Bodomjärven surmista epäilty vangittu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy_T
  • Aloitettu Aloitettu
Sierraz sanoi:
Oiskohan mahdollista että tekijä olisi ny tehnyt jonkin rikoksen ja jäänyt kiinni otettu dna ja täsmännyt noitten vanhojen näytteitten perusteella ja avot... Enään puuttus että Kyllikki Saaren murha selviäis.
Kyllikki Saaren surmaaja on selvinnyt. En sitä kerro, mutta eräs henkilö (historian tutkija) on sen minulle kertonut ja kertoi myös syyt, miksi henkilöä ei pidätetä. Tällaiset jutut tosiaan pelottaa :(

Onneksi äitisi ei lähtenyt mukaan, Pinja. Pistää ihan itkuks. :itku:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saapas sanoi:
Kyllikki Saaren surmaaja on selvinnyt. En sitä kerro, mutta eräs henkilö (historian tutkija) on sen minulle kertonut ja kertoi myös syyt, miksi henkilöä ei pidätetä. Tällaiset jutut tosiaan pelottaa :(
Kerro toki lisää, muuten juttusi kuulostaa joltain salaliittoteorialta (l. Kekkonen tappoi Kyllikin!).

Kilkenny sanoi:
Se pidätetty tyyppi onkin sitten yksi niistä telttaretkellä olleista.

Tuo on aika erikoinen homma. Onkohan kyseinen mies suunitellut tuota telttaretkeä jo kuukausia aikomuksenaan murhata kaverit vai napsahtiko hänellä vain yhden äkin siellä?!?

44 vuotta mies on elänyt "normaalia" elämää.

Saapas sanoi:

Itse löysin aikoinaan Italialaisen enoni vintiltä, Palermosta kirjeen, jossa kerrottiin Hoffan hautapaikka. Minä taas en USKALLA paljastaa asiaa.

No joo...leikki leikkinä, mutta henkilökohtaisesti en usko sinua tässän asiassa. Saaren surmaajasta on teorioita, mutta murha ei vanhene eli varma tieto kyllä johtaisi pidätykseen. Jos taas pitäisi tiedon itsellään olisi se avunantoa murhaan...eikö?

Andy_T sanoi:
Melekosen noppeeta toimintaa. Ilmoittautuikohan itse?

On tää tosiaan aika ihme juttu että melkein 45 vuotta murhien jälkeen pidätetään se ainut teltasta henkiinjäänyt tyyppi. Toisaalta, kun tarkemmin ajattelee niin on sekin outoa että ne kaikki muut kuoli ja sitten tää yksi tyyppi ei saanut paljon naarmun naarmua siitä teurastuksesta...

:(

protsku sanoi:
On tää tosiaan aika ihme juttu että melkein 45 vuotta murhien jälkeen pidätetään se ainut teltasta henkiinjäänyt tyyppi. Toisaalta, kun tarkemmin ajattelee niin on sekin outoa että ne kaikki muut kuoli ja sitten tää yksi tyyppi ei saanut paljon naarmun naarmua siitä teurastuksesta... :(

Harvinaisen kylmä kaveri tämä epäilty, jos homma tosiaan näin ratkeaa. Tottakai ollut heti alusta lähtien varteenotettavin vaihtoehto surmaajaksi, mutta pystynyt sen salailemaan. :eek:

Wildemar sanoi:
Tottakai ollut heti alusta lähtien varteenotettavin vaihtoehto surmaajaksi, mutta pystynyt sen salailemaan. :eek:

Alibi 7/80 sanoi:
Bodominjärven telttamurhia tutkiessaan poliisi käytti tutkimustensa apuna vielä tuolloin melko nuorta tieteen haaraa, hypnoosia. Koska murhaajan jäljittämisellä oli tulinen kiire, tehtiin Nils Gustafssonille hypnoosikoe jo kuukauden kuluttua kohtalokkaasta helluntaiyöstä. Kokeet suoritti professori Asser Stenbäck Hesperian sairaalassa heinäkuun 2-5 päivinä. Itse hypnoosikokeista ei Nils tällä hetekellä muista mitään.

- Muistan kyllä, että minut vaivutettiin hypnoosiin, mutta mitä siinä ilmeni, ei minulla ole muistikuvaa. Eivät edes poliisit ole kertoneet minulle mitä olen kertonut hypnoosissa ollessani, sanoo Nils.

Jälkeenpäin lehdistölle on kuitenkin annettu lausuntoja, että Gustafsson pystyi hypnoosissa ollessaan antamaan niin tarkkoja tuntomerkkejä murhamiehestä, että tutkijat olivat suorastaan yllättyneitä. Kokeen jälkeen määräsi professori Gustafssonin vielä ollessa hypnoosissa unohtamaan kaiken. Ilmeisesti näin meneteltiin kaiken sen kauheuden vuoksi mitä hän hypnoosissa oli nähnyt ja mikä olisi jäänyt vaivaamaan hänen mieltään loppuiäkseen. - En muista tosiaankaan mitään, Nils todistaa itsekin.

- Usein olen jopa toivonut, että asiat palautuvat mieleeni unessa, mutta kertaakaan niin ei ole käynyt.

Aivan toisin meneteltiin Olavi Kivilahden kohdalla, jolle niinikään tehtiin joukko hypnoosikokeita. Viimeisimmät vuonna 1966 eli kuusi vuotta tapahtuneesta, jolloin hän oli suorittamassa asevelvollisuuttaan Mikkelissä, Savon prikaatissa, Kivilahti määrättiin muistamaan kaikki mitä hän oli nähnyt ja puhunut kokeen aikana.

- Minä muistan kaiken aivan tarkkaan, sanoo Kivilahti.

-Hypnoosissa ollessani oli kuin olisin katsellut elokuvaa, jonka kameran silmä olen minä itse.

Hämmästyttävintä hypnoosikokeissa oli se, että niin Gustafsson kuin Kivilahtikin antoivat murhaajasta hypnoosissa ollessaan melko samanlaiset tuntomerkit. Kivilahden vaivutti hypnoosiin professori Stenback.

Koko artikkeli ja :kuvia: Nilsistä löytyy täältä.

Bodomin surmat ovat olleet aina hyvin kiehtova rikos. Olen varsinkin nuorempana seuratessani "Ei vanhene koskaan"-sarjaa, miettinyt tapausta ja sen karmeutta. Todella yllättävää tämä kiinnijääminen...pitää seurata asiaa...

protsku sanoi:
On tää tosiaan aika ihme juttu että melkein 45 vuotta murhien jälkeen pidätetään se ainut teltasta henkiinjäänyt tyyppi. Toisaalta, kun tarkemmin ajattelee niin on sekin outoa että ne kaikki muut kuoli ja sitten tää yksi tyyppi ei saanut paljon naarmun naarmua siitä teurastuksesta...

Naarmun Naarmua? Kyseiseltä herra Nils Gustafssonilta oli molemmat leukaluut murskana, ruhjevamma takaraivossa, lukuisia viiltohaavoja vasemmassa otsalohkossa ja käsissä. Lisäksi rystyset olivat kuoriutuneet auki. HUOM: Ensihoidon jälkeen ei ollut välitöntä hengenvaaraa.

Minun teoriani: Se sairas paskiainen on heti tappojen jälkeen tajunnut, että "Hei, ainoa keino, millä mä tästä selviän on, jos mä olen itse uhri". Missä hän on tietenkin ollut täysin oikeassa. Ne rystyset ja käden viillot se on varmaan saanut siinä ystäviään (sic) teurastaessa. Sitten se nakuttelee itseään otsaan puukolla. Miettii vielä, että jos hän on nukkunut oikealla kyljellä, niin kummalle puolelle ne kannattaa nakuttaa (se on yhdessä haastattelussa todennut itse näin "minun on täytynyt nukkua oikealla kyljellä". Tämän jälkeen tämä TODELLA sairas paskiainen nakauttaa itseään kalikalla niskaan. Niskaan lyöminen riittävän kovaa riskittömästi on tietenkin vaikeaa, jolloin se keksii, että "Mä olin niinku tulossa teltasta ulos ja sitten se monotti mua naamaan." Etsii jonkun kiven ja vetäisee itseään suuhun. Tuntuu tietenkin absurdilta, mutta elinkautisen välttäminen antaa tässä vaiheessa herralle melkoista päättävyyttä.

Siitä teltan DNA:sta tässä ei voi olla kyse, koska totta kai teltta oli täynnä Gustafssonin veritahroja. Joko Nils on vanhoilla päivillänsä tunnustanut, tai sitten siinä lähellä olevan vesilaitoksen remontissa on löytynyt ne 44 vuotta vanhat kuteet, mitkä se kävi silloin yöllä sinne jemmaamassa. Tämähän on ongelma, että jos se oli se itse, niin mihin hävisi "varastetut" kuteet ja rahat? Bodomjärvihän naarattiin perusteellisesti. Toisaalta murhat tehtiin yhdeltä yöllä ja Gustafsson löydettiin "vääntelehtimästä teltan päältä" vasta kymmenen tuntia myöhemmin. Ehtiihän siinä hölkätä vaikka viiden kilsan päähän nahkatakkeja piilottelemaan.

Aika villiltä tämä kuulostaa, mutta on kieltämättä todella kummallista, että kolme nukkujaa oli täysin SOSEENA silmittömästä tikkaamisesta, ja tältä yhdeltä jannulta löytyy vaan jotain pientä viiltoa. Mikäli se todellakin on se, niin on kyllä suoraan kuin jostain Agatha Christien kirjasta. Kelatkaa, jos sillä Gustafssonilla on esimerkiksi perhe? Vaimo, kolme kakaraa ja kultainen noutaja. Kaasugrilli ja Arabian teema-astiasto.

Huom: tämän postin tiedot perustuvat netistä löydettäviin Bodom-sivustoihin, joten faktat voivat olla luonnollisesti täysin päin mäntyä.

Onko tuohon Bodom-sivustoon suoraa linkkiä?
Ei löyry netistä...

No jo on jätkä kun itsensä pieksee tuohon kuntoon.

Suomessa on muuten aika mielenkiintoinen oikeusjärjestelmä, tuossa ajassa kun tämä kaveri on ollut vapaana murhasta, olisi hän kerennyt murhaamaan 2 kertaa ja istumaan kummastakin elinkautiset. Vai pääseekö 2 kertaa murhannut enää ikinä ulos?

Eikös Suomessa elinkautisesta vapaudu ennemmin tai myöhemmin presidentin armahduksella, eikai Suomessa montaa kaveria oo jotka oikeesti istuu kymmeniä vuosia linnassa putkeen...mutuilua mutuilua...

Alibi-lehti 1980 Bodomjärven tapahtumista sanoi:
"Kukaan ei tiedä tarkkaan totuutta. Sen voisi kertoa vain murhaaja itse, mutta 20 vuoden hellittämättömän etsinnän jälkeenkään häntä ei ole löydetty. Yksi ajatus on, että murhaajan sairaat aivot kehittivät mitä mielikuvituksellisimpia teorioita neljän nuoren teltassa nukkumisesta, tästä raivostuneena hän otti puukon - joko mukanaan olleen tai Sepon isältään lainaamaan ja ulos jättämän - ja hyökkäsi.

Murhaaja tiesi, että hän jäisi alakynteen, jos molemmat vahvat nuorukaiset ehtisivät astua vastarintaan. Tämän hän eliminoi sillä, että leikkasi puukollaan teltan harja- ja jalusnuorat poikki. Tämän jälkeen hän heittäytyi telttakankaan päälle ja alkoi silmittömällä raivolla hakata puukolla sen alla kiemurtelevia kauhun valtaamia olentoja. Hän iski ja ruhjoi hillittömästi tappaakseen niin nopeasti kuin suinkin.

Jos nuoret ehtivätkin huutaa apua, niin vahva telttakangas vaimensi heidän äänensä. Kuitenkin näyttää siltä, että Nils pääsi vertavuotavana tunkeutumaan ulos teltasta ja yrittämään vastarintaa. Ehkä murhaaja hetkeksi pelästyi, mutta tajuttuaan tehneensä jo niin hirvittävän teon, ettei sille saanut jäädä yhtään todistajaa hän suuntasi Nilsiin uuden iskun joko mukanaan tuomalla putkenpätkällä tai maasta tempaisemallaan kivellä. Isku osui murskaavalla voimalla Nilsin leukaan ja toinen isku takaraivoon."

Samassa jutussa kirjoitetaan että kaikki neljä olivat teltassa makuulla jalat oviaukkoon päin. Sieltä ei pääse ihan äkkiä pois tästä asennosta jos teltan nuorat leikataan poikki ja telttakangas painuu kasaan. Lisäksi vielä väitetty 5. henkilö ja siis surmatyön tekijä olisi heittäytynyt koko painollaan teltan päälle - miten on mahdollista että Nils pääsi teltasta ulos näissä olosuhteissa?

Uutisissa lukee että DNA-tutkimukset olisi tässä nyt se ratkaiseva todistus murhaajaa vastaan. Kyseessä on kai joku lyömiseen käytetyistä esineistä...

:urjo: :itku:

Timba79 sanoi:
Eikös Suomessa elinkautisesta vapaudu ennemmin tai myöhemmin presidentin armahduksella, eikai Suomessa montaa kaveria oo jotka oikeesti istuu kymmeniä vuosia linnassa putkeen...mutuilua mutuilua...

Suomessahan elinkautinen on todellakin elinkautinen, toisin kuin useat luulevat, mutta jossain kahdentoista vuoden kieppeillä presidentti armahtaa useimmat. Nyt vähän aikaa sitten oli lehdissä isot jutut siitä, kun ei yhtä murhaajaa armahdettukaan. Vähän harhaanjohtava nimitys rangaistuksella kuitenkin, kun useimpien kohdalla se on jotain aivan muuta kuin mitä väittää olevansa.

a) joko niillä on dnata jonkun lyöntiaseen kahvasta
b) tai teltta ja muut rojut on nyt vedetty mikroskoopilla läpi ja kaikki dnat seulottu - sieltä EI ole löytynyt kenenkään muun kuin näiden nuorten dnata ja siitä kytät on tehnyt sen päätelmän, että murhaajan on pakko olla joku niistä. Siinä tikkaamisessahan siellä olisi 100% varmuudella pitänyt olla sen viidennen tyypin dna-roiskeita.

Corleone sanoi:
Kerro toki lisää, muuten juttusi kuulostaa joltain salaliittoteorialta (l. Kekkonen tappoi Kyllikin!).
Murhaajaa ei julkisteta, koska surmaaja on kuollut ja julkistaminen olisi vain hänen sukulaisilleen nolompi homma. Nykyaikaisilla keinoilla se ratkaistiin, mm. murhaajaprofiili oli iso apu. Tämä henkilö on ollut pidätettynä ja oli paikkakuntalainen mies.
Enempää en tässä rupea miestä kuvailemaan tai kohta koputtaa poliisit ovella... :piis:

Saapas sanoi:
Murhaajaa ei julkisteta, koska surmaaja on kuollut ja julkistaminen olisi vain hänen sukulaisilleen nolompi homma. Nykyaikaisilla keinoilla se ratkaistiin, mm. murhaajaprofiili oli iso apu. Tämä henkilö on ollut pidätettynä ja oli paikkakuntalainen mies.
Enempää en tässä rupea miestä kuvailemaan tai kohta koputtaa poliisit ovella... :piis:

Hohhoijaa, eläs nyt jaksa. Meinaatko ihan tosissas että Suomen poliisi suojelee jotain hikistä perhettä ja samalla viestittää koko kansalle "EMME SAA RATKAISTUA MURHAA!!!".

Oot katsonut liikaa viimeisien kausien X-Filuja.

Kilkenny sanoi:
Se pidätetty tyyppi onkin sitten yksi niistä telttaretkellä olleista.

http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/105/txt

Jäbän kuva:

alibi_80ng2.jpg

Ovela paskiainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom