BMW E36 328i Coupe vs. Nissan 200SX S14A

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
26.7.2003
Viestejä
17 371
Kyselen kokemus-/tietoperäistä kommenttia tästä vertailusta. Autojen plussat ja miinukset? Vuosimallit mitä haen ovat 96-98. Tuon bemun olen käynyt ajamassa (tosin Sedan mallin), mutta Nissanille ei ole vielä löytynyt koeajoa. Bemu oli pirun hyvä ajaa, vakioalustallakin melko jämäkkä. Tehoa oli ok. määrä, mutta ei mikään raketti. Eipä tuo 200SX:kään vakiona taida mikään raketti olla, mutta kohtuullisella rahalla saa lisää potkua. :)

Speksit:

BMW E36 328i Coupe

Moottorityyppi: 2.8 rivi-6
Teho (hv) @ RPM: 193 / 5300
Vääntö (Nm) @ RPM: 280 / 3950
Paino (kg): 1395
Vetotapa: Takaveto
0-100km/h: 7,3
Huiput (km/h): 236

Nissan 200SX S14A

Moottorityyppi: 2.0 Turbo R4
Teho (hv) @ RPM: 200 / 6400
Vääntä (Nm) @ RPM: 265/4800
Paino (kg): 1270
Vetotapa: Takaveto
0-100km/h: 6,7 - 7,5 (eri lähteissä eri tiedot)
Huiput (km/h): 235
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Bemarilla varmasti vakaampi ajaa jne. Mut tekniikka ei varmasti ole niin luotettava, kun tuossa japsissa. Mikä nyt ei ole niin yllätys, kun japsia ja saksan rouskuja vertailee. Osta vaan se nissani. Kestääpähän varmasti paremmin pienillä ahtopaineilla.
 
Mäki ostaisin mieluummin ton Nissanin, näkyy vähemmän liikenteessä ja saa sitä tehoa sitte sinne 300hp:n asti aika helposti jos tarvitsee. Noilla tehoilla varmaan kuluttaaki vähemmän vaikka se ei taida ny ihan pääasia olla.
 
Noita on vaikea verrata, ihan erityyppiset autot. Bemarin ottaisin ehdottomasti. En ole kuullut noita koneita kilkanneen ikinä. Nissani on pirteä kun on kevyt ja ylävireinen, mutta pataa syö juuri se ylävireisyys.

Mulla oli 327 bemu joskus, ne pelkät kutosen äänet on jo niin iso +.

Mun ääni bemarille
 
TheSami sanoi:
Noita on vaikea verrata, ihan erityyppiset autot. Bemarin ottaisin ehdottomasti. En ole kuullut noita koneita kilkanneen ikinä. Nissani on pirteä kun on kevyt ja ylävireinen, mutta pataa syö juuri se ylävireisyys.

Mulla oli 327 bemu joskus, ne pelkät kutosen äänet on jo niin iso +.

Mun ääni bemarille

Iskukin autokorjaamoilal noita kyllä taas on riittänyt. 300tkm ajettu bemari on jo täyspommi.
 
Force sanoi:
Eipä tuo 200SX:kään vakiona taida mikään raketti olla, mutta kohtuullisella rahalla saa lisää potkua. :)


Eiköhän se ollut siinä se vastaus siihen kumman otat. Tosta Nissanista saa niin helposti tehoa irti, että ihan senkin kannalta se kannattaa hommata. Kyllä ehottomasti kannattaa ostaa Nissani, jos kerran on raahaa ostaa ja laittaa.

Ahdin määrä tahdin, se tuhina on jotain niin hienoa.
 
Patteri_ sanoi:
Iskukin autokorjaamoilal noita kyllä taas on riittänyt. 300tkm ajettu bemari on jo täyspommi.

Mikä tahansa alkaa olla finaalissa kun 300tkm on ajettu. Ainakin remonttiin on syytä varautua. Tota ajomäärää nyt kannattaa miettiä ostaessa. Itse en koskaan ostaisi yli 150tkm ajettua autoa.
 
Tosta bemusta sen verran, että miks ostaa 328, kun 325 on halvempi ja siinä on vain 1 hevosvoima vähemmän? Ei sitä vääntöäkään niin hirveesti vähemmän ole.
Yleisesti ottaen ostasin bemun koska se nyt kestää pikkasen paremmin kuin nissani. Ei siinä, hyviä autoja molemmat, mutta tällä hetkellä bemu veisi voiton.
 
J_mp sanoi:
Ahdin määrä tahdin, se tuhina on jotain niin hienoa.
:offtopic: Riippuu vähän autosta. Näin kerran kun joku teini oli heittänyt 200sx:äänsä dumpin. Kaukaa kuului meteli kun lähti kiihdyttämään ykkösellä: "Vrääääääääään PIFFFF vrooooooooooom PIFFFF..." Ja kun auto tuli näkyviin, niin vauhtia oli jotain 60km/h. Äänistä päätellen odotin jotain tehokkaampaa, ja että vauhtia olisi jotain lähempänä 160km/h. Se ei ollut hienoa. Myötähäpeä iski. Sama koskee sitä normaalia turbon puhinaa. Kunnolla kun puhisee, mutta ei mihinkään liiku, niin melko nolo.

Ja nää oli sit vaan mun mielipiteitä. Ei saa vetää herneitä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
TheSami sanoi:
Mikä tahansa alkaa olla finaalissa kun 300tkm on ajettu. Ainakin remonttiin on syytä varautua. Tota ajomäärää nyt kannattaa miettiä ostaessa. Itse en koskaan ostaisi yli 150tkm ajettua autoa.

Nojaa. Kaverilla ajettu -95 corollalla 320tkm. Kone ei säklätä (ei välystä ainkaaan kuuluvasti keinuvivuissa). Öljyn/hihnan vaihdoilla selvinny.
Lisäks toisella tutulla vanha nissani millä ajettu 350tkm. Ei mitään muuta ole koneelle tehty paitsi vaihdelaatikko vaihdettu. Kyllä se on selvä peli, että japskin tekniikka kestää paremmin, kun noitten jäteöljysekottimien.
Enon bemaria (oisko ollu joku -92 -320.), kun kateltii ja kurkkailtii venttiilin kopan alle, ni oli nokka, keinut jne.. entisessä kunnossa.

Itse en kiistele sen enempää, mutta japski ois varmempi.
 
Itse ostaisin varmaan Nissanin. Tuo bemari on niin yleinen auto. Joka toinen bemu mikä tulee vastaan on tuommoinen coupe bemari.
Luotettavuudesta on paha mennä sanomaan mitään. Turbotettu bensa kone ei kyllä välttämättä ole se luotettavin peli..
 
Pehvanssi sanoi:
Tosta bemusta sen verran, että miks ostaa 328, kun 325 on halvempi ja siinä on vain 1 hevosvoima vähemmän? Ei sitä vääntöäkään niin hirveesti vähemmän ole.
Yleisesti ottaen ostasin bemun koska se nyt kestää pikkasen paremmin kuin nissani. Ei siinä, hyviä autoja molemmat, mutta tällä hetkellä bemu veisi voiton.

Huipputehot ja väännöt on 328:ssa alemmilla kierroksilla. Parempi alavääntö.

Tuolla keskustelussa jannmann sanoo, että "328i saa imusarjan vaihtamalla sen +20hv lisää... ja vääntökin kipuaa yli 300nm". Johtuen siitä, että "Ongelma 2,8 ja 2,5l (323i) moottoreissahan on se että niissä on samankokoinen imusarja kuin 2,0 litraisessa... Eli ne ei hengitä niin kuin pitäisi.."
 
Zone-sarja -42%
Patteri_ sanoi:
Nojaa. Kaverilla ajettu -95 corollalla 320tkm. Kone ei säklätä (ei välystä ainkaaan kuuluvasti keinuvivuissa). Öljyn/hihnan vaihdoilla selvinny.
Lisäks toisella tutulla vanha nissani millä ajettu 350tkm. Ei mitään muuta ole koneelle tehty paitsi vaihdelaatikko vaihdettu. Kyllä se on selvä peli, että japskin tekniikka kestää paremmin, kun noitten jäteöljysekottimien.
Enon bemaria (oisko ollu joku -92 -320.), kun kateltii ja kurkkailtii venttiilin kopan alle, ni oli nokka, keinut jne.. entisessä kunnossa.

Itse en kiistele sen enempää, mutta japski ois varmempi.

Mäkin tiedän Toyotan jolla ajettiin 400 tkm ja toimi ihan ok.Se että auto käy ja toimii on eri asia kun kyseessä pn ns sportti. Tollainen pieni yllävireinen saa kuitenkin enemmän tai vähemmän kenkää koko ajan. Ei sellaista normiautoksi osteta.

Jos on tarkoitus virittää kampetta niin onhan Bemussa paljon enemmän toki varaakin ottaa hepoja irti.

Toki riippuu millaista autoa ollaan tekemässä, rahalla vaiko pikaviritystä viivakoodiviiksi tyyliin.

Hyviä ovat molemmat mutta edelleen täysin erilaisia autoja. Kumpikin on jo myös niin vanhoja pelejä että pikku laittoa tulee joka tapauksessa. Itseäni ensiksi mietityttäisi Nissanin ahdin, esim turbo Bluebirdit söivät ahtimia tasaiseen tahtiin. Siinä mielessä bemu on enemmän turvallista perustekniikkaa. Tosin jos siinä sitten tulee iso remppa maksaa senkin sairaasti.

Ns. sportista on tosin aina sportin kulut.
 
TheSami sanoi:
Jos on tarkoitus virittää kampetta niin onhan Bemussa paljon enemmän toki varaakin ottaa hepoja irti.
Virityskulut ovat kuitenkin vähän eri hintaluokassa. Turbokoneesta saa sen +50hp usein pelkällä lastulla (n. 700e). Miten on vaparin laita?
 
Kaverilla oli just 200sx tosin s13 missä oli 400hepoa ja rapiat. reilu 10 000e uppos rahaa asennuksineen. Mutta ite aiheesta. Jos viritys kiinnostaa niin 200sx koska turboa on luonnollisesti helepompi viritellä ku vaparia. plus että s14a on sen verta harvinanen näky että jo iha senkin puolesta. noita amis rassi bemuja nyt on jokaisella, ainakin täälä tikkurilassa :D
 
Powerhousu sanoi:
:offtopic: Riippuu vähän autosta. Näin kerran kun joku teini oli heittänyt 200sx:äänsä dumpin. Kaukaa kuului meteli kun lähti kiihdyttämään ykkösellä: "Vrääääääääään PIFFFF vrooooooooooom PIFFFF..." Ja kun auto tuli näkyviin, niin vauhtia oli jotain 60km/h. Äänistä päätellen odotin jotain tehokkaampaa, ja että vauhtia olisi jotain lähempänä 160km/h. Se ei ollut hienoa. Myötähäpeä iski. Sama koskee sitä normaalia turbon puhinaa. Kunnolla kun puhisee, mutta ei mihinkään liiku, niin melko nolo.

Ja nää oli sit vaan mun mielipiteitä. Ei saa vetää herneitä.

Joo kyllä meikäläistäkin ois nolottanut tyypin puolesta tuossa tilanteessa. Onhan se totta, että on noita pohjanoteerauksia joita just nää lippalakkipojat harrastaa. Vanhaa kone ja turbo ja sitten dumppi on säädetty vaan niin löysälle, että hirvee pihinä ja puhina kuuluu mutta itse auto ei liiku mihinkään.

Mutta hyvä kuntoiset ja tiukat turbokoneet ovat asia erikseen :worship:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom