Bodauksen motiiveista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä on varmaan ollut threadi jos toinenkin SINUN (hehheh) suhteesta kuntosaliharjoitteluun mutta mutta kuinka moni on OIKEASTI kelannut sitä tai varsinkin vähän pintaa syvemmälle. Eli esimerkinomaisesti tarkoitan tätä: oletetaan että yksilön motiivi treenaamiseen on halu tulla "isommaksi", ts saada suuremmat lihakset. Mutta huom - tämä ei sinänsä ole treenaamisen syy vaan toivottu lopputulos. Kaikki tavoitteellinen käyttäytyminen käsittääkseni kumpuaa kuitenkin loppupeleissä tarpeista, tarpeet ovat taas usein olemukseltaan emotionaalisia.

Eli kysymyksen pitäisi kuulua - okei, mitä siitä sinulle seuraa että lihakset ovat isommat. No, siitä seuraa (esimerkiksi) se että mulla on itsevarmempi fiilis sosiaalisissa tilanteissa. (jolloin tämä on itseasiassa se motiivi, ei lihakset). Mitä taas itsevarmuudesta seuraa, kenties se että on turvallisempi olo vieraassa seurassa. Tästä taas seuraa se että saa (ehkä) pillua/munaa...

Eli mietiskelin vaan sitä että kuinka moni oikeasi kelailee tämmöisellä miksi- mitä siitä seuraa - mitä tästä seuraa ketjulla kuntosaliharjoittelunsa syitä. Tai emmä tiedä onko tämä edes relevanttia, pääasia että suomen nuoriso liikkuu. Pikkukaljoissa vaan tuli mieleen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No siis haittapuolia on ainakin miehillä se, että sitä helpommin isommat tulee uhoamaan jos näkee jonkun isomman, vaikka ei olisikaan muuten tappelutyyppiä. Poket ovat varmaan tämän huomanneet. Ymmärrätte varmaan.

Hyvänä puolena tietenkin se, että näyttää hyvältä ja itsetunto on kunnossa ja on yleensä terveelliset elämäntavat jne.

Se sitten vaatii taas pokkaa, että kasvaa isommaksi kuin "hyvännäköinen" jolloin suurin osa naisista ei enää katsokaan. Mutta en väitä, ettei jotkut naiset katsoisi. Yleensä vain naiset tuppaavat tykkäämään hillitysti treenatuista, eikä jumalattomista plösömahaisista geenimonstereista, vaikke ko. hemmot vetäisivätkin penkistä 200.

Mulla kuntosaliharjoittelun motiivit on varmaan alunperin nuoruudessa, suht. myöhäsessä murrosiässä ja sen tuomassa pienuuden tunteessa. Luonnostaan olen myös melko lailla hoikka, ja sekös tuota lisää tuota tunnetta, josta sitten harjoittelulla koitan päästä eroon. :)
Nyt, kun parisen kymmentä kiloa lihasmassaa on 19 ikävuoden alle 60 kilosta tullut, on edelleen pieni olo, joten jatketaan. Myös tuloskehitys kiinnostaa nykyisin, joten harjoittelua tekee ihan vain harjoittelun itsensä takia sekä terveydellisistä syistä.

ALTER EGO: Siis OIKEASTIHAN kaikki bodarit on entisiä koulukiusattuja nössökääpiöitä, jotka käy salilla vaan sen takia, että sais vetää entisiä kiusaajiaan turpaan. Tätä mielikuvaa sitten ajatellaan ennen jokaista penkkisarjaa, "Ai saatana jos se yläasteen kovismake nyt tulis vastaan, niin hakkaisin sen naamaan muusiksi", samalla tehdään kovia varjonyrkkeilyliikkeitä ja puuskutetaan lujaa - american ninja tyyliin.

Kaikilla bodareilla on pieni kulli ja he saavat vähän pillua. Sen takiahan salilla käydään, että saataisiin enemmän pillua ja kauniilta naisilta, en mä teistä tiedä - mä käyn salilla ainakin vaan pillun ja naisten takia, te ette vaan kehtaa tunnustaa - raukat. Vittu ei teilläkään hyvin mee kun petätte itseänne. Lauri Törni häpeis teitä...

Mitä isommat lihakset, sitä enemmän naiset tykkää ja jos ne vaikuttaa etteivät tykkäis ni sehän on vaan esittämistä, sellaista pientä alistustahtoista vastaanpanemista. Oikeasti ne tahtoo, että niitä kiskottaisiin hellänkovaa hiuksista samalla kun pantaisiin takaapäin. Kaikki muijat sanoo, ettei ne mitään lihaskimppuja tahdota mutta kun mä sain 30 kg lihasta verrattuna mun entiseen rimpulaolemukseen, niin saan aina huomiota koululla missä vain kävelenkin - ja pillua tietty - OIKEESTI. Vittu mä olen kova jätkä... Siis niin hot, että aina kävellessäni peilin ohi mulla alkaa seisomaan. Saunaillassa kun vetää parit mouse muskulaarit peilin edessä kun muut juo kaljaa niin vittu niitä KATEELLISIA ilmeitä saa nauraa... vitun vätykset. Juovat vaan kaljaa kun mä treenaan ja näytän hyvältä saatana.

Oma mielipide: Saliharrastushan on mukava ja monipuolinen laji. :)

Laitetaan tähän pientä off topiccia naisista ja mitä mieltä ne on treenatuista miehistä. Suurin osa "normaaleista" naisista ei kauheasti lämpene isoista lihaksikkaista miehistä, vaan semmonen kunnossa oleva kireä kaveri on paljon kivempi niille. Huvittavinta on se, että meikäläinenkin on monien tyttöjen mielestä liian iso (tarkoitan miehen kokoa) ja saa välillä tosissaan todistella etten ole hullu kirvesmurhaaja vaikka olen normaalia kaveria isompi. Nykyinen tyttö alkaa jo pikku hiljaa uskoa, vaikka painaakin alle puolet siitä mitä minä.

Joo sittenhän löytyy se noin 5% tytöistä, joilla on fetissi isoihin miehiin mutta ne on asia erikseen.

Niin ja ettei mennä liikaa off topicin puolelle, aloin treenailemaan aikoinaan kun olin iso ja löysä paskamaha joka istui kaiket ajat neljän seinän sisällä koneen ääressä. Nyt ollaan sitten menty toiseen äärilaitaan.

Dragon sanoi:
ALTER EGO: Siis OIKEASTIHAN kaikki bodarit on entisiä koulukiusattuja nössökääpiöitä, jotka käy salilla vaan sen takia, että sais vetää entisiä kiusaajiaan turpaan. Tätä mielikuvaa sitten ajatellaan ennen jokaista penkkisarjaa, "Ai saatana jos se yläasteen kovismake nyt tulis vastaan, niin hakkaisin sen naamaan muusiksi", samalla tehdään kovia varjonyrkkeilyliikkeitä ja puuskutetaan lujaa - american ninja tyyliin.

:( Dragon on selvästi joku meikäläisen tuttu.

oikeasti käyn salilla siksi että saisin joskus edes Markus Pöyhös -kropan itselleni... ei tässä enempiä kannata toivoa

edelbrock sanoi:
Joo sittenhän löytyy se noin 5% tytöistä, joilla on fetissi isoihin miehiin mutta ne on asia erikseen.

Ja ei senkään isouden tarvitse löytyä olkapäistä, vaan vaikkapa keskivartalosta :whip:

-Ronin- sanoi:
:D Dragonilta osuva teksti ja jos aletaan oikein syövereihin katsomaan niin luulempa, että siinä on myös totuuden siemen.

Toivotaan, ettei se totuuden siemen piile tossa mun kuvaamassa ajattelutavassa vaan jossain muualla :)

Dragon sanoi:
Kaikilla bodareilla on pieni kulli ja he saavat vähän pillua. Sen takiahan salilla käydään, että saataisiin enemmän pillua ja kauniilta naisilta, en mä teistä tiedä - mä käyn salilla ainakin vaan pillun ja naisten takia, te ette vaan kehtaa tunnustaa - raukat. Vittu ei teilläkään hyvin mee kun petätte itseänne. Lauri Törni häpeis teitä...
Ihan liian totta :D

Dragon sanoi:
ALTER EGO: Siis OIKEASTIHAN kaikki bodarit on entisiä koulukiusattuja nössökääpiöitä, jotka käy salilla vaan sen takia, että sais vetää entisiä kiusaajiaan turpaan. - - Kaikilla bodareilla on pieni kulli ja he saavat vähän pillua. Sen takiahan salilla käydään, että saataisiin enemmän pillua ja kauniilta naisilta, en mä teistä tiedä - mä käyn salilla ainakin vaan pillun ja naisten takia, te ette vaan kehtaa tunnustaa - raukat.

Piti oikein tarkistaa että lukeeko tuolla kanavapalkissa jippii vai pakkotoisto :) Mutta hyvä tollane pilke silmäkulmassa kirjotettu teksti.

Treenaaminen auttaa tyhjentämään pään, ja pelkkä se tunnin rauha maailman paskasta on tarpeeksi hyvä syy käydä salilla. Muuten olen funtsinut että oma treenaaminen juonsi alunperin siitä että on lapsena ollut joskus turvaton olo tilanteissa joissa ei olisi tarvinnut pelätä jos olisi ollut iso ja kova, mutta sittemmin on salilla käynnin syyt hieman jalostuneet.

Tästä on ollut ennenkin juttua. Itellä on taustalla se, että joskus junnuna oon lahjakkaasti hävinnyt tappeluissa ja se rupes vituttamaan pikku hiljaa. Päätin sitten ruveta käymään salilla, ettei aina tarttis juosta karkuun tai olla siellä ojassa. Nyt ei tosin oo mitään tappeluita tullut moneen vuoteen.
Toinen, minkä oon huomannut niin on just toi sosiaalinen rohkeus, mikä on lisääntynyt mutta siihen vaikuttaa myös ikä ja muuttuminen muutenkin ihmisenä. Salilta saa kuitenkin tiettyä itsevarmuutta ja kyllä jo pelkästään hyvä ryhti on merkittävä asia.
Sali myös vaikuttaa pääkoppaan yllättävän paljon, sen huomaa varsinkin jos joutuu pitämään taukoa loukkaantumisten takia. Samoin jos joku asia vituttaa paljon niin salireissun jälkeen fiilis on huomattavasti parempi.
Että näin täällä päin.

Ennen halusin vain olla hyvässä kunnossa. Nyt haluan olla IKÄISEKSENI hyvässä kunnossa.

Musta on nastaa kun olen useimmiten ainoa ikäisteni (ja nuorempienkin) miesten joukossa jolla on edes jotenkin erottuvat ja muodokkaat lihakset eikä kaljamahaa.

Motivaatiolle on pahaksi että keskiverto keski-ikäistyvään verrattuna ei tarvitse kovasti yrittää ollakseen hyväkuntoinen.

Itsellä oli ainaki aikaisemmin jotain komplekseja oman koon kans ja tuli harrastus aloitettua. Nykyään ei oma koko enää niin merkkaa mutta harrastus jäänyt.

Tässä sivuttiin noita naisten mielipiteitä bodareista. Tää juttu on alkanut vähän ihmetyttään minua. Sen olen kyllä aina tiennyt, että naiset ei tykkää bodareista, mutta nyt tuntuu että syykin on alkanut selviämään. Ja se ei omien havaintojeni mukaan suinkaan ole suoranaisesti ulkonäkö. Vaan mielikuvat älykkyydestä mitä se ulkonäkö herättää. Lähes tulkoon aina naisten keskusteluissa kuulee tuota kuinka bodarit on rumia, ja minullekki aika usein ihan suoraan sanottu että ihan liikaa lihaksia. Ja tuo on aina tullut lähes tuntemattomien suusta. Puolestaan tutut naiset, jotka tuntee minut ja tietää että olenkin ihan mukava ja kiltti ihminen, kyselevät aivan vilpittömän kuuloisesti että eikö naiset tule baarissa vonkaamaan kun on noin hyvä ja lihaksikan vartalo. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

integral sanoi:
Se sitten vaatii taas pokkaa, että kasvaa isommaksi kuin "hyvännäköinen" jolloin suurin osa naisista ei enää katsokaan. Mutta en väitä, ettei jotkut naiset katsoisi. Yleensä vain naiset tuppaavat tykkäämään hillitysti treenatuista, eikä jumalattomista plösömahaisista geenimonstereista, vaikke ko. hemmot vetäisivätkin penkistä 200.
pyritään siis olemaan isoja ja tiukkoja :thumbs:

Norminaiset tykkää harrihaataisen fysiikasta. Kun sitten on saanut kropan harrihaataiseksi huomaakin ettei leveäperseiset norminaiset enää kiinnostakaan, pitää olla vähintään kisakireä fitnessbeibe. Yhtäkkiä kuitenkin huomaa että fitnesskimulit ei yllättäen tykkääkään harrihaataisesta, ne tykkääkin enemmän rikukiristä. Sitten kun ollaan rikukirejä huomataan että voi vittu, reisille meni kun ne fitnessbeibit yhtäkkiä arvostaakin joonashytösiä joilla ryhti on kuin jousipyssy kunhan vaan on tallissa mersu ja naama seiskassa :david:

Itse olin melkein koko kouluaikani se luokan läski, ja joskus lukion loppuvaiheilla sitten aloitin pyöräilyharrastuksen, joka sitten kehittyi sen verran pitkälle että kilpaakin tuli ajettua ja talvella kävin harjoittelemassa salilla. Paino laski jostain 105:stä alle 80 kiloon. Viime kesänä alkoi se homma vähän kyllästyttää ja rupesin syksyllä treenaamaan salilla muutakin kuin nylkkyvoimaa ja kun tulokset alkoivat parantua (kuten aloittelijoilla aina) niin sille tielle taidettiin jäädä. Bodaus sinänsä ei innosta, mieluummin keskityn suorituksiin joita voidaan helposti mitata kiloissa tai sekunneissa, voimanosto ja pyöräilyn sprinttimatkat kiinnostavat, mutta niissäkin pärjää toki paremmin kun on suhteellisen paljon lihasmassaa ja alhainen rasvaprosentti :)

Mitä itsetuntoon tulee, niin mielestäni hieman tukevampirakenteisena on helpompi olla rennosti sosiaalisissa tilanteissa. Toki riippuu ihmisestäkin että onko tällä merkitystä mutta jotenkin on vaan itsevarmempi olo kun tietää että tilanteen mennessä fyysiseksi olisi itse todennäköisesti vahvoilla. Ja ei, en ole väkivaltainen ihminen enkä ole edes tapellut kenenkään kanssa kuin ehkä joskus ala-asteella, tarkoitan vain sitä että ihminen on kuitenkin pohjimmiltaan eläin, ja alitajunnassa piilee vielä se luolamies-aikainen ajattelutapa jossa vahvin uros pieksee kilpailijansa ja raahaa naaraan tukasta luolaan parittelemaan :david: Jotenkin tähän ehkä liittyy kaikki se mielihyväkin mitä treenaamisesta saa, esim. treenin jälkeen erittyvät mielihyvähormonit tjsp. jotka saavat fiiliksen korkealle, ja toisaalta uudet ennätykset joilla voi todistella itselleen olevansa kova jätkä :david:

Tuo hemmmon juttu on kuin suoraan mun kokemuksista. Tosin sillä poikkeuksella, että mulla ei ole hyvä eikä lihaksikas kroppa - vielä ;)

Ei mua henkilökohtaisesti ota päähän se, että joku ei tykkää mun harrastuksesta , "lihaksikkuudesta" tai edes siitä että oletetaan heti idioottibodariksi. Ainoa asia mikä mua vituttaa ovat nämä kaikki aggressiivisuus ja väkivaltaisuus -mielipiteet, joita olen kuullut. Jos kommentoi rauhallisesti takaisin, niin aina tulee se sama: "No just tota mä tarkotan, että te salijätkät hiillytte niin vitun nopeesti". Ehkä mä en osaa kommentoida rauhallisesti takaisin. Toivon oppivani vielä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom