Bannigallup

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Mike sanoi:
Olenkin epäillyt monesti Ringside/Hannibal/Baarikello joukkoa, kovin samantyylinen tavoite kirjoittelussa ja yhtä älykköjä kirjoittamaan, liekö yksi ja sama henkilö.

Ei kai nyt sentään yksi ja sama henkilö, tästä kolmikosta kai jokainen on väitellyt toisiaan vastaan...?

Mikäli tuo Ringsiden maili pitää paikkansa paskan suoltamisesta, niin ymmärtää tuon voi jotenkin. Lukiessaan R/H/B:n viestejä tietysti saa monenlaista vaikutelmaa, mutta onko, esim. Baarikello kertonut tavoitteekseen tahallisen sekoittamisen, kuten sinä Mike toteat?

Viestintä on todella hankala ala ja sanoisin, että on olemassa myös kuulija, joka voi provosoitua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sääli, Ringside on tekstiensä puolesta yksi parhaista kirjoittajistaa tällä palstalla. Mielipiteet, joskus provosoivatkin, menivät usein ristiin omieni kanssa, mutta se ei poistanut kirjoitusten viihdyttävyyttä.
Pakkotoisto on yritys ja modet noudattavat yrityksen johdon linjaa, siinä ei ole kenelläkään nokan koputtamista. Tiukka moderointi on pitänyt palstan niin laadukkaana, hyödyllisenä kuin hyvänä ajanvietteenäkin. Pohtimismielessä esitetty kysymys kuuluu kuitenkin: paraneeko palstan taso puuttumalla ennemmin älykkääseen provosoimiseen vaiko typerään provosoitumiseen?

Olen muuten huomannut, että älykäs sarkastinen huumori, mielletään täällä usein vittuiluksi. Mikä tietysti tekee siitä entistäkin houkuttelevan, mutta kieliposkeilua se oikeasti on. Hannibalin viesteissä on muuten hyvänä pointtina, että totuus sattuu.

Olen samaa mieltä, että tiukka moderointi on hyvä asia. Missasitte sen pointin, mutta olkoon.

Mike sanoi:
Ringide ei ole bannissa, vaan massaignoressa, hänen viestinsä eivät jatkossa näy, tehköön uuden nimimerkin, mikä tosin johtaa bannaamiseen.
Miten toi sitten käytännössä eroaa bannista? :nolo:

Willie sanoi:
Sääli, Ringside on tekstiensä puolesta yksi parhaista kirjoittajistaa tällä palstalla.

Herääkin kysymys siitä, olisiko oikeudenmukaista sallia provoilu silloin, kun se tehdään hyvin. ;) ts. jos typerät provoilijat bannataan, sama täytyy luonnollisesti tehdä viihdyttäville keskustelun sotkijoille, olivat nämä kuinka hyviä kirjoittajia hyvänsä.

Mike sanoi:
Ringide ei ole bannissa, vaan massaignoressa, hänen viestinsä eivät jatkossa näy, tehköön uuden nimimerkin, mikä tosin johtaa bannaamiseen. Jos mies haluaa jatkaa, niin suosittelen kirjoittamaan vain asiaa, ei tahallisia tredin pilaamisia..

Tekstin lukemiseen sisältyy aina tulkinta ja modekin on subjektiivinen tulkitsija. Sulla on Mike täysi oikeus tulkita Ringside tredien tahalliseksi pilaajaksi, mä olen kuitenkin sun kanssa täysin eri mieltä - Rinkun teksteille sai nauraa vatsansa kipeäksi enkä pitänyt häntä "häirikkönä".

.[/QUOTE]
Jos löysäämme narua, on täällä täysi kaaos.[/QUOTE]

Olen usein ihmetellyt logiikkaa jossa oletetaan että normit eivät saa joustaa, koska siitä seuraa automaattisesti anarkia. En usko että hypoteettisessa laittomassa suomessa ihmiset rupeaisivat tappamaan toisiaan koska siitä ei joudun linnaan. Analogia oli paska mutta semanttinen sisältö kai aika sama.

reinhardt sanoi:
Herääkin kysymys siitä, olisiko oikeudenmukaista sallia provoilu silloin, kun se tehdään hyvin. ;) ts. jos typerät provoilijat bannataan, sama täytyy luonnollisesti tehdä viihdyttäville keskustelun sotkijoille, olivat nämä kuinka hyviä kirjoittajia hyvänsä.

Mun mielestä semmoinen tilanne, jossa ei yhtään löysätä on juuri sellaista kukkatätitasaarvohaistavittua. Ringsiden jutut olivat kyllä yksiä palstan parhaista. On ihan hyvä, jos joku välillä ampuu alas toisten kirjoituksia, joiden loogisuus on joskus enemmän tai vähemmän kyseenalaista. Reality checki on ihan hyvää. Lisäksi jos se tehdään hyvin ja hauskasti, niin se vain värittää keskustelua.

Mua ei ainakaan ole rinkku missään tilanteessa saanut ärsyyntymään. Kuten ei myöskään Baarikello tai Hannibal. Jos ei oma pää kestä ottaa vastaan kritiikkiä, niin se on oma ongelma. Jokaisen pitäisi kestää pientä vittuilua, mikäli vittuilu on vielä kyseisen keskustelun kontekstissa, eikä suoraan hyökätä toisen henkilöä vastaan. Aivokuolleet provot on sitten toinen juttu, koska ne ei tuo keskusteluun mitään uutta sisältöä.

Jotkut taas sitten ottavat nokkiinsa pahastikin, jos häviävät väittelyssä... Tuolloin kannattaa katsoa itseään mielummin peiliin.

Merkillepantavaa on mielestäni se että on olemassa yhteiskunnalliset keskiarvonormit joita muilla (laadukkailla) foorumeilla yritetään yleensä käyttää.

Näihin normeihin kuuluu se ettei ole hyvän maun mukaista levittää epämääräistä materiaalia vähemmistöryhmittymistä, käyttää alatyylisiä tehostesanoja eikä levittää K18-kuvia, eikä käyttää vastineissa ylilyöntejä jotka eivät ole linjassa suhteellisuus- tai lievimpien keinojen periaatteiden kanssa. Näiden periaatteiden laiminlyönteihin verrattuna esim. pienet elämää keventävät kielikukkaset, poikkeavat treenimetodit ja yleisestä linjasta eriävät lisäravinnepreferenssit ovat aika mitättömiä seikkoja. Moderointi tietenkin valitsee linjansa, se olkoot mitä on, mutta kun foorumin asiakaskunta kasvaessaan alkaa olemaan läpileikkaus yhteiskunnasta tulisi foorumin lähestyä em. keskiarvollisia normeja mikäli se haluaa kokonaisuudessaan olla antamatta eettisesti epäilyttävää vaikutelmaa edustamastaan lajista ja harrastajakunnastaan.

Em. ei ole välttämättä oma mielipiteeni vaan sen voinee vahvistaa joku viisaampi. Itse en ota jatkossa kantaa juuri mihinkään. Yksittäiset bannit nyt on kuitenkin aika mitätön asia kokonaisuuteen verrattuna, vaikka arvostankin esim. Ringsiden mielipiteitä kovastikin enkä hänen teksteistään yhtään ainutta provoa ole koskaan huomannut.

Mike sanoi:
Ringside tunnusti mailissaan että kirjoittaa tahallaan joka kolmannen viestin paskaa.

Kysäisinpä Rinkulta privana hänen näkemystään banniin/massaignoren, miksi sitä nyt halutaankaan kutsua. Hän on kuulema lähettänyt sinulle privaattimeiliä johon yllä oleva suoraan viittaa. Kun Rinkku analysoi sulle siinä yksityismeilissä nettipersoonaansa tämä " joka kolmas viesti paskaa" oli viitannut näihin "olen pannut Beyoncea" läppiin. Mua ne naurattaa, sua ei.

Musta on huolestuttavaa ja jopa moraalitontakin, ainakin täysin nettietiketin vastaista jos ylläpidolle lähetetty hyvähenkinen yksityisviesti johtaa julkisen puolen banniin. Ylipäätään yksityiseen viestiin viittaaminen julkisella puolella on mielestäni erittäin arveluttavaa. Mutta tää on vaan mun pieni ja vaatimaton mielipide.

Simba sanoi:
Kysäisinpä Rinkulta privana hänen näkemystään banniin/massaignoren, miksi sitä nyt halutaankaan kutsua. Hän on kuulema lähettänyt sinulle privaattimeiliä johon yllä oleva suoraan viittaa. Kun Rinkku analysoi sulle siinä yksityismeilissä nettipersoonaansa tämä " joka kolmas viesti paskaa" oli viitannut näihin "olen pannut Beyoncea" läppiin. Mua ne naurattaa, sua ei.

Musta on huolestuttavaa ja jopa moraalitontakin, ainakin täysin nettietiketin vastaista jos ylläpidolle lähetetty hyvähenkinen yksityisviesti johtaa julkisen puolen banniin. Ylipäätään yksityiseen viestiin viittaaminen julkisella puolella on mielestäni erittäin arveluttavaa. Mutta tää on vaan mun pieni ja vaatimaton mielipide.

Totta turiset. Itse esim. asiakaspalvelijana kokisin samaa jos joku asiakas jättäisi kaupat tekemättä työnantajani kanssa kun minä kirjoittelen esim. pakkotoistolle sontaa. Entäs jos joku ottaa yhteen ja tappelee kaupungilla, käy ilmi että toinen osapuoli on moderaattori jollain nettipalstalla, tästä seuraa sitten bannit automaattisesti? Onko tämä oikeudenmukaista?

Yksityisviestien kirjottaminen huonossakaan mielessä ei pidä aiheuttaa henkilön bannausta foorumilta, eri asia jos tämä yksityisviesteily rikkoo häiriköinnin rajat ja on alati toistuvaa.

Oma mielipiteeni on täysin yleinen mielipide, en tiedä tästä nimenomaisesta tapauksesta mitään, en tahdo tietääkään, enkä ota siihen sen liiemmin kantaa. On asiallista noudattaa tätä ns. "netikettiä" kaikilta osapuolilta. :)

keijo s sanoi:
Merkillepantavaa on mielestäni se että on olemassa yhteiskunnalliset keskiarvonormit joita muilla (laadukkailla) foorumeilla yritetään yleensä käyttää.

Olen seuraavan lainauksen postannut Pakkotoistolle, mutta ilmeisesti kyseinen thread on roskiksessa, joten kirjoitan sen tähän uudestaan. Lisäksi pyydän jokaista sisimmässään arvioimaan, mistä lähdettiin liikkeelle ja mitä kohti ollaan menossa.

- Antton perustaa alkuperäisen forumin (www.roina.da.ru) loppuvuodesta 2000.

Ja sitten siihen lainaukseen:

Olen kauan ajatellut, että jos tuhoamistekniikan tehostuminen jonakin päivänä lopulta hävittää lajimme maapallolta, ei sukupuuttoon kuoleminen johdu julmuudesta eikä varsinkaan julmuuden herättämistä suuttumuksesta, vastatoimista ja kostosta... vaan nykyihmisen kuuliaisuudesta, vastuuntunnottomuudesta ja hänen alhaisesta tottelevaisuudestaan jokaista pikku määräystä kohtaan. Kauhut, joita me olemme nähneet, vielä suuremmat kauhut, joita tulemme nyt näkemään, eivät ole merkkejä kapinallisten, alistumattomien, kesyyntymättömien ihmisten lisääntymisestä kaikkialla maailmassa, vaan siitä, että sokeasti tottelevia, kuuliaisia ihmisiä tulee koko ajan lisää.

-- Georges Bernanos --

Mielenkiintoinen dilemma on nähtävästi noista bannailuista kehittymässä. Sieluni silmillä näen asetelman teemalla, mode vs. mielipide.Seuraavat kysymykset nousevat mielestäni arvoon arvaamattomaan ja saattavat näytellä suurtakin osaa seuraavien ja varsin ratkaisevien 24 tunnin aikana:

Ovatko moderaattorit saattaneet Pakkotoiston maineen huonoon rakoon liian tiukalla otteellaan? Kasvaako kapina-henki kirjoittajien keskuudessa? Palaako Ringside kiltinpänä kuin koskaan? Sanooko Mike lopulta painavimman sanan? Mitä on moderaattoreiden vastaus? Uskooko kukaan enää joulurauhaan tämän kriisin keskellä?

Odotamme.

:love:

HC76 sanoi:
Harmi. Ringsiden offtopic-kikkailu oli mitä loistavinta viihdettä.. :rolleyes:

Jep, ja yleensä mielenkiintoisempi kuin itse topic...

Itse en ymmärrä tätä itkemistä ollenkaan. Johtunee siitä, että itselleni valinta on niin helppo: jos joku foorumi ei miellytä, en käy siellä. Yksinkertaista. Miten ihmeessä täällä jaksaa porukka meuhkata jostain banneista, ei pysty ymmärtämään. Mike&co. päättää linjan, ja jos joku tuntee olonsa täällä ikäväksi, siirtynee hän pikaisesti muihin foorumeihin.

Itse en käy Lahden PC-superstoressa, koska siellä on epäkohtelias ja hikinen myyjä. Ei siinä ole mitään sen kummempaa.

Kai Nalo sanoi:
Itse en käy Lahden PC-superstoressa, koska siellä on epäkohtelias ja hikinen myyjä. Ei siinä ole mitään sen kummempaa.

Ymmärsinkö oikein, kun sanon, että et lue vakavien vaihtoehtojen joukkoon palautteen antamista kaupan manulle tyyliin: "Käys poika suihkussa ja öy, biheiv okso, niin ostan sulta kaiken."?

Winnie sanoi:
Ymmärsinkö oikein, kun sanon, että et lue vakavien vaihtoehtojen joukkoon palautteen antamisen kaupan manulle tyyliin: "Käys poika suihkussa ja öy, biheiv okso, niin ostan sulta kaiken."?

Minä en ole PC-superstoren työpaikkakouluttaja. Ei ole mun intresseissä alkaa opettamaan pc-kaupan myyjää siinä miten asiakkaita palvellaan.

Kai Nalo sanoi:
Ei ole mun intresseissä alkaa opettamaan pc-kaupan myyjää siinä miten asiakkaita palvellaan.

Ymmärrän. Tietysti tässä voisi olla paikallaan kysyä, että minkäköhän takia sinne Superstoreen sitten eksytään edes sen ensimmäisen kerran. Kuitenkin, voisi olla aiheellisempaa miettiä tilannetta, jossa varsinaisia vaihtoehtoisia tietokonekauppoja tai foorumeita ei ole ihan heti tavallisen ihmisen saavutettavissa. Antaisitko silloin palautetta myyjälle/ylläpitäjälle?

Winnie sanoi:
Ymmärrän. Tietysti tässä voisi olla paikallaan kysyä, että minkäköhän takia sinne Superstoreen sitten eksytään edes sen ensimmäisen kerran. Kuitenkin, voisi olla aiheellisempaa miettiä tilannetta, jossa varsinaisia vaihtoehtoisia tietokonekauppoja tai foorumeita ei ole ihan heti tavallisen ihmisen saavutettavissa. Antaisitko silloin palautetta myyjälle/ylläpitäjälle?

Nyt en ymmärrä. Tarkoitatko, että minun pitäisi tietää etukäteen minkälainen palvelu PC-superstoressa on? En tajuu...

Ihan samoin: ei mua kiinnosta ruveta Mikeä tai ketään muutakaan arvostelemaan. Tottakai voi ehdottaa asioita, mutta tällainen älytön itkeminen on omituista. Jos Mike mulle vittuilee tai haukkuu mua läskiperseeks, niin minä vaihdan foorumia. Ei mikään foorumi ole korvaamaton, eikä yksikään sota kaipaa yhtä miestä. Ei mun elämä kaadu siihen, että IlkiöMike ei tee juuri sellaista foorumia jonka minä haluan.

piis mään :love:

Kai Nalo sanoi:
jos joku foorumi ei miellytä, en käy siellä. Yksinkertaista. Miten ihmeessä täällä jaksaa porukka meuhkata jostain banneista, ei pysty ymmärtämään. Mike&co. päättää linjan, ja jos joku tuntee olonsa täällä ikäväksi, siirtynee hän pikaisesti muihin foorumeihin.
Tätäkö tässä nyt sitten haetaan? Osuvimmat kirjoittajat vaihtakoon foorumia ja itseään laatukirjoituksilla viihdyttävät siirtyvät perässä. Mitään uutta oikeaa treeniasiaa ei enää pitemmän pakkeilun jälkeen ole eikä tule, joten hauska yleinen-keskustelu on ollut ainoa pakkiksen pariin vetänyt houkutin, nyt se viedään pois kuin tikkari lapselta :itku: . No pakkotoisto-oy ei mitään menetä, kertaakaan en ole firmalta mitään ostanut.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom