Beyond Brawn

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nike
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen kohta lukenut tuon Beyond Brawnin kertaalleen ja hyvää luettavaahan tuo on. Kyseessä on nämä ns. Hardgainer-tyyppiset ohjelmat. Fiksua tekstiä ja positiivisesti yllätti mm. se, ettei McRobertin mielestä ole fiksua aina vetää sarjaa ihan loppuun. Yleisesti ottaen ohjelmat rakennetaan muutaman perusliikkeen ympärille joita treenataan suht harvalla frekvenssillä ja sarjojakaan ei ole kuin muutama. Ainakin Dante näyttäisi arvostavan tämän tyylin treeniä.

Onko kukaan kokeillut tuon kirjan mukaisia ohjelmia? Minkälaisia tuloksia tuli verrattuna muun tyylin ohjelmiin?

Ainakin Hulkilla pitäisi olla jotain sanottavaa :)

Luin kirjan syksyllä 1999, ja kyseinen opus on vaikuttanut treenifilosofiaani erittäin vahvasti. Kertaakaan en ole tosin McRobertin ehdottamilla ohjelmilla treenannut, vaan kirjan parasta antia on mielestäni oleellisten ja tärkeimpien asioiden painottaminen sekä järkevä, natutreenaajalle toimiva treenitietous.

Nike sanoi:
Yleisesti ottaen ohjelmat rakennetaan muutaman perusliikkeen ympärille joita treenataan suht harvalla frekvenssillä ja sarjojakaan ei ole kuin muutama. Ainakin Dante näyttäisi arvostavan tämän tyylin treeniä.
Jep, paitsi tuo frekvenssi, joka on Danten opeissa suht tiheä (ainakin jos vertaa yleiseen nykysuuntaukseen).

Erittäin hyvä perusteos painoharjoittelusta. Teoksen "saarnaamiset" kannattaa jättää huomiotta ja keskittyä oleelliseen:)

Itse asiassa jos oikein muistan, tykkäsi Dante lähinnä tuosta sarjapainojen progressiivisen kehittämisen painottamisesta, jota McRobert harrastaa kutakuinkin joka toisessa lauseessa.

Merkitys noin niinkuin yleisemmällä tasolla viitannee vaikeahkosti lihaa luidensa ylle saaviin. Ektomorfit?

eedit: näin itse ymmärrän, voin olla väärässä.

Omistan ko. kirjan ja lisäksi sen tekniikkakirjan. Kirjassa on kyllä paljon kantapään kautta opittua viisautta, ettei kaikkien tarvitsisi tehdä niitä samoja mokia.

Kirjan opeille olisi Suomessa paljon tarvetta. Stuartilla olisi varmasti perussalilla samanlainen olo kuin ravitsemusterapeutilla jossain Amerikan syöttölässä. :wall:

Itse en ole oikeastaan koskaan kokeillut paljon tuosta poikkeavia treenifilosofioita, joten en osaa antaa vertailutuloksia. Loukkaantumisia ei ole ollut, eikä niitä varmasti kovin helposti tule, jos BB:n ja tekniikkakirjan opit pysyvät päässä.

Mies on julkaissut paljon muitakin kirjoja (rahastusta :jahas: ) kuten Further Brawn, Ultimate Q&A, Big Bench, Big Arms yms. Onko kenelläkään kokemuksia näistä?

Tikkujalka sanoi:
Mies on julkaissut paljon muitakin kirjoja (rahastusta :jahas: ) kuten Further Brawn, Ultimate Q&A, Big Bench, Big Arms yms. Onko kenelläkään kokemuksia näistä?

Mulla on toi Big Arms, tuli joskus vuonna kypärä kaupan kylkiäisinä kun tilasin Brawnin. Samaa tavaraahan siinä on kuin ite kirjassakin, mutta muistaakseni tarinaksi muotoiltuna. Eli meillä on punttis, kynis, ja fiksu treenari. Niin ja fiksun treenarin labbis vai kultsi. Kynis kokeilee joka viikko jotain uutta ihmeohjelmaa, koira pyörittelee sille päätään, ja viksu treenari opettaa miten pitäisi tehdä, eli reenata hardgainer-opein.

Perussanomana, että isot kädet tulee kun tekee isoja perusliikkeitä koko kropalle ja kasvaa kokonaisvaltaisesti isoksi. :eek:

Ihmiset noin keskimäärin ovat mielestäni hardgainereita. Ainakin siinä mielessä, että neljä viidestä (vähintään) treenaajasta kehittyy (tai kehittyisi :)) paremmin oikein suoritetulla hardgainer-treenillä, kuin pumppiohjelmalla. Tai tämä on ainakin minun mielipiteeni..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meinasin kanssa kommentoida, että onko easygainereitakin olemassa? :D

Onhan niitä mutta ei kovin taajassa. Joku Dorian (siis hän itse) saa varmaan hauiksen kasvaan jo kaljakorin kantamisesta ja hän vois päästä jo jonkinlaisiin tuloksiin ihan pelkällä punppireenillä. Toisessa päässä on ektomorfit joihin ei liha tartu millään. Suurin osa tietty sijoittuu näiden välimaastoon. :)

Muuten oon sitä mieltä että raskaat progressiiviset painot on ainoa tapa renata ainakin ensi alkuun :curs: . Symmetria ja yksityiskohtien hionta astuu kuvaan sitten kun on oikeasti jotain mitä hioa.

Kyllä mun mielestä ihmisissä on paljonkin eroja, jos nyt ei "easygainereita", niin kyllä omia kouluaikoja muistellessa voi vertailla itseä (maratoonarin mallinen, pitkä ja ohut puikula) ja kaveria (pikajuoksijan mallinen, leveä selkä ja paksut jalat) tässä mielessä.

Itsellä on nuo Beyond brawn sekä se Titahowtt koneella mutta yli viidensadan sivun kahlaaminen on äkkiseltään tuntunut liian kovalta palalta. Pitäis vaan panostaa..

Nostelenpa.

Lueskelin joskus Massaa! Voimaa! opuksen ja eikö se ole lähes samanlaista soosia kuin tämä BB?

Olen ite todella tiheän mutta "freesin" treenin kannalla, ja se on ainakin omat tulokset aina saanut nousemaan tasaisemmin kuin muut "säädöt." Liikkeet on pysyneet samana, ja vaikka aina kun kokeilen säätää jotain 5x5sta kerran viikkoon, niin tulokset alkaa laahaamaan verrattuna että tekisin 5 kertaa viikossa yhden työsarjan..

Ois kiva tästä palautumisesta lueskella enemmän, McRobertin teesit vaikuttaa järkeviltä, mutta 7-10 päivän lepo harjoittelun välissä? wtf? Jos tavoitteena on opetella uusi taito, miten sitä kannattaa kehittää? Treenaamalla 15min aamuin illoin joka päivä, vai treenaamalla 1.5h yhdesti viikossa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom