B-kuskiksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä pakkislaiset osaa kertoa B-kuskin hommista intissä (180vrk)? Itse ajattelin tuonne pyrkiä.

Liekkö haitaksi, vaikka 1 ylinopeus sakko on autolla tullu hurautettua, tosin sekin nimellinen rikesakko, ei päiväsakko sydeemillä vempuloitu.

Rikosrekisteriä ei ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luulen, että et ole todellakaan ainoa joka aikoo pyrkiä b-kuskiksi. Ainakin meillä aikoinaan varmasti parikymmentä jamppaa tavoitteli tuota b-kuskin paikkaa ja lupauksista huolimatta meidän komppaniaan ei sit tommosta hommaa edes loppupeleissä tullu..

Mikä sinussa on vikana?

Eli millä perusteella B-kuskiksi aiot pyrkiä. Mulla on sellainen kuva, että ne ottaa vaan rampoja ym. nollatauluja. Itse pyrin aikoinani kans koska olen B-mies (oikeesti oisin voinut olla A-mies mutta ajattelin, että bemarina on helpompi sluipata) mutta ei perkele onnannut. Varmaan haittas se, että vedin kuntotestistä komppanjan parhaan tuloksen. Kyllä spolleja vitutti ku bemari oli kovempi (spollethan on tunnetusti aivan vitun kovia jätkiä :worship: :D ).

Tosiaan taitaa ne B-kuskin hommat olla sieltä helpoimmasta päästä.. Herrojen kuskailua ym..

Hakijoita saattaa olla suht paljon ettei mikää varma että siihen hommaa pääsee..
Ite palvelin Kulj alikessuna ja mukavaa oli... :thumbs:

Onnea vaan yrityksille päästä B-kuskiksi. Itse olen moottorialikessu ja meidän yksikössä oli pojilla hieman totisia naamoja, kun ilmoitettiin, että te olette sitten ensimmäinen saapumiserä, josta kaikille tulee intin E- tai C-kortti. :lol2: Se oli bye bye kuuden kuukauden intti ja tervetuloa 9 tai 12 kuukautta... Ja heti alkuun ilmoitettiin, että ei auta, vaikka tahallanne reputtaisitte kirjallisen tai ajokokeen. Sitten joudutte vain olemaan 12 kuukautta joka päivä koulutuksessa mukana:D

Kyllä sieltä sitten 3 tyyppiä selvisi kuudella kuukaudella. Kaksi sen takia, että skapparit eivät todellakaan jaksaneet katsoa sitä perseilyä. Näillä kahdella ei todellakaan ollut homma hallussa... Toinen näistä ampui ainakin yhden ammunnan yksin, koska skapparit eivät pitäneet häntä tarpeeksi "vakaana", jotta hän voisi ampua muiden kanssa... Ja kolmas tyyppi sai jotenkin puhuttua itselleen vain 6 kuukautta, käytti kai tekosyynä sitä, että pelasi lätkää ykkösdivarissa... Tai taisi päästäkin kirjurin hommiin...

Jos olet menossa johonkin kuljetuskomppaniaan/eskadroonaan, kannattaa varmistaa, että sieltä tulee B-kuskeja E- ja C-kuskien lisäksi...

Jep, eli Hämeen Rykmenttiin (Hennalaan) ajattelin paperia pistää menemään. Ihan sen takia b-kuskiksi tai kirjuriksi, koska pelkään LIHANSYÖJÄHIRVIÖTÄ!!!

Olen nyt töideni kannalta saanut parin vuoden lykkäyksen ja ajattelin ajan kanssa katsoa minne menen, ettei sit kasva metrin pituinen kyrpä ottaan.

Siis viddu mun suureen päähän ei mahdu se, että minkä helvetin takia inttiin menoa siirretään esim.työn takia? Eikö oo parempi mennä heti inttiin kun suinkin mahdollista ja käydä se läpi ettei enää oo rasittamassa tulevaisuudessa...:confused:
On siellä sitten vitun hienoo seisoo kaksvitosena paskasissa vehkeissä iltavahvarissa kun 18wee alikessu huutaa naama punasena edessä että TÄÄLLÄ TEISTÄ TEHDÄÄN MIEHIÄ!!!
:lol2: :itku: :curs: :evil:

Vaikka sen takia, että just valmistu ammattiin, tarjottiin duunia jossa tienaa sikana, saa arvokasta työkokemusta ja kaiken lisäks VAKIPAIKKA! Siviilissä, eukko + muut harrastukset, joten tuntu järkevämmältä asettua tänne, tienata säästöjä, ja sit käydä (H)intti

Originally posted by Lobo
Jep, eli Hämeen Rykmenttiin (Hennalaan) ajattelin paperia pistää menemään. Ihan sen takia b-kuskiksi tai kirjuriksi, koska pelkään LIHANSYÖJÄHIRVIÖTÄ!!!

Jos sinulla on jotain kavereita, jotka ovat olleet tuolla parin vuoden sisällä, niin kannattaa varmaan kysellä niiltä miten siellä hoidetaan asiat nykyään. Käsittääkseni asiat ovat hieman muuttuneet siitä, mitä ne olivat, kun minä olin tuolla. Ja sinun onneksesi asiat ovat ilmeisesti muuttuneet vielä ikävimmiksi/rasittavimmiksi:lol2:

Ja meistähän ei siis kenestäkään olisi tehty B-kuskia sovinnolla. Jos haet kuljetuseskadroonaan, kannattaa varmistaa, että sieltä tulee niitä B-kuskeja...

Omana aikanani positiivista siellä oli se, että alokasaika on ehkä raskas, mutta sitten helpottaa. Safka oli hyvää. Puolen vuoden jälkeen alkaa ajomääräyksiä sadella ja Masissahan kulkee mukana vaikka koko kuukauden safkat, joten kuskille ei tule metsässä nälkä. Jos olin kuskina jollekulle muulle kuin omalle eskadroonalle, nukuin kaikki vartiovuorot Masissa tai vartiopaikalla. Ja oman eskadroonan ajossa alikessu ei vartio- tai kipinävuoroja tee...:)
Jos haluat mukavia leirejä, lähde aina, kun voit, esikunnan ajoon. Ne olivat ainakin minulle parhaat kokemukset intistä. Olivat juuri sellaisia leirejä kuin kaipasinkin. Mielekästä uutta tekemistä ja aikaa jäi safkaukseenkin. Oli melko mukavaa vyöryttää pari päivää taloja ja leikisti yrittää päästä tuhomaan antennimasto, varsinkin kun sai myös itse antaa ehdotuksia "sotasuunnitelmiin"...

En puntannut vielä intissä ekan puolen vuoden aikana, mutta alikessuaikana oli niin paljon luppoaikaa, että aloitin silloin saliharrastuksen. Viimeisen puolen vuoden aikana paino nousi noin 70 kilosta 85 kiloon ja penkkikin kasvoi siitä noin 70 kilosta 130 kiloon...:)

Jos joudut kuljetukseen E-mieheksi, tässä sinulle pieni käytännön vinkki: Jos pakkasta on enemmän kuin -10 astetta, niin käy tarkistamassa se auto, jota joudut ajamaan, jo edellisenä iltana. Ja varmista, että se lähtee aamulla käyntiin. Oli helvetin hienoa -25 asteen pakkasella mennä käynnistämään Masia. Kuului vain puh puh ja sitten ei mitään...:D Yritä siinä sitten käynnistää puolessa tunnissa 20 autoa piuhoilla parista autosta. Hommahan olisi toiminut, jos sen olisi saanut organisoitua kunnolla... Mutta kuten tiedetään intissä ei toimi mikään, jossa vaaditaan hieman järjestymistä...

Originally posted by Andree

On siellä sitten vitun hienoo seisoo kaksvitosena paskasissa vehkeissä iltavahvarissa kun 18wee alikessu huutaa naama punasena edessä että TÄÄLLÄ TEISTÄ TEHDÄÄN MIEHIÄ!!!
Joonas Hytönen?Siitä tuskin tulee ikinä miestä vaikka seurusteleekin Karita Tuomolan kanssa.

Mulle jäi intistä sellanen kuva, että ne kuskit (lähes kaikki) on B-miehistä seuraavia joka tapauksessa. Toisin sanoen hiukan yksinkertaista väkeä.;)
Sori vaan kaikki kuskit.

Teka-kuskin hommista.

En minä ainakaan jaksais niitä iki-ihania naamioverkkoja koko ajan olla laittamassa ja poistamassa.

Siis viddu mun suureen päähän ei mahdu se, että minkä helvetin takia inttiin menoa siirretään esim.työn takia? Eikö oo parempi mennä heti inttiin kun suinkin mahdollista ja käydä se läpi ettei enää oo rasittamassa tulevaisuudessa...:confused:
:lol2: :itku: :curs: :evil:

Minä lykkään inttiä niin kauan kuin vaan voin, ja sen jälkeen koitan saada vapautuksen, kun on yli 100 000e velkaa niin keksin kyllä parempaakin tekemistä kuin olla armeijassa!

Originally posted by Lobo
Vaikka sen takia, että just valmistu ammattiin, tarjottiin duunia jossa tienaa sikana, saa arvokasta työkokemusta ja kaiken lisäks VAKIPAIKKA! Siviilissä, eukko + muut harrastukset, joten tuntu järkevämmältä asettua tänne, tienata säästöjä, ja sit käydä (H)intti

Jos ei muija kestä sitä puoltavuotta minkä intissä joudut olemaan, niin tietää ainakin että ei suhde tainnut olla kovin vakaalla pohjalla...Ja toisekseen sua ei voida vakipaikasta heittää pois sen takia että meet inttiin. Mutta itteppähän asias päätät, en minä:thumbs:

Originally posted by takatukkamika
Minä lykkään inttiä niin kauan kuin vaan voin, ja sen jälkeen koitan saada vapautuksen, kun on yli 100 000e velkaa niin keksin kyllä parempaakin tekemistä kuin olla armeijassa!

No voihan sen tietysti (yrittää) hoitaa noinkin...Ootko muuten tietonen siitä että valtio maksaa sun veloista korot+muut kulut intin aikana...?
Olettaen että se on pankkilainaa, ei esim.korvauksia...

Meillä oli konabiitsillä sama meininki, eli 6kk kuskiks pääsi kovin harva. ei vissiin kannata kouluttaa kuskia joka on hommissa vain sen pari kuukautta..
Ite kävin p-kaudella tst-ajoneuvokoulutuksen, eli käytännössä ajelin tekalla pari viikkoa. En kuitenkaan sen koulutuksen jälkeen ajanut kertaakaan tekalla, vissiin siksi koska olin sissikomppaniasta, ja ehk:sta oli jo tarpeeksi kuskeja ajelemaan.. Jälkeenpäin katseltuna homma meni varsin loistavasti: sain ajella pari viikkoa tekalla, mutta en kuitenkaan joutunut ikinä oikeasti sen rattiin vaan sain mennä normaalisti oman ryhmän mukana harjoituksissa.

Ihan kiva sillä tekalla on kyllä ajella, ihan ihme paikkoihin se menee.

...kun 18wee alikessu huutaa naama punasena edessä että TÄÄLLÄ TEISTÄ TEHDÄÄN MIEHIÄ!!!

Tästä tuli mieleen hassu tapaus intistä. Itse kun tunsin olevani ehkäpä maailman kovain alikessu, mutta silloin pisti miettimään kun vierailupäivänä 28-vuotias alokkaani koputti minua olkapäälle samalla vaimolleen ja kahdelle 4-vuotiaalle pojalleen sanoen, että "nämä sedät tekevät täällä isistä miehen!".

No mutta joo, ainakin omassa paikassani jos olisi ruudin keksiminen annettu B-kuskien hommaksi niin olis kyllä jäänyt keksimättä. Osa porukasta kun ei kyennyt syömään purukumia ja odottomaan bussia samaan aikaan. Saatarin helpot hommat ja vapaalla/lomilla koko ajan. Esim. "suunnattoman hälytyksen" saatuaan vaihtoivat kuuden äijän porukalla kymmeneen henkilöautoon talvirenkaat niin johan pamahti 3 kuntsaria jokaiselle...

No voihan sen tietysti (yrittää) hoitaa noinkin...Ootko muuten tietonen siitä että valtio maksaa sun veloista korot+muut kulut intin aikana...?
Olettaen että se on pankkilainaa, ei esim.korvauksia...

Olen tiennyt että vuokran valtio mahdollisesti maksaa, mutta noista koroista en tiennyt, laina on puoliksi mamman kanssa niin valtio maksaa ilmeisesti ½ koroista, kaiken järjen mukaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom