Bodarin Treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
pevelius sanoi:
tulokset kertoo myös kahden about saman kokoisen ja ikäisen teekkari-natikan kropasta sen, että toisella on isommat etureidet, joissa myös enemmän voimaa. ja se jolla on isommat, on treenannut ainoastaan voiman ehdoilla, ei lihaksen kasvattamisen. eli on jaksottanut ja ottanut paljon maksimivoimatreenejä siinä etukyykyssä.
OK, tuossa tulee sentään jotain vertailukohtaa. Toisaalta voisin ottaa esimerkiksi itseäni nuoremman natikan, jonka kanssa treenaan etureisiä. Ukko käyttää etureisiliikkeissä pienempiä painoja kuin minä, ja omistaa huomattavasti suuremmat etureidet, vaikka minulla on alla melkein tuplasti treenivuosia tähän kaveriin verrattuna. On siis täysin turha ottaa randomia yksilöä vertailukohdaksi treenimetodien paremmuuden osoittamiseksi.

mulla ainakin kun jalat olin treenannu 2 päivää ennen selkää ( ja oli vieläkin aivan saatanan kipeet ) niin ei pysty vetää maastavetoo, oli niin huono kipeillä reisillä, kai se sitten etureisiin ottaa. mutta jos otan maven ja kyykyn ja pistän nostovyön, niin eikö se vähennä sitä alakropan paksuutta? tai siis ei pääse paksuuntumaan

Hulkki sanoi:
OK, tuossa tulee sentään jotain vertailukohtaa. Toisaalta voisin ottaa esimerkiksi itseäni nuoremman natikan, jonka kanssa treenaan etureisiä. Ukko käyttää etureisiliikkeissä pienempiä painoja kuin minä, ja omistaa huomattavasti suuremmat etureidet, vaikka minulla on alla melkein tuplasti treenivuosia tähän kaveriin verrattuna. On siis täysin turha ottaa randomia yksilöä vertailukohdaksi treenimetodien paremmuuden osoittamiseksi.

mun pointti oli yksinkertaisesti tämä:

maksimivoimatreenillä voi myös kasvaa.

sanoisin, että sun ongelmat on enemmänkin asennepuolella (päätellen sun vastauksien sävystä). niin kauan kuin ollaan yksilöitä, toimii eri ihmisillä eri jutut. sehän on selvä. ja käsitykseni mukaan et ole voimailuun panostanut, vaan bodaukseen. voimailun kokeileminen alakerran treenaamiseen on hyvin looginen päätelmä, jos olet muut tiet jo kokeillut, eikä perustu tosiaan mihinkään tilastoihin, vaan nimenomaan mainitsemaasi yksilöllisyyden huomioimiseen. eikä sodi yhtään sun maailmankatsomustasi vastaan, vaan on täysin samansuuntainen: lisää voimaa perusliikkeisiin. eli tässä on nyt vaan kyse siitä, että miten sitä voimaa hankitaan.

mutta joo, en mä tästä jaksa tämän enempää. tee mitäs teet, itsehän tuon parhaiten tiedät.

pevelius sanoi:
sanoisin, että sun ongelmat on enemmänkin asennepuolella (päätellen sun vastauksien sävystä). niin kauan kuin ollaan yksilöitä, toimii eri ihmisillä eri jutut. sehän on selvä. ja käsitykseni mukaan et ole voimailuun panostanut, vaan bodaukseen. voimailun kokeileminen alakerran treenaamiseen on hyvin looginen päätelmä, jos olet muut tiet jo kokeillut, eikä perustu tosiaan mihinkään tilastoihin, vaan nimenomaan mainitsemaasi yksilöllisyyden huomioimiseen. eikä sodi yhtään sun maailmankatsomustasi vastaan, vaan on täysin samansuuntainen: lisää voimaa perusliikkeisiin. eli tässä on nyt vaan kyse siitä, että miten sitä voimaa hankitaan.
Ahaa, eli pointtinasi oli yksinkertaisesti se, että saattaisi olla hyödyllistä mennä vielä astetta pidemmälle voimapainotteisen treenin kanssa (minulla siis pääpainotus ollut sarjapainojen kasvatuksessa perusliikkeissä 4-6 toiston alueella) ja treenata jopa ihan hermotusalueella (1-3 toistoa). Jaksotuksen merkitystä olen miettinyt viime aikoina enemmänkin, ja pyrin pikkuhiljaa ottamaan ainakin joitain jaksotuksen elementtejä mukaan jalkatreeniini.

Suositut

Back
Ylös Bottom