Beta-Alaniini ja sivuoireet (ihon kihelmöinti)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mut ei kai se mikään itseisarvo ole ottaa nopeita hiilareita, tai ylipäänsä mitään hiilareita juuri ennen treeniä? Puhumattakaan nyt siitä, että voihan niitä nopeita hiilareita kiskoa sitten vaikka palautusjuomassa. Eli palataan alkuperäiseen kysymykseen: minkä takia juuri nimenomaan ennen treeniä?

Mut ei kai se mikään itseisarvo ole ottaa nopeita hiilareita, tai ylipäänsä mitään hiilareita juuri ennen treeniä? Puhumattakaan nyt siitä, että voihan niitä nopeita hiilareita kiskoa sitten vaikka palautusjuomassa. Eli palataan alkuperäiseen kysymykseen: minkä takia juuri nimenomaan ennen treeniä?

En usko että sillä on mitään seksuaalista merkitystä otetaanko ennen treeniä vai ei, mutta aika moneesa preworkoutissa tuota on mukana.
Itse otan nyt treenipäivisin ennen ja jälkeen kreatiinin kanssa.

Eikai tuo paranna salilla työkykyä ollenkaan mutta keho vastaanottaa paremmin ravintoaineita treenin ympärillä.

itse otan lievän overdosen beettaa joko puol tuntia ennen salia tai treenin aikana sekotettuna kreaan, l-glutamiiniin, aminoihin. en jaksa piitata koska syön, pääasia että sitä ja kreaa menee päivittäin vähintään suositeltu annos. beta-alaniinissa on parasta se syyhy :dance2:

Ostin testiin Fastin purkin ja ekan 1,5g annoksen jälkeen kihelmöi naamassa joku 5min, jonka jälkeen se meni ohi. No sitte muutaman tunnin päästä salilla treeni kulki ihan mukavasti, mutta loppua kohden alko tulla ihan helvetin huono olo ja laatta meinas lentää koko vatsatreenien ajan. Kuuluuko tuo pahoinvointi asiaan näin alkuvaiheessa vai mitä helvetin myrkkyä mä oon ostanu?

Niin ja ennen treeniä oli törkeen väsy, mikä ei oo normaalia mulle, mutta meni ohi ku pääsi salille.

Ostin testiin Fastin purkin ja ekan 1,5g annoksen jälkeen kihelmöi naamassa joku 5min, jonka jälkeen se meni ohi. No sitte muutaman tunnin päästä salilla treeni kulki ihan mukavasti, mutta loppua kohden alko tulla ihan helvetin huono olo ja laatta meinas lentää koko vatsatreenien ajan. Kuuluuko tuo pahoinvointi asiaan näin alkuvaiheessa vai mitä helvetin myrkkyä mä oon ostanu?

Niin ja ennen treeniä oli törkeen väsy, mikä ei oo normaalia mulle, mutta meni ohi ku pääsi salille.

3g alko mulla kihelmöimään ekalla keralla vähän. Siitä nostin annostusta ja nyt joku 6-8g (en ole varma paljonko kerralla otan) ei tunnu juuri missään.

Kaverilla alkaa heti kirvelemään huulia jos ottaa vähänkin tuota..3g tuntuu hänellä koko kropassa sitten hetken aikaa.

Pahoinvoinnista en tiedä. Itse kokeilisin muutaman kerran tuota vetää ja jos joka kerta voi pahoin niin älä käytä enää.

Eli jos n. 8vk (päivittäisen?) käytön jälkeen karnosiinitasot on huipussaan niin kuinkahan pitkä breikki kannattas sen jälkeen pitää?

Ostin self omninutritionin Beta alaniinia ja purkissa ei oikeen lue mitään käyttöohjeita, mikä on tyypillistä firmalle. Otanko siis tätä ennen treeniä vai jälkeen? Onko tuolla edes väliä? Annostuksesta lukee vain että 3g päivässä onko tuo alussa hyvä?

Ostin self omninutritionin Beta alaniinia ja purkissa ei oikeen lue mitään käyttöohjeita, mikä on tyypillistä firmalle. Otanko siis tätä ennen treeniä vai jälkeen? Onko tuolla edes väliä? Annostuksesta lukee vain että 3g päivässä onko tuo alussa hyvä?
Vedät noin 45-30min ennen treeniä teelusikallisen niin sillä pärjää!
Suosittelen alottamaan vajaalla teelusikallisella sillä yksilöstä riippuen, jauhon tuoma kihelmöinti voi olla ikävän tuntuista ja itse pystyn ainakin lievittämään sitä alottamalla hieman pienemmillä määrillä.

Ostin purkin beta-alaniinia, jotta saisi lisää kestävyyttä aerobiseen treeniin, saa nähdä huomaako vaikutukset tässä muutaman viikon sisällä. Tuo ihon kihelmöinti on mielestäni ihan mukavan tuntuista. Masokistisimmille suosittelen heittämään villapaidan päälle ilman aluspaitaa kun ihoa alkaa kihelmöimään (tuntuu suht samalta tuo kihelmöinti ihossa kuin villapaidan kutina).

Ostin purkin beta-alaniinia, jotta saisi lisää kestävyyttä aerobiseen treeniin, saa nähdä huomaako vaikutukset tässä muutaman viikon sisällä. Tuo ihon kihelmöinti on mielestäni ihan mukavan tuntuista. Masokistisimmille suosittelen heittämään villapaidan päälle ilman aluspaitaa kun ihoa alkaa kihelmöimään (tuntuu suht samalta tuo kihelmöinti ihossa kuin villapaidan kutina).

En kyllä tiedä mitkä pässinpökkimet sulla on ollut villapaitana päällä.

Pahoittelut vanhan ketjun nostamisesta. Ostin männäviikolla Star Nutritionin Whey80:stä, ja parina kertana kun olen sitä treenin jälkeen ottanut, ovat silmäkulmat turvonneet hieman ja leuan alle sekä käsivarren alle ilmestynyt pieniä turvonneita pisteitä. Pienenä olin sekä maito- että herne(maapähkinä)allerginen, joten oletin että tuo reaktio johtuisi itse proteiinilähteestä vaikka tuota myydään nimenomaan pähkinäallergikoille. Ilmeisesti syy on kuitenkin tuo aminohappo? Alla lista aminohapon osista - ei mainita beta-alaniinia mutta L-alaniinia kylläkin, liekö tuolla samanlainen vaikutus? Onko muille tullut samanlaisia reaktioita ja oletteko kuitenkin jatkaneet jauheen vetämistä? Vähenevätkö oireet lopulta?

Aminohappoprofiili (Keskimääräinen sisältö)
Per 100 g
L-Leusiini
9,2 g
L-Isoleusiini
4,9 g
L-Valiini
5,0 g
Total BCAA*
19,1 g
Asparagiinihappo
9,3 g
L-Glutamiinihappo
15,0 g
L-Seriini
4,6 g
L-Glysiini
1,6 g
L-Histidiini
1,6 g
L-Arginiini
2,4 g
L-Treoniini
6,3 g
L-Alaniini
4,2 g
L-Proliini
5,0 g
L-Tyrosiini
2,7 g
L-Metioniini
1,6 g
L-Systiini
2,1 g
L-Fenyylialaniini
2,8 g
L-Lysiini
7,8 g
L-Tryptofaani
1,2 g
* Haaraketjuisia aminohappoja

Vastaan itselleni että taisi olla kuitenkin allerginen reaktio kun tuli kohoumia ihoon eikä pelkkää kihelmöintiä. Enpä taida jatkaa tuon syömistä ettei iske mitään pahempaa shokkitilaa..

Pahoittelut vanhan ketjun nostamisesta. Ostin männäviikolla Star Nutritionin Whey80:stä, ja parina kertana kun olen sitä treenin jälkeen ottanut, ovat silmäkulmat turvonneet hieman ja leuan alle sekä käsivarren alle ilmestynyt pieniä turvonneita pisteitä. Pienenä olin sekä maito- että herne(maapähkinä)allerginen, joten oletin että tuo reaktio johtuisi itse proteiinilähteestä vaikka tuota myydään nimenomaan pähkinäallergikoille. Ilmeisesti syy on kuitenkin tuo aminohappo? Alla lista aminohapon osista - ei mainita beta-alaniinia mutta L-alaniinia kylläkin, liekö tuolla samanlainen vaikutus? Onko muille tullut samanlaisia reaktioita ja oletteko kuitenkin jatkaneet jauheen vetämistä? Vähenevätkö oireet lopulta?

Whey80 on heraproteiini... kuten on kaikki "whey-proteiinit" ja suurin osa muistakin lisäravinneproteiineista vaikka sanaa "whey" ei mainittaisi missään (aina siinä pussin/purkin kyljessä lukee, että mikä minkäkin jauheen proteiinilähde on). Hera on maidon proteiini (kaseiini on toinen maidon proteiini), joten jos olet maitoallergikko (eli allerginen maidon proteiineille) niin olet allerginen heraproteiinille.

Pienenä olin maidolle(kin) allerginen, mutta en enää kahteen vuosikymmeneen ole ollut. Muistaakseni oon kyllä SN:n tuotteita aiemmin syönytkin, en kuitenkaan muistaakseni tuota Wheytä. Muiden valmistajien protskujauhojen kanssa ei ole ollut ongelmia. Lisäksi mulla ilmenee ruoka-allergiat aina heti suussa ja nielussa, mutta nämä pisteet tulivat n 45min nauttimisen jälkeen, eikä tällaisia paukaumia tule mistään muusta ruoka-aineesta. Siksi en oikein tahdo tunnistaa mistä tässä on kyse.

Nostetaas sen verran että miten tuota betaa kannattaa nyt iskeä huiviin? kun pwo:ssa on sitä myös 1G verran ja samoin intrassakin jo näyttää olevan joten miten tämän rytmittää? aamulla? ennen treeniä? treenin aikana?

Nostetaas sen verran että miten tuota betaa kannattaa nyt iskeä huiviin? kun pwo:ssa on sitä myös 1G verran ja samoin intrassakin jo näyttää olevan joten miten tämän rytmittää? aamulla? ennen treeniä? treenin aikana?

Ei sillä ole mitään väliä "toimivuuden suhteen".

BA nostamat karnosiinivarastot täyttyy pikkuhiljaa eikä ole siis mikään tietyn aika-ikkunan tuote.
Tosin se histamiinireaktio (ihon pistely) on varmaan pwo tuotteissa kiva, kun se toimii fiiliksen sytyttäjänä.

Itse en ostaisi BA erillisenä tuotteena. Sen tuoma hyöty on niin minimaalista että sillä rahalla saa paljon hyödyllisempää esim ANABOLISTA KANAA.
PWO pulvereissa tietty iha kiva lisä.

Ei sillä ole mitään väliä "toimivuuden suhteen".

BA nostamat karnosiinivarastot täyttyy pikkuhiljaa eikä ole siis mikään tietyn aika-ikkunan tuote.
Tosin se histamiinireaktio (ihon pistely) on varmaan pwo tuotteissa kiva, kun se toimii fiiliksen sytyttäjänä.

Itse en ostaisi BA erillisenä tuotteena. Sen tuoma hyöty on niin minimaalista että sillä rahalla saa paljon hyödyllisempää esim ANABOLISTA KANAA.
PWO pulvereissa tietty iha kiva lisä.

Ok tota vaan tuli protsku setin mukana kylkiäisenä purkki ni meinasin et miten kannattaa käyttää?

Suositut

Back
Ylös Bottom