija. Suomen lainsaadannon ansiosta elinkautinen on niin lyhyt, etta edes sen suorittaminen ei minun mielestani viela "maksa" tarpeeksi jos pistaa 3 henkea lihoiksi ja valehtelee koko kansalle 44 vuotta. Vai tarkoitetaanko "maksamisella" sita etta on tunnontuskia? Voi voi.. kaipa papin pitaisi viela hanelle antaa synninpaasto etta ei tuollaiset pikkurypyt vaivaa rehdin ja reippaan miehen jokapaivaista elamaa.

Mielestäni ainut oikea rangaistus on kuolemantuomio. Nils ei antanut niille kolmelle nuorelle oikeutta elää, miksi hänellä sitten olisi oikeus elää?

Ja edelleen olettaen, että Nils todellakin on syyllinen.

IronMind sanoi:
...Sinänsä kyllä ajattelen että juubassakin pitäisi olla vastuussaa omista tekemisistään, mutta tähän ikään päästyäni en kyllä ihmettelisi myöskään jos jossakin mökkireissulla joku saisi hetkittäisen kohtauksen ja alkaisi riehua sinne-tänne, parin minuutin murhasession jälkeen en kyllä ketään alkaisi leimata miksikään tunteettomaksi psykopaatiksi - itse asiassa mielestäni kyseessä olisi ihan samanlainen ihminen kuin minä, kaverini tai vanhempani. Hetki oli vain asialle otollinnen ja siitä sitten on saanut maksaa koko ikänsä.

Nyt ei kyllä ajatusmaailmat sulla ja mulla kohtaa. Ymmärsinkö oikein, että jos mä tässä nyt vedän kännin päälle ja napsahdan, teurastan mieheni ja lapseni, kun "hetki oli otollinen". Ja kaupan tekijäisiksi hakkaan itseni tohjoksi, niin homma on ok, vaikken saiskaan tuomiota, koska joudunhan elämään tuon tekoni kanssa loppuikäni? Ja kun ei olis mikään helppo rasti tuon jälkeen elellä kunnon kansalaisen elämää, niin sympatiaa tulisi mun luokseni ovista ja ikkunoista... ?
Mä en kyllä tunne minkäänlaista sympatiaa Nilsiä, tai esim. sitä entistä tuttuani kohtaan, joka kuristi tyttöystävänsä suutuspäissään. En, vaikka ois miten vaikeeta hänelle elää tuon tekonsa kanssa.

marlin sanoi:
Mielestäni ainut oikea rangaistus on kuolemantuomio. Nils ei antanut niille kolmelle nuorelle oikeutta elää, miksi hänellä sitten olisi oikeus elää?
"Suomessa kuolemanrangaistus on poistettu vuonna 1949 rauhan aikana tehtyjen rikosten osalta. Koko rangaistusjärjestelmästä se on kadonnut vuonna 1972. Perustuslaissa on kuolemanrangaistuksen kielto."

"Ilmeisesti viimeinen rauhan aikana teloitettu henkilö oli Tahvo ******** 8. heinäkuuta 1825. Pieksämäkeläinen renki Tahvo ******** tuomittiin miestaposta. Tuomioksi tuli kuolemantuomio kaula katkaisemalla ja hautaaminen kirkkomaan ulkopuolelle sekä 24 hopeatalarin sakot oikeuden halventamisesta, juopottelusta ja pyhärauhan rikkomisesta."

lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuolemanrangaistus

vilma-liina sanoi:
Mä en kyllä tunne minkäänlaista sympatiaa esim. sitä entistä tuttuani kohtaan, joka kuristi tyttöystävänsä suutuspäissään. En, vaikka ois miten vaikeeta hänelle elää tuon tekonsa kanssa.

Samoilla linjoilla Vilma-Liinan kanssa. Onhan se muotia yrittää "ymmärtää" noita rikollisia ja lähteä kehittämään jotain hienoja psykologisia teorioita mutta asia on tasan tarkkaan niin että siinä vaiheessa kun toisen fyysiseen koskemattomuuteen kajotaan niin sympatiat loppuu siihen.

:david:

IronMind sanoi:
Olenkohan minä ainoa joka leimataan psykopaatiksi tai mitä lie, mutta sympatiani ovat ainakin vahvasti Nilsin puolella. Kelatkaa nyt, joskus nuorena jurripäissään flipannut hetkeksi ja sohinut puukolla sinne tänne ja sen jälkeen yrittänyt elää loppuelämänsä normaalia kunnon kansalaisen elämää. Ei varmasti mikään helppo rasti.

En ymmärrä lainkaan..

IronMind sanoi:

toisten ihmisten hengen riisto ei ansaitse sympatioitani...vaikka olisi kuinka juubassa ja hetken huumassa.

Corleone sanoi:
Kai tämä nyt oli vitsi? Tottakai voi ajatella, ettei kukaan ihminen ole läpeensä paha, mutta kaikki ei ole Nilssillä kotona, jos tuollaista voi tehdä. Kaikilla pimahtaa joskus, mutta harva meistä tappaa kolme ihmistä ja hakkaa vielä itsensäkin henkihieveriin.

No ei ollut vitsi, mutta vahvasti on näköjään hakemani pointti mennyt ihmisillä ohi. Eli tuntuu että valtaosalla ihmisistä on pakonomainen tarve lokeroida tappajia tai rikollisia yleensä psykopaateiksi, hulluiksi ja mitä lie vielä päälle - eli haetaan väkisin jonkinlaista eroa rikollisen teon tehneeseen ihmiseen, ikäänkuin kyseessä ei enää olisi edes saman eläinlajin jäsen johon itse kuulutaan tai että kyseessä olisi vähintäänkin todella poikkeuksellinen yksilö. Onko se niin kestämätön ajatus että kuka tahansa meistä saattaa tehdä linjojen kupolissa sopivasti mennessä ristiin hirmutekoja?

Yhteiskuntakelvottomia tällaiset yksilöt tekonsa jälkeen kyllä varmasti ovat, mutta en minä, eikä tuskin kukaan muukaan täällä palstalla voi sanoa varmana tietona onko esimerkiksi juuri tässä tapauksessa kyseessä kylmästi tekonsa etukäteen suunnitellut henkilö, vaiko vain tavallinen keskivertojavanainen, jolla syystä tai toisesta on mennyt pasmat solmuun telttaretkellä 40 vuotta sitten ja sitten paniikissa tekonsa tajuttuaan on kyhännyt kasaan hätävalheen päähän potkineesta mystisestä murhamiehestä.

Ja korostetaan nyt, että tämä eikä aiempi kommentti ollut tarkoitettu miksikään pro-murha hehkutukseksi, vaan enemmänkin vaihtoehtoiseksi näkökulmaksi tälle sivutolkulla threadiin tulvineeseen "ovela kylmä suunnitelmallinen psykopaatti"-hehkutukseen. No niin, mutta täältä tähän, koska mielipiteeni mitä ilmeisimmin aiheuttaa kanssakansalaisille pahaa närästystä niin ei liene syytä vatkata asiaa sen enempää.

IronMind sanoi:
Onko se niin kestämätön ajatus että kuka tahansa meistä saattaa tehdä linjojen kupolissa sopivasti mennessä ristiin hirmutekoja?
Minusta tuo olisi aika pelottava ajatus, jos ei pystyisi luottamaan itseensä eikä lähimmäisiinsä pimahtamisen pelossa.Tällaisiin bodom-tekoihin pystyvät tarvitsevat apua ennen kuin tekevät mitään, jälkeenpäin se on liian myöhäistä.

Corleone sanoi:
Minusta tuo olisi aika pelottava ajatus, jos ei pystyisi luottamaan itseensä eikä lähimmäisiinsä pimahtamisen pelossa.Tällaisiin bodom-tekoihin pystyvät tarvitsevat apua ennen kuin tekevät mitään, jälkeenpäin se on liian myöhäistä.

Itse olin vähän aikaa sitten psykologian kurssilla jossa käsiteltiin aivojen rakennetta. Selvisi mielenkiintoista ja välillä pelottavaakin tietoa. Siellä selvisi, että kenellä tahansa voi tosiaankin "naksahtaa" ja järki kadota aivan täysin. Krooniset psykopaattitappajat taas eivät edes itse tajua tehneensä jotain väärin, koska eivät tajua yleensäkkään yhtään mitään maailmasta.

IronMind sanoi:

Yhteiskunnan kannalta parempi että jannu teki ensin täyden työhistorian ja maksoi veronsa kiltisti. Nyt se voi sitten myydä omaisuutensa ja maksaa sillä murhattujen suvuille korvauksia, mikä on jo poikkeuksellista sinänsä. Yleensähän korvauksia ei näy eikä kuulu ja valtio lopulta maksaa ne. Jos heppu tuomitaan elinkautiseen, niin mahdollisuuksien rajoissa on, että tällä kertaa elinkautinen on tosiaan elinkautinen, ja siis halvempi kuin keskimääräinen "elinkautinen".

Jos Nils nyt sitten on syyllinen..

Force sanoi:
Itse olin vähän aikaa sitten psykologian kurssilla jossa käsiteltiin aivojen rakennetta. Selvisi mielenkiintoista ja välillä pelottavaakin tietoa. Siellä selvisi, että kenellä tahansa voi tosiaankin "naksahtaa" ja järki kadota aivan täysin. Krooniset psykopaattitappajat taas eivät edes itse tajua tehneensä jotain väärin, koska eivät tajua yleensäkkään yhtään mitään maailmasta.

Minä olen tuosta asiasta hieman eri mieltä. Minulle ainakin on jäänyt jostain käsitys, että tuollainen "naksahtaminen" ja täydellinen järjen katoaminen on hyvin harvinaista. Siihen usein kuitenkin vedotaan jotenkin lieventävänä asianhaarana. Viinankin kanssa niin sanottu patologinen humalatila, joka ymmärtääkseni tarkoittaa sitä että ei todellakaan muista mitään ja on ollut täysin sekaisin, on todella harvinainen.

Nämä psykopaattitappajat, ainakin useat sarjamurhaajat taas ovat olleet hyvinkin "älykkäitä" ihmisiä. Heiltä vaan on puuttunut täydellisesti kaikenlainen empatia muita kohtaan. Toki on myös näitä, jotka elävät ihan omissa maailmoissaan ja harhoissa.

gustaf6_side_uu.jpg

I SURVIVED THE LAKE BODOM! :kakka:

Force sanoi:
Krooniset psykopaattitappajat taas eivät edes itse tajua tehneensä jotain väärin, koska eivät tajua yleensäkkään yhtään mitään maailmasta.

Eiköhän nämä aikamme sarjamurhaajat ole täysin harkinneet tekonsa kun ovat kykeneet useita surmaamaan kiinni jäämättä. Ei varmaan kamalasti löydy semmoisia psykoja, jotka tappavat kirveellä keskellä ostaria jonkun, luullen samalla että se on aivan normaalia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom