B-kuskiksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Vaikka sen takia, että just valmistu ammattiin, tarjottiin duunia jossa tienaa sikana, saa arvokasta työkokemusta ja kaiken lisäks VAKIPAIKKA! Siviilissä, eukko + muut harrastukset, joten tuntu järkevämmältä asettua tänne, tienata säästöjä, ja sit käydä (H)intti

Entäs jos ajattelet näin:

Käyt intin nuorena poikana jolla ei oo kunnon koulutusta, voit saada vaan paskahommia eli menetät vuoden tulot eli vaikkapa noin 15000€. Ei oo velkaa eikä muksuja.

Käyt intin kun olet vanhempi ja saanut jo kunnon koulutuksen ja työpaikan, menetät vuoden tulot eli vaikkapa 30000€. On velkaa ja muksuja.

Helppo valinta keskimäärin mutta tietenkin on poikkeustapauksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähän hommaan ei todellakaan voi vetää mitään yleistä linjaa, mut mun kohdalla on kohtuullista olla nyt täällä työpaikalla jonkun aikaa eikä viikon päästä vakinaistamisesta häivytä inttiin. On ihan jees tienata se 15000e vaikka parin vuoden ajan ja sitten käydä intti kun on talous vakaalla pohjalla. Mua ei rupea vituttamaan jotku nahkiaiset jotka siellä pätee, jos ei ole mun paikka, niin lähden pois.

Kukin taplaa tyylillään. Faija kävi intin 25v, eikä ollut mitään valittamista (Tosin ajat oli silloin vähän erit)

Itekki ajattelin hakeutua B-kuskin hommiin. Mulle sanottiin sitten et sinne kyllä otetaan lähinnä B-miehiä. et se siitä. Sit kysyin jos pääsis C-kuskiks, et sinne ei varmaan oteta kuitenkaan C-miehiä. "no ei oteta joo mut ne kuskin hommat on vähä niin ja näin. ajat jonnekkin ja sit palelet paikallas seuraavat 8h." ja yliluutnantti jatkaa.. "mites ois tää AUK jos pistettäs sut sinne? Mä annan sulle puoltuntia aikaa miettiä et tule sit sanomaan mihin haluut niin katotaa." ja mitäs sitten tapahtu? "Herra yliluutnantti pistäkää AUKkiin" ja ai vittu oli kyrpä otassa hinata viimeset kuus kuukautta sitä raskasta kertasinkoa pitkin keppihelvettiä hikisen pst-partion johtajana. :haart:

Suosittelen. Itse olin IlmaVvkssa 97 B-kuskina ja ajoin koko ajan herroja ja kun itse asuin 20km päässä autohallista, joka EI ollut varuskunnassa vaan tikkakosken keskustassa, niin poikkeuksetta tuli oltua himassa.

B-kuskina siitepölyallergian takia.

Mut määriteltiin aikoinaan A -mieheksi. Mutta nyttemmin on polviin tullut vittumaiset "luutumat" jotka on herkkiä kaikelle kosketukselle, ryömimiselle, konttaamisille, kopsahteluille, pitkille aerobisille suorituksille jne (kipuherkät) näille ei voi mitään, eikä allergiselle nuhalle. Jos näillä pääsis kuskin hommiin :)

Miten muuten määritellään terveydentila uusiksi inttiä varten? Onnistuukohan työterveyshuollossa?

Niin, tietääkö kukaan missä voi käydä arvioituttamassa uudelleen palveluskelpoisuuden (A vai B -mies). Edellisestä tutkimuksesta on n.3v aikaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom