auttakkee minnuu....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja beeibe
  • Aloitettu Aloitettu
Mun pitäs olla mahdollisimman timmissä kunnossa heinäkuun lopussa.
Toisaalta en haluis et kehitys pysähtyis, mut toisaalta en uskalla taas syyä niin paljon ku se kehitys vaatis rasvan pelossa. (kuulostaapa typerältä, nooh, jatketaan....)

Oon sit miettiny et onko sillä loppupeleissä mitään väliä jos nyt kaks viikkoo reenaan viel perus ruokavaliolla jne. ja sit kaks viikkoo ennen kisoja tiputtelen vähä rasvaa poies.... (sitä ei mitenkää hirveesti ylimäärästä kuitenkaa oo) Vai onko sama siirtyä dieetti-ruokavalioon jo nyt ja reenillä lähinnä ylläpitää nykytilaa...

Ku en tiedä niin paljoo et osaisin ite itselleni perustella mitä teen ja miksi... :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Auttamatta liian vähän aikaa saada mitään suuria muutoksia aikaiseksi. Miinuskaloreilla vaan (on tässä meinaa muutama viikko vielä aikaa) ja aerobista peliin.

ok. Niin mä vähän ajattelinki... Nää kisat on kyl nii perseestä ku sekottaa meitsin treenit, mut toivon mukaan niistä nyt poikii niitä työjuttujaki sitten... hmph...

ei mitenkää harrastukseen liittyvät :) Seinäjoen vauhtiajojen vauhtityttö kisa.

Kyllähän nyt kuukaudessa voi hyvinkin saada näkyviä muutoksia aikaan. Onko sulla beeibe vielä se ohjelma tallessa jonka lähetin sulle joskus?

Kuinka paljon oot valmis näkemään vaivaa tulosten eteen?

:kuvia:

pitäähän voida luotettavasti analysoida nykytilaa... :hyper:

No ei... miinuskaloreita ja aerobista niin pirusti.
ehdit saada näkyvää tulosta (rasvat alas), mutta lihasmassaa et varmaankaan ehdi hirmusti kasvattaa.
Lihat saattaa erottua toki paremmin kun on pienemmät rasvat, pidä silti mielessä, että luultavasti arvostavat konservatiivisempaa naiskuvaa.
siis joku tolkku siinä diettaamisessakin.

onnea kisoihin:whip: :whip:

Mä en lähtisi valamaan liikaa toivoa sillä, että saa vaikka mitä aikaan. Beeibe kuitenkin sanoi jo, ettei hänellä paljoa ylimääräistä ole, joten silläkin varjolla voisi väittää ettei mitään suuria muutoksia aikaan saa (kuten jo sanoinkin).

Mutta todista väitteeni vääräksi, ja lyö kuvat nyt ja kuukauden päästä niin katsotaan :).

no kuvat löytyy galleriasta :)

Ja Faidra on mulla tallella se sun tekemä juttu. Tosin ennen näitä kisoja olen vähä soveltanu sitä ja jättäny osan jutuista poies... (hiilihydraateista)
Oisko sulla jottain hyviä vinkkejä/ideoita??

Nää tän viikonlopun kotikisat nyt menee tällä mitä on, mut toi on jo sen verran iso juttu et pitää olla laatulihaa esillä :rock:

Mulla ehkä kuitenki alakroppa hallitsee viel hiukan, et yläkroppaan tarttis jotai kehitystä... tai minun mielestä... sanokaa te jotka paremmi tiiätte mitä mieltä ootte...

Ja olen todellaki valmis tekeen kuukauden ihan mitä vaan jotta tää homma toimis :whip:

Tulokset riippuu siitä, miten rajuja keinoja oot valmis käyttämään. :D Ts. jos oot valmis syömään parsakaalia, seitiä ja oliiviöljyä kuukauden niin kroppa on takuulla tiukemmassa kunnossa neljän viikon päästä kuin se on nyt - tosin hyvältä se näyttää jo nytkin! Eikös Smart vetänyt tuolla linjalla taannoin... ja ainakin profiilikuvan perusteella kireäksi päästiin. ;)

Ei vaan, ihan tosissaan. Mulla on vakaa uskomus siihen, että mitä puhdistetumpi ruokavalio on, sitä paremmalta kroppakin näyttää. Valitse ruuat nyt kuukauden ajan niin, että syöt mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa: puhtaita (marinoimattomia) lihoja, paljon kasviksia, vähärasvaista kalaa, tummaa riisiä, kaurapuuroa, marjoja, valkuaisia, lesitiiniä, oliiviöljyä. Vähennä maitotuotteet minimiin ja varmista kalsiumin saanti jollain kalsiumlisällä. Jätä makeutusaineet, light-tuotteet yms. pois - voivat aiheuttaa turvotusta ja vaikuttaa insuliinin eritykseen. Tällä tavalla useimmat tytöt puhdistavat dieettinsä ennen kisoja, joten tuskin aivan totaalisesti menee metsään.

Jatka salitreenejä normaalisti. Aerobista tee juoksemalla portaita, tekemällä askelkyykkypätkiä lenkeillä, tekemällä loikkaharjoituksia, käymällä step-aerobicissa - kunhan saat alakerralle kunnon rasitusta. Naisen alakroppa tuntuu tarvitsevan melkoista höykkyytystä ennenkuin se tiukentuu kunnolla.

Tässä nyt vaan jotain juttuja mitä mulla tuli mieleen. Näistä itse lähtisin liikkeelle. Joku voi olla toki eri mieltä. :)

no kuvat löytyy galleriasta :)

Musta kyllä näytät tosi kauniilta jo nyt.

Eikä sun yläkroppasi minusta ole mitenkään huono nytkään, päinvastoin, kaunis ja hoikka sporttinen mimmi. Massaa tulee, kun reenaa pitkään ja syö pitkään ja hartaasti. Ymmärtääkseni Vauhtityttö-kisassa yläkropan lihasmassalla ei kuitenkaan ole niin suurta merkitystä kun esim. bodyfitness-lavalla? Sopusuhtaisuus ratkaisee ja sopusuhtainen olet jo nyt.

Onnea kisoihin!

:offtopic:

Ei vaan, ihan tosissaan. Mulla on vakaa uskomus siihen, että mitä puhdistetumpi ruokavalio on, sitä paremmalta kroppakin näyttää. Valitse ruuat nyt kuukauden ajan niin, että syöt mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa: puhtaita (marinoimattomia) lihoja, paljon kasviksia, vähärasvaista kalaa, tummaa riisiä, kaurapuuroa, marjoja, valkuaisia, lesitiiniä, oliiviöljyä. Vähennä maitotuotteet minimiin ja varmista kalsiumin saanti jollain kalsiumlisällä. Jätä makeutusaineet, light-tuotteet yms. pois - voivat aiheuttaa turvotusta ja vaikuttaa insuliinin eritykseen. Tällä tavalla useimmat tytöt puhdistavat dieettinsä ennen kisoja, joten tuskin aivan totaalisesti menee metsään

Nyt ehkä :david: -kysymys mut maitotuotteet huono asia diettaavalle?
Ite juon tuota laktoositonta maitoa jossa kaloreita 26/100g jos oikein muistan ja proteiinia ihan mukavasti. Huono proteiinin lähde?

Nyt ehkä :david: -kysymys mut maitotuotteet huono asia diettaavalle?
Ite juon tuota laktoositonta maitoa jossa kaloreita 26/100g jos oikein muistan ja proteiinia ihan mukavasti. Huono proteiinin lähde?
Ei ole huono asia dieettaavalle. Jos vaan vedetään jotain kisaa edeltävää tms. dieettiä (siis 4vk-1vk ennen kisaa), niin silloin mun mielestäni yksinkertaisempi on parempi - maitotuotteet pois, koska ne voivat turvottaa ja pitää yllä sellaista "neste-utua". Tavallisella dieetillä ei missään nimessä tarvii noin hifistellä! :)

Kyllä mäkin popsin joka päivä maitotuotteita kisadieetillä. Viimeksi söin niitä ihan loppuun saakka, tällä kertaa taidan jättää varmuuden vuoksi pois n. 3-4vk ennen kisaa.

Viimeksi muokattu:
Tulokset riippuu siitä, miten rajuja keinoja oot valmis käyttämään. :D Ts. jos oot valmis syömään parsakaalia, seitiä ja oliiviöljyä kuukauden niin kroppa on takuulla tiukemmassa kunnossa neljän viikon päästä kuin se on nyt - tosin hyvältä se näyttää jo nytkin! Eikös Smart vetänyt tuolla linjalla taannoin... ja ainakin profiilikuvan perusteella kireäksi päästiin. ;)

hihii!! kuulostaa hyvältä... tässä mun tulevat ruokailut:
Aamu: parsakaalia
Päivä: seitiä
Ilta: oliiviöljy

:hyper:

Joo, mä tsekkkaan ton sun tkekmän ruokavalion niin et pysyn mahdollisimman hyvi puhtaissa jutuissa. Mut kuis sitten maitorahka? :eek:
En millää raskis luopua siitä, ku nykyyän vedän aina purkillisen illalla ja tykkään siitä enempi ku esim. raejuustosta/valkuaisista... Saako sitä syyä...
Palautus juoman hommasin nytte (muscle+) ja ainaki siin lukee et sopii myös dieetille, eli silläki sitte varmaa minimoi sen ylimääräsien ku ennen söin aina banaanin ja purkin maitorahkaa reenin jälkee...

Eihän se helppoo tuu olemaan, mut eiköhän tää tästä... Nyt oon ollu nii paljo menossa etten oo kunnolla kerenny panostaa ruokaan enkä treeniin, niin turhauttanu aika tavalla. Ens viikolla alotan sitten tämän projektin... Pittää vaikka ottaa kuvia sit maanantaina ja sit justii enneku ne kisat on nii katotaa mitä tapahtuu ;)

Ja suuri kiitos kaikille kannustajille!!! Tuntuu aina hyvältä saada positiivistä palautetta. Näissä kisoissa itsekritiikki on kuitenki huipussaan. :worship:

Mut kuis sitten maitorahka?
No, itsehän sä nämä jutut päätät - mutta ainakin monet kisaajat on sitä mieltä, että juuri rahka on yksi noista tuotteista jotka pitää sitä pientä nesteistä utua ihon alla. Jos oisin itse menossa vastaavaan kisaan tms. niin jättäisin kyllä suosiolla kaikki maitotuotteet pois. Mä olenkin jossain määrin perfektionisti, en haluais ottaa riskejä. Viikkoa ennen kisaa jättäisin hiilarit vähemmälle, jotta nestettä poistuisi kropasta. Mun kehoni panttaa nestettä kuin pesusieni, joten tiedän ainakin omalla kohdallani että tuo toimisi mulle. Joku muu saattaisi vielä edellisenä iltana vedellä vaikka maksalaatikkoa ja Saarioisten pizzan - oma valintahan se on. :)

En MISSÄÄN NIMESSÄ sano että nämä mun ohjeet on absoluuttisia totuuksia. Ne on vaan joitakin keinoja, joita tiedän muiden käyttävän ennen kisaa ja kuvauksia.

Muista juoda paljon vettä!!

joo, no kyllä se saa sitte jäädä poijes multaki....
Eli illalla sit vetää valkuaisii ja oliiviöljyä?

Mites sitte nuo välipalat, korvaanko ne esim. porkkanoilla tms.
ja kun vähennät hiilarit niin jätätkö puuron pois aamulta vai vähennätkö ne päivän muista syömisistä... Esim mä ajattelin et jättää riisin sitte poies ja syö salaattia ja siihe kalaa tai kanaa sekaan...

Mites pavut? huomasin tossa että vihreet pavut lämmittettynä ja siihe päälle muserretaan valkuaista, niin on aika herkkuu :P mut kerääkö ne nestettä...

Mä otan enemmän kuin mielellää kaikki neuvot vastaan. Ite on vielä sen verran tietämätön... Parasta ois ku ois täydelline viikko ohjelma sisältäen kaikki syömiset ja liikunnat... Sellasii mun on helppo noudattaa. (niinku se ruokavalio minkä teit oli tosi hyvä juttu)

ku sillon ku itse päätän niin välistä teen sit vähä mitä sattuu x)

Jos mulla olisi nyt vastaavanlainen tilanne tulossa, niin söisin suunnilleen seuraavasti:
AP: puuro ja valkuaisia, lesitiiniä
VP: ananas, proteiinijuoma
AT1: parsakaali, marinoimaton kanafile, oliiviöljy
VP2: puuro ja valkuaisia
TREENI (jälkeen): palautusjuoma
AT2: parsakaali/vihersalaatti (tomaatti, kurkku, salaatti), tumma riisi, seiti tai marinoimaton kanafile, oliiviöljy
IP: valkuaisia tai proteiinijuoma

Tiiän että itse saisin tuolla ohjelmalla kroppani tiukentumaan. Kalorit pitäisin jossain 1500-1700 tienoilla, makroravinnejakauman joko hh40/p40/r20 tai hh50/p30/r20. Riippuu tietty mitkä sun varsinaiset tavoitteesi ovat, mutta näin tekisin omalla kohdallani. :) Ruokavalio olisi siis todellakin vain ja ainoastaan nuo mainitut - ei light-tuotteita, makeutusaineita, ketsuppia/maustekastikkeita (mausteita ja suolaa voi toki käyttää järkevissä määrin), purkkaa jne.

Suositut

Back
Ylös Bottom