Originally posted by Lobo
Jep, eli Hämeen Rykmenttiin (Hennalaan) ajattelin paperia pistää menemään. Ihan sen takia b-kuskiksi tai kirjuriksi, koska pelkään LIHANSYÖJÄHIRVIÖTÄ!!!
Jos sinulla on jotain kavereita, jotka ovat olleet tuolla parin vuoden sisällä, niin kannattaa varmaan kysellä niiltä miten siellä hoidetaan asiat nykyään. Käsittääkseni asiat ovat hieman muuttuneet siitä, mitä ne olivat, kun minä olin tuolla. Ja sinun onneksesi asiat ovat ilmeisesti muuttuneet vielä ikävimmiksi/rasittavimmiksi:lol2:
Ja meistähän ei siis kenestäkään olisi tehty B-kuskia sovinnolla. Jos haet kuljetuseskadroonaan, kannattaa varmistaa, että sieltä tulee niitä B-kuskeja...
Omana aikanani positiivista siellä oli se, että alokasaika on ehkä raskas, mutta sitten helpottaa. Safka oli hyvää. Puolen vuoden jälkeen alkaa ajomääräyksiä sadella ja Masissahan kulkee mukana vaikka koko kuukauden safkat, joten kuskille ei tule metsässä nälkä. Jos olin kuskina jollekulle muulle kuin omalle eskadroonalle, nukuin kaikki vartiovuorot Masissa tai vartiopaikalla. Ja oman eskadroonan ajossa alikessu ei vartio- tai kipinävuoroja tee...
Jos haluat mukavia leirejä, lähde aina, kun voit, esikunnan ajoon. Ne olivat ainakin minulle parhaat kokemukset intistä. Olivat juuri sellaisia leirejä kuin kaipasinkin. Mielekästä uutta tekemistä ja aikaa jäi safkaukseenkin. Oli melko mukavaa vyöryttää pari päivää taloja ja leikisti yrittää päästä tuhomaan antennimasto, varsinkin kun sai myös itse antaa ehdotuksia "sotasuunnitelmiin"...
En puntannut vielä intissä ekan puolen vuoden aikana, mutta alikessuaikana oli niin paljon luppoaikaa, että aloitin silloin saliharrastuksen. Viimeisen puolen vuoden aikana paino nousi noin 70 kilosta 85 kiloon ja penkkikin kasvoi siitä noin 70 kilosta 130 kiloon...
Jos joudut kuljetukseen E-mieheksi, tässä sinulle pieni käytännön vinkki: Jos pakkasta on enemmän kuin -10 astetta, niin käy tarkistamassa se auto, jota joudut ajamaan, jo edellisenä iltana. Ja varmista, että se lähtee aamulla käyntiin. Oli helvetin hienoa -25 asteen pakkasella mennä käynnistämään Masia. Kuului vain puh puh ja sitten ei mitään...:D Yritä siinä sitten käynnistää puolessa tunnissa 20 autoa piuhoilla parista autosta. Hommahan olisi toiminut, jos sen olisi saanut organisoitua kunnolla... Mutta kuten tiedetään intissä ei toimi mikään, jossa vaaditaan hieman järjestymistä...