Auttakaa miestä hädässä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fortuna
  • Aloitettu Aloitettu
Fortuna sanoi:
Mää teen varmaan aika tyhmästi tässä asiassa kun en ole pystynyt noudattamaan teidän ohjeita.
Menin idiootti illalla sitten soittamaan hänelle teidän varoitteluista huolimatta.
Hän sanoi ettei voi nukku yms. ikävä juttuja ja halusi lopettaa puhelun nopeasti.
Nyt kyllä hommaan luultavasti itelle enemmän vaan mielipahaa kun yritän pitää yhteyttä, vai?

Olin itse samassa tilanteessa tuossa maaliskuun alussa. Voin sanoa että vaikka se tuntuu täysin mahdottomalta olla tekemättä mitään siinä hommassa niin yritä silti. Soittelemalla ym. saat vaan tilanteen pahemmaks niin itselles kuin sille toiselle osapuolelle. Ja usko pois kyllä se olo helpottaa vaikka tällä hetkellä tuntuukin siltä että tähän astinen elämä on käännetty nurin. Mullakin on se neuvo että älä venaa kotona tietsikan ääressä vaan ole kavereiden kanssa. Ja puhu ihmeessä jollekin hyvälle kaverille. Pahinta mitä voit tehdä on se, että pidät kaiken sisälläs ja yrität esittää muille, että mitään ois tapahtunu. Sillä saat ittes rikki tosi helposti. Tsemppiä kyllä se siitä.Päivä kerrallaan. Älä suunnittele liikaa tulevaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fortuna sanoi:
Mää teen varmaan aika tyhmästi tässä asiassa kun en ole pystynyt noudattamaan teidän ohjeita.
Menin idiootti illalla sitten soittamaan hänelle teidän varoitteluista huolimatta.
Hän sanoi ettei voi nukku yms. ikävä juttuja ja halusi lopettaa puhelun nopeasti.
Nyt kyllä hommaan luultavasti itelle enemmän vaan mielipahaa kun yritän pitää yhteyttä, vai?

Todennnäköisesti loukkaat itseäsi vaan pahemmin, yritä olla pitämättä yhteyttä siihe tyttöön. Mulle tuli ero n.puoli vuotta sitten, kun se toinen "ei tiennyt mitä haluaa". Niinpä. Oli pirun kova paikka, enkä epäile yhtään etteikö olisi nyt sinulle kova paikka. Mut vaikka tämä ei nyt lohduta yhtään niin aika parantaa! Ota päivä kerrallaan! Ja puhu hyville kavereille ja ole niiden kanssa. Pää pystyyn ja onnea tulevaisuuteen.

Researcher sanoi:
Valitettavasti sen vaan tietää omasta kokemuksesta, että se itsesäälissä vellominen ja ruikutuspuhelut on vaan saatava tehdä sai sitten mitä neuvoja tahansa. Mitään ne ei auta, mutta soittamattakaan ei voi olla.
Joo, mutta ne ruikutuspuhelut on parempi soittaa jollekin muulle ihmiselle. Ja kun sitä numeroa ei ole kännykässä valmiina, ei tule niin helposti soitettua hetken mielijohteesta.

Angelica-82 sanoi:
Hm, katkerana ja kyynisenä takerrun. Miks aina kaikille toitotetaan, että "se oikea löytyy vielä" ja "kun löydät sen oikean" ja "se oikea odottaa sua jossain". ????????
Kuka on sanonu että sellanen oikea mukamas on olemassa? Etenkin kaikille...Miks on niin paljon ihmisiä, jotka ei koskaan sitä oikeaansa löydä...?

No toi "oikean löytäminen" on lähinnä hyväuskoisten hölmöjen itsepetosta. Eivät kaikki ihmiset nimittäin osaa nähdä omaa napaansa pidemmälle, kuten esim. sitä että täysin paskoja suhteita on vaikka kuinka ja paljon (vaimonhakkaajat/alkoholistit/kaikki mahdolliset sekopäät/jnejne.). Ovatkohan nuo edellämainitutkin sitten löytäneet "sen oikean"?? No eivät varmasti, mutta kumman usein tuollasetkin suhteet kestää hautaan asti.

Viis vuotta sitten silloinen tyttöystävä jätti, ja siihen aikaan kuuntelin ihan mielelläni noita "se oikea löytyy vielä" -kommentteja. Nyt kun oon vuosia törmäillyt pelkästään itselleni täysin epäsopiviin tyyppeihin, niin on pikkuhiljaa alkanut vituttamaan ajatus "siitä oikeasta". Tai siis on alkanut ahdistamaan kun on omalla kohdalla tajunnut että ei se todellakaan ole mikään itsestäänselvyys että sellaisen ihmisen koskaan löytää. No nyt joku jo ajattelee: "no ei tolla asenteella ainakaan...blaablaa..." Ei niin, en mä uskoani ole menettänyt, mutta kuitenkin oon oppinut näkemään tiettyjä realiteetteja, kuten esim. sen että kaikki ihmiset eivät koskaan löydä mitään aivan erityistä suhdetta, ja mä saatan itse olla yksi niistä ihmisistä.

En jaksanut lukea kaikkia lemmentohtoreiden vinkkejä läpi, mutta nuo naisen antamat selitykset kuulostaa just niiltä samoilta, joita miehet vuodattavat naisille, kun kyseinen henkilö ei enää yksinkertaisesti vaan kiinnosta.

Mietitääs nyt järjen kanssa: "Teit vuosi sitten sitä ja tätä ja mun on pakko jättää sut". Yhtä hyvin se vois sanoa, että "Tämä ei johdu mitenkään sinusta" tai, että "Olet liian hyvä minulle". Naisella saattaa olla toisaalta suuremmat menohalut kuin sinulla, eikä halua asettua aloilleen vielä 2-kymppisenä. Hän kyllä Rakastaa Sinua, mutta aidan toisella puolella oleva ruoho näyttää vihreämmältä.

Eroja vain elämän aikana tulee ja ne on kestettävä, turha niitä on liikaa alkaa murehtimaan. Niin..välillähän ei vain kerrota totuutta, vaan keksitään juuri noita tekosyitä. Tämän olen ainakin itsekkin saanut kokea. Eli "en nyt tässä elämäntilanteessa halua seurustella", sama tytsy on alkanut melkein heti tämä jälkeen seurustelemaan toisen kanssa ja tällä hetkellä ovat seurustelleet jo monta vuotta. Sori kaikki naiset, mutta naisilla on yleensä enemmän tapana kertoa näitä "mukavampia" syitä, no kyllä miehetkin niihin sortuvat.

Tapojahan on monia miten näissä tilanteissa tulisi toimia. Perusnaamojen vetäminenkin auttaa, ja voi vaikka hakea samalla yhden illan lohdutuksen, jos vaan haluaa sellaista lohdutusta. Jos naamat aikoo vetää, kannattaa ainakin siltä illalta poistaa puhelimesta exän numero, koska jurrissa ei todellakaan kannata exälle soittaa. Ja ne naamarit kannattaa hankkia hyvien frendien kanssa, turha vetää mitään säälikännejä pelkät kalsarit jalassa. Muutenkaan ei ole järkevää alkaa soittelemaan eron jälkeen, koska silloin hän huomaa sinun olevan vielä helposti vietävissä, ja voi tulla näitä lupauksia, että katsellaan vähän ajan päästä uudelleen. Nämä johtavat vain aivan turhiin odotuksiin, jotka todella harvoin johtavat mihinkään.

Toinen hyvä tapa on tehdä niin paljon kaikkea muuta kuin vain mahdollista. Älä missään nimessä jää kotiin hengailemaan, vaan pyri tekemään kokoajan jotain, jolloin et vain yksinkertaisesti ehdi ajatella exääsi, vaikka kuinka rakastunut häneen olisit ollut, ei kannata liikaa alkaa sitä samaa miettimään. Ja muista, että parikymppisenä on vasta elämä edessä ja monta upeaa naista vielä kokematta...

Sorry vaan mutta toi on aivan suora viesti: "rakastan sinua mutta en voi olla yhdessä kun silloin VUOSI sitten olit kavereiden kanssa liikaa" Aivan sama kun lopetuksen syynä on se että et vienyt viime tammikuussa roskia vaikka pyysin. Sillä on joku uusi kiikarissa ja sitten se haluaa lopettaa asian nätisti. Seuraavaksi kun soitat sille niin se alkaa ärsyyntymään ja itse kuvittelet tehneesi jotain väärin. Lopputulos on että kun kundi ei usko hyvällä niin kerrotaan se sitten pahalla. Usko minua been there done that. Joku vuosi sitten tapahtunut on vain osa suurta suunnitelmaa, täysin merkityksetön nyanssi jolla pyritään siirtämään syyllisyys sinun niskaasi ja mimmi siirtyy uuteen suhteeseen jättäen sinut miettimään että kun olisin vuosi sitten käyttäytynyt toisella tavalla..... Vaikka asialla ei ole mitään merkitystä. Juo viinaa se helpottaa.

S0874 sanoi:
Nyt kun oon vuosia törmäillyt pelkästään itselleni täysin epäsopiviin tyyppeihin, niin on pikkuhiljaa alkanut vituttamaan ajatus "siitä oikeasta". Tai siis on alkanut ahdistamaan kun on omalla kohdalla tajunnut että ei se todellakaan ole mikään itsestäänselvyys että sellaisen ihmisen koskaan löytää.

Sinkkuna voi elää hyvää ja laadukasta elämää, ei se ole siitä kiinni onko tyttöystävää vai ei. Minä en ainakaan tiedä mitään turhauttavampaa hommaa kuin se että etsii väkisin. Jos löytyy niin löytyy. Jos ei löydy niin mitä sitten? Et ole varmasti ainoa kaveri joka on iän karttuessa huomannut sen että omat kiinnostukset ja elämänarvot muuttuu koko ajan. Se on loppujen lopuksi todella pieni todennäköisyys että juuri siihen saumaan tulisi samoilla elämänarvoilla varustettu ihminen haku päällä.

Mä olen tullut siihen tulokseen että 90% ihmisistä haluaa elämältä pelkästään rahaa ja kalliita leikkikaluja joilla sitten posetetaan muille omaa ns. menestystä. Kuitenkin jatkuvasti saa kuulla millaista helvettiä niitten kulissien takana eletään. Koska en itse kuulu tähän rahan perässä juoksevaan valtavirtaan olen myös päättänyt että jos sopiva nainen sattuu kohdalle niin sängyssä on tilaa, muuten asia on minulle täysin yhdentekevä.

Hm, katkerana ja kyynisenä takerrun. Miks aina kaikille toitotetaan, että "se oikea löytyy vielä" ja "kun löydät sen oikean" ja "se oikea odottaa sua jossain". ????????
Kuka on sanonu että sellanen oikea mukamas on olemassa? Etenkin kaikille...Miks on niin paljon ihmisiä, jotka ei koskaan sitä oikeaansa löydä...?

Joillekin sellainen kuitenkin on...

Ja kun tuollaisen "oikean" löytäminen teoriassa on mahdollista, niin miksi hukata aikaa johonkin, joka ei halua olla sun kanssa? Tässä pätee sama kuin muutenkin elämässä, saat vain sen, mitä uskallat tavoitella. Jos ei pelaa, ei voi voittaa.

Huonossa suhteessa toinen saa sut tuntemaan, että sussa on vikaa. "Oikean" kanssa kelpaat juuri sellaisena kuin olet, ja parhaassa tapauksessa se oikea saa sut tuntemaan itsesi maailman täydellisimmäksi otukseksi. Mun mielestä tuo on paras syy etsiä sitä oikeaa tai ainakin "lähes oikeaa". Siis se, miltä se saa sut itsesi tuntemaan. Joku vois tietty sanoo, että tuollaiset fiilikset lähtee itsestä eikä siihen tarvii toista, mutta kyllähän me lopulta heijastetaan muita. Esim. salilla tunnen itseni nätiksi, mutta tanssitreeneissä tuntuu että reisi ja hauislihakset saa ihan erilaista huomiota muilta tytöiltä.

Ja eihän se "oikea" tarkoita täydellistä, vaan sulle parhaiten sopivaa, jonka ominaisuudet mätsää niihin mitä sulla on. Ja tuo on juuri se syy, minkä takia myös ei-niin-täydelliset ihmiset voi löytää omansa.

Jos jäät roikkumaan huonoon suhteeseen, olet jo luovuttanut. Ja mikään ei ole ilkeämpää kuin olla jonkun kanssa "kunnes löytää paremman". Tietysti, jos itse sallii että myös "se oikea" käyttäytyy noin, niin antaa palaa vaan...

Fortuna, anna tytön mennä. Äläkä anna sen syyllistää itseäsi jostakin vuosia vanhoista jutuista. Se vaan halusi mennä ja tarvitsi jonkin syyn. Sä voit löytää paljon paremmankin, kunhan annat itselles mahdollisuuden. Nyt tärkeintä on kerätä itsesi ja itseluottamuksesi kasaan taas.

Olen Miukun kanssa samaa mieltä: antaa tytön mennä. Tämä ihan sillä perusteella että seurustelin kerran yhden todella ikävän nipottajan kanssa. Hukkaan heitettyä aikaa.

Ai niin ihan vaan vihjeeksi sitten muillekin, kaikki sinun vikasi, yhteiset salaisuutesi ja noloimmat hetkesi tulevat aseeksi erotilanteessa. Kannattaa olla hyvin varovainen mitä kertoo parisuhteessa toiselle osapuolelle, vaikka olisi avioliitossa ja vaikka kuvittelisi että eihän me koskaan erota. Älä koskaan luota kehenkään muuhun kuin itseesi tai/ja kerää toisesta myös paljon sellaista tietoa jota hän ei halua yleiseen tietoon, että hän harkitsee tarkkaan mitä tehdä julkiseksi ja mitä ei.

PJR sanoi:
jolla pyritään siirtämään syyllisyys sinun niskaasi

Syyllistäminen. Naisten vastine miesten tekosyille tässä tapauksessa. 5 vuotta seurustelleena olen huomannut, että naiset osaavat olla mestareita aloittamaan pikkuriitoja ja vierittämään syyt niistä miesten niskoille. Onni onnettomuudessa olen hyvä lepyttelijä ;) Ei tulis itselleni mieleenkään aiheuttaa naiselle lisää pahaa mieltä syyllistämällä kyseinen henkilö suhteen päättymisestä, jos todelliset vaikuttimet ovat jossain muualla. Kyseisen vuoden takaisen tekosyyn uskoo korkeintaan asianomainen sureva mieshenkilö + jokunen naisihminen, jotka vakaasti uskovat, että mies on todella loukannut naista niin syvästi vuoden takaisella käytöksellään, jonka johdosta tämä loukattu naisihminen on pakotettu seurustelemaan naapurin peran kanssa, joka osaa arvostaa naisia nousuhumalassa puhuessaan itseään kolmospesälle.

Hyvä ystävä päätti pitkäaikaisen suhteensa mielestäni tavalla, joka ei selittelyjä / monen tunnin terapeuttisia keskusteluja kaivannut: "Minusta tuntuu siltä, että sinä et ole se oikea minulle". Tässä tilanteessa oli turhaa tuhlata kummankaan aikaa yhtään enempää.

protsku sanoi:
Sinkkuna voi elää hyvää ja laadukasta elämää, ei se ole siitä kiinni onko tyttöystävää vai ei. Minä en ainakaan tiedä mitään turhauttavampaa hommaa kuin se että etsii väkisin. Jos löytyy niin löytyy. Jos ei löydy niin mitä sitten?

Jep, kyllähän sinkkuna voi elää hyvää elämää, ei mun pointti siinä ollutkaan. Ja joo, onhan se turhaa etsiä väkisin, sekään ei ollut mun pointti. Lähinnä tarkoitin, että mua nyt vaan vituttaa vaaleanpunaiset paskanjauhannat "siitä oikeasta", kun kuitenkaan sellaiseen eivät läheskään kaikki ihmiset koskaan törmää. Mutta toi liittyy varmaan siihen että mua vituttaa ylipäätään kaikenlainen epärealistinen paasaaminen, aiheesta riippumatta.

Jos ei törmää "oikeaan", niin mitä sitten? No tuo on ihan aiheellinen kysymys. Ei siihen ainakaan maailma kaadu. Kuitenkin pohjimmiltani aattelen että mieluummin eläisin onnellisessa suhteessa kuin yksin (tai tilapäissuhteissa) vuodesta toiseen. Mutta ei toi siis mullekaan ole mikään maailman tärkein asia tai tavoite nro. 1.

PJR sanoi:
Ai niin ihan vaan vihjeeksi sitten muillekin, kaikki sinun vikasi, yhteiset salaisuutesi ja noloimmat hetkesi tulevat aseeksi erotilanteessa. Kannattaa olla hyvin varovainen mitä kertoo parisuhteessa toiselle osapuolelle, vaikka olisi avioliitossa ja vaikka kuvittelisi että eihän me koskaan erota. Älä koskaan luota kehenkään muuhun kuin itseesi tai/ja kerää toisesta myös paljon sellaista tietoa jota hän ei halua yleiseen tietoon, että hän harkitsee tarkkaan mitä tehdä julkiseksi ja mitä ei.

Millaisen Perkeleen kanssa Sinä olet seurustellut? Mikä Perkele Sinä olet?

Tuollainen asenne ja käyttäytyminen ei kuulu aikuiseen parisuhteeseen eikä sen purkamiseen. Jos kumpikaan ei voi luottaa toiseen edes tuon vertaa, millainen ennuste parisuhteella oikein on? Jos olet vakavissasi kenenkään kanssa, kyllä hänen pitäisi olla myös luotettu ystävä, jonka kanssa voi jakaa kaikenlaisia asioita pelkäämättä sitä, missä ne eron jälkeen kuulutetaan.

Ai niin ihan vaan vihjeeksi sitten muillekin, kaikki sinun vikasi, yhteiset salaisuutesi ja noloimmat hetkesi tulevat aseeksi erotilanteessa. Kannattaa olla hyvin varovainen mitä kertoo parisuhteessa toiselle osapuolelle, vaikka olisi avioliitossa ja vaikka kuvittelisi että eihän me koskaan erota.

Mä olen tullut siihen tulokseen että 90% ihmisistä haluaa elämältä pelkästään rahaa ja kalliita leikkikaluja joilla sitten posetetaan muille omaa ns. menestystä. Kuitenkin jatkuvasti saa kuulla millaista helvettiä niitten kulissien takana eletään.

Hittolainen, näitä juttuja kun lukee, niin jää kyllä miettimään, että millaisia paskoja osa ihmisistä on.

Mutta onhan se paha paikka... Sitä on esim. joskus alkuhuumassa tullut vaikka luvattua että "ollaan aina yhdessä". Sitten kun lopulta eron aika tulee ja yrittää olla asiallinen, niin toinen vetää nuo vanhat lupaukset esiin. Sitten on pakko keksiä jotain, vaikka että "en silloin luvatessani tiennyt, että lahjoitat meidän ruokarahat raha-automaattiyhdistykselle". Kumpi on pahempi?

Ainakaan itse en tuossa tilanteessa pystynyt hoitamaan tilannetta asiallisesti. On PAKKO keksiä syy siihen miksi vanhat lupaukset joutuu rikkomaan. Ja mikä onkaan helpompaa kuin etsiä syytä niistä negatiivisista asioista, joita suhteessa on ollut. Ja miehen ruikutellessa ja anellessa mielikuva muuttuu entistä negatiivisemmaksi. Ainakin itselle vaikein paikka erossa oli, että muinoin annetut lupaukset oli pakko rikkoa. Olin mennyt lupaamaan liikoja, enkä halunnutkaan sitten viettää loppuelämää kys. tyypin kanssa.

PJR sanoi:
Sorry vaan mutta toi on aivan suora viesti: "rakastan sinua mutta en voi olla yhdessä kun silloin VUOSI sitten olit kavereiden kanssa liikaa" Aivan sama kun lopetuksen syynä on se että et vienyt viime tammikuussa roskia vaikka pyysin. Sillä on joku uusi kiikarissa ja sitten se haluaa lopettaa asian nätisti. Seuraavaksi kun soitat sille niin se alkaa ärsyyntymään ja itse kuvittelet tehneesi jotain väärin. Lopputulos on että kun kundi ei usko hyvällä niin kerrotaan se sitten pahalla. Usko minua been there done that. Joku vuosi sitten tapahtunut on vain osa suurta suunnitelmaa, täysin merkityksetön nyanssi jolla pyritään siirtämään syyllisyys sinun niskaasi ja mimmi siirtyy uuteen suhteeseen jättäen sinut miettimään että kun olisin vuosi sitten käyttäytynyt toisella tavalla..... Vaikka asialla ei ole mitään merkitystä. Juo viinaa se helpottaa.

En hetkeäkään usko että hänellä ois toinen kiikarissa.
Olen mielestäni hyvä ihmistuntija ja olen aina saanut tietää hänen asiat jos on jotain yrittänyt salailla.
Hyvistä puhelahjoista on välillä hyötyäkin.
Ja jos hänellä on toinen niin luulen tai siis varmaan toivon että se on vaan sellaista että hän yrittää päästä minusta yli.
Nyt en kyllä enään itsekkään tiedä mitä höpöttelen....rakkaus se vaan taitaa sumentaa liika silmiä......

Fortuna sanoi:
Ja jos hänellä on toinen niin luulen tai siis varmaan toivon että se on vaan sellaista että hän yrittää päästä minusta yli.

Tuota, eikös jonkun ihmisen "yli" yritetä päästä silloin, kun ollaan jätetyn asemassa?

Edit: Tai kuulostaahan se vähintäänkin erikoiselta, että kaksi ihmistä jotka rakastavat toisiaan eroavat, koska suhteen toinen osapuoli vietti vuosi sitten liikaa aikaa ystäviensä kanssa, ja yrittävät nyt päästä "yli" toisistaan tämän tragedian vainoamana.

m80 sanoi:
Tuota, eikös jonkun ihmisen "yli" yritetä päästä silloin, kun ollaan jätetyn asemassa?

Niinhän se menee, mutta jos hän oikeasti on mua rakastanu/rakastaa niin paljon mitä on kertonut niin ei se varmaan päivässä unohda näin pitkään kestänyttä parisuhdetta.
Mistäs minä voin kyllä tietää mitä naisten päässä liikkuu mutta näin luulisin.

Fortuna sanoi:
Niinhän se menee, mutta jos hän oikeasti on mua rakastanu/rakastaa niin paljon mitä on kertonut niin ei se varmaan päivässä unohda näin pitkään kestänyttä parisuhdetta.
Mistäs minä voin kyllä tietää mitä naisten päässä liikkuu mutta näin luulisin.

Kauanko teidän suhde kesti? Jättikö nainen eropaperit ennen kuin muutitte yhteen?

Tunteet eivät varmasti unohdu hetkessä monivuotisen seurustelun jälkeen asuittepa yhdessä / ette / olipa niitä tunteita enää tai ei. Tekosyyllä tai ei, nainen on kuitenkin nyt ilmoittanut tahtonsa päättää suhde. Helpompaa olisi ollut miellyttää sinua ja jatkaa suhteessa, joka ei ilmeisesti täysin tyydytä, koska hän luultavasti tiesi miten rikki olisit eron jälkeen. Sinun tehtäväsi tässä tilanteessa on nyt kunnioittaa tuota päätöstä, joka ei välttämättä ollut helppo. Nainen potee varmasti syyllisyyttä jättämisestäsi, joten älä lisää tuota syyllisyyttä entisestään vetoamalla vanhoihin hyviin aikoihin, muistoihin jne. soittelemalla hänelle. Anna hänelle se mainitsemasi mahdollisuus päästä yli sinusta. Mikäli sinä olit se oikea hänelle, routa ajaa kyllä porsaan kotiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom