Big Brother 2008 : Kuka sinä oikeasti olet? [Ei paljastuksia! Lue ohjeet!]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonny
  • Aloitettu Aloitettu
Eli mitä enemmän saat plusääniä, sitä enemmän päädyt loppulaskennassa miinukselle? :)

Huomatkaa tosiaan, että kaikki kolme olivat aluksi plussalla ja päätyivät lopuksi miinuksille. Ei tarvitse olla kummoinen tohtori kertoakseen, että omien äänien prosenttiosuuksia summattaessa tämä on mahdottomuus.
Sori typo :nolo: Esimerkissä siis päädytään plussalle.
Eli jos vaikka A saa 2 plussaa ja 0 miinusta niin hänellä silloin +100%. B:lle voisi tulla 1000 plussaa ja 1 miinus. Tällöin B:llä +99.9% eikä riittäisi vaan A menisi voittoon? Eihän se noin toimi.
Noin se kuitenkin menee. Tilanne, jossa joku ei saisi yhtään miinusääntä, ei ole käytännössä mahdollista, jolloin prosenttilaskussa on taas järkeä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja muutenkin käytös oli sellaista, että tytär etsii varmasti kiveä jonka alle piiloutua.

Tai sitten tytär on periny äitinsä "älynlahjat". Nyt tytär ylpeilee, kuinka rohkea äiti oli suorassa tv-lähetyksessä.

Itse asiassa mä en edes muista mitä ne läpät oli; pointti oli lähinnä se, että sitä saa mitä tilaa.

edit: eikun joo, olikos läpänderit "palkinto lehmä" ja joku rintavarustukseen liittyvä ja sitten se "kaks kertaa tuuppaaminen" :D

Joo kaks kertaa tuuppaaminen (perse ja Itämeri) ja sitte ettei halua herätä Cheryn vierestä, ku Cherylin pillussa on velhon hihat :rolleyes:

Tai sitten tytär on periny äitinsä "älynlahjat". Nyt tytär ylpeilee, kuinka rohkea äiti oli suorassa tv-lähetyksessä.

En usko että häpeää, miksi häpeäisi? Hän on Mantan kasvattama ja ei se omena kauas puusta putoa. Ei häntä ole varmaankaan opetettu moisia häpeämään, todennäköisesti pitää vaan äitiään suorapuheisena ja rohkeana tms.

Tyyliin: "Nauretaan me vaan niille hienoperseille" tajuamatta samalla että tavalliset ihmisetkin nauraa itse moisille "pieruperseille ja junteille".

Sori typo :nolo: Esimerkissä siis päädytään plussalle.

Jeps, arvelinkin :)

Noin se kuitenkin menee. Tilanne, jossa joku ei saisi yhtään miinusääntä, ei ole käytännössä mahdollista, jolloin prosenttilaskussa on taas järkeä.

Ehdotat, että tulos ratkeaa omaan suhdelukuun? Tällöin parhaan painokertoimen omalle 2 eurolleen saa äänestämällä sitä jolla on vähiten kokonaisääniä. Ja toisaalta, jos näin on niin mikähän piru se ensimmäinen prosenttiluku on joka tänäänkin oli kaikilla plussalla snadisti. Ja kohta kaikki aavistuksen miinuksella:D

Joo kaks kertaa tuuppaaminen (perse ja Itämeri) ja sitte ettei halua herätä Cheryn vierestä, ku Cherylin pillussa on velhon hihat :rolleyes:
Toi "vagina roikkuu kuin velhon hiha" on Borat-elokuvasta napattu. Minä olen siis kuullut tuon aikaisemmin, ja se tekee minusta paremman ihmisen. :dance:

Toi "vagina roikkuu kuin velhon hiha" on Borat-elokuvasta napattu. Minä olen siis kuullut tuon aikaisemmin, ja se tekee minusta paremman ihmisen. :dance:

eiköhän kaikki sen oo kuullu ;) ja eikös noilla velhon hihoilla viitata häpyhuuliin eikä siihen itse värkkiin?

eiköhän kaikki sen oo kuullu ;) ja eikös noilla velhon hihoilla viitata häpyhuuliin eikä siihen itse värkkiin?
Minun käsitykseni mukaan ne huulet kanssa kuuluvat siihen värkkiin. :hyvä: Jos joku nainen haluaa kouluttaa mua tässä asiassa niin mieluusti saa tulla mun luo näyttämään ja kertomaan mikä on mikä.
Miten tämä liittyy BB 2008:aan? En osaa sanoa.

Se miten tuotanto ottaa noista prosenttiluvut on mystistä.

No itsekkin kyllä uskon, että noi on fisattuja lukuja sinällään, mutta mitään mystistä kaikkien prossaosuuksien taipumista miinukselle ei ole. Siihen voidaan päätyä kun plus ja miinusäänien prosenttiosuus otetaan kokonaisäänimäärästä. Esimerkki:

Oletetaan, että ääniä annetaan yheensä 10. Kilpailijat A, B ja C saavat kaikki yhden plus-äänen (siis plusäänten osuus 10%) ja A ja B kaksi miinusääntä (miinusäänten osuus 20 %) ja C saa kolme miinusääntä (miinusäänten osuus 30 %). Kun plusäänten prosenttiosuudesta vähennetään miinusäänten prosenttiosuus A saa -10 %, B saa -10 % ja C saa -20% ja häädön himaan.

Helppoa kuin heinänteko.

tiedätkö mitä eroa on vaginalla ja vulvalla?

vulva on se koko värkki siinä ulkopuolella ja anatomisesti määriteltynä vagina on vain se putki sisuksia kohti.

Ehdotat, että tulos ratkeaa omaan suhdelukuun? Tällöin parhaan painokertoimen omalle 2 eurolleen saa äänestämällä sitä jolla on vähiten kokonaisääniä.
Totta.
Ja toisaalta, jos näin on niin mikähän piru se ensimmäinen prosenttiluku on joka tänäänkin oli kaikilla plussalla :D
Jos tarkotat sitä, joka näytettiin häädetylle ns. kahdessa osassa, niin siinä näytettiin ensin plus-äänien osuus annetuista äänistä, joista sitten vähennettiin miinus-äänet ja päädyttiin lopulta miinukselle.

No itsekkin kyllä uskon, että noi on fisattuja lukuja sinällään, mutta mitään mystistä kaikkien prossaosuuksien taipumista miinukselle ei ole. Siihen voidaan päätyä kun plus ja miinusäänien prosenttiosuus otetaan kokonaisäänimäärästä. Esimerkki:

Oletetaan, että ääniä annetaan yheensä 10. Kilpailijat A, B ja C saavat kaikki yhden plus-äänen (siis plusäänten osuus 10%) ja A ja B kaksi miinusääntä (miinusäänten osuus 20 %) ja C saa kolme miinusääntä (miinusäänten osuus 30 %). Kun plusäänten prosenttiosuudesta vähennetään miinusäänten prosenttiosuus A saa -10 %, B saa -10 % ja C saa -20% ja häädön himaan.

Helppoa kuin heinänteko.
Juuri näin. :heinänteko:

E: En muuten yllättyisi vaikka Mia päättäisi pakata kassinsa jo ennen viikonloppua. Tosin Andreas saisi luultavasti putoamispelossaan Miss Teiniangstin jäämään sunnuntaihin asti.

Pätevä teoria! Katsompa ensi sunnuntaina nuo luvut, helppo ynnäillä toimiiko noin.

Juuri näin. :heinänteko:

Ai, sinäkö ratkaisun keksit?

Mutta hyvä, että selvisi. Toisella korvalla kuunneelleena luulin lopputulosta miinusäänten suhteeksi johonkin enkä keksinyt mitään järkevää, että mihin.

Eli jos vaikka A saa 2 plussaa ja 0 miinusta niin hänellä silloin +100%. B:lle voisi tulla 1000 plussaa ja 1 miinus. Tällöin B:llä +99.9% eikä riittäisi vaan A menisi voittoon? Eihän se noin toimi vaan B voittaa +999 vs +2. Se miten tuotanto ottaa noista prosenttiluvut on mystistä.
Minun arvaukseni on, että mystinen "prosentti" lasketaan näin:

(plussat - miinukset) / kaikki äänet yhteensä

Tuossa siis "kaikki äänet yhteensä" tarkoittaa kaikille äänestettäville annettujen äänien määrää, siis ihan kaikkia ääniä. Näin laskemalla saataisiin aikaiseksi prosenttilukema, joka ei paljasta äänien lukumääriä. Mutta tuo on kuitenkin reilu, eli se, jonka äänisaalis on eniten miinuksella (plussat - miinukset kaikkein pienin), putoaa.

Helppoa kuin heinänteko.
Simppeli ja selkeä päätelmä, tuntuu toimivan :thumbs:

Minun arvaukseni on, että mystinen "prosentti" lasketaan näin:

(plussat - miinukset) / kaikki äänet yhteensä

Tuossa siis "kaikki äänet yhteensä" tarkoittaa kaikille äänestettäville annettujen äänien määrää, siis ihan kaikkia ääniä. Näin laskemalla saataisiin aikaiseksi prosenttilukema, joka ei paljasta äänien lukumääriä. Mutta tuo on kuitenkin reilu, eli se, jonka äänisaalis on eniten miinuksella (plussat - miinukset kaikkein pienin), putoaa.
No siis juurikin näinhän se menee, eikä siitä asiasta ole mitään epäselvyyttä missään vaiheessa ollut, enkä ymmärrä että miksi tätä asiaa ei ihmiset täällä tajua. Tosin tämän kaavan kyllä esitti jo Tanko tuossa edellisellä sivulla. Se on sitten eri asia, lasketaanko niitä ääniä oikeasti ollenkaan, kun tuo tulos heittelehtii tuolla tavalla.

Ne ketkä täällä Harria puolustaa, niin muistakaapa minkälaista lapsellista ruikutusta ja mökötystä sen touhu on ollut 99% ajasta. Se, että ottaa yhen naulan korvaansa ei sitä asiaa muuta. Mutta kyllä Ade ois nyt kuitenkin se prioriteetti numero yksi saada tuolta ulos, sitten Niko ja sitten vasta Harri ja Mia. Joka tapauksessa, lähti seuraavassa äänestyksessä sitten kuka tahansa, niin talo voittaa.

No siis juurikin näinhän se menee, eikä siitä asiasta ole mitään epäselvyyttä missään vaiheessa ollut, enkä ymmärrä että miksi tätä asiaa ei ihmiset täällä tajua. Tosin tämän kaavan kyllä esitti jo Tanko tuossa edellisellä sivulla.

Rajoitapa pätemistäsi. Kaava esitettiin 5 minuuttia sitten ensimmäistä kertaa (ainakin itselleni) ja ensimmäinen vastaukseni oli sen mahdollisen pätevyyden toteaminen. Kuinka voisin paremmin osoittaa tajuamiseni jotta sinäkin ymmärtäisit? :jahas:

No mulle itelleni, ja kaikille kenen kanssa on joskus asiasta ollut puhetta, on tämä tässä esitetty kaava ollut itsestään selvyys. Siksi ihmettelin, että miten täällä nyt alettiin tuota asiaa näin arpomaan.

No mulle itelleni, ja kaikille kenen kanssa on joskus asiasta ollut puhetta, on tämä tässä esitetty kaava ollut itsestään selvyys. Siksi ihmettelin, että miten täällä nyt alettiin tuota asiaa näin arpomaan.

Tossa ylempänä jo mainitsinkin, kuuntelin tämänpäiväisen lähetyksen sivukorvalla ja luulin lopputulosta miinusäänten suhteeksi johonkin. En keksinyt mitään järjellistä, että mihin. Eli tyyliin "tässä plusäänet, ja tässä miinusäänet".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom