Bodauksen motiiveista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu
itelläkin menee joissain asioissa kyllä tosin hermot aika helposti mut salilla on just helppo purkaa näitä paineita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No, sitähän oli nuorempana niin laiha, et piti tarttua lähimpään koivuun jos tuuli vähän liikaa. Ja siihen pälle et oli yläasteella kai vähän "nörtihkö" ja vitutti ku kaikki tulevat ammarit oli niitä kovia jätkiä, jotka oli naisten suosiossa jne :curs: . Sitte muinoin kaiffarini alko treenaan. Seurasin perässä ja sille tielle jäin.

koulukiusattuja nössökääpiöitä, jotka käy salilla vaan sen takia, että sais vetää entisiä kiusaajiaan turpaan. Tätä mielikuvaa sitten ajatellaan ennen jokaista penkkisarjaa, "Ai saatana jos se yläasteen kovismake nyt tulis vastaan, niin hakkaisin sen naamaan muusiksi",

Joskus nuorempana tuntunu tuoltaki. :david:

Mutta nykyään lähinnä harrastuksen vuoksi, onhan se helevetin mukavaa hyvän treenin jälkeen. Varsinki jos on nousujohtoisessa kunnossa ja rikkoo sarjaennätyksiä viikko toisensa jälkeen. :)
En kiistä etteikö ois aika "hyva viilis" ku käy kotipuolessa ja vanhat tutut kattoo et: On se kasvanu :evil:

No eipä mulla ainakaan turpaanvetäminen tai pillunsaanti ole motiiveina olleet.

Mutta koko salihomma lähti oikeestaan siitä, kun intistä tuli C-paperit yliliikkuvien nivelten ja sitäkautta todella paskassa kunnossa olleen selän takia. Salia sitten suositeltiin eri lekurien toimesta ja sinne suunnistin. Nyt on neljä vuotta väännetty, josta viimeiset parivuotta panostaen massatreeniin ruokavalioineen yms.

Nykyään sitä vaan haluaa saada näkyvää tulosta aikaseen, ihan omaksi ilokseen ja toivottavasti vaimonkin iloksi. Eli hommaan on jäänyt täysin koukkuun ja ilman salia ei edes halua olla ja olokin on hyvän ruokavalion ansiosta paljon parempi, töissä jaksaa paremmin jne jne.

Ja sieltä salinkautta on saatu ehkä ne parhaat ystävät ja muutama myös tämänä pakkiksen kautta. Tännekään olisin tuskin koskaan tullut ilman saliharrastusta, joten sosiaalista elämää se tuo todella paljon myös.

Ja mulle sali on myös oiva tapa purkaa esim. työstressiä. Ei siellä paljon jaksa duuniasiat mieltä vaivata kun rautaa vääntää, sekin on vain plussaa.

Ja yksi tärkeä pointti on se, että olin koululiikunnassa aina aika huono. Ei ole ollut mitään ns. pelisilmää esim. pallopeleihin ja mikään yleisurheilu ei ole koskaan napannut yhtään. Eli koululiikunta oli aika pakkopullaa. Mutta tämä sali tuntuu sopivan, massaa tarttuu ihan mukavasti ja voimatkin toki kehittyy siinä samalla. Sitä tunee olevansa edes jossakin hyvä.

aika vaikee sanoo mikä syy, mut ennen treenauksen alotusta ajattelin että ihan vitun tyhmää hommaa, mut kavereitten kans ku käytiin niin salaiseksi kilpailuksi se meni. jaa toi veti kasin, no kyl määkin sit tai viä hiuka enemmän...
mukavaa hommaa toi reenailu, ja sitku sivuvaikutuksena tulee lihaksia niin huh huh

Timba79 sanoi:
Ja yksi tärkeä pointti on se, että olin koululiikunnassa aina aika huono. Ei ole ollut mitään ns. pelisilmää esim. pallopeleihin ja mikään yleisurheilu ei ole koskaan napannut yhtään. Eli koululiikunta oli aika pakkopullaa. Mutta tämä sali tuntuu sopivan, massaa tarttuu ihan mukavasti ja voimatkin toki kehittyy siinä samalla. Sitä tunee olevansa edes jossakin hyvä.
mulla vähän sama homma... mutta nyt olen löytänyt oman lajini
:worship: :worship:

Minä treenaan, koska haluan näyttää paremmalta itseni silmissä.

Jännää on myös huomata treenaajissa se, että hirveän moni kiinnittää tosi paljon huomiota omiin ja muiden treenipainoihin. Joskus oli itsellekin hienoinen ongelma, kun salilla painopakat on numeroitu eikä siitä näe paljon nousee kiloja. Arvata toki voi, mutta loppujen lopuksi mitä välii?

Varmaan isoin syy miksi sitä treenaa on mulla se täydellinen järjestys ja rauha joka päässä on treenin jälkeen.

Normaalisti olen aika levoton luonne johtuen adhd:sta.

Se itsensä johonkin suoritukseen pakottaminen(itsensä voittaminen) ja treenin jälkeinen lihaskipu myös on vähintään toisiks parasta. :D

keijo s sanoi:
Norminaiset tykkää harrihaataisen fysiikasta. Kun sitten on saanut kropan harrihaataiseksi huomaakin ettei leveäperseiset norminaiset enää kiinnostakaan, pitää olla vähintään kisakireä fitnessbeibe. Yhtäkkiä kuitenkin huomaa että fitnesskimulit ei yllättäen tykkääkään harrihaataisesta, ne tykkääkin enemmän rikukiristä. Sitten kun ollaan rikukirejä huomataan että voi vittu, reisille meni kun ne fitnessbeibit yhtäkkiä arvostaakin joonashytösiä joilla ryhti on kuin jousipyssy kunhan vaan on tallissa mersu ja naama seiskassa :david:

Kuulosti vähän siltä että Keijo olet tämän kehityskaaren läpi käynnyt saliurallasi ;) Seuraava vaihe sulla on että saat naamas seiskan kanteen, mut sit huomaatkin että ne muijat jotka sitä julkisuutta ja mammonaa arvostavat yli kaiken eivät olekkaan kovin voittajia --> muutut suosiolla tavan sohvaperunaksi ja otat leveäperäisen ja leppoisan perusmuorin.

Se että naiset monasti puhuu että bodarit on rumia ja tyhmiä niin yleensä ymmärtääkseni tarkoittavat sellasia kavereita jotka on kuuritellut ihan huolella ja ovat sen kokosia että lihasten malli näkyy venynyt villapaitakin päällä. Harva meistä taviksista ilman kunnon rojuttelua sen kokosiks pääsee alhasilla rasvoilla että valtaosa naisista pitäisi vartaloa epäesteettisenä, ei ei. Multakin vaan yleensä kysellään "oletko jokin urheilija" vaikka olen kehoilua harrastanut melkein koko pienen ikäni.

Mut alkuperäiseen kysymykseen... salillakäynti alkoi ihan vain voimistumisen toivosta. Ei siksi että en sais turpaan vaan siksi että penkkaisin enemmän kuin ikätoverini. Nykyään tulee reenattua siksi että kroppa pysys hyvässä mallissa, enkä hauskempaakaan harrastusta ole tavannut.

Jaa-a itse taidan tietyllä tapaa ikävä kyllä olla tietynlainen bodarin stereotypia. Olin nimittäin juuri se kiusattu hiiri(painoin 48kg 15-vuotiaana) ja salille lähdettiin aluksi tavoitteena vaan saada voimaa lisää sen verran että ei enää vittuiltais.

Aluksi oli tavoitteena vaan sellainen "vähän" treenattu kroppa. Tyylin esim. Harri Haatainen mutta sitten vaan harrastus veti kunnolla mukaansa(nälkä kasvaa syödessä) ja nyt olisi ihanteena tollanen esteettisemmän mallinen pro-bodarin kroppa kuten esim. Melvin Anthonyllä.( Geenit ei ikävä kyllä riitä, sama kuinka paljon dropittais :itku: ) Mut kilpa-lavoille on silti kova hinku eli se kait sit nykyään eniten motivoi.

Hippa sanoi:
Samoin. Kivempi runkkailla kun on mieluista katseltavaa.

Alussa oli tietysti motiiveina pillunsaanti ja turpaanvetäminen, mutta suhteellisen hiljaista on ollut pillunsaannin kanssa, eikä sitten ole turpaankaan ketään tullut vedettyä. Motiiveina nykyään treenin tuoma hyvä olo ja se, ettei ihan seiskakyNppisenä olisi sellainen köpöukko, joita tuolla köpöttelee. 90-vuotiaana 90 kiloa penkiltä olisi kova juttu :D

Olen järkeillyt asian näin: urheileminen ja liikkuminen on terveellistä (on hyvä olla säännöllinen liikuntaharrastus), treenin jälkeen tulee hyvä olo, näyttää paremalta ja on parempi fiilis yleensä ottaen, lihavuus ja kolesteroli pysyy aisoissa (molemmista on tullut lääkäreiltä muinoin noottia) ja vaimo tykkää.

Hippa sanoi:

Sama homma meikäläisellä. Muita motiivejani ovat yleinen hyvinvointi ja jaksaminen, sekä sellainen "aivot narikkaan" -olo mikä mulle tulee raudan vääntämisestä. Eli yksi motiivi on sitten vissiin jonkinlainen stressin lievittäminen, tms.

Vähemmän vakavissaan:

Pillunsaannista on ollut puhetta... Nythän on niin, että pillunsaanti ei ole missään tapauksessa kiinni lihasten koosta. Aika harvoja naisia kiinnostaa, että onko siellä paidan alla 6-pack vai pikkasen löysää läskiä. Pillua saadaan hyvällä käytöksellä, tilannetajulla, itsevarmuudella, huumorintajulla ja jonkinlaisella karismalla. (Eli täytyy olla ns. tilanne hallussa.)

Kyllä mä sitä pilluakin ajattelen näissä treenaushommissa tavallaan. Jos näyttää itsensä silmissä paremmalta, niin tottakai kanssakäyminen vastakkaisen sukupuolen kanssa on helpompaa ja sujuvampaa. Näinollen salitreenit vaikuttavat tavallaan välillisesti pillun saantiin. Lihaksilla ei kovin usein tyhjää yläpäätä paikata naishommissa, mutta fiksulla yläpäällä paikataan löysä kroppa helposti. Sitten jos samassa henkilössä yhdistyvät fiksu pää sekä lihakset, niin mielestäni ollaan jo aika vahvoilla.

Mutta ei toi pillunsaanti voi kovin yleinen motiivi treenaamiseen olla, koska treenaajien joukossa on kuitenkin niin paljon vakiintuneita miehiä jotka saavat joka tapauksessa ;)

Täytyy kyllä tunnustaa täälläkin että suurin motiivi treenaamiseen salilla on näky joka peilistä tuijottaa.

Järkkymätön halu saada enemmän lihasta, naiselle kun sen hankkiminen on muutoinkin vaikeampaa kuin miehille.

Pettymys, kun ei kasva on aika suuri, ja joskus se kiristää myös pinnaa, mutta myös tavallaan pakottaa lähtemään salille yhä uudestaan ja uudestaan !

Huomaan jo addiktoituneeni kyseiseen toimintaan, ja olen jo muutaman kerran mietiskellyt mihin se johtaa, pystynkö koskaan olemaan poissa salilta, mitä sitten kun lihasta ei enää joskus olekkaan,tai sitä on huomattavasti vähemmän ( niinkuin sitä nytkään niin hirveästi olisi ), kun hanuri alkaa jälleen kerran valumaan kohti maata.... Mitäs sitten ????

Jo 2 viikon sairastelu ja salilta poissaolo saa aikaan vieroitusoireita ja pään tykytystä......hullu(ko)

Toki urheilu tuo hyvää oloa niin fyysisesti kuin psyykkisesti, jaksan enemmän ja pidemmälle,mutta rehellisesti täytyy kyllä sanoa että en tiedä kumpi syy on suurempi salilla käymiseen, joku koti psykiatri voisi varmaan antaa vastauksen tähänkin dilemaan.

Alunalkujaan aloin käydä salilla koska halusin lihaksikkaan vartalon. Periaatteessa se mitä alunperin lähdin tavoittelemaan on jo saavutettu, mutta ulkonäöstä on tullut aika toissijainen asia. Kaikki ajatukset pyörii treenin ympärillä ja koko harrastuksen keskipiste on vain ja ainoastaan se punttien nostelu.

Käyn salilla koska olen urheillut koko elämäni, enkä osaa muutakaan. Web-suunnitellessa mätänee selkäranka jos ei tee mitään. Salillakäynnissä kukaan muu ei aseta käyntiaikoja eikä aikarajoja. Ei tarvitse olla sosiaalinen. Lihakset on positiivinen sivutuote siitä että saan toteuttaa itseäni ja sitä mikä olen: fyysinen olento. Ja kyllä ne akat kattoo erilailla kuin ennenvanhaan. Eikä tarvihe enää ketään lyödä. Uskovat sanomalla.

Treenaan koska haluan täyttää omat kriteerini hyvännäköisestä. Haluan olla voimakas ja kireä. Rakastan sitä olotilaa salilla, vain minä, painot ja taustalla pauhaava kirkonpolttomusiikki. (Muita ihmisiä ei noteerata muuten kuin tylyllä nyökkäyksellä jos sattuvat päin katsomaan) Salilla käyminen on sellasta nollaamista arjen harmaan paskan keskellä, pääsee purkamaan kaiken raivon ja vitutuksen siihen omahyväseen kusipäähän eli itseeni. Nautin suunnattomasti kun voimien jo loputtua vääntää pelkällä sisulla ja raivolla ne viimiset toistot...
Aerobista (juoksu & spinning) teen siksi että se on niin kivaa. Siks aerobista meinaa aina tulla tehtyä liikaa, kun se vaan on niin hauskaa.
Muiden ihmisten käsitys fysiikastani ei hetkauta suuntaan jos toiseen. Joidenkin mielestä olen androgyyni ja epänaisellinen, entäs sitten. Itseäni varten mä elän.

Fudiksen ku lopetin 16 vuotiaana nii piti jtn uutta harrastusta saada alle ja salia tullu pari kertaa aiemmin kokeiltuu nii jotenki sinne suuntaan sit käänty :)
Tosin asiaan saatto vaikuttaa sekin kun joskus koulussa liikkatunnilla sählykentillä ne isot lätkäpelaajat nosteli (sillon) isoi painoja penkilt joka sattu löytyy sieltä ja itellä se 40 jäi muistaakseni rinnalle :rolleyes:

Ja nyt vuoden päivät käyneenä alkaa jo olla vähän kuin huumetta toi sali :D jos ei viikkoon pääse salille jostain syystä niin alkaa hermot olla jo aika kireellä :)
Eli rentouttaa ja pääsee purkaa paineita.. eikä se pieni massan lisäys pahaks ois kans ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom