Bodauksessa perusliikkeet kunniaan,vai eristysliikkeiden vallankumous?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Loistava posti Sam225!

Itse kokeilin tuota ohjelmaa sinun siitä mainittua syksyllä ja paras kehitys tuli tuolloin. Pitäisi taas vaihtaa siihen. Nyt treenaan myös Yates-jaolla, mutta kolmijakoisen ongelma on se, että se on aika lailla sidottu päiviin (jos joskus ei pääse salille, tulee seuraavaan kiertoon vain 6 päivää lepoa ja jos pitää kierron 7:ssä päivässä tai enemmän, tulee ongelmia, sillä opiskelijana joudun tehdä töitä usein viikonloppuisin).

Liikkeet ja sarjat ovat myös paljolti samat olleet minulla. Kirjoitit, että teet sarjat "loppuun", mutta samalla painolla. Kun olet sarjan perään merkinnyt toistot 6-10, tarkoitatko kuitenkin, että eka sarja 10 ja toka 6 vai jätätkö ekan sarjan paljon vajaaksi (6 ja 10)?

Mitä olet muuten mieltä siitä, että tekisi osan liikkeistä vuorotellen (esim itse tein penkki, leuanveto, vinopena käsipainoilla, kulmasoutu, ylätalja kahvalla)? Tämä siksi, että jompikumpi noinkin raskaissa liikkeissä rasittaa koko ukkoa niin paljon, että vaikea treenata tarpeeksi kovaa, vaikka kyseessä onkin täysin vastakkaiset lihakset. Samoin pystypunnerruksen jälkeen tein dipin ja vasta sitten viparit ja sitten jatkui ojentajaliikkeet. Rinta-selkä-treeni oli itselleni yhtä tuskaa sen rankkuuden vuoksi --> niin paljon raskaita, koko kehoa rasittavia liikkeitä.

Mave on todellakin vaikea tunkea tuohon jakoon... Omalla kohdallani on vaan sellainen juttu, että ikävä kyllä treenaan usein liikkeet liian loppuun ja vaikka joka 4. viikko on kevyt, on jatkuvasti kohtuu tukkoinen olo. Neljään jaettu 8:n päivän kierrolla eliminoi tämän ongelman ja siksi treenaankin nyt sillä.

Itse olen tehnyt tuolla jaolla ensin pääliikkeen, jossa 3 sarjaa ja sitten apuliikkeen, jossa 2 sarjaa (lukuun ottamatta selkä, jolle 3 liikettä).

Originally posted by Sam225
ranskalainen ez-tangolla maaten/kapea penkki samalla tangolla superina (2 superia, 6-10/8-12 toistoa).

Kappas, en siis olekaan ainoa joka tekee tätä yhdistelmää. Itsekin otan usein kovan ranskalaissarjan päälle kapeaa penkkiä samalla tangolla & samoilla painoilla niin monta toistoa kuin menee (yleensä suurin piirtein sama määrä toistoja kuin ranskalaissarjassa).

Laitanpa tähän piruuttani oman nykyisen kolmijakoisen ohjelman.

Treenipäivät ma, to, la.

Yleensä teen vain 2 kovaa sarjaa per liike. Jos ohjelmaan on merkitty jonkin liikkeen kohdalle 3 sarjaa, niin se viimeinen sarja liikkeessä on pumppi/jäähdyttelysarja. Ei siis loppuun asti viety sarja. Pääliikkeitä vaihtelen tätä nykyä aina uuteen kiertoon (3 kovaa + 1 kevyt treeni), paitsi jalkatreenissä jossa vaihtelua on enemmän.

MA: rinta-kädet

penkki/vinopenkki Smithissä 3x6-12
vinopenkki/penkki käsipainoilla 2x6-12
flyes käsipainoilla tasa- tai vinopenkissä/ristikkäistalja 2x10-12

hauiskääntö seisten suoralla tangolla/käsipainoilla istuen 3x6-10
Scott-hauis käsipainolla yhdellä kädellä/Scott-hauis taljassa 2x8-12

ranskalainen punnerrus+ekassa sarjassa superina kapea penkki kuten yllä 1x6-10+6-10, 1x6-10/dippi (koneessa, normaali rikkoo mun olkapäät) 2x8-12
taljapunnerrus suoralla tangolla/pään takaa narulla 2x10-15

TO: selkä-olkapäät

leuanveto 2xniin monta kuin menee
T-tankosoutu 2x8-12
ylätalja kapealla kahvalla 2x8-10
alatalja/vipuvarsisoutu 1-2x12-15
kohautukset käsipainoilla 2x10-15

tai vaihtoehtotreeni

T-tankosoutu 3x6-12
ylätalja leveällä otteella 2x8-10
alatalja/vipuvarsisoutu 2x12-15
kohautukset taljassa 2x10-15

pystypunnerrus Smithissä/käsipainoilla 3x6-12
viparit sivulle/vipunostot koneessa 2x10-15
joka toinen treeni takaolkapäät koneessa/vipunostot taakse taljassa 1-2x10-12

LA: jalat-vatsat

prässi/hack/kyykky/Smith-kyykky 2-3x10-12
prässi/hack/kyykky/Smith-kyykky 3x6-15
reidenojennus 2x10-12
reidenkoukistus 2x10-12
smjv 1x10-12
pohkeet istuen/seisten Smithissä 3x10-15

jalannostot maaten/istumaannousu lisäpainoilla 2x20-30
rutistus taljassa 2x12-20

Sitten loppukommentit:

Vaikka tuntuu hurjalta laittaa rinta ja olkapäät peräkkäisiin treeneihin, niin ne kaksi lepopäivää treenien välissä auttavat asiaa kummasti. Pystypunnerruksen sarjapainot ovat nousseet tasaisesti syksystä lähtien, se on oikeastaan ainoa liike jossa ei ole tullut jumia tai stoppia missään vaiheessa. Plus olkapäät ovat hyvässä kunnossa, eivät yhtään ylirasittuneita - ja massaa tulee.

Jalkatreenissä on eniten vaihtelua, yksikään treeni ei ole samanlainen eli joka kerta vaihtelen liikkeitä/niiden järjestystä (siitä tuo omituinen merkintä yläpuolella). Teen kierrossa 2 kovaa ja yhden kevennetyn jalkatreenin niin että 1. treeni on kova, 2. kevennetty, 3- kova ja 4. sitten kevyen viikon treeni. Tämä siksi, että olen huomannut että a) jalat menisivät mulla muuten liian jumiin pitemmän päälle näin viikon kierrolla ja b) tämä systeemi toimii - vaikkei mun jalat ole kovin vahvat, niin kokoa kertyy tasaiseen tahtiin ja sehän se on pääasia. :thumbs:

Originally posted by Andy
Nyt treenaan myös Yates-jaolla, mutta kolmijakoisen ongelma on se, että se on aika lailla sidottu päiviin (jos joskus ei pääse salille, tulee seuraavaan kiertoon vain 6 päivää lepoa ja jos pitää kierron 7:ssä päivässä tai enemmän, tulee ongelmia, sillä opiskelijana joudun tehdä töitä usein viikonloppuisin).

Tämä on ihan totta. Itse en oikein myöskään pidä "päiviin sidotusta" treenijaosta, mutta käytännössä kolmjakoinen monella pakottaa siihen.

Liikkeet ja sarjat ovat myös paljolti samat olleet minulla. Kirjoitit, että teet sarjat "loppuun", mutta samalla painolla. Kun olet sarjan perään merkinnyt toistot 6-10, tarkoitatko kuitenkin, että eka sarja 10 ja toka 6 vai jätätkö ekan sarjan paljon vajaaksi (6 ja 10)?

Enpäs tosiaan maininnut siitä tarkemmin, eli teen molemmat sarjat samaan pisteeseen (ei yhtään omaa toistoa enää varastossa). Eli käytännössä valitsen painon jolla saan jotain 8 ja 10 toiston väliltä ensimmäisessä sarjassa. Toisessa toistot putoaa mutta on yleensä edelleen tässä haarukassa. Kakkossarja jää lähes poikkeuksetta 1-3 toistoa ensimmäistä lyhyemmäksi.

Mitä olet muuten mieltä siitä, että tekisi osan liikkeistä vuorotellen (esim itse tein penkki, leuanveto, vinopena käsipainoilla, kulmasoutu, ylätalja kahvalla)? Tämä siksi, että jompikumpi noinkin raskaissa liikkeissä rasittaa koko ukkoa niin paljon, että vaikea treenata tarpeeksi kovaa, vaikka kyseessä onkin täysin vastakkaiset lihakset. Samoin pystypunnerruksen jälkeen tein dipin ja vasta sitten viparit ja sitten jatkui ojentajaliikkeet. Rinta-selkä-treeni oli itselleni yhtä tuskaa sen rankkuuden vuoksi --> niin paljon raskaita, koko kehoa rasittavia liikkeitä.

En ole kokeillut tuota vuorottelua, Immonenhan sitä mm. suosittelee. Suoraan sanoen, siinä on hyvä pointti. Teen itse lihasryhmä kerrallaan lähinnä oman preferenssin pohjalta, tahdon yksinkertaisesti väsyttää yhden lihasryhmän kunnolla ja sitten jättää sen rauhaan ja siirtyä seuraavaan.
Ja esim. olkapäissä tekemällä kaikki olkapääliikkeet putkeen saan ne totaalisen turvoksiin ja sellaisen poltteen, mikä ei hellitä vaikka kädet roikkuisivat rentoina sivulla.
Mutta kuten sanottu, tuo vuorottelu on epäilemättä monessa mielessä järkevä tapa ja sitä tukevat jopa tietyt fysiologiset seikat.

Rinta/selkätreeni ON raskas, mutta esim jalkatreenissä liikkuu silti paljon enemmän rautaa. Sarjoja ei kuitenkaan tule loppujen lopuksi hirvittävän paljon.
Lisäksi, kuten tuossa esimerkissäni, smith oli viimeisenä, tarkoittaa se viimeinen punnerrusliike aika kevyttä painoa ja tuntuman ja hirvittävän pumpin hakemista. Teen siinä toistot aivan non-stop ja jätän ne selkeästi vajaaksi ylhäältä jolloin saan kovan polton lihakseen, mutta kokonaisrasitus ei muodostu hirvittäväksi koska painoa ei ole kovin paljon.
Lisäksi, kun alaselkä ei ole tuossa treenissä mukana, helpottaa sekin merkittävästi.

Lueskeltuani tätä huomaan, että monet tekee vain 2 kovaa sarjaa/liike.

Mitkä laskette koviksi sarjoiksi?

Esim. itse teen esim penkissä 3 sarjaa jotka menevät about näin:
10 x 60kg (menee suht' helposti)
8 x 70kg (tässä voisi mennä vielä pari jos pakko olisi)
6 x 75kg (tässä nostetaan niin monta kuin yksin uskaltaa, yleensä menee välille 4-6)

Yleensä tokan sarjan jälkeen laitan joko tuon +5kg tai sitten en jos tuntuu siltä, että sai repiä ton 8 sarjan.

Eli onko tuo eka sarja teidän mielestä vain lämppäri vai onko se jo osa penkkisarjaa?

Mutta entäs te jotka teette suuremmilla painoilla, esim. +100 kg, miten nostatte painot lämmittelyssä tuonne saakka ja mitkä laskette koviksi sarjoiksi?

Enpäs tosiaan maininnut siitä tarkemmin, eli teen molemmat sarjat samaan pisteeseen (ei yhtään omaa toistoa enää varastossa). Eli käytännössä valitsen painon jolla saan jotain 8 ja 10 toiston väliltä ensimmäisessä sarjassa. Toisessa toistot putoaa mutta on yleensä edelleen tässä haarukassa. Kakkossarja jää lähes poikkeuksetta 1-3 toistoa ensimmäistä lyhyemmäksi.

Mulla tulee yleensä molemmissa kovissa sarjoissa samat toistot vaikka ekassa sarjassa vedänkin positiiviseen loppuun asti. Johtuu siitä, että painotan ensimmäisessä sarjassa negatiivista vaihetta voimakkaasti ja toisessa en, tämä varsinkin rinta- ja jalkareenissä.

Mulla tulee ne kovat sarjat selvemmin esille. Yleensä nousen aika varovasti

tyhjä 2x20
40 1x12
50 1x10
60 1x8
70 1x5
80 1x3
90 1x1
Ja sitten se eka kova sarja, 90-105 kg, tämä siis rintareenin lämpö, eli en väsytä itseäni turhaan isommilla painoilla, kyllä se lämmin noilla tulee.

Originally posted by jarkko
Lueskeltuani tätä huomaan, että monet tekee vain 2 kovaa sarjaa/liike.

Mitkä laskette koviksi sarjoiksi?

Esim. itse teen esim penkissä 3 sarjaa jotka menevät about näin:
10 x 60kg (menee suht' helposti)
8 x 70kg (tässä voisi mennä vielä pari jos pakko olisi)
6 x 75kg (tässä nostetaan niin monta kuin yksin uskaltaa, yleensä menee välille 4-6)

Yleensä tokan sarjan jälkeen laitan joko tuon +5kg tai sitten en jos tuntuu siltä, että sai repiä ton 8 sarjan.

Eli onko tuo eka sarja teidän mielestä vain lämppäri vai onko se jo osa penkkisarjaa?

Mutta entäs te jotka teette suuremmilla painoilla, esim. +100 kg, miten nostatte painot lämmittelyssä tuonne saakka ja mitkä laskette koviksi sarjoiksi?

"Kova sarja" on mulle sarja joka tehdään siihen pisteeseen, että ilman apua ei saa enää tehtyä yhtään toistoa. Siis ns. positiiviseen loppuun asti tehty sarja. Joskus kokeilen toki sitä viimeistä (epätodennäköistä) toistoa, joka joko tulee tai sitten ei. Mitään ehdotonta pakkoa tehdä sarjoja tuohon pisteeseen asti ei toki ole, mutta pitäähän sitä joskus katsoa miten hyvin pystyy tsemppaamaan itsensä siihen viimeiseen nostoon.

Lämppäreistä: kun teen esim. Smith-vinopenkkiä, niin lämmittelysarjat ovat seuraavanlaiset:

tangolla tuntumaa x15
10x50 kg
8x70 kg
6x80 kg
4x90 kg

Sitten varsinaiset kovat sarjat, 100-105 kilolla. Toiseen sarjaan tiputan painoa yleensä 5 kiloa. En ole nyt vähään aikaan tehnyt tavallista penkkiä, mutta siinäkin teen lämppärit samaan tyyliin (sarjapainot kun ovat samaa luokkaa).

ma: olkapäät, ojentajat, hauikset, kyynärvarret
ke: reidet, pohkeet, alaselkä, vatsa
pe: rinta, yläselkä

1:
pystypunnerrus käsipainoilla 2 sarjaa 8-10 toistoa
vipunosto sivulle käsipainoilla 2 sarjaa 8-12 toistoa
vipunosto taakse käsipainoilla 2 sarjaa 10-15 toistoa

punnerrus suoralla tangolla taljassa 2 sarjaa 8-12 toistoa
ranskalainen ez-tangolla maaten/kapea penkki samalla tangolla superina (2 superia, 6-10/8-12 toistoa).

hauiskääntö suoralla tangolla 2 sarjaa 6-10 toistoa
scott ez-tangolla myötäotteella taljassa 2 sarjaa 8-10 toistoa

rannekääntö tangolla myötäote/vastaote superina (1-2 superia, 10-15/6-12 toistoa)

lisäksi kaksi kevyttä sarjaa kulmasoutua tangolla 15-20 toistoa
---

2:
etukyykky 2 sarjaa 8-12 toistoa
prässi 2 sarjaa 8-15 toistoa
reidenojennus 2 sarjaa 8-12 toistoa

koukistus maaten 2 sarjaa 8-12 toistoa
romanialainen mv 1-2 sarjaa 10-15 toistoa

selänojennus/vatsarutistus superina (2 superia, 12-15/20-25 toistoa)
jalkojennosto maaten 2 sarjaa n.15 toistoa

pohjeliike istuen 2 sarjaa 10-15 toistoa
pohjeliike seisten 1-2 sarjaa 8-15 toistoa
---

3:
tasapenkki käsipainoilla 2 sarjaa 6-10 toistoa
flyes loivalla vinopenkillä 2 sarjaa 8-12 toistoa
45 asteen vinopenkki smithissa 2 sarjaa 10-15 toistoa

leuanveto 2 sarjaa 6-8 toistoa
kulmasoutu 2 sarjaa 8-12 toistoa
talja kapealla vastaotteella 2 sarjaa 8-10 toistoa
vipuvarsisoutu 1 sarja 10-15 toistoa
kohautukset laitteessa 1-2 sarjaa 12-20 toistoa
--

Pointteja:
-perinteinen maastanosto ei ole ohjelmassa koska sen sijoittaminen tähän ohjelmaan olisi vähän ongelmallista, eikä vähiten hermostollisen rasituksen takia. Siksi sj/romanialainen mv on mukana kuvassa.
.

Ensimmäiseksi mitä mieleen tulee on, että tuohan on Arnoldin jaosta sovellettu kolmijakoinen ohjelma. Eli rinta-selkä, jalat, olkapäät-kädet, mutta vain kerran viikkoon kun Arnold taisi treenata jotenkin tähän tyyliin:
Ma:rinta, selkä
Ti:aamulla jalat
Ti:illalla olkapäät ja kädet
Ja sitten kierto alkaa alusta uudelleen vielä pari kertaa samalla viikolla

KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ, mutta jotenkin tuohon tyylin se meni.

Ongelmana siinä tulee juuri tuo maastaveto mitä kerroit, mutta sehän ei ole pakollinen(mitähän minä menin taas kirjoittamaan;)). Ja sehän on käytännössä kokeiltu, että se toimii, niin silloin sitä täytyy sitten veivata niin maan perusteellisesti.

Mistä aiheesta me nyt tätä keskustelua vielä jatketaan?

Originally posted by Hannibal
Minä luulin löytäneeni viisastenkiven, kun vaihdoin ohjelmani tähän nelijakoon (treeni joka toinen päivä tai ma-ti-to-pe, jos jaksaa):

I: selkä, vatsa
II: rinta, olkapäät
III: jalat
IV: kädet

Myös perinteinen Yates-nelijako toimii varmasti monilla. Minun olkapäille se teki pahaa.

Juuri näin. Mullakin rupes tuntumaan olkapäissä vähän ylirasitusta, mutta nyt aion koittaa tuota hauis ja olkapää -treenien keskenään vaihtamista.

Originally posted by strong
Ensimmäiseksi mitä mieleen tulee on, että tuohan on Arnoldin jaosta sovellettu kolmijakoinen ohjelma. Eli rinta-selkä, jalat, olkapäät-kädet, mutta vain kerran viikkoon kun Arnold taisi treenata jotenkin tähän tyyliin:
Ma:rinta, selkä
Ti:aamulla jalat
Ti:illalla olkapäät ja kädet
Ja sitten kierto alkaa alusta uudelleen vielä pari kertaa samalla viikolla

KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ, mutta jotenkin tuohon tyylin se meni.

Ongelmana siinä tulee juuri tuo maastaveto mitä kerroit, mutta sehän ei ole pakollinen(mitähän minä menin taas kirjoittamaan;)). Ja sehän on käytännössä kokeiltu, että se toimii, niin silloin sitä täytyy sitten veivata niin maan perusteellisesti.

Mistä aiheesta me nyt tätä keskustelua vielä jatketaan?

Heh, laitoin tosiaan tuon minun jaon, kun sinä/muut pyysitte.
En nyt menisi välttämättä nimeämään sitä Arnoldin jaosta sovelletuksi, koska Arnold treenasi vuosien varrella muunkinlaisella jaolla ja tällä jaolla on treenannut tällaisenaan tai sovellettuna moni muukin, mukaanluettuna tuo avatarini edesmennyt herra.

Mutta tosiaan, mistä jatketaan?

Minun ohjelma (jossa siis liikeet muuttuu) ei varmasti palvele tätä universaalitarkoitusta, koska teen muitakin kuin ihan basic-liikkeitä, koska niitä kierrätän jne.

Eli universaaliohjelmaa joko tekisin push/pull-systeemillä aiemmin mainitsemieni muutosten kera, tai tällä jaolla, mutta se vaatisi hieman pohdintaa liikkeiden osalta, mihin kai tarkoitukseni nimenomaan olikin palata.

Joka tapauksessa kääntyisin kolmijakoiseen. Nelijakoisessa on ehdottomasti puolensa ja kuten sanoin, välillä käytän sellaistakin jakoa, mutta siinä tulee helpommin aina stoppi vastaan, sekä liian pitkiä taukoja lihasryhmän seuraavalle treenille, joten vaihdan taas tehon laantuessa takaisin.

Pitänee pohtia ajan kanssa, voiko noita perusperusliikkeitä soveltaa tähän jakoon.

voisko pistää jonkun hyvän kehonrakennus-ohjelman vaikka meiliini,kun ei tuolta ohjelmista oikein löytynyt.. :/ kiitos jo etukäteen

houdini sanoi:
Valistakaa tyhmää ja kertokaa mitä liikkeitä ovat Flyes ja Julle?

Eka lienee levitykset rinnalle, mutta tuohon toiseen ei auttanut pieni googlettaminen :itku:

houdini sanoi:
Eka lienee levitykset rinnalle, mutta tuohon toiseen ei auttanut pieni googlettaminen :itku:

Googlea parempi hakukone löytyy pakkiksesta... Julle on sama kuin hyvää huomenta-liike.

Flyes = flaissi = kärpäset = levitykset rinnalle, eli:
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html

Ja tässäpä hyvää huomenta liikkeestä (eli julle) selostus ja video:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBGoodMorning.html
...vaikka ainakin mun mielestäni tuo ylläoleva suoritustekniikka ei ole suositeltava. Ite laitan enemmän painoa (suunnilleen puolet takakyykyn sarjapainoista), enkä laskeudu lähellekään noin alas ja annan polvien koukistua hieman. Ottaa pirun hyvin takareisiin ja on muutenkin sopivan ahistava liike. :evil:

Mitä tulee ketjun aiheeseen yleisemmin, niin joitakin melko yleispäteviä (liikkeiden osalta, ohjelman kokonaiskuormitus pidemmällä aikavälillä taas on säädettävä hyvin yksilöllisesti) ohjelmavaihtoehtoja on myös täällä.

S225T sanoi:
Noniin, laitetaan nyt lyhyesti kolmijakoisista omakohtaisesti parhaiten toiminut.

Pari evästystä:
- tähän ei kaivata yhtäkään kommenttia tyyliin - "toi ei voi toimia" tai "toi kolmostreeni on liian rankka" jne jne. Olen käyttänyt sitä ihan riittävästi voidakseni antaa sille tuomion.
- tämä on siis minun omakohtainen kokemus ja toistan, että olen kokeillut suuren määrän mitä erilaisimpia jakoja ja yksikään jako ei ole toiminut mulle yhtä hyvin ja ilman vaihtamisen tarvetta. silti vaihtelen ajoittain, mutta nykyisin palaan tähän aina lyhyehkön poikkeaman jälkeen (poikkeama on yleensä yates-jako 1 on 1 off -systeemillä). Työntö/veto/jalat -systeemillä olen treenannut yhteensä varmasti usean vuoden, ja se toimii mutta nykyiseen treeniini ei läheskään yhtä hyvin.

eli tällä hetkellä treenit on periaatteessa:

ma: olkapäät, ojentajat, hauikset, kyynärvarret
ke: reidet, pohkeet, alaselkä, vatsa
pe: rinta, yläselkä

Tämä jako on osoittautunut myös omalla kohdallani parhaaksi 3-jakoiseksi. Itse olen menettänyt uskon lähes kokonaan tähän perinteiseen työntävät/vetävät/jalat jakoon, koska en saa jaolla läheskään yhtä hyviä tuloksia. Itse vaihtelen myös yleensä Yates-jaon (1on 1off tyylillä, joskus 2on 1off 2on 2off) ja tuon hyväksi havaitun 3-jakoisen kanssa. Välillä sitten sekaan jotain muuta. Yates-jakohan muistuttaa hyvin paljon tuota kyseistä kolmijakoista.

Lisää: En tee normaali mavea ollenkaan tuossa kolmijakoisessa mutta sumomavea oon tehny aina n. joka kolmas viikko kyykyn tilalla . Silloin ei kyllä kannata tehdä sitä epäsuoraa selkätreeniä ja selkäpäivääkin voi vähän keventää. Ja SJMV oon jättäny pois silloin.

Nostetaan hyvä mutta vähän pimentoon jäänyt threadi ylös!
Mites tälläinen: Ma ja to perusliikkeet ja ti ja pe ns. muotoliikkeet=eristävät liikkeet. Selälle enemmän sarjoja,koska mulla heikoin lihasryhmä.
Palautukset lyhyitä, noin minuutin. Molemmat sarjat tehdään samalla painolla.
Frekvenssiohjelma

1.harjoitus: 2x6-12
2.harjoitus: 2x12-20
3.harjoitus: 2x6-12
4.harjoitus: 2x12-20

Ma:
Syvä kapea Smith-kyykky
Penkkipunnerrus
Leuanveto vastaote
Kulmasoutu tang.
Pystypunnerrus tang.
Hauiskääntö tang.
Pohkeet seisten
Maastaveto

Ti:
Reiden ojennus
Ristiveto taljassa
straight-arm pulldown, jota esim. Sam225 on kehunut jossen väärin muista.
Vipunostot sivuille kp.
Scott-hauiskääntö alataljassa
Ojentajapunnerrus taljassa
Pohkeet istuen
Selän ojennus

To:
Syvä kapea Smith-kyykky
Penkkipunnerrus
Leuanveto vastaote
Kulmasoutu tang.
Pystypunnerrus tang.
Hauiskääntö tang.
Pohkeet seisten
Maastaveto

Pe:
Reiden ojennus
Ristiveto taljassa
straight-arm pulldown
Vipunostot sivuille kp.
Scott-hauiskääntö alataljassa
Ojentajapunnerrus taljassa
Pohkeet istuen
Selän ojennus

ps: tää on ensimmäinen versio,mikä ei ole loppuun asti mietitty. Tuli vain hetkellinen päähänpisto :) Tanko liikkeitä ehkä vähän liikaa??
Laittakaa mielipiteitä,kommenteja ohjelmasta,mitä vaan tulee mieleen :thumbs:
EDIT 1: Tavoite siis tottakai nostaa joka kerta toistoja tai painoja sarjaa/sarjoihin=nousujohteisuus. Venyttelyt sarjojen välillä noin 10sec, tekee ainakin pohkeille ja hauiksille hyvää :5:

Back
Ylös Bottom