Auttakaa VeljeÄ HÄdÄssÄ!!!!!!!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bohmi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
eikö yli 10 toistoa jo polta lihasta? Massaa olen kyllä hakemassa:)

cartman74 sanoi:
Jos tarkoituksesi on massaa (lihasta) pääasiassa koittaa kasvattaa niin sitten mieluummin toistot välille 10-15. Jos taas voimaa kaipaat niin sitten toistot tuossa välillä 5-8.

Kyllä lihas kasvaa alle kympinkin sarjoilla..

niin minäkin olen ymmärtänyt, että 4-8 toistoa kasvattaa parhaiten, täälläkin olen tainnut lukea asiasta?

cartman74 sanoi:
Kyllä kasvaa. Ja joillain kasvaa paremmin yli kynpinkin sarjoilla.

Kukin tavallaan.

:thumbs:

Kannattaa itse kokeilla mikä toimii.

niin juuri! Itselläni ei massaa tullut paljoakaan, kun tein kymmenen toiston sarjoja, mutta nyt on alkanut tulla tulosta:)

Bohmi sanoi:
niin, ongelmani on olla treenaamatta, eikö muka koskaan lepopävänä tule treenaushimoa?? Ranteita vähennän, mutta olen sitä mieltä, että vatsoja voi tehdä joka päivä.

Kunhen ensin opit treenaamaan ees suhteellisen kovaa ja teet myös ne jalat 110% lasissa niin ei takuulla tee salille mieli jokapäivä. :D

1-3 toiston alueella ei pahemmin massaa kasvateta.
4-6 toiston sarjoilla voi jo hyvinkin saada massaa lisää, varsinkin riippuen suoritustekniikasta (useampi sarja, lyhyillä palautuksilla).
6-8 toiston sarjoilla saadaan jo erittäin hyvin massaa - myös voimaa
8-12 edelleen massaa (myofibrillit*)
15-30 toiston alueella myös massaa (joidenkin lähteiden mukaan tällä toistoalueella voidaan saavuttaa nopeahkosti lisää massaa, mutta se on myös 'häviäväisempää laatua') .. tämä toisto alue lisää myös kestävyyttä, eli mitokondrioiden** määrää lihaksissa

* myofibrillit = lihasten voimanpesiä
** mitokondriot = lihasten energiantuotantolaitoksia

Bohmi sanoi:

niin minäkin olen ymmärtänyt, että 4-8 toistoa kasvattaa parhaiten, täälläkin olen tainnut lukea asiasta?

Yksilöllistä minkälaiseen ärsykkeeseen lihas reagoi. JOS yleistämään ruvetaan niin todennäköisesti välillä 6-12 saadaan parhaat tulokset (=täysin mutua).

Ja treeniohjelmasta sen verran vielä että älä hyvä mies hinkkaa niitä vatsoja niin paljon. 3 kertaa viikossa kaikki sydeemit läpi EI TODELLAKAAN auta kasvattamaan niitä. Tee kerran tai kaksi viikossa, mutta kun teet niin tee KUNNOLLA. Lisäpainoja avuksi jos ei muulla tunnu tai roiku pää alaspäin tangosta ja nosta pää nilkkoihin. Keinoja löytyy kyllä millä ne vatsat saadaan kerta treeenistä niin paskaksi, ettei sun edes tee mieli treenata niitä parin päivän päästä taas uusiksi. Painotetaan nyt vielä kerran, lihas kasvaa levossa!

Tässä mun 5 senttinen. :jahas:

edit: olen hidas! :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä mulla on toiminu vuosia jo, että on tehnyt lähes joka päivä yli sata toistoa, kenties ne eivät ole isot, mutta hyvässä kunnossa:)

Pumba sanoi:
Yksilöllistä minkälaiseen ärsykkeeseen lihas reagoi. JOS yleistämään ruvetaan niin todennäköisesti välillä 6-12 saadaan parhaat tulokset (=täysin mutua).

Ja treeniohjelmasta sen verran vielä että älä hyvä mies hinkkaa niitä vatsoja niin paljon. 3 kertaa viikossa kaikki sydeemit läpi EI TODELLAKAAN auta kasvattamaan niitä. Tee kerran tai kaksi viikossa, mutta kun teet niin tee KUNNOLLA. Lisäpainoja avuksi jos ei muulla tunnu tai roiku pää alaspäin tangosta ja nosta pää nilkkoihin. Keinoja löytyy kyllä millä ne vatsat saadaan kerta treeenistä niin paskaksi, ettei sun edes tee mieli treenata niitä parin päivän päästä taas uusiksi. Painotetaan nyt vielä kerran, lihas kasvaa levossa!

Tässä mun 5 senttinen. :jahas:

edit: olen hidas! :rolleyes:

ei nyt ihan näinkään, ts. ei pidä yleistää. Miksi niin moni on todennu HST:n todella hyväksi keinoksi kasvattaa massaa, jos missään nimessä ei saisi tehdä kaikkia lihoja 3x / vk läpi.. :)

Eli aina on tarkasteltava treeniohjelmaa kokonaisvaltasesti. On niin monta eri keinoa treenata - oikein JA väärin - että .... PRÖÖÖT. ;)

Bohmi sanoi:
Kyllä mulla on toiminu vuosia jo, että on tehnyt lähes joka päivä yli sata toistoa, kenties ne eivät ole isot, mutta hyvässä kunnossa:)

No se on sitten ihan mitä sä treeniltäs haet. Jos massaa niin tollaset 100 toiston sarjat on edelleen sieltä syvältä ja poikittain. ;)

On maratoonareillekin helvetin hyvä kunto, mutta ei niillä kyllä lihaksia juuri ole...

puhuin vatsalihaksista, siis niitä on tullu tehtyä älyttömiä määriä! Eikä vatsalihasten pidä minun mielestä olla isot, mutta jokainen tekee niinkuin tykkää...

Bohmi sanoi:
puhuin vatsalihaksista, siis niitä on tullu tehtyä älyttömiä määriä! Eikä vatsalihasten pidä minun mielestä olla isot, mutta jokainen tekee niinkuin tykkää...

Haet siis vatsalle kestävyyttä, mutta muulle kropalle massaa. Ei herranjumala... Kyllähän niitä vatsoja kannattaa treenata samalla tavalla kuin muitakin lihaksia. Pidät ne toistomäärät vaan siinä kymmenen paikkeilla. Ei ne vatsat liian isoiksi kasva hetkessä.

haha, tästähän tuli ihan vitsi! Totta kai nyt alan tekemään erilailla vatsoja, kuten ohjelmasta näki, kiitos kaikille hyvistä neuvoista!!!!!!!

Vaikka aloittelija olenkin niin vastaan silti. Älä ainakaan missään nimessä tee hauista 3 kertaa viikossa, tuolla tavalla et saa 6kk 50cm hanskaa, vaikka olisit :david: . Eikä rintaa sekä ojentajiakaan ole järkeä tehdä 2 kertaa viikossa. Pohkeet puuttuvat kokonaan ja jaloille ei ole edes omaa päivää? Ja tuosta, että jalkasi ovat jo liian isot? Tuskin sulla vielä mitään Platzin jalkoja on, jos on niin :kuvia: . Itse suosittelisin myös tuota 4 jakoista ohjelmaa, itselläkin sellanen käytössä jaolla ma: jalat, ti: lepo ke: rinta+hauis, to: selkä, pe: lepo, la: lepo, su: ojentajat+olkapäät

En sitten huomannut että posteja oli jo näin paljon ja Bohmi olit jo iskenyt uuden ohjelman kehiin. Olentaas messissä :nolo: ...

Pahoitteluni, kun en lukenut loppuun asti. Jos joku on maininnut näitä, niin olkoot.

En kyllä nää mitään järkeä reenata jokapäivä vatsoja noin paljon? Onko ne jotenkin muista eroavat lihakset? Eihän ne kerkeä palautua tuollaisten toistojen jälkeen. Itse saan vatsan kipeäksi vaikka reenaan niitä vain joka toinen salikerta. Sitten, IMO aivan liiallista reenausta. Lepopäiviä olisi hyvä pitää. Tuollaisella rehkimisellä ei saa, kun itsensä hajalle, eikä taida hirveän maagista kasvuakaan ilmetä. Nojoo, winewine. Kummiskin korjaile ohjelmaa vinkkien mukaan tai sitten otat jostain jonkun valmiin ohjelman.

EDIT: Sori, olin taas melkein mukana. Posteja oli kertynyt hieman jo :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom