Bodausta tukevat harrastukset

Mitä muuta urheilua harrastatte kuin kehonrakennusta?

Itselläni tuo jää lähinnä lenkkeilyyn. Soutua olen joskus harrastellut, mutta silloinkin usein uistimet perässä. Melonta / soutuharrastusta olisi kyllä tarkoitus aloitella uudestaa. Luonnonläheistä mieluisaa aerobista treeniä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
punttia tukevat harrastukset

Päätin vastata, vaikka otsikossa oli tuo bodaus . Muutin sen omavaltaisesti puntiksi , niin että pääsen hyvällä omallatunnolla vastaamaan.

Uiminen ja yleisurheilu (heitot) tukevat mielestäni mukavasti punttia. Uinti palauttaa mukavasti. Varsinkin vielä tähän vuodenaikaan kunnon moukari-, painonheitto- tai kuulantyöntösessio vastaa yhtä salitreeniä. Moukari ja paino sopivat hyvin mavepäivän korvikkeeksi, kuula ja kiekkotreenit rasittavat keskivartaloa monipuolisesti, kuula myös käsvarsia. Kaiken loppuna olevat pyrähdys-, loikkasessiot vastaavat jalkatreeniä (ainakin keskiraskasta, jos ne vetää kunnolla).

BALETTI

Siinä vasta kuningaslaji. En olisi ikänä uskonut, että on niin himmetin vaativa laji.

Suosittelen lämpimästi. On pirun raskasta ja kehittää sitä kuuluisaa keskivartaloa ja varsinkin naisten ikävöimää syvää (poikittaista) vatsalihasta.

Rullaluistelu tuo aika hyvin paukkua ja kestävyyttä kinttuihin.
mä en treenaa jalkoja, saan tarpeeksi treeniä kuin luistelen kerran viikossa.

Originally posted by Hippa
BALETTI

Siinä vasta kuningaslaji. En olisi ikänä uskonut, että on niin himmetin vaativa laji.

Suosittelen lämpimästi. On pirun raskasta ja kehittää sitä kuuluisaa keskivartaloa ja varsinkin naisten ikävöimää syvää (poikittaista) vatsalihasta.

Täytyypi varmaan kokeilla :lol2:

Olis kyllä ihan mielenkiintoista kuulla, että missä lajeissa (lihas)massasta olis radikaalia hyötyä.

Originally posted by Pain
Pumping Ironhan alkaa baletilla...

Tota en olekaan koskaan tullut ajatelleeksi... :eek:

Se balettijuttu ei ollut mikään vitsi.

Baletti kehittää vartaloa ihan omalla tavallaan. Kehonhallinta parantuu ja muutenkin tulee kehoon liikkuvuutta.

Erityisesti lihaksikkailla ihmisillä on tuo liikkuvuus kärsinyt (ei saa sukkaa jalkaan tms..)

Kannattaa ihan tosissaan miettiä. Miesten keskuudessa baletilla on huono (=naisellinen) maine, mutta toisaalta taas.. Balettia harrastava (alussa baletti on yksittäisiä liikkeitä) muskelimies vois olla aika kova sana naisten keskuudessa :thumbs:

Originally posted by araldinho
Täytyypi varmaan kokeilla :lol2:

Olis kyllä ihan mielenkiintoista kuulla, että missä lajeissa (lihas)massasta olis radikaalia hyötyä.

Ensimmäisenä tulee mieleen jenkkifutis, ja siinä nimenomaan puolustusroolissa. Miks ei myös hyökkäyksessä. Baseball on toinen jossa (voimasta/massasta) on apua.

Itse pelaan koripalloa. Korinaluskamppailuissa lihasmassasta on merkittävää apua. Mulla sitä massaa ei tosin ole.

Nämä siis vähemmän itsestään selvyyksiä vrt. kuulantyöntö.

Originally posted by Jortsu
Niin, kai se, että kolmekymppisenä on nilkat paskana, on myös kehitystä... :rolleyes:

Ne ihmiset on tanssinu balettia elääkseen.

Ei ole mielestäni verrattavissa 1-2 (alkeis)balettituntiin viikossa.

Originally posted by Hippa
Balettia harrastava (alussa baletti on yksittäisiä liikkeitä) muskelimies vois olla aika kova sana naisten keskuudessa :thumbs:

Ja ainakin tietyn miesryhmän keskuudessa.

Itse aion ainakin käyttää kaikki muut keinot liikkuvuuden lisäämiseksi, kuviokelluntaa myöden, ennen balettiharrastuksen aloittamista.

Itse aiheeseen liittyen, harrastan kävelyä ja aloitan uinnin nyt syksymmällä, kun motivaatio kohenee (eli en koskaan).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom