BJJ-lurkki judokisoissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja reino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Omoplata sanoi:
Sun henkilöllisyys nyt ei ole missään vaiheessa epäselvä ollutkaan ;)

Nimim. "Pian kaksi vuotta revanssia odotellut"

:hyper: Etköhän sä sen saa tossa keväällä, tosin mä oon aika laiha poika nykyään.
Pitäneen alkaa taas syömään kunnolla:whip:

No joo, onhan Tony Judossa kilpaillu junnuna. Ja en voi edes väittää tietäväni Judosta kauheen paljoa. Mutta mä nyt vastasin vaan kysymykseen. Ja uskon kyllä Tonyn pärjäävään ihan suomen huipputasollakin judossa.

Mutta missä menee sitte raja? Meinaan että jos on vääntäny 10vuotta judoa ja sitte 10 vuotta brassia, ni mikä on sun päälaji :rolleyes: ?

Benu sanoi:
No joo, onhan Tony Judossa kilpaillu junnuna. Ja en voi edes väittää tietäväni Judosta kauheen paljoa. Mutta mä nyt vastasin vaan kysymykseen. Ja uskon kyllä Tonyn pärjäävään ihan suomen huipputasollakin judossa.

Mutta missä menee sitte raja? Meinaan että jos on vääntäny 10vuotta judoa ja sitte 10 vuotta brassia, ni mikä on sun päälaji :rolleyes: ?

Tunnetko muuten hyvinkin Suomen judon tason? Itseasiassa tuossa alle73kg sarjassa voisi hyvinkin pärjätä. Viime vuonna sen taisi voittaa Tero Lahti, joka muuten voitti myös valkovöisten sarjan bjjsmn. Finaalissa taisi olla alle18 vee vastus..

Jos joku muuten luki viime Fighteria niin huomasi jutun joka kertoi, että Suomen judon kärki eli ns.Peking2008-ryhmä (7 yksilöä) treenaa 360t euron vuosibudjetilla ja esim. yli 150 leiripäivällä per vuosi. Panostus on kova ja varmasti tasokin.

Ymmärrettävästi voidaan pitää eroa paikalliseen tasoon suurena.

isoh sanoi:
Tai SW finnish open Marko Helen vs Tomi jaakkola win Helen suora polvilukko 1.23s:hyper:

Kumpikohan näistä on se bjj/sw-mies? Nimittäin jos Jaakkola kategorioidaan judokaksi niin eiköhän se olisi reilua kategorioida Helen Hokutoryukaksi(onkohan tollasta sanaa edes)? Tai judokaksi :) ?

Zimpanssi sanoi:
Tunnetko muuten hyvinkin Suomen judon tason? Itseasiassa tuossa alle73kg sarjassa voisi hyvinkin pärjätä. Viime vuonna sen taisi voittaa Tero Lahti, joka muuten voitti myös valkovöisten sarjan bjjsmn. Finaalissa taisi olla alle18 vee vastus..

Jos joku muuten luki viime Fighteria niin huomasi jutun joka kertoi, että Suomen judon kärki eli ns.Peking2008-ryhmä (7 yksilöä) treenaa 360t euron vuosibudjetilla ja esim. yli 150 leiripäivällä per vuosi. Panostus on kova ja varmasti tasokin.

Ymmärrettävästi voidaan pitää eroa paikalliseen tasoon suurena.

Niinku jo totesin, ni en tiedä. Mutta sen verran kova ja tekninen jätkä kun Tony on ja mitä olen nyt olen nähnyt judo vs bjj otteluita huipputasolla (joo, on tulkinnan varaa) ni vedin ton johtopäätöksen (plus pieni puolueellisuus myönnettävä). Tosin ei tästä keskustelusta varmaan kauheen paljoo voida saada irti, ehkä me tiedetään enemmän tulevaisuudessa.

Koukkari sanoi:
Kumpikohan näistä on se bjj/sw-mies? Nimittäin jos Jaakkola kategorioidaan judokaksi niin eiköhän se olisi reilua kategorioida Helen Hokutoryukaksi(onkohan tollasta sanaa edes)? Tai judokaksi :) ?

Noitten miesten taustoista en tiedä sen enempää. Mutta yritin otta tossa vähän esille samaa asiaa aikasemmin. Eli miten se raja nyt oikeestaan vedetään? Miks se pitää vetää? Eiks kaikki vaan voi olla kavereita jne... toisiaanhan noi lajit tukee. :D

Zimpanssi sanoi:

Paskaan väittelyyn lisää myllyä. Miten kauan Lahti on judoa harjoitellut? Ilmeisen kauan kuitenkin, jos oikein judon SM:ää ollaan? Musta vyö judossa? On se hieno homma kilpailla aloittelijoiden sarjassa niillä eväillä, NOT. Vastassa pääosin kavereita, jotka ovat reenanneet alle vuoden-pari vuotta.

Lahti muuten edusti Shooto Lahtea. Haa, onkos hän nyt sitten vapaaottelijaksi luokiteltava?

Koukkari sanoi:

Niin Helenillä tosiaan tais olla musta vyö hokyotory ju-jutsussa.
Mitä olen mustavöisiä hokyotory äijiä vastaan paininut, ei niistä paljon vastusta matossa ole ollut;) . Mitenkään lajia dissaamatta.

Helen on harjoitellut BJJ/SW:tä vähintään yhtä kauan kuin allekirjoittanutkin.
Joten luokittelen Helenin BJJ/SW Mieheksi:kippis1:

Janne varmaan osaa kertoa harjoitteleeko Helen vielä aktiivisesti hokyotoryä, muistini mukaan ei. Mutta en ole 100%varma

rusakko-600 sanoi:
Paskaan väittelyyn lisää myllyä. Miten kauan Lahti on judoa harjoitellut? Ilmeisen kauan kuitenkin, jos oikein judon SM:ää ollaan? Musta vyö judossa? On se hieno homma kilpailla aloittelijoiden sarjassa niillä eväillä, NOT. Vastassa pääosin kavereita, jotka ovat reenanneet alle vuoden-pari vuotta.

Tähän täytyy vielä reiluuden vuoksi todeta että vika ei ole miehessä vaan maihareissa. Kyseessähän ei ole aloittelijoiden vaan nimenomaan valkovöisten sarja, ja puhtaana judomiehenä Lahdella ei luonnollisesti värivyötä ole. 2004 SM-kisoissa sai osallistua värivöiden sarjaan mikäli oli edellisvuonna ollut SM-kilpailuissa mitaleilla ja tuolloin Lahti otteli ylempien sarjassa. Tänä vuonna tuota mahdollisuutta ei ollut joten ihan oikeassa sarjassa judomies oli.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
isoh sanoi:
Janne varmaan osaa kertoa harjoitteleeko Helen vielä aktiivisesti hokyotoryä, muistini mukaan ei. Mutta en ole 100%varma

Janne osaa kertoa että tämä inttäminen ja vääntö riittää mulle tältä erää :kippis1:

Meitsi veti ikävuodet 9-12 hirrrmuisia tiikeripelastuksia, vaadin että kaikissa tulevissa lajisodissa minut luokitellaan lentopalloilijaksi.

Omoplata: Meitsi veti ikävuodet 9-12 hirrrmuisia tiikeripelastuksia sanoi:
Jahas!
Mä oon sitten karateka(treenivuosia pari joskus 8-12ikäsenä)
Eli kyllä karatekatkin pärjää SW/BJJ tatamilla...:hyper:

Omoplata sanoi:
No voe kesä.. no sama kai se on kun kaikille muillekin forumeille kirjoittelen omalla nimelläni. Jos edesottamukset kisoissa sitten tekee mielipiteistä yhtään enemmän tai vähemmän vakavasti otettavia.

Janne Pietiläinen, Tamperen Ju-Jutsukoulu

2004 Lukkopaini SM 3.
2004 BJJ SM 1.
2004 Lukkopaini Finnish Open 3.

2005 Lukkopaini EM 3.
2005 BJJ SM 1.
2005 Lukkopaini Finnish Open 1.
2005 BJJ Finnish Open 1.

Lisäksi kasa salikisoja junna muita kissanristiäisiä.
Takin pitää kiinni ruman violetti vyö.

Sullahan vaikuttas olevan meriittiä vaikka muille jakaa, no tänä vuonna oltas oltu samassa sarjassa lukkopaini-sm, mutta 2 välilevypullistumaa vie miestä pois tatamilta. Paras saavutus multa: voitto Mika Petrasta 93+kg sarjassa lukkopainissa, 2004 gbgym kisoista.

lieska sanoi:
Sullahan vaikuttas olevan meriittiä vaikka muille jakaa, no tänä vuonna oltas oltu samassa sarjassa lukkopaini-sm, mutta 2 välilevypullistumaa vie miestä pois tatamilta. Paras saavutus multa: voitto Mika Petrasta 93+kg sarjassa lukkopainissa, 2004 gbgym kisoista.

Ahaa ahaa.....
Nyt mäkin tiedän kuka sä oot:hyper: :hyper:
Taidettiin jumpata pari aamua ennen noita kisoja:D , muistakko?

Ja mä en väsy väittelyyn, kun just pääsen vauhtiin;) !
kerros nyt missä nää painijat/judokat on vieny homostelijoita kuin märkää rättiä????????:curs: :curs:

:offtopic:
Voiko lähettää privaa henkilölle joka ei ole vip????:nolo:

isoh sanoi:
Ahaa ahaa.....
Nyt mäkin tiedän kuka sä oot:hyper: :hyper:
Taidettiin jumpata pari aamua ennen noita kisoja:D , muistakko?

Ja mä en väsy väittelyyn, kun just pääsen vauhtiin;) !
kerros nyt missä nää painijat/judokat on vieny homostelijoita kuin märkää rättiä????????:curs: :curs:

:offtopic:
Voiko lähettää privaa henkilölle joka ei ole vip????:nolo:

ei nyt viitsi pilata näin julkisesti jännitystä, kai nää mysteeri miehet voi jossain kisoissa joskus tulla yllättämään :) mut privas lisää :)

Täällä on taas vauhdissa vanha BJJ/SW vs Judo/Paini taistelu.
Eiköhän pidetä mielessä että Judo/Paini huiput on oikeasti urheilijoita ja BJJ/SW miehet harrastelijoita eli vertailu on minusta ainakin aika ontuva.
Hienoa että isoh ja lieska on niin hyviä painijoita että molemmat kehtaa haukkua toisia nimeltä täällä aivan paskoiksi.

Lapsi sanoi:
Eiköhän pidetä mielessä että Judo/Paini huiput on oikeasti urheilijoita ja BJJ/SW miehet harrastelijoita eli vertailu on minusta ainakin aika ontuva.

Kyllä mä lasken Bjj/Sw miehet yhtälailla urheilijoiksi, tietenkin. Eiköhän jokaisesta urheilulajista löydy niin "oikeasti urheilijoita" kuin myös harrastelijoita. Ja ollakseen oikeasti urheilija ei mielestäni edes vaadi yhtään mistään minkäänlaisia meriittejä. Mun aatoksia asiasta, joten älkööt kukaan vihastuko.:love:

Enpä nyt tiedä mitenköhän sitte kategorisoidaan joku harrastelijaks. Jos treenaa 10 kertaa viikossa, onko sillon harrastelija? Kyllä suomesta löytyy asialleen omistautuneita henkliöita, ei vaan judossa ja painissa.

Lapsi sanoi:
Hienoa että isoh ja lieska on niin hyviä painijoita että molemmat kehtaa haukkua toisia nimeltä täällä aivan paskoiksi.

Pitkälti samaa mieltä. Painissa ei ole mitään mahdollisuutta päästä edes kansalliselle huipulle jos painimisen aloittaa vasta murrosiässä. Poikkeuksena on raskasarja. Keskisarjojen huippupainijat on kaikki pääsääntöisesti aloittaneen painin ennen 10 vuoden ikää.

Lapsi sanoi:

Tai ehkä pikemminkin niin, että Judo on urheilulaji, sitten siihen väliin tulevat nämä itsepuolustuslajien/urheilulajien välimuodot Taekwondo ja Karate, Krav maga itsepuolustuslaji, ja BJJ:tä voisi ehkä nimittää vaikkapa taistelulajiksi.

Näyttäisi aika selvältä että nämä perinteiset lajit kuten judo ja karate eivät ole tarpeeksi monipuolisia esim. mma-kisoissa, joten mano a mano ne voittajalajit löytynevät jostain sovelletun kickboxingin ja näiden vale tudo -settien parista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom