Bensa vs. diesel

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Joo, ja bensa-autoille tulee yleensä (ainakin mulla tulee) annettua kenkää ihan reippaasti:D
Ja kyllä, pyydän anteeksi kun menin vertaamaan mersua ja pemaria keskenään :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Enää ei taida uusissa autoissa olla kulutuksen kannalta mitään järkeä ostaa Dieseliä. Bensakoneet alkavat olla aika maltillisia kulutukseltaan ja ajattelinkin pistää seuraavaksi bensa-auton.
Dieselissä tietenkin omat murheensa:
-DPF
-EGR
-talvikäynnistykset
-hehkutukset
-kalliimmat huollot/rempat koneen kanssa
-Dieselvero
-jotkut autot kylmiä

Plussana tietenkin kova vääntö ja alhainen kulutus jos auto on SUURI.

No katseleppa esim nettiautosta diesel ja bensa-autojen kilometrejä:D
Jossain kakssatasessa diesel mersussa 600-700tkm ei tunnu missään kun taas vastaavasti jossain samankokoisen koneen omaavassa bensabemarissa 300tkm alkaa olla se raja että tekeekö enää mitään vai ei.

Niin ehkä jossain 124 200d:ssä ei tunnu kilsat mut kyllä nyky dieselautoissa ja 10v vanhassakin alkaa olemaan niin paljon huipputeknologiaa ettei kovin halvalla pääse noihin 600-700tkm.
Ei noita tällä hetkellä myytäviä dieseleitä tai bensojakaan uskalla IKINÄ ostaa 200tkm ajettuna kun kattoo millasia ominaisuuksia ja vikoja niissä on.

Tohon hupen listaan vois lisätä esimerkkejä dieseleistä, vaikkapa bemarien läpät, volkkarien suuttimet, ongelmat polttoaineen kanssa kun talvi tulee.
Plussana kova vääntö mutta sekin semmosena piikkinä ja monesti luo valheellisen tunteen kovasta kiihtyvyydestä :D

Niin ehkä jossain 124 200d:ssä ei tunnu kilsat mut kyllä nyky dieselautoissa ja 10v vanhassakin alkaa olemaan niin paljon huipputeknologiaa ettei kovin halvalla pääse noihin 600-700tkm.
Ei noita tällä hetkellä myytäviä dieseleitä tai bensojakaan uskalla IKINÄ ostaa 200tkm ajettuna kun kattoo millasia ominaisuuksia ja vikoja niissä on.

Tohon hupen listaan vois lisätä esimerkkejä dieseleistä, vaikkapa bemarien läpät, volkkarien suuttimet, ongelmat polttoaineen kanssa kun talvi tulee.
Plussana kova vääntö mutta sekin semmosena piikkinä ja monesti luo valheellisen tunteen kovasta kiihtyvyydestä :D

Mulla on tuossa n 650tkm ajettu MB E270 CDI, eikä tuosta nyt mitään oikeastaan ole korjailtu.
Ensimmäisenä vuotena ajoin 45tkm ja kun kulutukset, verot, vakutuukset yms. laskin, niin säästin 1.6 Golffiin verrattuna n. 1250€ polttoainekuluissa.
Tällä hetkellähän sen erotuksen tekee lähinnä polttoaineen kulutus, tosin nyt se on myös paku, joten vero on 80€/v.
Onkos se nyt v. 2014 aikana, kun sitten toi käyttövoimavero on siirtynyt jo puhtaasti polttoaineeseen ?

Auto on vienyt nyt hienosti mua +80tkm eteenpäin, paikasta a paikkaan b.
Kerran on välille jäänyt, kun railipaineanturin nollarengas vuosi.
1,2€ osa, jonka vaihdoin itse.

Kulutus on pyörinyt siellä 6:en pinnassa ja ei tolla jalkoihin jää.
Lastua ei ole asenneltu.. vieläkään, vaikka sen meinasin tuossa laitattaa.

Zone-sarja -42%
Mulla on tuossa n 650tkm ajettu MB E270 CDI, eikä tuosta nyt mitään oikeastaan ole korjailtu.
Ensimmäisenä vuotena ajoin 45tkm ja kun kulutukset, verot, vakutuukset yms. laskin, niin säästin 1.6 Golffiin verrattuna n. 1250€ polttoainekuluissa.
Tällä hetkellähän sen erotuksen tekee lähinnä polttoaineen kulutus, tosin nyt se on myös paku, joten vero on 80€/v.
Onkos se nyt v. 2014 aikana, kun sitten toi käyttövoimavero on siirtynyt jo puhtaasti polttoaineeseen ?

Auto on vienyt nyt hienosti mua +80tkm eteenpäin, paikasta a paikkaan b.
Kerran on välille jäänyt, kun railipaineanturin nollarengas vuosi.
1,2€ osa, jonka vaihdoin itse.

Kulutus on pyörinyt siellä 6:en pinnassa ja ei tolla jalkoihin jää.
Lastua ei ole asenneltu.. vieläkään, vaikka sen meinasin tuossa laitattaa.

Hienoa että skulaa, ja sehän on selvä että jos ajaa jotain 45 tkm vuodessa niin kulutus merkkaa jo niin paljon että dieseli on melkein pakko hommata.

Ja ei toi mun viesti sitä tarkota että nyt jokaisen toimivan dieselauton omistajan täytyy postata tänne, sanonpahan vaan että nykyään toi lause: "diesel on kestävämpi kuin bensa" on aika karkea yleistys.

Juu hajos siitä laturi, mikä mun mielestä on paska homma kun ei kestänyt kuin 620tkm.
Noh, takuuhuollettu tilalle 250€, uushan ois ollut lähempänä tonnia (nestejäähy 190Ah laturi)

Toikin meni sillein, että lataa/ei lataa/lataa, joen ei vakuttanut ajoihin.
Illalla vaan tökkäs sen laturiin ja virtaa riitti päivän rullailuihin.

Ps. mielessä on kyllä käynyt, josko tolla yrittis ajella sen miljoonan :D

Itse tulee ajeltua senverran, että olisi järkevämpi ajella dieselillä. Siinä on vaan aina oma hommansa löytää sopiva auto oikeilla kilsoilla, vuosimalli, kone, väri yms. Myydä nykyinen auto yksityiselle, että saisi parhaan mahdollisen hinnan. Yleensä häviää vielä jokin verran kaupoissa.
Nykyisessä Toyota Auriksessa (1.6 bensa) ei mitään vikaa eikä mitään muuta syytä vaihtaa kuin kuluttaa vaan vähän liikaa. Monissa saman hintaluokan dieseleissä on myös kovat kilsat (ei haittaa itseä mutta edelleen myyntiä voi haitata). Tällä hetkellä olisi kyllä mahdollisuus myydä ja odotella sopivan yksilön löytymistä.

16tkm viime vuonna ajoa, joten bensaan vaihtuu seuraava. Ja otan sen vittuillakseni kokonaan vain työajoon, joten alvitkin saa pois. Kiva mennä autokauppaan kun saa nappasta hinnasta vege 24%. Eipä tässä kamalasti omiin ajoihin autoa tartte ja verohyöty on niin helvetinmoinen, että taksilla voi vetää sitten ihan huoletta jos tarvetta on. Tai ostaa toisen kipon.

Itselläkin putoaa ajot 10tkm/vuosi kun työmatka jää pois joten bensa auto pysyy, aikasemmin oli +30tkm. Muutenkin koitan vähentää minimiin ajelut.

16tkm viime vuonna ajoa, joten bensaan vaihtuu seuraava. Ja otan sen vittuillakseni kokonaan vain työajoon, joten alvitkin saa pois. Kiva mennä autokauppaan kun saa nappasta hinnasta vege 24%. Eipä tässä kamalasti omiin ajoihin autoa tartte ja verohyöty on niin helvetinmoinen, että taksilla voi vetää sitten ihan huoletta jos tarvetta on. Tai ostaa toisen kipon.

Ostat toisen 500eken auton seisomaan johonkin hevon jeeraan ja ajat tietenki todellisuudessa sillä "työautolla". osta semmonen samanlainen maasturi kun Warrenilla on, mahtuupi varmasti kamerat. Voipi vaan se stadin parkkipaikoille sompaaminen olla aika prkl työlästä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ostat toisen 500eken auton seisomaan johonkin hevon jeeraan ja ajat tietenki todellisuudessa sillä "työautolla". osta semmonen samanlainen maasturi kun Warrenilla on, mahtuupi varmasti kamerat. Voipi vaan se stadin parkkipaikoille sompaaminen olla aika prkl työlästä.

Pidän parkkihallissa autoa kun on tossa 10 metriä porttikongista.

No toi on sellainen "mikä ettei" -tapaus. Jos haluaa mesellä ajella niin mikä ettei. Tavallisella ihmisellä voi tulla vastaan ajatus että 650tkm ajetusta autosta pitäisi vielä maksaa xx tuhatta euroa. "Mikä ettei" muuttuu muotoon "mitä vittua" hyvin helposti.

^-- näihän se on mutta muuten saa hakia sen nissan micran eikä todellakaan ole mersun kyydit vaikka mittarissa on 0km. Jos jostaki on tingittävä niin itse tingin kilometreistä. niitä saa olla kunhan auto on iso ja hyvä ajettava. Tavantallaajan ei todellakaan kannata maksaa 40-70tekeä että saat ison premiumluokan auton joka on vähän ajettuna. Mielummin se muutama satatonnia mittarissa ja hinta tippunut murto osaan.

No toi on sellainen "mikä ettei" -tapaus. Jos haluaa mesellä ajella niin mikä ettei. Tavallisella ihmisellä voi tulla vastaan ajatus että 650tkm ajetusta autosta pitäisi vielä maksaa xx tuhatta euroa. "Mikä ettei" muuttuu muotoon "mitä vittua" hyvin helposti.

Unohdit totaalisesti "Mitä järkee" muodon, joka on kaikissa autoihin liittyvissä keskusteluissa.

- - - Updated - - -

Mikähän bensamaasturi olis cool, ei niinkään tavallinen.

Escalade:fuckyeah:

Escalade on melko vitun hirvee auto. Kai mä sitten otan tylsän ja kuppasen uuden CR-V:n.

Mageen näkönen laite toi esca, eläkä osta hondaa sen pitää olla joku ÖKYmaasturi. Saa noi ituhipit jotain nillitettävää. Suburban? Q5 josta aikasemmin fantasioit?

Mageen näkönen laite toi esca, eläkä osta hondaa sen pitää olla joku ÖKYmaasturi. Saa noi ituhipit jotain nillitettävää. Suburban? Q5 josta aikasemmin fantasioit?

Juuri noin, mitääs perus paskaa vaan joku prkl rouheen. Ovat tietenki uutena vaan sika kalliita noi "rouheet" maasturit uutena.

2013-Chevrolet-Suburban-Photo-6.webp

Siinon uus sevy. Häh, tuotakaan ei taida maahantuoja tuoda suomeen.

Alta 50 tonnia pitää olla, en ala laittaan autoon mitään tolkuttomia summia näillä kilometreillä mitä tulee ajettua. Työajoa oli rontti 10tkm, niin vähän tulee autolle hintaa. Lopetan kokonaan yksityisajot ja vedän vain duuniajot, niin saan jumalauta kaikki vähennyksiin, oon niin kyllästynyt tähän vitun verotukseen kun veroprossa alkaa nelosella.

Omat ajot vedän joko taksilla, tai vaihdetaan mimmin auto johonkin nopeeseen sporttiin, kolmea autoa ei viitti ottaa talouteen.

Q5 vois olla ihan hyvä valinta, saa bensana ja tutun auton perään koitin jalustaa ja mahtui poikittain. Harmi kun Volvon pikkumaasturia ei saa bensana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom