Auttakaas konkarit aloittelijaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Svetlana
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
4.5.2002
Viestejä
155
Olen 17 vuotias kukkkeppi, painoa löytyy ruhtinaaliset 64kg :eek: ja olen jo pitkän aikaa ajatellut aloittaa kehonrakennusta tai no kunhan eka salille saisi itsensä niin millaisella ohjelmalla kannattaa aloittaa treenaaminen, entä kannattaako heti alussa ostaa mitään proteiini/hillarivalmisteita, jos niin mitä? Painonnostopenkin saan tutulta lainaan niin voi sillä treenata kesän aikana kun salit on kiinni ja syksyllä olisi tarkoitus saada raahattua perse koneen ääreltä salille. Kuinka montaa kertaa kannattaa penkkiä treenata viikon aikana? Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita.

Onko kukaan koittanu Weiderin menetelmää vai kannattaako unohtaa se kokonaan?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sun kannattaa ehdottomasti lukea palstan treeni/ravinto-osasto kokonaan läpi, siellä on lukuisia ravinto- ja treeniehdotuksia. Proteiinia tarvitset aina, se on lihaksen rakennusaine. Penkkiä ei kannata hinkata sen enempää kuin muitakaan, 2 kertaa penkin tekeminen viikossa on enemmän voimanostajien hommaa.
 
Minä ehdottaisin, että lainaisit/ostaisit Timo Erämetsän Massaa!Voimaa! kirjan. Siitä löytyy perusasiat selkeästi kerrottuna.

Tietenkin tältä palstalta löytyy myös hyviä vinkkejä. Onnea hyvälle lajivalinnalle : )
 
Ja alussa kannattanee tehdä pienemmillä painoilla ja keskittyä tekniikan opetteluun. Muutenkin on hyvä hieman "tutustua" rautaan ennen kuin alkaa sitä nöyryyttämään... Myös hermotukset saadaan kuntoon tällä tavoin. Kannattaa aina muistaa että Roomaakaan ei rakennettu päivässä...

Nöyryyttä....

UGH!
 
Kyllä tolla Weiderin menetelmällä voi ihan hyvin aloittaa. Sitä mäkin "pienenä" himassa väänsin vinyylipainosetillä. Kyllähän sitä ihan alussa kehittyy ohjelmalla kuin ohjelmalla. Kannattaa tosiaan opetella toi tekniikka kuntoon alussa ja sitten pikku hiljaa koventaa treeniä.

Painoa on muuten suunnilleen saman verran kuin mullakin aloitellessa. Oletan, että olet nimimerkistäsi huolimatta mies.......
 
Minun ohjeeni:

aluksi järkevillä painoilla (ei repimistä ja riuhtomista, vaan 10-15 toistoa siististi loppuun) totuttelua, tekniikat ja liikeradat kuntoon. Ja teetä itsellesi asiallinen ohjelma heti aluksi jos et sitä itse osaa tehdä.

Kun tekniikat on kunnossa ja lihakset alkaneet tottua rasitukseen (ekakertalaisella 2-4kk?), sitten vasta aletaan miettiä mitä nostellaan ja kuinka paljon.
 
Kannattaa heti alusta lähtien ottaa kaikista treeniasioista selvää, lukea ja kysellä paljon. Siitä on valtavasti hyötyä tulevaisuudessa kun ei mene ensimmäiset vuodet hukkaan tietämättömyyden takia. Itse tein juuri sen virheen ja olen siitä katkera. Ainakin pari vuotta meni melkein hukkaan kun en tehnyt paljon mitään oikein.
Mun virheet alussa oli mm. nämä: Ei lisäravinteita, ei tarpeeksi ruokaa (juuri sen verran että pystyssä pysyi), ei palautusjuomia, sokeasti kopioituja ammattilaisten harjoitusohjelmia, ei tarpeeksi lepoa. Ja ennen treeniä tietysti pelkkä munkki välipalaksi että jaksaa :D
Kyllä meni aikaa ja rahaa hukkaan prkl!
 
Originally posted by Svetlana
Painonnostopenkin saan tutulta lainaan niin voi sillä treenata kesän aikana kun salit on kiinni ja syksyllä olisi tarkoitus saada raahattua perse koneen ääreltä salille. Kuinka montaa kertaa kannattaa penkkiä treenata viikon aikana? Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita.
Tästä tulee mieleeni ajatus, että treenisi sisältää noin suunilleen penkkiä,hauista,penkkiä ja vähän vielä penkkiä! Elikkä sompaileppas sellanen ohjelma, että jokainen lihasryhmä on mukana - vatsatkin :)
 
eikä jalkojakaan kannata unohtaa. moni alottelija unohtaa jalat. ja sitte hulkki tulee ja vetäsee kuonoon :( eikä oo kivaa.

ja nyt kun sulla on jo kesällä tanko ja painoja käytössä, niin kannattaa harjoitella nostotekniikkaa ainakin maastavetoon ja kyykkyyn(ja muihinkin liikkeisiin).. säästyy sitten aikaa syksyllä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom