Bodarin aamiainen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään uppos lautasellinen puuroa(1.5dl neljänviljanhiutaleita), 1 purkki ehrmannia johon 1dl jugurttia sekaan ja jälkkäriksi 1 purkki calvon tonnikalaa öljyssä :rock:

Mikä ois sellanen näppärä aamupala, kun oon vähä yli 60kg ja salilla tulee käytyä 3krt/vko. Rahkaa tulee syötyä päivässä sellanen purkki ja raejuustoa ruuan kanssa. Haluaisin sellasen vakioaamupalan, muttaku on niin paljon optioita (luin koko threadin just :D) ja aattelin että jos joku etevä neuvois. Mielellään kohtuu nopeatekoinen. Puuroa vetelee näköjään monet ja rahkaa myöskin aamusella. Ite tykkään rahkaa vedellä iltaisin. Mutta nytte vinkkejä =)

Oma vakkari/lemppari on:
-kuituinen kaurahiutale puurona veteen, mikrossa tulee nopeesti
-200 g raejuustoa sekaan
-marjat / omena raastettuna / sokeriton marjakeitto, esim. Valio <10 kcal + maun mukaan vaikka 1 rkl pellavansiemeniä
-kalaöljykapselit + vitamiinit
-paljon vettä, vihreää teetä

Mikä ois sellanen näppärä aamupala, kun oon vähä yli 60kg ja salilla tulee käytyä 3krt/vko. Rahkaa tulee syötyä päivässä sellanen purkki ja raejuustoa ruuan kanssa. Haluaisin sellasen vakioaamupalan, muttaku on niin paljon optioita (luin koko threadin just :D) ja aattelin että jos joku etevä neuvois. Mielellään kohtuu nopeatekoinen. Puuroa vetelee näköjään monet ja rahkaa myöskin aamusella. Ite tykkään rahkaa vedellä iltaisin. Mutta nytte vinkkejä =)
No rahka ja raejuusto on ainakin helppo tehdä. Sen kun taistelee purkin auki, niin avot. Siihen vielä kyytipojaksi pari mandariinia ja kuppi kahvia.

Turha mitään liian vaikeeta alata vääntämään joka aamu, rahka sinne aamuun kans.

Jos tollasen vakio aamupalan haluaa niin kaurahiutaleita ja maitoa lautaselle, kylkiäiseks purkki rahkaa. Helppo syödä, valmistaa ja ravintoarvot kohdallaan. Jossei maistu kaurahiutaleet lautaselta, niin sekaan vaikka jotain hilloa/ripaus sokeria, parempaa ku limanen puuro.

Ehrmanni, 2dl kevytmaitoa, 1dl(40gr) kaurahiutaleita. 37p/43hh/3r/347kcal

Jos kaloreita pitää lisätä -> lisää kaurahiutaleita ja/tai maitoa. IMO paras aamupala mitä voi olla.

Aamussa kaurahiutaleita raakana, vehnä- ja kauraleseitä, ermannipurkki ja gefiluskeittoa päälle. Perään kalaöljyä ja multitabsia.
Illassa/vapailla hiutaleita+leseitä puuroksi keitettynä, raejuustoa reilusti ja gefiluskeittoa sekaan. Perään kalaöljy ja multitabsi+ kahvia.

Tänään desi täysjyväruispuuroa johon sekoitin purkin ehrmania ja vähän funlightia + kahvia kyyttäriks, välillä tonnaria/raejuustoa ja kaurapuuroa, ei mitään rakettitiedettä

Oma suosikkini (ja nopeampaa tuskin löytyy): 5 dl kaurahiutaleita, 1 dl vehnäleseitä, 1 rkl kaakaojauhetta, 200 gramman purkki raejuustoa ja 4 dl rasvatonta maitoa. Raejuuston voi korvata heralla. Kaikki kuivat aineet johonkin kippoon, ja maito ja raejuusto perään ja sekaisin. Valmistamiseen ja syömiseen menee noin yhdestä kahteen minuuttia.

Kannattaa tietysti suhteuttaa nuo määrät omaan kulutukseen.

2dl kaurahiutaleita, pari dl maitoa ja kaakaojauhetta päälle + rahkaa 250g + kahvit ja vitskut.

Oma suosikkini (ja nopeampaa tuskin löytyy): 5 dl kaurahiutaleita, 1 dl vehnäleseitä, 1 rkl kaakaojauhetta, 200 gramman purkki raejuustoa ja 4 dl rasvatonta maitoa. Raejuuston voi korvata heralla. Kaikki kuivat aineet johonkin kippoon, ja maito ja raejuusto perään ja sekaisin. Valmistamiseen ja syömiseen menee noin yhdestä kahteen minuuttia.

Kannattaa tietysti suhteuttaa nuo määrät omaan kulutukseen.

Miten tuo puuro suoraan hiutaleina vedettynä täyttää? Turpoaako ne vatsassa tai jotain? Ei oo ikinä tullu vedettyä. :david:

puuroa ja sekaan purkki raejuustoa, valmis!!!

Turha mitään liian vaikeeta alata vääntämään joka aamu, rahka sinne aamuun kans.

Jos tollasen vakio aamupalan haluaa niin kaurahiutaleita ja maitoa lautaselle, kylkiäiseks purkki rahkaa. Helppo syödä, valmistaa ja ravintoarvot kohdallaan. Jossei maistu kaurahiutaleet lautaselta, niin sekaan vaikka jotain hilloa/ripaus sokeria, parempaa ku limanen puuro.

Ehrmanni, 2dl kevytmaitoa, 1dl(40gr) kaurahiutaleita. 37p/43hh/3r/347kcal

Jos kaloreita pitää lisätä -> lisää kaurahiutaleita ja/tai maitoa. IMO paras aamupala mitä voi olla.
Tää vois olla se oikea. Miten sitten iltapala? Yleensä oon vedelly leipää ja mehua/maitoa iltasella. Toista rahkaa ei jaksa vetää, ku äiti ei suostu ostaa koko aja ku valittaa että menee rahaa :D

Olkaa onnellisia ku saatte jotain aamulla alas kurkusta :D ite sain kerran aamulla syötyy jugurtin ja olin vitun onnellinen<3 t.sad

Tää vois olla se oikea. Miten sitten iltapala? Yleensä oon vedelly leipää ja mehua/maitoa iltasella. Toista rahkaa ei jaksa vetää, ku äiti ei suostu ostaa koko aja ku valittaa että menee rahaa :D

Mulla iltapala on raakoja kananmunia, 7 valkuaista ja 3 keltuaista. Voithan vaikka keittää muutaman kanamunan, ei ole kallista hommaa ja keitettynä saat varmasti syötyäkin.

Vakio aamupala menossa, hyvää on!

Miten tuo puuro suoraan hiutaleina vedettynä täyttää? Turpoaako ne vatsassa tai jotain? Ei oo ikinä tullu vedettyä. :david:

Paljon helpommin menee alas kuin vastaavasta hiutalemäärästä keitetty puuro. Saattavatpa nuo hiutaleet jonkin verran vatsassa turvota, mutta niinhän hiutaleet turpoavat keitettäessäkin.

Mulla iltapala on raakoja kananmunia, 7 valkuaista ja 3 keltuaista. Voithan vaikka keittää muutaman kanamunan, ei ole kallista hommaa ja keitettynä saat varmasti syötyäkin.

Vakio aamupala menossa, hyvää on!

Mielenkiinnosta kysyn, että mihin sä noi neljä ylimääräistä keltuaista heität?

Toivottavasti et ainakaan roskiin, melkosta ruuan haaskaamista :down:

Suositut

Back
Ylös Bottom