Bensa vs. diesel

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Wrangler on ihan siisti, mut ilmeisesti ihan vitun kaamee ajaa. Tarttis maasturin, jossa olis kaikki saatanan härpäkkeet ja kunnon popit valmiina. Navia nyt ei tartte olla kun iPadi siihen nakataan kii kuitenkin. Jos ottaisin Wranglerin, niin unohtaisin takapenkit ja ottaisin lyhyemmän mallin ja mahdollisimman tuunatun sellaisen. Sais olla enemmän semmoinen oikee kuvausauto, jonne sais heitellä kamoja niin, että pitää pelätä laitteiden hajoamista enemmän mitä auton.

Ja Wrangler suorastsaan huutaa sitä bensakonetta, jossa on lähemmäs 300 heppaa, semmoinen kelpais kyllä. Näillä kilsoilla sais olla koneessakin potkua, kun ei niin väliä sen bensan hinnan kanssa.
 
^Selkeesti joku jenkkimaasturi v8:lla tai vastaava. Konttiinkin mahtuu varmasti pelit ja rensselit mukaan. Bensaakin sais laittaa vähennyksiin vähän enemmän. Tai sit vaan astelee dacia liikkeeseen ottaa dusterin ja rällää sillä takuuajan ja vaihtaa pois :D

Ärsyttää kyllä opiskelijana pikkasen näitten julkisten kulkeminen. Eihän siinä kaupungissa pärjäis kyllä, mutta heti kun katuvalot loppuu niin tarvii oman auton. Kyllä tietty busseja menee, mutta aikataulut ei sovi yhteen jatkoyhteyksien kanssa. Diiselin voimin mennään noin 40tkm. edestä vuodessa. Vaikka auto meneekin höyryillä eteenpäin niin silti menee noin +-50€/vko polttoaineisiin. Onneks on toi koulu pian ohi.
 
kuva.webp

Täältä lähti bensa-auto myyntiin ja diisseliä tilalle, ellei sitten tuo prätkäkuume pääse pahenemaan kesää kohti. Kilometrejä tulee aika vähän - ajomatkat salille, kauppaan ja tietenkin välillä tulee mökillä käytyä kääntymässä, eli lähinnä pelkkää kaupunkiajoa. Yllättävän paljon sitä bensaa vaan kuluu kun kaksi kertaa päivässä salille ja takaisin + emännän ajot lisäksi. Nyt onkin ollut suuremmat eurot taskuun kun ei korttia ole :)
 
Zone-sarja -42%
Jonkun epämääräsen lasku kaavan mukaaan lissu tulis halvemmaksi, älä kysy enempää koska en tiedä. Kattais ainakin määräaikaishuollot ja takuun ulkopuolelle kuuluvat "korjaukset" ja aina saat sijais auton huollon ajaksi, kaikkee pientä.Se miten järkevänä tollasia pidetään jakaa mielipiteitä ja väli maastoa ei tunnu löytyvän. Kannattaa ainaki ottaa esite/tarjous se kun ei maksa muuta kun vähän vaivaa.
 
Mä ainakin kiinnyn niihin vehkeisiin siinä määrin että se pitää olla oma.Tosin eipä mulla taida ihan olla sellasia rahoja että tollasta tarviis miettiä.
 
Rupesin vain liisausta miettimään, että auto ei tunnu enää omalta jos en voi ajaa sillä metriäkään omia ajoja. Se on siis vain työkäytössä, vaikka työajoa suurin osa onkin. Siksi tässä vois melkein liisaa, niin olis aina tuore alla eikä tarttis kitua sen arvon alenemisen kanssa joka vituttaa aina ihan helvetisti.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yritys- vai yksityis lissu? ilmeiseti eka mutta jonkun konsultin/kirjanpitäjän kanssa tullu puhuttuu niin jos ajaa firman autolla yksityis ajoa siitä on KÄSITTÄÄKSENI mahdollista maksaa verotusarvo vain ajetuista kilsoista. Saattaa olla etta olen väärässä ja miten helposti verottaja hyväksyy asian.
 
Huollot yms kuuluu soppariin:hyvä: Mutta esim kolari jota et itse aiheuttanut tiputtaa peltilehmän arvoa ihan vitusti. Houmattavasti huolettomampia lissut, ellei ala hajottamalla hajottaa.
 
Huollot yms kuuluu soppariin:hyvä: Mutta esim kolari jota et itse aiheuttanut tiputtaa peltilehmän arvoa ihan vitusti. Houmattavasti huolettomampia lissut, ellei ala hajottamalla hajottaa.

Tottakai huollot kuuluvat joihinkin soppareihin. Mutta ne on siinä hinnassa mukana. Ei liisarifirmat ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia. Kuukausivuokrassa on tasan tarkkaan mukana kaikki ne kulut, mitä omassa autossakin olisi. Ja plus se mainittu provikka - eli voitto, vuokrat, palkat, verot ym. mitä ALDit ym. maksavat.

Mitä kolariin tulee, niin ei se kovin paljoa arvoon vaikuta. Autoliikkeissä niistä ei edes kysellä mitään. Omankin ex-auton mälläsin syyttömänä, tuli yli 12t€ korjaukset ja niin meni vaihtoon myöhemmin ilman ihmettelyitä. Aika paljonhan peltikorjattua autoja tuolla teillä liikkuu. Eikä siinä oikeastaan ole mitään ongelmaa. Omakin Volkkari korjattiin virallisella pajalla ja hyväksyttiin katsastuskonttorilla. Kuluttajajuridisesti sen auton arvo itse asiassa nousi, sillä siihen tuli paljon uutta osaa. Vaihdossa taas en itsekään kysellyt uuden auton kolareista mitään. Eli minulle tämä on kolaroimaton auto, kun en paremmin tiedä. Ja sellaisena sen joskus myyn eteenpäin.
 
Joissain autoliikkeissä on selvitetty vaihtoon tuotavan auton historia varsin hyvin, kun on ilmennyt että on kolissu antaneet huonomman tarjouksen juuri kolariin vedoten. Eräs lvi firma oli kysynyt tarjousta pakuista ja lissu oli kaikki ja kokonaiset 50€/kk halvempi. :wtf:
 
Toisaalta firmojen kanssa pelatessa...niin mahtaakohan liisareissa olla jonkinlaista verokikkailun paikkaa? Liisarikulut voinee vähentää suoraan voitoista? Vai miten se menee oman auton kanssa, kai niistäkin tehdään jotain pääomavähennyksiä?
 
Aion yllättää sut vastaamalla: En tiedä

En osaa sanoo noista kirjanpito seikoista oikein mitn, mutta voi olla että siellä on joku ihan ihme kohta minkä perusta tosta saadaan edullisempi. Mene ja tiedä.
 
Jos ajosta yli 50% on työajoa, niin menee firman piikkiin ja sitten en nostella kilsakorvauksia. Mut nyt löytyi Suomesta pari tykkiä. Mietin, että olisko kunnon kyrpänaama ja ostais Grand Cherokee SRT8:n. Olis 2006 ja 2007 malli myynnissä ja kilsat alta 80 kummassakin. Irtois 36 tonniin kun saan alvit pois.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom