auttakkee minnuu....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja beeibe
  • Aloitettu Aloitettu
jees. Toi kuulostaa ihan siedettävältä :) Tykkään kanasta ja puurosta, nii toi tulee varmaa pelaan ihan hyvi... Ei tunnu tuskaiselta. Taidan kuluttaa viikonloppuni laskeskellen määrät kohdilleen ja suunnittelemalla treeni-ohjelman. :D

Osaatko suositella jotain proteiinijuomaa (ei kauheen makee) ja otetaanko sitä ihan ohjeen mukaan vai kui?

Kiitos ihan hulluna!!! *kummarrus*

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
oiskohan toi soija90 millane? näi meikän silmästä katottuna vaikuttaa iha hyvältä.... (lähinnä ku siel lukee toi sopii laihduttajalle) :D

Soija maistuu aika karmealta. :D

Välipalaproteiiniksi valitsisin itse jotain suht hitaasti imeytyvää. Pakkiksen kaupassa on hyvät valikoimat ja saahan noita tuotteita nyt varmaan jokaisesta luontaistuotekaupasta, Prismoista jne. Sulla oli ilmeisesti palautusjuoma Fastin tuotteista ja jos haluaisit välipalaproteiinin samaa linjaa niin Whey3 tai Promix kävis välipalaan hyvin. Sen kummemmin en osaa noista makuasioista sanoa... kun on itse käyttänyt tuotteita jo kauemmin, niin tuntuu että maustetuissa tuotteissa nyt ei niin kovin isoja eroja ole. :)

Pakkohan ei siis ole proteiinijuomia käyttää, ihan yhtä hyvin voi popsia kiinteästä ruuasta nuo proteiinit.

Mut kuis sitten maitorahka? :eek:
En millää raskis luopua siitä, ku nykyyän vedän aina purkillisen illalla ja tykkään siitä enempi ku esim. raejuustosta/valkuaisista... Saako sitä syyä...

Huoletta voit syödä purkin maitorahkaa illalla, ei sun kunto siitä muutu suuntaan eikä toiseen. Se, että syötkö valkuaisia vai rahkaa illalla on aika lailla makuasia jos kalorit pysyvät samana (rahkasta saat hieman enemmän hiilihydraatteja).
Jotkut kisaajat tosiaan jättävät maitotuotteet loppudietiltä pois mutta eivät läheskään kaikki.

Ja siitä mitä purkisa lukee, niin lähes joka tuotteessa mainitaan sopivan laihdutukseen aina dextroosista energiapatukoihin, joten näihin teksteihin ei sinänsä ole luottamista. Eli pitää tosiaan ymmärtää miten ja milloin tuotetta kayttää, eikä sokeasti uskoa tekstiä.

Jos iltaproteiini juoman haluat, niin kasenaatti on yksi hyvä vaihtoehto. Itse kuitenkin valitsisin joko ne valkuaiset tai rahkan.

Niin ja jaksamista dietille :) :thumbs:

oiskohan toi soija90 millane? näi meikän silmästä katottuna vaikuttaa iha hyvältä.... (lähinnä ku siel lukee toi sopii laihduttajalle) :D
Onhan tuolla soijalla huonoja ja hyviä puolia esim. pitäisi teorissa pitää jossain määrin aineenvaihduntaa tehokkaana. Eri asia sitten kuinka paljon tästä on käytännössä hyötyä. Hera kuitenkin on nykyään suositumpi proteiinilisä. Mutta tuskinpa sillä on kovin suurta merkitystä käytätkö soijaa ja heraa.

Ja noista mauista kannattaa muodostaa omat mielipiteet mistä pitää. Kyllähän nuo soijajauhot ovat ihan syötäviä siinä missä perusheratkin. Paitsi että en varmaan ole paras henkilö mainostamaan niiden maistuvuutta kun nykyään ei edes argininiit/tryptrofaanit/leusiinit maistu miltään.

Viikkoa ennen kisaa jättäisin hiilarit vähemmälle, jotta nestettä poistuisi kropasta.

Kokeiltu ja toimii! :thumbs:

Toukokuussa kokeilin erittäin vähähiilarista ruokavaliota 3vkon ajan, jotta tietäisin, mikä vaikutus sillä on kroppaani. Tulos oli, että nestettä poistui valtavasti ja vaikka olen taas palannut "normaaliruokavalioon", osa nesteestä ainakin tuntuu jääneen sille tielleen. Rasvaahan pelkkä hiilarien poisjättö ei polta, jos kalorimäärät eivät laske (eli siis jos korvaat hiilarit rasvalla ja protskulla). Mutta kannattaa kokeilla, viikkoa tai paria ennen kisoja hiilarit kokonaan pois.

Pieni varoituksen sana kuitenkin! En tiedä, onko tällä tieteellistä perustaa, mutta olen kuullut joiltakin ihmisiltä, että hiilarittomasta ruokavaliosta tulee huono olo. Minä en ole huomannut asiaa, mutta kannattaa aina tarkkailla omia tuntemuksiaan ja ottaa hiilarit takaisin ruokavalioon, jos olosta tulee luvattoman huono.

hyvi puhtaissa jutuissa. Mut kuis sitten maitorahka? :eek:
En millää raskis luopua siitä, ku nykyyän vedän aina purkillisen illalla ja tykkään siitä enempi ku esim. raejuustosta/valkuaisista... Saako sitä syyä...

Jos tahdot vetää oikein hifistelylinjalle, niin kokeile maitorahkan tilalla joko protskujuomaa TAI kananmunaa. Keltuaisia ei tarvitse jättää pois, niissä on D-vitamiinia. ;)

joo, tää kävis maanantaina kiertää ton meidän prisman, ku siel on aika lailla hyllyllinen kaikkee, nii eiköhän sieltä löydy :)
Pitää pitää mieles noi nimet...

Oottako te sitte korvannu ne hiilarit rasvalla ja protskulla vai pelkästään puottanu sen määrän poies... oottako korvannu aamu-puuron jollain tms?

hähää... tulipa hieno lauseenmuodostus... sen siitä saa ku siiderihuuruis kiejottelee :D
Eilinen kisa meni loistavasti ja ensimmäisen perintöprinsessan paikka oli minun! :)
Kiitos kaikille kannustuksesta ja nyt jaksaa kyl tsempata nuihi seinäjoen kisoihinki aivan eri tavalla x)

Oottako te sitte korvannu ne hiilarit rasvalla ja protskulla vai pelkästään puottanu sen määrän poies... oottako korvannu aamu-puuron jollain tms?

Ite lisään vähän protskuja, mutten rasvaa. Kalorivaje kannattaa kuitenkin jättää.

ookke.... Tein nyt tällasen alustavan jutun ton ruokavalion kanssa. :rolleyes:
Pistäkääs korjailuehdotuksia!

aamu: 35g elovena plus, 2 valkuaista, 1tl soijalesitiini

VP: ½prk ananasta, 30g fast maito6 (ei ollu prismassa promix:ä tai sitä whey:sta)

Ateria 1: 100g parsakaalia, 100g marinoimaton kanafile, 1tl rypsiöljy

VP: 35g elovena plus, 2 valkuaista

Treeni + palkkari (fast muscle+) 1dl

Ateria2: tomaatti + pala kurkkua/100g parsakaali, 100g seitiä, 40g (kp.) tummaa riisiä, 1 tl rypsiöljyä

Iltapala: 30g fast maito6

Hmmm... enpä ossaa sannoo juuta enkä jaata :D Pitäs varmaa katella toi kalorilaskurilla läpi... Meinasin eka laittaa 8 valkuaista/pvä, mutta eihän niitä kukaan hullu keittele niin paljoo... Tai mulla ei ainakaa aika riitä työn ja salin ja kotitöitten jälkee....

aamu: 35g elovena plus, 2 valkuaista, 1tl soijalesitiini

VP: ½prk ananasta, 30g fast maito6 (ei ollu prismassa promix:ä tai sitä whey:sta)

Ateria 1: 100g parsakaalia, 100g marinoimaton kanafile, 1tl rypsiöljy

VP: 35g elovena plus, 2 valkuaista

Treeni + palkkari (fast muscle+) 1dl

Ateria2: tomaatti + pala kurkkua/100g parsakaali, 100g seitiä, 40g (kp.) tummaa riisiä, 1 tl rypsiöljyä

Iltapala: 30g fast maito6

Mikä on maito6? Siis tarkoitatko malto6? vai maito90? Malton jättäisin pois välipaloista ja korvaisin vaikka ruispaloilla. Jos taas tarkoitit maito90:stä niin voi kai niitä prodejauhoja välipaloilla popsia, jos ei halua syödä oikeata ruokaa...

Noista kahdesta valkuiaisesta per ateria ei kovin paljon proteiinia irtoa...

Mun kehoni panttaa nestettä kuin pesusieni, joten tiedän ainakin omalla kohdallani että tuo toimisi mulle. Joku muu saattaisi vielä edellisenä iltana vedellä vaikka maksalaatikkoa ja Saarioisten pizzan - oma valintahan se on. :)

Valkosen tape väittää syövänsä kolme bigmaccia kisoja edeltävänä iltana (juominen tosin on silloin jo pannassa)... ja kyllähän tuo viime vuonna expossa oli kireyden suhteen omaa luokkaansa :)

Mikä on maito6? Siis tarkoitatko malto6? vai maito90? Malton jättäisin pois välipaloista ja korvaisin vaikka ruispaloilla. Jos taas tarkoitit maito90:stä niin voi kai niitä prodejauhoja välipaloilla popsia, jos ei halua syödä oikeata ruokaa...

Noista kahdesta valkuiaisesta per ateria ei kovin paljon proteiinia irtoa...

no mut en mä viitti keitellä kovin montaa kanamunaa joka päivä... ei aika riitä kuten jo sanoinki tossa. Ja maitotuotteet on pannassa, nii on vaihtarit vähän vähissä....

Tarkotin maito90:stä :D ehkäpä mä sujautan sitä vähän ton puuron sekaa nii toimisko ne suhteet sitte paremmin? Joku pari lusikallista... hmmm...
Ja joo, mä mieluummi otan sen tosta jauheesta ku oikeesta ruuasta ku se on nopee eikä tartte miettii sen enempää :)

Mulla tulee kuitenki suhtteellisesti enempi proteiinia päivässä mitä hiilareita ku tolla kalorilaskurilla ne laskin...

no mut en mä viitti keitellä kovin montaa kanamunaa joka päivä... ei aika riitä kuten jo sanoinki tossa. ...

Ööh. Jos keittää useamman kerrallaan, niin ei kai siihen mene sen kauempaa? Nuohan säilyy kyllä...

Ööh. Jos keittää useamman kerrallaan, niin ei kai siihen mene sen kauempaa? Nuohan säilyy kyllä...

No pakkokai se sitte on.... mut on seki nyt ku saa joka toinen päivä keitellä 15 kananmunan rasian, eikä riitäkkään.... ja ku ne ei millää yhtee kattilaa mahu, nii pittää keittää sitte kahella...
Onneks mää oon aina tykänny munista, niin tuo niitte syöminen ei ainakaa tuota ongelmaa *virn* :D

Ehkäpä mää toivon sukulaisilta muutaman munankeittimen :rolleyes:

Valkosen tape väittää syövänsä kolme bigmaccia kisoja edeltävänä iltana (juominen tosin on silloin jo pannassa)... ja kyllähän tuo viime vuonna expossa oli kireyden suhteen omaa luokkaansa :)
Mutta Tape lopettaa myös juomisen viimeistään samalla hetkellä kun suolaiset sapuskat uppoaa naamariin. Tuota on kuitenkin edeltänyt jo melkoisen täsmällinen valmisteluviikko ja nuo on niitä kisaviimeistelyjippoja... ja ne ovat sitten taas eri asia kuin johonkin mallikisaan valmistautuminen. Mikäli vettä juodaan loppuun asti, niin eikös sillon lopussa vältellä niitä suolaisia ruokia. Näin mä muistelisin, korjatkoon joku viisaampi mikäli muistelen väärin. :)

nii ja mun on pakko kiskoo kauhee määrä vettä ihan loppuun asti jo pelkästään sen takii et iho pysyy hyvänä.....

Tape lopettaa myös juomisen...

Minä oon kyllä lähestulkoot absolutisti, mutta mistäs sen voi ulkopuolinen tietää :D

Suositut

Back
Ylös Bottom