Bensa vs. diesel

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä itse tekisitte seuraavassa tilanteessa.

Työmatka keväästä alkaen on 60km/suunta pääasiassa motaria. Nykyinen Toyota Auris 1.6 bensa kuluttaa omassa ajossa motarilla +7l/100km.
Kannattavanpaa olisi ajaa jollain vähemmän vievällä autolla esim. Auris 1.4D, kulutus motarilla alle 6l/100km. Nykyisen auton arvo on ehkä +13k, en yhtään enempää haluasi sijoittaa autoon, mihin tuon sitten vaihtaisi? Monilla saman hintaluokan dieseleillä tuppaa vaan olemaan aika isot kilsat. Käynyt myös mielessä ostaa joku perussiisti 4-5k auto jossa arvonlasku ei olisi enää merkittävää.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En ostaisi dieseliä 500 euron säästön toivossa. Dieselin mukana tulee muita ongelmia niin paljon, esim egr. Käynnistäminen pakkasilla on myös nihkeämpää. Itsellä on diesel-moottorin takia mennyt satoja euroja korjauksiin:mm.egr, huono käynnistyminen..

Osta mese 124 2.0dieselillä. Maailman paras auto.
 
Kilsat ei ainakaan mulle paljon merkkaa, kunhan on huomioitu hinnassa. Monet kuluvat osat vaihdetaan esim 100tkm välein, joten samoja remppoja tulee 200tkm ajettuun kuin 300tkm ajettuun. Toki 300tkm ajettu pitää olla reilusti halvempi. Ja paha niistä on sitten eroon päästä.
 
Onnistuu kai. Työkaveri hankki uuden VW passatin ja paikallinen autohifipulju vaihtoi hänelle elementit ja asensi subbarin. Maksoi joitain satoja euroja. Se subbari oli muistaakseni semmoinen, joka meni ihan vain kuskin penkin alle. Ei ehkä optimaalisin ratkaisu, mutta jättää auton tavaratilan normaaliksi.

Tai sitten teettää amiksella 5000 litran kotelon takaboksiin. Pistää siihen 4 15" elementtiä ja refleksituubi suoraan kuskin korvan viereen.
Pitääpä kysellä, ottaa tummenukset firmasta, joka tekee hifejä, niin samalla voi kysellä tosta.

Ja onhan muuten luksusta nyt kun perässä on tilaa kamoille. Freekussa piti pistää poikittain noi isot kassit ja se oli vittumaista kun tartti jotain taaimmaisest, niin piti purkaa koko perä. Nyt ne menee pituussuunnassa sisään ja tilaa jää silti komeesti.

IMG_1422.webp
 
En ostaisi dieseliä 500 euron säästön toivossa. Dieselin mukana tulee muita ongelmia niin paljon, esim egr. Käynnistäminen pakkasilla on myös nihkeämpää. Itsellä on diesel-moottorin takia mennyt satoja euroja korjauksiin:mm.egr, huono käynnistyminen..

Osta mese 124 2.0dieselillä. Maailman paras auto.
Säästö pitää tosiaan olla enemmän kuin 500€ että kannattaisi vaihtaa. Helposti häviän ainakin nykyisen auton arvonlaskun verran ehkä -2k myydessä. Voisihan sitä laittaa myyntiin ja myydä jos saa kohtuullisen hinnan. Jos ei mene niin sitten kysellä liikkeistä mitä saisi vaihdossa 1.4D Naurikseen.

MB 124 alkaa olemaan sitä luokkaa, että olisi masentavaa ajaa tuollaisella autolla. :D

teri sanoikin hyvin kilsoista, ei haittaa itseäkään mutta jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa ja karsii mahdollisia ostajia.
 
Voi jumalauta että toi Touareggi imee bensaa, se mittari jumalauta liikkuu jos kenkäsee. Saakohan tota ikinä myytyä kun pitää taas parin vuoden päästä vaihtaa auto? Ottaako liikkeet vastaan jos vaikka ostais ekaa kertaa ihan uutena maasturin? Touaregin uus olis kyllä kiva, on meinaan sitten perkeleen mukava vekotin tämä. Hiljainen kun mikä diisselin jälkeen, ainoastaan V6:n murinat tulee ihanasti perästä läpitte.
 
^ Siellä autoliikkeen takatukka myhäilee mielissään, että sai ton bensakrematorion myytyä viimeinkin. :D Mutta kyllähän tuo on auto verrattuna siihen mondeo/freelanderiin.
 
Voi jumalauta että toi Touareggi imee bensaa, se mittari jumalauta liikkuu jos kenkäsee. Saakohan tota ikinä myytyä kun pitää taas parin vuoden päästä vaihtaa auto? Ottaako liikkeet vastaan jos vaikka ostais ekaa kertaa ihan uutena maasturin? Touaregin uus olis kyllä kiva, on meinaan sitten perkeleen mukava vekotin tämä. Hiljainen kun mikä diisselin jälkeen, ainoastaan V6:n murinat tulee ihanasti perästä läpitte.

Ei toi varmaan vie mitään verrattuna sellaseen SRT-8 jeeppiin :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, eiköhän se olis syönyt kaiken mitä sinne laittaa tosta vain. 10 litraa reggi vie maantiellä, meikän nopeet reissut läpi keskustan kuvauksiin kyllä nostaa kulutusta varsinkin jos vammaiseen aikaan lähtee talvella kun kaikki nussii edessä eikä liikenne mee mihinkään.
 
Ei toi varmaan vie mitään verrattuna sellaseen SRT-8 jeeppiin :D
SRT8 on hiljalleen ajellessa 2.8l nelikko, joten aika samoilla varmaan menis, jos malttais kaasujalan kanssa.
 
Voi jumalauta että toi Touareggi imee bensaa, se mittari jumalauta liikkuu jos kenkäsee. Saakohan tota ikinä myytyä kun pitää taas parin vuoden päästä vaihtaa auto? Ottaako liikkeet vastaan jos vaikka ostais ekaa kertaa ihan uutena maasturin? Touaregin uus olis kyllä kiva, on meinaan sitten perkeleen mukava vekotin tämä. Hiljainen kun mikä diisselin jälkeen, ainoastaan V6:n murinat tulee ihanasti perästä läpitte.

No mitäs itse just elvistelit. Että hyvät hyvityshinnat sait kun tuohon vaihdoit. Olisit kysynyt autokauppiaalta, että mitä se hyvittää jos otat siltä vaihdossa syfiliksen :D

Mutta kai tuollainen bensamankeli menee kaupaksi Hesan seudulla. Onhan siellä Hummeria ja Ferrariakin myyty. Jossain Vetelissä voisi olla nihkeempää.

- - - Updated - - -

Mitä itse tekisitte seuraavassa tilanteessa.

Työmatka keväästä alkaen on 60km/suunta pääasiassa motaria. Nykyinen Toyota Auris 1.6 bensa kuluttaa omassa ajossa motarilla +7l/100km.
Kannattavanpaa olisi ajaa jollain vähemmän vievällä autolla esim. Auris 1.4D, kulutus motarilla alle 6l/100km. Nykyisen auton arvo on ehkä +13k, en yhtään enempää haluasi sijoittaa autoon, mihin tuon sitten vaihtaisi? Monilla saman hintaluokan dieseleillä tuppaa vaan olemaan aika isot kilsat. Käynyt myös mielessä ostaa joku perussiisti 4-5k auto jossa arvonlasku ei olisi enää merkittävää.

En tiedä mistä tuon Auriksen kulutuksen motarila nappasit, mutta kannattaa varoa olemasta liian optimistinen. +120km/h vauhdissa sitä naftaakin alkaa menemään. Oma 2.4D V70 vetäisee n. 8 litraa sadalla, kun vakkarisäätimen laittaa 125km/h kohdalle. Yhdistetty maantie-motarikulutus vuoden sisällä laskettuna on 7.5 ja se on ajettu melko lailla rajoitusten mukaan.
 
Pitääpä kysellä, ottaa tummenukset firmasta, joka tekee hifejä, niin samalla voi kysellä tosta.

Ja onhan muuten luksusta nyt kun perässä on tilaa kamoille. Freekussa piti pistää poikittain noi isot kassit ja se oli vittumaista kun tartti jotain taaimmaisest, niin piti purkaa koko perä. Nyt ne menee pituussuunnassa sisään ja tilaa jää silti komeesti.

katso liitettä 95541

Tummennokset on aivan ehdottomat jo ulkonäön takia!
Puhumattakaan siitä, että roudaat siellä "muutaman" euron laitteistoa mukana!
Tummennokset estävät jo sillä varkautta, kun auton sisään ei näe ja mahdollinen murtautuminen on erittäin hankalaa kalvon ansiosta!
Ehdottomastin kannattaa ottaa toi 5% kalvo;)
 
No mitäs itse just elvistelit. Että hyvät hyvityshinnat sait kun tuohon vaihdoit. Olisit kysynyt autokauppiaalta, että mitä se hyvittää jos otat siltä vaihdossa syfiliksen :D

Mutta kai tuollainen bensamankeli menee kaupaksi Hesan seudulla. Onhan siellä Hummeria ja Ferrariakin myyty. Jossain Vetelissä voisi olla nihkeempää.

- - - Updated - - -



En tiedä mistä tuon Auriksen kulutuksen motarila nappasit, mutta kannattaa varoa olemasta liian optimistinen. +120km/h vauhdissa sitä naftaakin alkaa menemään. Oma 2.4D V70 vetäisee n. 8 litraa sadalla, kun vakkarisäätimen laittaa 125km/h kohdalle. Yhdistetty maantie-motarikulutus vuoden sisällä laskettuna on 7.5 ja se on ajettu melko lailla rajoitusten mukaan.

Volvot ei oo taloudellisimmasta päästä autoja edes dieselinä, ja farmari vie aina enemmän kun vauhti kasvaa, varsinkin kun V70 perä on lähes suora seinä.
 
Volvot ei oo taloudellisimmasta päästä autoja edes dieselinä, ja farmari vie aina enemmän kun vauhti kasvaa, varsinkin kun V70 perä on lähes suora seinä.
Vanhemmat Volsun Tdi koneella olevat ja ensimmäiset Volvon omat, missä ei vielä ole partikkelisuodatinta, niin maantie ajossa pääsee helpolla 5l/100km;)
Niin ja on nämä uudet pikkukoneiset Volvot jopa voittaneet talodellisuusajot!
"Volvo V70 häikäisi EcoTourilla12.5.2010Volvo V70 ja keskikulutus 3,47 litraa satasella! Kanssakilpailijat ja kilpailua seuranneet eivät olleet uskoa tuloksia kun Martti Merilinna ja Hannu Ahonen ajoivat ylivoimaiseen luokkavoittoon Autoliiton järjestämässä EcoTour –taloudellisuusajossa.
Kaikkien hämmästykseksi parivaljakko Merilinna-Ahonen otti myös yleiskilpailun voiton. Eli Volvo V70 löi kaikki kisaan osallistuneet pikkudieselit! Auto kulutti itse asiassa myös vähemmän kuin kaikki kisaan osallistuneet hybridit ja bensiiniautot"
Tiedä sitten, kuinka pienellä olisi mennyt, jos perä ei olisi "suoraa seinää":D
 
Vanhemmat Volsun Tdi koneella olevat ja ensimmäiset Volvon omat, missä ei vielä ole partikkelisuodatinta, niin maantie ajossa pääsee helpolla 5l/100km;)
Niin ja on nämä uudet pikkukoneiset Volvot jopa voittaneet talodellisuusajot!
"Volvo V70 häikäisi EcoTourilla12.5.2010Volvo V70 ja keskikulutus 3,47 litraa satasella! Kanssakilpailijat ja kilpailua seuranneet eivät olleet uskoa tuloksia kun Martti Merilinna ja Hannu Ahonen ajoivat ylivoimaiseen luokkavoittoon Autoliiton järjestämässä EcoTour –taloudellisuusajossa.
Kaikkien hämmästykseksi parivaljakko Merilinna-Ahonen otti myös yleiskilpailun voiton. Eli Volvo V70 löi kaikki kisaan osallistuneet pikkudieselit! Auto kulutti itse asiassa myös vähemmän kuin kaikki kisaan osallistuneet hybridit ja bensiiniautot"
Tiedä sitten, kuinka pienellä olisi mennyt, jos perä ei olisi "suoraa seinää":D

No olis pitäny lisätä että noi uudet on asia erikseen. V70 perä on seinä ja se on fakta ettei se ole aerodynamiikan kannalta kovin optimaalista, sedani vie varmasti vähemmän. HELPOSTI 5l/100km maantieajossa kuulostaa todella hyvältä tulokselta, vaikkei olekaan sama kuin vakkari päällä 120km/h, mutta kiva jos vie vähän.

3,47 litraa sadalla kuulostaa taas uskomattomalta vaikka tulos onkin varmaan sillä 1.6drivE mallillä jonka kone tuntuu hengettömältä jo S40:ssä. Sehän taitaa olla joku konsernikone?
 
No olis pitäny lisätä että noi uudet on asia erikseen. V70 perä on seinä ja se on fakta ettei se ole aerodynamiikan kannalta kovin optimaalista, sedani vie varmasti vähemmän. HELPOSTI 5l/100km maantieajossa kuulostaa todella hyvältä tulokselta, vaikkei olekaan sama kuin vakkari päällä 120km/h, mutta kiva jos vie vähän.

3,47 litraa sadalla kuulostaa taas uskomattomalta vaikka tulos onkin varmaan sillä 1.6drivE mallillä jonka kone tuntuu hengettömältä jo S40:ssä. Sehän taitaa olla joku konsernikone?
Juurikin tuolla 1.6 koneella oli tuossa testissä!
Omasta mielestä kanssa taitaa olla aika puhditon kone varsinkin 1800kg painavan auton nokalla tuo 1.6l
Tosin kyllä ne tuolla diiselin väännöllä tekee ihmeitä auton kulkuun:jahas:
Itse en ole kokeillut tuota 1.6 konetta, mutta tuo 2l diiselin kävin ajamassa, kun se tuli V70 nokalle ja yllätyin positiivisestin sen kulkuun!
Silloin tuo 2litrainen kone tuntu naurettavalta V70 konepellin alla, mutta niin ne ajat muuttuvat.
Tuo automaatti on Volvossa se joka lisää kulutusta, mutta on sielläkin noissa pienemmissä moottoreissa alkanut tulemaan noita suorakytkentävaihteistoja.
Jos en nyt väärin muista, niin tuota 1.6 konetta saa etuvetoiseen XC60:kin.
En välttämättä lähtisi ohittelemaan tuolla versiolla, muuta kuin motarilla:D
 
Zone-sarja -42%
Juurikin tuolla 1.6 koneella oli tuossa testissä!
Omasta mielestä kanssa taitaa olla aika puhditon kone varsinkin 1800kg painavan auton nokalla tuo 1.6l
Tosin kyllä ne tuolla diiselin väännöllä tekee ihmeitä auton kulkuun:jahas:
Itse en ole kokeillut tuota 1.6 konetta, mutta tuo 2l diiselin kävin ajamassa, kun se tuli V70 nokalle ja yllätyin positiivisestin sen kulkuun!
Silloin tuo 2litrainen kone tuntu naurettavalta V70 konepellin alla, mutta niin ne ajat muuttuvat.
Tuo automaatti on Volvossa se joka lisää kulutusta, mutta on sielläkin noissa pienemmissä moottoreissa alkanut tulemaan noita suorakytkentävaihteistoja.
Jos en nyt väärin muista, niin tuota 1.6 konetta saa etuvetoiseen XC60:kin.
En välttämättä lähtisi ohittelemaan tuolla versiolla, muuta kuin motarilla:D

Ainakin se 2.0D 136hv toimii ihan hyvin v50:ssä, tuntuu olevan 2x enemmän tehoa kun tossa 1.6D:ssä joka ei riitä omasta mielestä edes S40:seen. Onhan siinä joo alavääntöä jonka huomaa kun painaa hieman kaasua matalilla kierroksilla. Kuitenkin kaasun painamista voi jatkaa huoletta pohjaan saakka koska sitä voimaa ei missään vaiheessa tule enempää.
Ärsyttävä tunne kun pienellä kaasunpainalluksella saadaan aikaan voiman tunne mutta siihen se sitten jääkin, vaihteita voi kepittää minkä kerkeää ja kaasu voi olla pohjassa mutta kiihtyvyyden tunne on aina täysin sama kuin pintakaasulla :D olet oikeassa siinä että ohituspaikat joutu kattomaan todella tarkasti. Automaatit volvoissa ei oo joo ikinä ollu hirveen hyvässä maineessa, tehot hukkuu ja sitämyöten kulutus nousee. Nykyään ehkä toisin, mutta miten sitten noiden kaksoiskytkinhärveleiden kestävyys....
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom