Bodarin aamiainen!

Perus-setti aamulla:

kaura/ohra/monivilja puuro
ruisleipää 2 palasta
2-4dl maitoa
kahvi

Mitäs tohon kannattaisi vielä lisäillä, mieluiten jotain helppoa ja tavallista

Kananmunaa ja (kalkkunaleikkelettä reilusti) leivänpäälle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä olenko pahastikkin erilainen nuori, mutta oma aamupala on yleensä.

Riisiä tai pastaa ja siihen lisukkeeksi sitten 200g lihaa, yleensä kanaa tai jauhelihaa. Juomana menee noin 4dl maitoa. Ajoittain myös joku hedelmä jälkiruuaksi. Tämän setin syön siis herättyäni. Aamupalasta sitten 2-3 tunnin kuluttua menee sama paketti aamupala kakkosena. Tällä hetkellä herään aamuisin yleensä noin 6-7 aikaan.

Onkohan elimistössäni jotain vikaa, kun en kevyemmällä aamupalalla liikkeelle pääse. :wtf: Muutaman kerran olen kokeillut lähteä luonnolle tai töihin esim. syömällä 4dl rahkaa, hedelmiä ja leipää, mutta jo tunnin päästä oli niin kova nälkä että oli pakko palata kotiin syömään. :D

Onkohan elimistössäni jotain vikaa, kun en kevyemmällä aamupalalla liikkeelle pääse. :wtf: Muutaman kerran olen kokeillut lähteä luonnolle tai töihin esim. syömällä 4dl rahkaa, hedelmiä ja leipää, mutta jo tunnin päästä oli niin kova nälkä että oli pakko palata kotiin syömään. :D

Ei ole mitään vikaa. Syön itsekkin aikas reippaasti aamulla (keskimäärin 2 lautallista kaurapuuroa, 4 kananmunaa, paketti pekonia, 200g raejuustoa ja 5-10dl maitoa sekä kupin kahvia) mutta nopsaan se nälkä uudestaan tulee.

Reilu annos kaurapuuroa
Ruisleipää 2 palasta, päälle juustoa ja kinkkua
Nämä huuhdotaan alas puolella litraa kevyt maitoa
Ja jälkiruuaksi iso kuppi kahvia

Perus-setti aamulla:
kaura-/ohra-/moniviljapuuro
ruisleipää 2 palasta
2-4 dl maitoa
kahvi

Mitäs tohon kannattaisi vielä lisäillä, mieluiten jotain helppoa ja tavallista

Kasvikset loistavat poissaolollaan. Tomaattia, porkkanaa, kaalia, mitä vihanneksia tahansa ja vaikka pari kananmunaa lisäproteiiniksi.
Minä en tuollaisella hiilaripommilla saisi itselleni kuin pahan olon, mut jokainen tyylillään.

Miten ois _iltasella_ pari leipää, juomista (maito), jugurttia ja siihen proteiinijauhoja se 30g ja ripaus rypsiöljyä? Olen tuota vetäny pari päivää ja mitä vois parantaa?

jätä hiilarit pois iltapalalta, eli leipä ja jugurtti.. Tuonne jugurtin sekaan (jos sitä on pakko syödä?) vaikka purkki raejuustoa, tai rahkaa + öljyt..

Miten ois _iltasella_ pari leipää, juomista (maito), jugurttia ja siihen proteiinijauhoja se 30g ja ripaus rypsiöljyä? Olen tuota vetäny pari päivää ja mitä vois parantaa?

Noh, leivät voi jättää (kunhan ne on ruisleipää tai vastaavaa, eikä vaaleeta pullaleipää.)
Jugurtti on käytännössä rasvaa ja sokeria, ei kovin suositeltavaa. Maito on aika turhaa iltapalalla.
Proteiinijauhot imeytyy turhan nopeesti.

Mun parannusehdotukset:
Vähennä hiilaria (Leivät on ok, jos on pakko hiilaria illalla syödä. Kuitenkin on fiksumpaa syödä pari leipää esim 20.00 ja 22.00 vain rahkaa yms), jugurtti ja maito pois.
Syö ennen nukkumaanmenoa maitorahkaa rypsiöljyn kanssa, imeytyy hitaammin kuin jauhot.

Paljon kiitoksia nuista! Vedin äsken kerran vielä tuolla entisellä kokoonpanolla. Huomisillaks luvassa siis pelkkää ruisleipää ja rahkaa! Koetan päästä alkuun tässä ruuan suhteessa ja vielä kun aamuks sais ton kaurapuuron syömisen toimimaan (en ole ikinä puuroista niin välittänyt). Koskaan ei kerkeä tekemää noinkaan yksinkertasta ruokaa vaikka olis aamua ennen koulua vaikka kuinka paljon. Mutta kun oon tällänen iltakukkuja ja aamunukkuja. :/ Toiki olis vaan asennekysymys.

Voiko ton kaurapuuron korvata jonkun sortin muroilla/myslillä?

Itselle ei kanssa puuro maistu,joten teen seuraavasti:
2dl kaurahiutaleita
1 purkki rahkaa(ehrman)
5dl kevyt maitoo
2 rkl hilloo makua antamaan
Sotketaan
Sauvasekoittimella,eikä yhtään paskemman makuista.
Bulkilla voi lorauttaa öljyä sekaan.

Mulla on aina surkea aamiainen. Lähinnä päivällinen kiinnostaa. Mutta aamiainen:

1 kalanmaksaöljy kapseli, 1 litra kaakaota, yks leipä ja mahdollisesti vähä jogurttia.

Tänään vedin lautallisen kaurahiutaleita maidolla, lasin mehua ja kaksi ruisleipää kinkulla. Miten vois lähtee parantelemaa? Nyt on aika vähän parantaa ruokavaliota taas.

:offtopic: Kyllä sitä Suomessa aika melkein joka kauppa yleensä myy. Jäi muuten ehrmanin rahkan syönti kun muutin ulkomaille vuodeks. Ennen meni monta purkkia päivässä, kun on niin hyvää ja halpaa. Jopa nykyisestä maasta saa ehrmanin rahkaa, mutta hinta on vähän suolainen yli 4€ purkki. :curs: Samalla hinnalla kun ostaa yli kilon kanan fileitä, mutta kyllä se rahka oli vaan niin helppoa maustaa ja syödä. :D

Tänään vedin lautallisen kaurahiutaleita maidolla, lasin mehua ja kaksi ruisleipää kinkulla. Miten vois lähtee parantelemaa? Nyt on aika vähän parantaa ruokavaliota taas.

En kyllä tiedä mut ite lisäisin protskua tohon jollain tapaa. Jos ei rahka tai muu mättö uppoa niin sitte protskudrinkki :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom