Auttakaa miestä hädässä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fortuna
  • Aloitettu Aloitettu
Annie Stark sanoi:
Ai niin. Ja vielä sellainen aatos. Itselläni on sellanen periaate, että jos joku kerran mulle sanoo EI, niin oikein odotan tilaisuutta, että on mun vuoro sanoa EI. Mies, joka ei halua mua silloin elämäänsä kun sinne haluaisin kuulua, ei tarvi mua siellä jatkossakaan. Sitten kun tulee tilanne, että tyyppi haluaiskin ja tarvitsis mua, mun vuoro sanoa EI.

:offtopic: Jukolauta, olen törmännyt kaltaiseesi tapaukseen, ja hittolainen ei ole reilua tuollainen. Joillakin pässinpäillä se lämpiäminen vain kestää hivenen pidempään kuin muilla :(

Fortunalle: Unohda se. Pari kuukautta otat iisisti ja puhut asioista kavereidesi kanssa. Ja kun ajatukset eivät enää jatkuvasti pyöri tapauksen ympärillä, annat uusille ihmisille mahdollisuuden astua elämääsi. Et varmaankaan löydä samanlaista ihmistä tilalle, mutta aina löytyy uudella tavalla kiinnostavia tapauksia, kunhan on avoimin mielin liikkeellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fortuna sanoi:
Vietin silloin liikaa aikaa kavereitteni kanssa ja en tajunnut että tyttöystäväni tarvitsee minulta enemmän huomiota.
Silloin ero oli lähellä, mutta saimme asiat selvitettyä ja kaikki meni parempaan suuntaan seuraavan vuoden ja tosiaan kaikki tuntui menevän hyvin.
Huomioin enemmän tyttöystävääni ja vähensin kavereitten kanssa hengailua.
Nyt vain tuli sitten tälläinen juttu että hän haluaa erota..... :itku:

No kavereiden kanssa aikaa viettäminen ei ole mikään synti, jonka vuoksi pitäisi erota. Toiset naiset haluaa liimaantua ja pitää jätkänsä (kokoajan) kotisohvalla. Ite olin aatellu et jos oot esim. menny haukkumaan sitä tai moitiin ulkonäköö/periaatteita tms ilkeetä mut eihän toi ole sinnepäinkään.
Etsi sellanen, joka ei roiku sussa ja saa pitää omaa vapaa-aikaa ilman rähinöitä. Helpommin sanottu kuin tehty. Tiedän.

No voi vittu. Tollasta se touhu nyt vaan tuppaa olemaan parisuhdemarkkinoilla, varsinkin nuorena. (No en tarkota että olisin itsekään vanha.)

Yritä nyt kuitenkin olla mies äläkä alennu vikiseväksi lapatossuksi, siinä mun neuvoni. Eli ei kannata kieriskellä siinä itsesäälissä liian kauaa. Mikäli se tytsy tosissaan haluaa erota, niin sitten se ero tulee. Se on tosiasia mikä ei muutu vaikka valittaisit ja anoisit armoa maailman tappiin asti. Kyllä se tietää että haluaisit jatkaa suhdetta, sitä sille on turha jahkata tuhanteen kertaan. Jos se jonain päivänä ottaa sut takaisin niin tehköön sitten niin, mutta aivan turha alkaa sitä päivää itkua tihertäen odottelemaan. T: nimim. "been there done that." Sellasella turhien toiveiden elättelyllä vaan pidentää omaa paskaa oloaan. Parempi hyväksyä tosiasiat ja jatkaa omaa elämää.

Ei tollasessa tilanteessa ole mitään taikatemppuja mitkä parantaa olon tai saa sun suhteesi takaisin raiteilleen. Mikään ei auta paskaakaan, ja se on perimmäinen totuus vaikka kuka tahansa sanois mitä tahansa. Jotkut ryyppää, jotkut nostelee raivolla rautaa, jotkut pokailee tyttöjä paikallisessa teiniraflassa, jotkut lamaantuu eikä tee mitään, jotkut pakenee takaisin iskän ja äiskän hoiviin asustelemaan joksikin aikaa. Konstit on monet, mutta ainoa mikä oikeasti auttaa on se että aika kuluu. Ei täällä kukaan voi sulle sanoa mitä pitää tehdä, sun täytyy vaan jotenkin koittaa olla ja elää päivä kerrallaan. En tiedä, ehkä parasta olis yrittää elää vaan ihan tavalliseen tapaan ja tehdä samoja asioita mitä muutenkin tekis. Sitten eräänä päivänä vaan huomaat että ei sitä asiaa mietikkään enää joka hetki.

Annie Stark sanoi:
Kerran toinen haluaa erota, niin mitä vittua sä sillä sitten enää teet?!?!? Vähän nyt itsekunnioitusta,ylpeyttä ja järkeä peliin poika! Älä ainakaan mieti, miten saat sen takaisin. Jos se sua ei tollasenaan halua nyt omakseen, niin anna olla. ....

Mun mielestä tämä on hyvä neuvo.

Se, että olit vuosi sitten vähän liikaa kavereittesi kanssa ei todellakaan ole mikään syy jättää, jos se muija oikeasti haluaisi olla kanssasi. Kannattaisi varmaan vain koittaa tajuta ettei se muija ole sua varten, koska et sille kerran omana itsenäsi kelpaa. Jos vain haikailet sen exäsi perään ja mietit koko ajan miten saisit hänet takaisin, voi kestää todella kauan ennenkuin toivut. Jos taas pystyt tekemään itsellesi selväksi, että se nainen ei ollut oikea sinua varten ja että pärjäät myös ilman häntä, pääset paljon nopeammin yli tuosta. Jos menet surkeana ruikuttamaan exällesi, että et pärjää ilman häntä, niin siitä ei varmasti seuraa mitään hyvää, teet vain itsesi naurettavaksi ja vaikka hän sinut säälistä ottaisikin takaisin ei suhde olisi silloin kovin hyvällä pohjalla.

Kannattaa antaa exäsi rauhassa miettiä haluaako vielä olla kanssasi, voihan olla että hän kuitenkin vähän ajan päästä huomaa tehneensä virheen, jolloin suhdetta voisi jopa jatkaa. Ei kannata kuitenkaan liikaa luottaa sen varaan.

niin.. älä suotta syyttele itseäsi, vaikka toinen olisi painottanut että syy eroon on sinussa. jos näet tämän entisen jonkun toisen seurassa nyt ihan lähipäivinä, luultavasti eron syy ei ollut tuo vuoden takainen sotku, vaan joku aivan muu. silloin on turha syytellä itseä, hän ei vaan ollut sinua varten.

e.: monella kun on "cosmon ohjeiden" mukaan pari muutakin varalla. :curs:

Samassa tilanteessa olevana (maanantaina poikki abt neljän vuoden jälkeen, optio tavata ehkä syyskuussa kerran).

TEE JOTAIN. Ihan sama mitä, mee salille, ota valokuvia, tapaa kavereita. Älä kuitenkaan itke oloasi täällä, vaan koita keksiä jotain muuta ajateltavaa. Helppo sanoa, vaikea toteuttaa, mutta toimii.

-Älä vajoa itsesääliin
-Älä aloita ryyppäämistä
-Älä ole yhteydessä siihen naiseen
-Yritä sopeutua ajatukseen, että on aika avata uusi sivu elämässä (parempi kuin edellinen sivu oli)
-Puhu asiasta/tunteistasi kavereillesi
-Aika parantaa haavat ja se mikä ei tapa, vahvistaa! Ja se on fakta.

Vaikka se nainen haluaisikin uudelleen yhteen, niin ei kannata aloittaa uutta suhdetta, koska eihän sitä tiedä milloin se taas lemppaa sut pihalle. Ei kannata alistua naisen mielivallan alle. Ei kannata hakata päätään samaan puuhun kuin kerran!

Nyt otat vain ilon irti kesästä! Suomen kesä on arvaamaton ja naiset kauniita! :rock:

Vuosi sitten about olin itse samassa tilanteessa. Parin vuoden suhde meni poikki mielestäni elämäni naisen kanssa. Kyllähän se vitutti äärettömän paljon. Varsinkin, kun eroon liittyi kolmas osapuoli. Kuukausi-pari oli pahinta aikaa, mutta kun siitä selvisi, niin alkoi taas elämä voittaa.

Toipumista auttoi:
-ei jäänyt kotiin nysväämään
-ystävien seura
-harrastukset: kuntosali, kalastus
-työhön keskittyminen, että sai ajatukset muualle (sitten kun siihen lopulta kykeni).

Mutta nyt on kaikki hyvin, ja uusi ihana nainenkin kainalossa. Exän ajatteleminen tosin vieläkin saa vihaiseksi, enkä tiedä, voiko sitä koskaan kokonaan unohtaa. Onneksi tulee enää mieleen, kun lukee tämmösiä threadeja.

Mutta tsemppiä, ainakin tiedän omasta kokemuksesta, että ero on helpompi, jos siinä ei ole kolmansia osapuolia mukana. Toivottavasti niin. :thumbs:

Fortuna sanoi:
Vietin silloin liikaa aikaa kavereitteni kanssa ja en tajunnut että tyttöystäväni tarvitsee minulta enemmän huomiota.
Silloin ero oli lähellä, mutta saimme asiat selvitettyä ja kaikki meni parempaan suuntaan seuraavan vuoden ja tosiaan kaikki tuntui menevän hyvin.
Huomioin enemmän tyttöystävääni ja vähensin kavereitten kanssa hengailua.
Nyt vain tuli sitten tälläinen juttu että hän haluaa erota..... :itku:
Tässä nyt on sellanen juttu, että naisethan ei välttämättä tarkoita mitä sanoo. Nää hommat ei mene loogisesti niin, että 1) nainen sanoo että olet liikaa kavereiden kanssa 2) vähennät kavereiden kanssa oloa 3) kaikilla on kivaa. Pikemminkin veikkaisin että syy eroon on se, että nainen huomasi pystyvänsä kontrolloimaan sua => kiinnostus ja kunnioitus sua kohtaan laski.

Tää on tietysti spekulointia, koska en teidän tilannetta tarkkaan tunne. Mutta itse olen käynyt läpi sellaisen suhteen, jossa pyrin ratkaisemaan loogisesti kaikki ongelmat ja toimimaan mahdollisimman hyvin ja oikein. Lopputulos: paskaa käteen.

Tässä jotain ehdotuksia jotka saattavat auttaa:

1) MUISTA ETTEI SE OLE AINOA NAINEN MAAILMASSA!
2) katkaise yhteydenpito ainakin toistaiseksi täysin
3) poista naisen puhelinnumero puhelimestasi
4) hävitä tai vie ainakin kellarikomeroon kaikki naisesta muistuttavat esineet (kortit, kirjeet, lahjat, valokuvat jne.)
5) treenaa! punttia, juoksua, budolajeja...
6) vältä kovaa alkoholinkäyttöä, varsinkin yksin
7) aloita joku uusi harrastus
8) käy ulkomaanmatkalla

LYKKYÄ TYKÖ! Se kipu ei kestä ikuisesti, ehkä jo pian olet jonkun toisen typyn kanssa :love:.

Mutsi sanoi mulle taannoin hyvin (erotilanteessani): "Vaikka nyt vituttaa kuinka paljon tahansa, se luultavasti tapahtuu useamman kerran vielä." Joku muukin sanoi että ota pari harjoitustyttökaveria, 2-4v suhteita. Siinähän sitä tajuaa että kuka itse on ja missä mennään, mitä haluaa kumppanilta ja mikä kelpaa.

Tulikohan pointti läpi.. :)

Angelica-82 sanoi:
Fortuna: etkö pysty ees vihjaamaan, mitä se oli, mitä vuosi sitten on tapahtunu? Onko asia, jotain mikä loukkaa tyttöystävääsi (tai ex) samoin kuin vaikka pettäminen vai onko jotain ihan erilaista, mistä keskivertoihminen ei ottaisi pulttia?
Onhan sitä vaikee tietää, mitä eukkosi mielessä liikkuu, kun ei tiedä, mitä on tapahtunu. Mutta omasta kokemuksesta sen verran, että kyllä jokin tosi inhottava juttu voi jäädä mieleen pyörimään pitkäksi aikaa ja tulla myöhemmin pinnalle. Hm, rakastaa sinua muttei voi seurustella. Mulle tulee kuva just sellasesta, että se pelkää että loukkaat sitä uudelleen (jos siis sellasta on sillon 1v sit tapahtunu). Tosin hämärää että 1v on mennyt sen jälkeen ilmeisesti ihan ok... Kännääminen ja vonkaaminen takaisin ei kai auta. Keskusteleminen kyllä, jos siihen jossain vaiheessa pystytte.
Kyllä mullaki on ristiriitasia tunteita ihmisiä kohtaan. Haluaisi pistää kokonaisen ihmissuhteen poikki jonkin epäkohdan vuoksi (vaikka olisi kauan sitten tapahtunutta) mutta ei sit kuitenkaan voi kun on niin paljon hyvääkin.

Ps. Myös nuppi sekaisin, koska otin päikkärit...

paremmin et olis voinnu sanoo. samantyyliset ajatukset täälkin.

Ei tuo tule olemaan sun ensimmäinen surullinen erosi. Niitä mahtuu elämään monta ennen sen oikean löytämistä. Yleensä.

Mut jätettiin kerran armeijassa ollessani kirjeitse. Kännyköitä ei ollut olemassa vielä. Samana yönä väijyyn rynkyn kanssa jossa kymmenen kovaa lippaassa. Siihen aikaan oli vielä niin. (-82). Tuli siinä kahden tunnin aikana erilaisia ajatuksia mieleen, mutta onneksi järki voitti.

Ei tuo ole sun elämäsi nainen. Älä perkele anna sen pompotella itseäsi. Oikea luuraa jossain muualla. Sä löydät sen kun unohdat tämän tytön, vaikkei taatusti helppoa olekaan. Mutta sä löydät sen. Mä löysin oikean 27-vuotiaana. Sulla on paljon aikaa ja maailmassa naisia.

Sait jo tuossa aiemmin todella hyviä ohjeita, miten menetellä. Noudata niitä.

Zener sanoi:
Exän ajatteleminen tosin vieläkin saa vihaiseksi, enkä tiedä, voiko sitä koskaan kokonaan unohtaa. Onneksi tulee enää mieleen, kun lukee tämmösiä threadeja.
vaikka oliskin päässyt exästä eroon ja ylitsekin, niin miksi vitussa sen ajatteleminen vituttaa. tai lähinnä se ero.. että löytyykin ihmisiä, jotka voivat kohdella toista ihmistä kuin kasaa paskaa.. mut jooh, eroaminen on perseestä varsinkin silloin kun toisella vielä niitä tunteita on. mä tiedän tunteen liiankin hyvin :itku: mut kyllä se elämä alkaa voittamaan vähitellen. :love: :haart: mut tilanne vituttaa niin paljon ettei sille vitutuksella löydy sanoja. silloin jokainen kappale, tunne, muisto, tuoksu kaikki vie ajatukset sellaiseen ihmiseen joka ei ansaitse yhtään ajatusta. jaksamista!:)

ozzie sanoi:
Oikea luuraa jossain muualla. Sä löydät sen kun unohdat tämän tytön, vaikkei taatusti helppoa olekaan. Mutta sä löydät sen.

Hm, katkerana ja kyynisenä takerrun. Miks aina kaikille toitotetaan, että "se oikea löytyy vielä" ja "kun löydät sen oikean" ja "se oikea odottaa sua jossain". ????????
Kuka on sanonu että sellanen oikea mukamas on olemassa? Etenkin kaikille...Miks on niin paljon ihmisiä, jotka ei koskaan sitä oikeaansa löydä...? Kummitäti löysi oikeastaan ekan miehen yli 40v ja sekin on juoppo sika.

Onhan noi lohduttavia sanoja mutta tosiaan vaan sanoja. :rolleyes: Ennemminkin voisi sanoa jotain et "löydät ehkä vielä paremman". Ei luo turhia kuvitelmia :kippis1:

Nimim. Pessimisti ei pety koskaan :D

NP sanoi:
Mutsi sanoi mulle taannoin hyvin (erotilanteessani): "Vaikka nyt vituttaa kuinka paljon tahansa, se luultavasti tapahtuu useamman kerran vielä." Joku muukin sanoi että ota pari harjoitustyttökaveria, 2-4v suhteita. Siinähän sitä tajuaa että kuka itse on ja missä mennään, mitä haluaa kumppanilta ja mikä kelpaa.

Tulikohan pointti läpi.. :)

Olipas mainio ohje. Siis oikeesti. Itselläni meni 6,5v avoliitto poikki viime kesän lopulla ja vaikka täällä jengi toitottaa, että älä vedä viinaa tai muita päihteitä, niin itse oon sitä mieltä, että jos tekee mieli ottaa, niin ota.

Itse paransin oloani juhlimalla frendien kaa ja pokailemalla "sutturoita". Noi yhden illan sekoilut voi vit*ttaa aamulla jne, mutta niistä saa kummasti itseluottamusta. Tiedän: tämä tyyli sotii sporttailevaa luonnettani vastaan ja noi yhden illan jutut on "väärin" jne..
No so what? Tolla mä pääsin eroon yhdestä elämäni vi**umaisimmista oloista ja sillä selvä. (Tämä ei ole provo.)

Yritä kestää, toi p*ska ottaa aikansa, mutta voin luvata, että vielä kaikki kääntyy parhaiten päin, tai no edes vähä parempaan suuntaan.

:piis:

Mää teen varmaan aika tyhmästi tässä asiassa kun en ole pystynyt noudattamaan teidän ohjeita.
Menin idiootti illalla sitten soittamaan hänelle teidän varoitteluista huolimatta.
Hän sanoi ettei voi nukku yms. ikävä juttuja ja halusi lopettaa puhelun nopeasti.
Nyt kyllä hommaan luultavasti itelle enemmän vaan mielipahaa kun yritän pitää yhteyttä, vai?

Angelica-82 sanoi:
Hm, katkerana ja kyynisenä takerrun. Miks aina kaikille toitotetaan, että "se oikea löytyy vielä" ja "kun löydät sen oikean" ja "se oikea odottaa sua jossain". ????????
Kuka on sanonu että sellanen oikea mukamas on olemassa?..

Olen samaa mieltä. Mikä hiton "se ainoa oikea"?! Olen sitä mieltä, että maailmassa on varmaan tuhansia esim. mulle hyviä neitejä. Muutaman olen niistä tavannut, mutta aika hemmetin moni on vielä jossakin nurkan takana. Mun mielestä ihmiselle ei siis ole "yhtä ainutta oikeaa", vaan noita sopivia kohteita rakkaudelle on kyllä hiton paljon. Eri asia on sitten se, että milloin, missä ja missä elemäntilanteessa noita sopivia tytsejä/jätkiä tapaa...

Fortuna sanoi:
Mää teen varmaan aika tyhmästi tässä asiassa kun en ole pystynyt noudattamaan teidän ohjeita.
Menin idiootti illalla sitten soittamaan hänelle teidän varoitteluista huolimatta.
Hän sanoi ettei voi nukku yms. ikävä juttuja ja halusi lopettaa puhelun nopeasti.
Nyt kyllä hommaan luultavasti itelle enemmän vaan mielipahaa kun yritän pitää yhteyttä, vai?

Nimenomaan. Olet oikeassa, anna olla. Vaikeaa (tai siis lähes mahdotonta) se voi olla, mutta yritä..

Olen todella yllättynyt. Kerrankin tulee apua tarvitsevalle fiksuja ja oikeita ohjeita. Luultavasti tämä johtuu siitä, että aika moni on itse ollut samassa tilanteessa. Valitettavasti sen vaan tietää omasta kokemuksesta, että se itsesäälissä vellominen ja ruikutuspuhelut on vaan saatava tehdä sai sitten mitä neuvoja tahansa. Mitään ne ei auta, mutta soittamattakaan ei voi olla.

Toistan edelleen monen edellisen toteamusta, että mikään muu kuin aika ei auta. Tsemppiä.

Vieläköhän se 90-luvulla äänitetty itkuhitaiden kokoelma olisi tallessa, niin voisi muistella nuoruuden sydänsuruja...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom