Bodarin Treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Joku teititteli ihan vaan kohteliaisuuttaan..:hyper: :eek: OMG!!! Tähän pitää jokasen pakkislaisen ainakin kommentoida kaks postia ja perustaa ainakin yks threadi kylkeen käsittelemään aiheen filosooffista merkitystä. Menkää hyvät ihmiset salille tai syökää rahkaa.. ihme hapen haaskausta. :jahas:

KSENA sanoi:
Olin salilla tässä pari päivää sitten, ja tein kyykkyä. no sitten siihen tuli yks isompi kaveri, ja jotain juteltiin siinä. Sitten sain pari neuvoa kyykkyyn ja tein hänen neuvoilla sen loppuun. no sitten juteltiin lisää ja tokaisin, että aijon joku päivä osallistua Classic Bodybuilding kilpailuun, niin sitten tulikin parit hyvät neuvot. " älä tee kyykkyä, äläkä mavee, koska ne tukevoittaa vyötäröä, ja vyötärön pitää olla kapea, jos kilpailee haluaa " Elikkäs, onko teillä muita neuvoja, ja yleisesti, mitä pitää tarkkailla, kun tähtää Bodaukseen, eikä voimailuun.

Mitähän lihaksia maastavedot ja kyykyt sitten oikein tarkkaanottaen vahvistaa vyötäröä paksuntavalla tavalla? Kyllä mun tietääkseni mave ottaa kovimmin gluteus maximukseen eli perseeseen:
http://www.exrx.net/Muscles/GluteusMaximus.html
ja alaselkään:
http://www.exrx.net/Muscles/ErectorSpinae.html
Eli ne "putket" siellä alaselässä kasvaa ja tuskinpa niistä arvostelussa haittaa on, päinvastoin. Eiköhän se ole niin, että kova roinaaminen kasvattaa sisäelimiä ja paksuntaa vyötäröä. Tämä pannaan sitten mielummin raskaitten perusliikkeiden piikkiin.

Se ärsyttää lisäksi, kun jotkut ei osaa tehdä eroa ala- ja yläselän välille. Vai teenkö mä jotain väärin, kun mulla maastavedot ottaa vain alaselkään, perseeseen ja jalkoihin. Koskaan ei ole ollut yläselkä kipeä mave-treenin jälkeen. Ne painothan vain lähinnä roikkuu siinä käsien varassa. Ei siinä yläselällä merkittävästi mitään työtä tarvitse tehdä. Yläselkää varten on omat liikkeet, kuten leuanvedot, ylätalja, alatalja ja kulmasoudut.

jänkäkoira sanoi:
Varsin viihtyisä thread vaihteeksi. Bodauksen ja voimailun eroista natu versus roina väittelyn kautta netikettiin ja teitittelyyn. Päärooleissa Hulkki och NGV. Hyvä pojjjaaat. Näillä mennään.
:lol2: :lol2: :lol2:
Sait minulta tajun kankaalle.

anticube sanoi:
ottakaas ihan rauhallisesti nyt kaikki Ei kiinnosta lukea taas uutta ngv vs. muu maailma trediä.
Mitäh julistiko joku sodan minä vs. kaikki pakkislaiset? Ei nyt sentään, mutta näitä thredeja on jo tarpeeksi..:rolleyes:

Tomppa85 sanoi:
Minäkin teitittelen kaikkia selvästi itseäni vanhempia tyyppejä salilla ensimmäistä kertaa kun näkee. Alan sinuttelemaan vasta siinä vaiheessa kun ollaan pari kertaa tavattu ja hieman enemmän tutustuttu. Tästä voitaisiin tietysti keskustella, että onko teititteleminen internetissä tarpeellista. Luultavasti tällaisessa epämuodollisessa keskustelufoorumissa se on tarpeetonta, mutta on olemassa tilanteita, joissa internetissäkin on parempi teititellä. Esim. työhakemuksissa, tai jos puhuttelee jotain vanhempaa ihmistä, jota suuresti ihailee.
Just tuolleen minäkin tuosta ajattelen. Ja eiköhän tässä olla jo jauhettu off-topicia jo tarpeeksi joten eiköhän riitä? Tosin there is no topic like off-topic..:D

Heheh, taas tuli luettua läpi tämäkin hupaisa tredi :D NGV on kyllä pakkiksen suurin tredien puheenaiheiden muuttaja :lol2:

Laitetaan tähän samaan nyt että onko smith-kyykyllä ja normi-kyykyllä paljolti eroa?
Smithissä saan paremman tuntuman jalkoihin ja muutenkin mukavempaa.

Ite kans ihmettelen tota samaa kuin PunttiOskari, että eikö se mave ota alaselkään ja jalkoihin eikä yläselkään?
En mavea ole tehny mut siltä se musta vaikuttais.

ironteme, ton mukaan ne tulokset vaikuttaa. eli ei oo pakko tehdä mavea ja kyykkyä, kunhan tulokset paranee?

niin ja voisitte lopettaa noi ngv jutut ja puhutaan itse aiheesta. mun mielestä ne kyykyt ja mavet kasvattaa sitä lihasta, mitä tulee treenattua kun pitää painoa kädessä ja laskee kylkeä alaspäin ja takas ylös. en tiedä liikkeen nimeä, mutta sehän tuo paksuutta vyötäröön

jänkäkoira sanoi:
Varsin viihtyisä thread vaihteeksi. Bodauksen ja voimailun eroista natu versus roina väittelyn kautta netikettiin ja teitittelyyn. Päärooleissa Hulkki och NGV. Hyvä pojjjaaat. Näillä mennään.
Ei helvetti :lol2:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
PunttiOskari sanoi:
Se ärsyttää lisäksi, kun jotkut ei osaa tehdä eroa ala- ja yläselän välille. Vai teenkö mä jotain väärin, kun mulla maastavedot ottaa vain alaselkään, perseeseen ja jalkoihin. Koskaan ei ole ollut yläselkä kipeä mave-treenin jälkeen. Ne painothan vain lähinnä roikkuu siinä käsien varassa. Ei siinä yläselällä merkittävästi mitään työtä tarvitse tehdä. Yläselkää varten on omat liikkeet, kuten leuanvedot, ylätalja, alatalja ja kulmasoudut.

Epäkkäät yleensä mielletään osaksi yläselän lihaksistoa. Epäkkäät tekevät kyllä työtä maastavedossa, viimeistään stabiloimassa loppuojennusta. Kyllä mulla tuntuu veto latseissakin, vaikka niiden ei periaatteessa pitäis rasittua vedossa.

Mikä muuten on tämä "alaselkä"? Selän ojentajalihakset tekevät aivan varmasti työtä koko pituudeltaan maastavedossa, kuten muissakin liikkeissä, mihin osallistuvat. En ole tehnyt kohautuksia moneen kuukauteen mutta kummasti se selkä on koko pituudeltaan, epäkkäät mukaanlukien vedon jälkeen tukossa. Mulla ei mave tunnu yhtään pakaroissa, mutta etureisissä aika paljon. Vedän siis lähes jalat yhdessä, sekin voi vaikuttaa.

Hummerivirta sanoi:
Heheh, taas tuli luettua läpi tämäkin hupaisa tredi :D NGV on kyllä pakkiksen suurin tredien puheenaiheiden muuttaja :lol2:
Noh se on toinen nimeni..:D

PunttiOskari sanoi:
Ne painothan vain lähinnä roikkuu siinä käsien varassa.
Jos miettii epäkästä lihaksena, niin sen tärkeimpiä tehtäviähän on pitää käsi paikallaan torsossa. Olkaluu on kiinni lapaluussa, joka taas roikkuu epäkkään varassa. Pystysuorassa seistessä paino kohdistuu lähinnä epäkkäitten yläosaan, mutta eteenpäin nojatessa rasitus siirtyy alemmas epäkkäälle. Epäkäs on iso lihas ja se todellakin tekee töitä muutenkin, kun joissain olankohautuksissa. Mulla ainakin parhaiten tulee epäkkäät räkkivedossa kipeeksi, kun painotkin on isommat ku normaalissa mavessa. Ja muistaakseni epäkäs osallistuu lisäksi jossain määrin yläselän (vai ainoastaan niskan?) ojennukseen.

voitaisko jättää nää mave-keskustelut pois ja keskitytään asiaan. eli haluan muidenkin kommentteja asiasta kuin Hulkin

KSENA sanoi:
voitaisko jättää nää mave-keskustelut pois ja keskitytään asiaan. eli haluan muidenkin kommentteja asiasta kuin Hulkin
Jos treenaat vatsoja erikseen, niin jätä se mielummin pois kuin noi raskaat liikeet. Luulis suoran treenin vaikuttavan enemmän lihasten kokoon kuin epäsuora staattinen rasitus.
Jos toikaan ei riitä, niin ala käyttää korsettia 24/7. Vois alkaa vyötärön lihakset surkastumaan pikkuhiljaa.

Hulkki sanoi:
Ilman perusteellisempaa selvitystä miten tämä painonnostaja liittyy meikäläiseen ja meikäläisen tikkuetureisiin, ovat nuo tulokset informaatioarvoltaan samaa luokkaa kuin jos joku tulisi tänne ja listaisi vaikka Ano Turtiaisen tulokset, "vertailun vuoksi".

tulokset kertoo, että sä vedät maastavedon selällä etkä ota lähtöä jaloilla. siinä voisi siis olla yksi keino parantaa etureisiä. tulokset kertoo myös kahden about saman kokoisen ja ikäisen teekkari-natikan kropasta sen, että toisella on isommat etureidet, joissa myös enemmän voimaa. ja se jolla on isommat, on treenannut ainoastaan voiman ehdoilla, ei lihaksen kasvattamisen. eli on jaksottanut ja ottanut paljon maksimivoimatreenejä siinä etukyykyssä.
en nyt väitä, että sä voisit koskaan niitä reisiäsi kasvattaa tuon enempää, mutta ilman maksimivoimatreenin ottamista mukaan ohjelmaan et ehkä koskaan saa tietää.

no joo. tsemppiä vaan jatkoon. en mä tätä millään pahalla sanonut.

pevelius sanoi:
tulokset kertoo, että sä vedät maastavedon selällä etkä ota lähtöä jaloilla. siinä voisi siis olla yksi keino parantaa etureisiä. .
veto lähtee takareisistä

pevelius sanoi:
etureidet on vedossa mukana myös, vaikka kyse on pääosin takaosastoon kohdistuvasta liikkeestä. riippuen siitä, että kuinka alhaalta sen tangon hakee.
riippuu hyvin paljon vetotyylistä. jos vetää lähes suorin jaloin(ahola tyyliin) niin irrotus tapahtuu lähes yksinomaan takareisillä, jos vetää niinkuin rainela eli aloitus lähtee hyvin syvältä, niin liike ottaa lisäksi myös etureisiin aika reippaasti.

edit: sinähän itse jo mainitsitkin tuon syvyys jutun tuossa, no onpahan nyt 2kertaan sanottu :)

neutraali sanoi:
edit: sinähän itse jo mainitsitkin tuon syvyys jutun tuossa, no onpahan nyt 2kertaan sanottu :)

joku kun sanois vielä kolmannen kerran, niin sitten olis jo varmaa tietoo :thumbs:

edit: no joo, siis tuo selällä vetäminenhän nyt ei varsinaisesti ole koskaan oikea termi, koska mikään veto ei ihmisen rakenteesta johtuen selällä lähde. mutta silläviisiin sitä nyt vaan tavataan sanoa, jos jalat ei juuri lähteissä koukistu.

Suositut

Back
Ylös Bottom