Baareissa haastavat

Originally posted by Sumu
Mun itsetunto ainakin kestää kävellä pois tilanteesta.

Kestääkö juosta? Siis voisitko juosta pakoon? Moniko pakkislainen voisi juosta karkuun. Itse en omasta puolestani menisi vannomaan.

Aina se pois käveleminen ei riitä. Näin jouduin pari vuotta sitten toteamaan. Syytä oli toki minussakin. Minulla oli näet mustat vaatteet ja hiukseni olivat pitkähköt ja sellainenhan ei sovi. Vastustajani oli minulle entuudestaan tuntematon ja täten suhtautumiseni häneen oli varsin neutraali.
Ei auttanut diplomatia, eikä perääntyminen. Pois käveleminen oli koitua kohtaloksi, kun vastustaja pääsi melkein yllättämään seläntakaa. Onneksi munapää huusi raivoisasti ennen rynnäkköään.
Tilanne selvisi pienellä painilla, mutta silti harmitti pitkään ja hartaasti.

Sellainen oli elämäni ainoa ja toivottavasti viimeinen tappelu. Väistelen tilanteita, mutta karkuun en luultavasti juokse, ellei vastassa ole sotanorsu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietokoneen ääressä on sinänsä huono arvioida toimiaan tilanteen sattuessa, mutta arvioisin, että en ihan helpolla lähtisi pakoon juoksemaan. Oikeastaan ainoa syy miksi juoksisin on, että uhoaja näyttää siltä että tappelun syntyessä tulee oikeasti turpaan eikä luvassa ole vain parin minuutin paini matsi.

Originally posted by rattaat
juu kyllähän noita tilanteita kännissä tulee, mutta onko kukaan koskaan joutunut tappeluun SELVINPÄIN ja SELVÄN vastustajan kanssa
Juu, liikennevaloissa. Alkoi koska kuski ajoi kuulemma liian lähellä toista(itse siis istuin hantin paikalla mutta jouduin tappeluun). :rolleyes:

Joo kyl noit baarissa pätiöitä riittää. Itellä on muutama sellanen frendi et ku viinaa saadaa niin sillon ei paljon vaadi et ollaan tappelemassa. Kaikki on säyseitä ja rentoja tyyppejä selvänä mut viina ei vissiin kaikille sovi.

Sit tosta pois kävelemisestä. Tottakai on enemmän miestä et kävelee tappelusta pois vaikka voiskin piestä tyypin. Mulla ei itellä vaan yleensä käy nii et kävelisin pois. Siin rupee itteensä vituttaa helvetisti vaa ja sit kyseinen pätiä luultavasti kuvittelee "voittaneensa" jotain ja luultavasti jatkaa samaa meininkiä ei välttämättä samana iltana mut varmaa seuraavana. Joten joskus jotkut kaipaa vaa kunnon selkäsaunan oppiakseen tavoille.

Itse henkilökohtaisesti arvostan niitä tyyppejä suuresti,jotka ovat fyysisesti kykeneviä vaikka minkälaisiin talkoisiin,kuitenkin välttelevät tappeluita ja ovat kaikille ystävällisiä..ne ovat niitä tosimiehhiii..:worship:

Originally posted by d0n
Joo kyl noit baarissa pätiöitä riittää. Itellä on muutama sellanen frendi et ku viinaa saadaa niin sillon ei paljon vaadi et ollaan tappelemassa. Kaikki on säyseitä ja rentoja tyyppejä selvänä mut viina ei vissiin kaikille sovi.

Amen.

Yks typerä apina on olemassa jota onneksi näen keskimäärin vaan kerran pari vuodessa, mutta ikävä kyllä juuri silloin kun ollaan ottamassa hapanta. Kaveri on kuin aikapommi, räjähdysherkkää materiaalia josta ei ole mitään takuita. Tarpeetonta sanoa ettei poliisin kirjanpito sen kohdalla nyt ihan puhdaskaan ole. Mutta mies on siis Rambo. Hän on Rambo, Commando, Hiljainen Kostaja, Terminator, Kickboxingin, Taekwondon, Jujutsun, Thai-nyrkkeilyn ja militaria- sekä konfliktitaktiikoiden maailmanmestari. Ainakin jos häneltä kysyt. Kaveri ei ole elämässään saavuttanut mitään eikä hänellä ole mitään. Surkuhupaisaa on se että JOKA keskustelu käänytyy aina väkivaltaan, tappeluihin, korkeaan potkuun (notkeat jalat sillä), survivaliin, sotaan jne. Vaikka olisi käynnissä keskustelu Ikean kuvastosta (?) niin hän kääntää senkin helposti siihen kuinka hän potkaisi jotain kaveria päähän ja maiharin kuva jäi vaan poskeen... Ja mikäs sen hienompaa.

Koko ajan täytyy varoa sanojaan kun pari kertaa se on mainannu hypätä rinnuksiin ilman syytä. Viimeksi vaan istuin tuolilla ja seurasin töllöä kun hän tyhjästä kysyi että "mites sielä Hesassa? Pärjäisitkö kadulla tappelussa jos tulis? Mitä sä tekisit?" Voi vittu............! Olen tähän asti sietäny sitä kaveria vaan sen takita kun se nyt sattuu olemaan mun hyvän ystävän "kaveri". Onneks nään sitä juuri tuskin koskaan.

Tottahan on, ettei poiskäveleminen aina onnistu, vaikka olisit miten syytön tilanteisiin ja välttelisit tilanteita vaikka miten loppuun asti. Jos joku k*sipää vaan saa päähänsä pistää tivolin pystyyn, niin itsensäpuolustaminen on kyllä sallittavaa.

Legendaarista on myöskin se, että nujakoihin väliinmenijä saa aika usein jomman kumman osapuolen kaverit kimppuunsa...:confused:

Originally posted by Memento
Tottahan on, ettei poiskäveleminen aina onnistu, vaikka olisit miten syytön tilanteisiin ja välttelisit tilanteita vaikka miten loppuun asti. Jos joku k*sipää vaan saa päähänsä pistää tivolin pystyyn, niin itsensäpuolustaminen on kyllä sallittavaa.

Legendaarista on myöskin se, että nujakoihin väliinmenijä saa aika usein jomman kumman osapuolen kaverit kimppuunsa...:confused:

Todellä ärsyttävää porukkaa ovat juuri tuollaiset ammattiriidanhaastajat, joidenka elämäntehtävänä tuntuu olevan vain ja ainoastaan tappelut ja niiden haastamien toinen toistaan naurettavimmista syistä. Tuollainen ääliö kun osuu kohdalle niin ei siinä yleensä enää puhe ja poistuminen takavasemmalle auta, päätös 'matsista' on jo tehty tuon kaverin sairaassa pääkopassa. Jos onnistuu poistumaan paikalta välttäen ensimmäisen erän tappelusta niin kaveri tulee ennemmin tai myöhemmin perässä ja rohkeasti 'yllättää' sinut posauttamalla nyrkin tai tuopin päähän takaapäin ja sitten mennäänkin jo lujaa... Näitä tapauksia aina välillä näkee ovella. Usein tälläiset tyypit on poikkeuksetta asennevammaisia :david: penkkihauiskynäniskoja, jotka ovat kerran tai kaksi käyneet jopa kickboxin treenejä katsomaassa.
Ihmetyttää vaan, että nuo kaverit yleensä saavat itse pataansa kerta toisensa jälkeen ja silti jaksavat heilua ja uhoa.

Luojan kiitos, että jengi ei osaa juurikaan tapella. Suurin osa suomalaisista baaritappeluista menee parin iskunvaihdon jälkeen aina painiksi. Hyvä niin ettei tule pahempaa jälkeä.

Itse vihaan väkivaltaa luultavasti enemmän kuin mitään muuta. Tekee aina pahaa lukee lehdestä jos jotain on taas vedetty tauluun oikein huolella. Ja kaikista mieluiten kävelen tilanteesta pois, jos sellainen tulee.
Kuitenkin on yksi asia jonka seurauksena multa palaa käpy aivan totaalisesti, ja itsesuojeluvaisto menee melkein poikkeuksetta. Nimittäin jos joku viittaa jotenkin mun pituuteen.
Siitä on saanu niin paljon kuulla, ja koulussa on nuorempana sen takia kiusattu, että on tainnu jäädä jotain hampaankoloon. Mä en kuitenkaan pituudelleni mitään voi. On mun mielestä eri asia sanoo jotain läskiks, kuin huomauttaa pituudesta. Läski voi yleensä laihduttaa, ja ylipaino on usein itseaiheutettua. Mutta mitenkäs pituuden kanssa? Sille ei vaan voi mitään.

Legendaarista on myös se, että:

Väliinmenijä saa vahingossa ja pahiten turpaansa.

Kaverin tyttöystävä roikkuu selässäsi raapien ja hysteerisesti kirkuen, vaikka hänen urpo poikaystävänsä aloitti koko sirkuksen.

Portsari heittää sen kaverin ulos, jonka päälle syyttä käytiin.

Täysin ulkopuolinen henkilö horjahtaa taisteluparin myötävaituksesta kaataen viereisen seurueen tuopit ja saa turpaansa...

Itsensäpuolustaminen on usein aika häilyvä käsitys, jos seuraamuksia käsitellään oikeudessa! Helposti menee liiallisen voimankäytön puolelle...Ainakin tässä asiassa T. Halme sanoi uudemmassa kirjassaan oikein :kippis1:

T: 0 kertaa baarissa/ulkopuolella tappelemaan joutunut

Originally posted by NHB
Ainakin kaikki mun kohdalle tulleet tilanteet olisivat olleet täysin vältettävissä. Pakkohan ei olisi yrittää sanoa viimeistä sanaa, urostella, vastata vittuiluun samalla mitalla, pitää hauskaa känniäliöiden kustannuksella... Eipä silti, en ala tuomitsemaan reilusti tapahtuvaa tappelemista. Elämysrikasta touhua jossa puhtaat suuret tunteet ovat pinnalla. Yhteiskunta vaan nykyisin paheksuu aikalailla.

:offtopic:
Kauniit ja totuudenmukaiset sanasi tappeluksen filosofiasta tuovat mieleen sen, miten sääli onkaan, ettei Aittomäki enää pahemmin kirjoittele millään foorumilla.

Originally posted by rattaat
juu kyllähän noita tilanteita kännissä tulee, mutta onko kukaan koskaan joutunut tappeluun SELVINPÄIN ja SELVÄN vastustajan kanssa?????

olisi kiva kuulla tälläisiakin tarinoita ja mistä ovat saaneet alkunsa...

ps. ei sen puoleen kännissä kaikki on kivempaa :kippis1:

On jouduttu, tuo liikenne tuntuu herättävän suuria tunteita miespuolisissa ihmisissä. Osapuilleen vuosi sitten ajellessa huomasin, että yhdessä risteyksessä eteen oli tulossa auto todella törkeästi eteen ja olisin joutunut laittamaan melkein liinat kiinni, jos se olisi eteen tullut, hidastin vauhtia ja soitin torvea, ja tämä auto sitten pysähtyi keskelle risteystä ja pääsin juuri ja juuri siitä ohi menemään. Hetken mielijohteesta sitten taustapeilin kautta näytin äijälle nöffäriä, ja siitäkös se sitten hermostui ja kiilas mut tiensivuun ja tuli huutamaan. Itse hieman äimänä tilanteesta en osannut muuta sanoa, kuin haista äijä vittu, ja sittenhän alkokin jo iskujenvaihto, siinä sitten mätkittiin ja painittiin hetken verran. Tilanne sitten loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin kun vastapuoli päätti ilmeisesti, että nyt riitti ja meni takaisin autoonsa ja lähti jatkamaan matkaa. Edelleen äimän käkenä tilanteesta en muuta osannut tehdä kuin katsoa ukon menoa.

Tuopin kaataminen taitaa olla suomalaisia todella paljon loukkaava tapahtuma. Kerran kun käytiin Turussa entisessä Berliinissä - nykyisin kai Kino - bailaamassa, niin kaadoin vahingossa tuntemattoman tyypin lasin ja tottakai kauhea meteli päälle, vaikka juoma kaatui vain lattialle. Eikä meinannut luupää millään uskoa, että tulee mun kanssa tiskille, niin ostan uuden juoman tilalle. Sanoin varmaan 5 kertaa: "Sori, mun moka ostan sulle uuden lasin..." Räyhäsi kuin perkele, kunnes informaatio meni jakeluun ja sitten se oli taas ihan :)

Kotipaikkakunnalla ei haasteta.
Stadissa alvariinsa, jostain kumman syystä.
Luulevat vissiin että vien heiltä naiset tai jotain...
Tai sitten olen liian iso. 193cm, 135 kg.
Yleensä juttu alkaa niin että kuulen selkäni takaa sanottavan: "Olet sä joku kova jätkä, vai?"
Mulla on pari, kolme vakiovastausta näille tyypeille:
1. Olen, ja jaan vain ja ainoastaan hopeamitaleita.
2. Kova jätkä on se joka seinään heitettäessä kovimmin kopsahtaa. Sä näytät sellaiselta.

Vähän provosoivaa mutta koskaan en ole joutunut puolustamaan itseäni baarissa.

Sitten vielä tämä penkki-kysymys. "Paljon sä vedät penkistä?"
Vastaan että: "et usko kuitenkaan, jos kerron."
Tai sitten: "Pistorasiasta olen vetänyt 220."

Originally posted by o_virta
Kestääkö juosta? Siis voisitko juosta pakoon? Moniko pakkislainen voisi juosta karkuun. Itse en omasta puolestani menisi vannomaan.

Kestää. Olen juossut (ulkomailla) kaksi kertaa. Toisella kertaa etelässä viiden paikallisen yrittäessä ryöstöä ja toisen kerran NY:n metrossa kahden afroamerikkalaisen yrittäessä samaa.

Suomessa olen ollut kolme kertaa tilanteessa jossa minua on sivallettu kuonoon mutta en ole lyönyt takaisin. Tavallinen tyyppi ei lyö toista kertaa kun tajuaa että "toi tyyppi ei tippunutkaan ekalla kuten elokuvissa" tai huomaa että tilanne ei taida toiselle ollakaan mitenkään outo.

Miksi ihmeessä siinä pitäisi alkaa mättämään ja tehdä omasta ja muiden illasta/päivästä/seuraavista päivistä huono. Ja kun et lyö niin voit ainakin itsellesi jälkikäteen uskotella että olisit piessyy toisen jos olisit halunnut.

Jos sinulla on Ferrari niin ei sinun tarvitse joka Ladan kanssa ottaa kilpailua.

Originally posted by reino
:offtopic:
Kauniit ja totuudenmukaiset sanasi tappeluksen filosofiasta tuovat mieleen sen, miten sääli onkaan, ettei Aittomäki enää pahemmin kirjoittele millään foorumilla.

Amen.

Originally posted by taisto
Miksi ihmeessä siinä pitäisi alkaa mättämään ja tehdä omasta ja muiden illasta/päivästä/seuraavista päivistä huono. Ja kun et lyö niin voit ainakin itsellesi jälkikäteen uskotella että olisit piessyy toisen jos olisit halunnut.

Pakkoko se on aina vetää nyrkillä täysiä päähän. Vähemmästäkin pääsee maksumieheksi. Torjuu ne "nakkikiskaheijarit" ja kataa loskaan sen raivotaudin vallassa olevan. Ja jos pitää taju saada karkaamaan niin avokämmen on paljon humaanimpi tapa kuin nyrkki. Oikeasti vaaralliset tilanteet on sitten asia erikseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom