Bmw M5 -91

Ikä
45
Eli tollasta pirssiä olen ostamassa ja kyselisin tyyppivikoja yms.
(Miten kone ym. tekniikka kestää ja mihin kannattaisi kiinnittää huomiota ostaessa?? )
Auto on 3,6 litranen, 315 hp ja sillä ajettu 190 000 km.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No voisi heti alkuun kuvitella, että kovaa ei oo kukaan ainakaan koskaan tolla ajanut. Ja kovaa ajo ei tunnetusti myöskään kuluta autoa. Varaosat kanssa tuskin maksaa juuri mitään (ja saa varmasti joka harakiriliikkeestä).

Ei vaan, en halua olla pessimisti, mutta jos budjetti on tiukka, en suosittele, vaikka upea auto onkin ja jonkinsortin klassikko.

Jos on varaa ostaa tuollainen, mutta ei ole varaa huoltaa, niin ei kannata ostaa tuota ikäluokkaa olevaa isoa bemaria. Olin ostamassa joskus 700 sarjalaista ja tuttu myyjä kuiskasi, että älä harkitse. Oli tullut 2 kertaa takaisin...

Sähköviat tulee mieleen, mitkä on ollut vaikeimpia. Ainahan vanhoista paljon ajetuista nyt joku pusla menee. Tommonen M5 on aika makee peli...

Koeajoin ton bemarin jo viime viikolla ja auto tuntui kaikin puolin hyväkuntoiselta.. Motti tuntui olevan kunnossa, tehot tallella ja kaikki sähkövermeetkin pelasi moitteetta.. Aattelin vaan, et oisko multa jäänyt jotain huomaamatta... :evil:

huoltohistoria ? mikäli ei täydellinen niin unohtaisin aika äkkiä koko auton
remppaaminen tuohon kärryyn alkaa melkein aina vähintään 3 numeroisella luvulla
enkä meinaa markkoja... ja toiseksi moottori puoli alkaa noissa ämmäläisissä
alkaa reistaan alta 250 tuhannen, kannattaa lueskella noita saksan poikien foorumeita
tuosta tekniikka puolesta, niin tietysti jos on rahaa niin eikun menoks, osta pois

Jos koneesta menee joku paskaks niin varaosista saat maksaa aika ruhtinaallisesti.

petrooli sanoi:
remppaaminen tuohon kärryyn alkaa melkein aina vähintään 3 numeroisella luvulla enkä meinaa markkoja...
Paljonkos se uusi M5 maksoikaan? Aika velho saa olla jos 91-vuosimalliseen M5:een saa uppoamaan 100 000 euroa, pelkkään remonttiin. :jahas:

o_O sanoi:
Jos koneesta menee joku paskaks niin varaosista saat maksaa aika ruhtinaallisesti.

Tota mäkin vähän mietiskelin... Mutta kun sais suht' edullisesti... :nolo:
Pitänee tehdä koneesta ohivuotomittaukset ennen ostopäätöstä...

Ironfist, ota huomioon että -91 M5 on todella janoinen.
Kaverin kaverilla (!) on ko. auto, eikä se mene millään kaupungissa alle 20l/100km, vaikka kuinka hinkkaisi. Matkalla menee ehkä n.12-13l/100km.
Mun mielestä toi on jo tyyppivika.

Varaosat maksavat myös rutosti, samoin renkaat, vanteet ja vakuutukset.
Kannattaa laskea nämä kaikki myös siihen pakettiin, ettei tule sitten yllätyksenä.
Vituttaisi ite ajella unelmalla 3 viikkoa ja sen jälkeen myydä vitunmoisella tappiolla pois rahojen loppumisen takia.

Edellä kuvatun tapaisia tapauksia alkaa olemaan suomi täynnä, joten ole tarkkana. Varmaan upea auto, mutta vaatii jo harrastuneisuutta pitää kunnossa ja paksua lompakkoa.
Eikä kannata ajatella, että moisesta pääsee tarvittaessa eroon... Loppupeleissä on aika vähän ostajia moisella kärryllä.
Itse ostaisin jonkin vastaavan jos olisi rahaa, mutta tuollaisen omistamiseen saa varata varmaan keskimäärin 3-500? kuukaudessa, ja tuhon ei sisälly vielä auton maksu :-(
Mutta jos lompakko kestää, niin :hyper: :worship: M5 :haart:

Tomi sanoi:
Paljonkos se uusi M5 maksoikaan? Aika velho saa olla jos 91-vuosimalliseen M5:een saa uppoamaan 100 000 euroa, pelkkään remonttiin. :jahas:
? 3-numeroisesta luvusta oli puhetta, ei 6 ;) Velho saa tosiaan olla jos noin paljon palaa.

Osta mieluummin e36 m3:nen. Halvemmat varaosat ja pienempi kulutus. Matka-ajossa. n.7l/100km ja kaupungissa siinä 11l kieppeillä.
Koneet noissa ämmäläisissä kyllä kestää kunhan huollettu/huollattaa asianmukaisesti ja malttaa ajaa koneen lämpimäksi ennen kuin lähtee lennättelemään...
m5:ssa 3.8 koneella kestävämpi vaihelaatikko. Noissa 3.6 ollut ongelmia lootan kanssa.

M5 e34:sta lisää linkistä.

http://bmwe34m5.com/faqs/?theme=1&level=2&document_id_select=3

Proteos sanoi:
? 3-numeroisesta luvusta oli puhetta, ei 6 ;) Velho saa tosiaan olla jos noin paljon palaa.
/me kylvää linnunsiemeniä luomiensa alle ja toivoo vesikauhuisten käpytikkojen nokkivan ne pois

Mun pitäis opetella lukemaan... :nolo:

lepex sanoi:
Ironfist, ota huomioon että -91 M5 on todella janoinen.
Kaverin kaverilla (!) on ko. auto, eikä se mene millään kaupungissa alle 20l/100km, vaikka kuinka hinkkaisi. Matkalla menee ehkä n.12-13l/100km.
Mun mielestä toi on jo tyyppivika.

Pakko olla tyyppivika. Ei edes Lamborghinit kuluta tollasia lukemia.

KyntöSika sanoi:
Pakko olla tyyppivika. Ei edes Lamborghinit kuluta tollasia lukemia.
No kyllä M5 tuon verran ainakin imasee :rolleyes:
Ja kuten aikasemmatkin ovat sanoneet....vakuutukset on sitten aivan hirveen hintaiset, kulutus on hirveä, renkaat maksaa maltaita, varaosat kalliita(ja joutuu tod.näk. tilaamaan saksasta) jos vaiheloota tai kone hajoaa se maksaa sitten todella maltaita, huollot älyttömän kalliita, ja kuten noissa luxus vehkeissä on yleensä tapana olla jotain hienoja elektroniikka vimpaimia=jos hajoaa-----> maksaa taas kerran maltaita. Eli mun mielestä jos ostat bemarin niin osta joku muu kuin M5, kuten joku mainitsi M3 on parempi(tai siis edukkaampi pitää vaikka onkin kallis pitää)

Tiedz sanoi:
No kyllä M5 tuon verran ainakin imasee :rolleyes:

No siinä tapauksessa pitää olla helvetin raskas kaasujalka...

KyntöSika sanoi:
No siinä tapauksessa pitää olla helvetin raskas kaasujalka...

Ei se nyt ihan mahdottomia vaadi, valmistajan ilmoittamat arvot on jotain 17 pintaan kaupungissa. Matka-ajoa vähän epäilen, sen pitäis kuitenkin mennä alta kympin.

Kuka tollaista autoa muutenkaan ostaa taloudelliseen ajoon? :rolleyes:

IronFist sanoi:
Eli tollasta pirssiä olen ostamassa ja kyselisin tyyppivikoja yms.
(Miten kone ym. tekniikka kestää ja mihin kannattaisi kiinnittää huomiota ostaessa?? )
Auto on 3,6 litranen, 315 hp ja sillä ajettu 190 000 km.

Tosta on tehty se kiukkusempikin malli missä on 340 hp kannattaa ostaa semmonen!!! No en tiedä onko sillä hirveesti enää mitään väliä noissa tehoissa tommosella muutamalla hepalla.... no kannattaa ostaa pois on aika perkeleen hullu peli :kippis1:

Vituttaisi ite ajella unelmalla 3 viikkoa ja sen jälkeen myydä vitunmoisella tappiolla pois rahojen loppumisen takia.[/QUOTE]

Näin mun kaikki auto kaupat menee :D Joo kaverin kaverilla oli M3 ja iskaritkin maksoi 5000mk siis kappale. Mitään tarvike osaa ei kuulemma voinut käyttää. Eli saattaa tosiaan käydä kalliiksi, mutta so fucking what. Ei autokaupoilla yleensä ole mitään tekemistä järjen kanssa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom