Auttakaa kiireistä opiskelijaa!

Janne sanoi:
Se että lukeeko jonkun paskan kirjan ei kyllä tule vaikuttamaan loppuelämään millään tavalla.

Sinähän sen arvatenkin rutkisti kirjallisuutta ahmineena ja maailman meriä nähneenä 19-vuotiaana tiedät?

Oikeasti, nykyään tehdään karhunpalvelus omalle nupille kun sinne ahdetaan ainoastaan ns."pikaruoka"-informaatiota. Kaikki alkaa mennä mutuiluksi ja lässyttämiseksi.

Tuntuisiko kivalta peitota esim. Rinkku tai Hannibal sanan säilällä? Tai veistää sarkasmia Baarikellon tapaan vaikka saunakiulusta ja löylykauhasta?

Lue se kirja.:arvi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
JMP75 sanoi:
Aivan loistavaa kamaa. Kaikkien sokeasti talousliberalismia ihailevien ja kaikkea vasemmistolaisuudesta lähtevää vihaavien tulisi tutustua. Moni saisi hieman perspektiiviä siihe, millaisia asioita esim. niin usein parjattu työväenliike on Suomessa saanut aikaiseksi.
Väinö Linna oli hyvä kirjoittaja ja TPA saa tipan linssiin, mutta tarkoitushakuista ja puolueellista tekstiä se silti on.

Jokaisen työväkeä sokeasti ihailevan kannattaa käydä töissä tehtaassa.

Narutumppu sanoi:
Sinähän sen arvatenkin rutkisti kirjallisuutta ahmineena ja maailman meriä nähneenä 19-vuotiaana tiedät?

Oikeasti, nykyään tehdään karhunpalvelus omalle nupille kun sinne ahdetaan ainoastaan ns."pikaruoka"-informaatiota. Kaikki alkaa mennä mutuiluksi ja lässyttämiseksi.

Tuntuisiko kivalta peitota esim. Rinkku tai Hannibal sanan säilällä? Tai veistää sarkasmia Baarikellon tapaan vaikka saunakiulusta ja löylykauhasta?

Lue se kirja.:arvi:
Nooh, nyt sä sitten isona ja aikuisena miehenä voit kertoa tälläiselle 19 vuotiaalle naskalille että miten se jonkun 7 veljestä kirjan lukeminen mahdollisesti on muuttanut esimerkiksi sun elämää? Tai mistä mä oon jääny paitsi kun en oo lukenut.. Nytkin oisin varmaan vähintäänkin jo miljonääri?

Eemeli sanoi:
Juuri näin kävi mullekin lukiossa. Ensimmäisen osan luettuani oli pakko lukea kaksi muutakin osaa. Erittäin mielenkiintoista, mukaansa tempaavaa luettavaa. Kuuluu ehdotomasti yleissivistykseen. "Alussa oli suo, kuokka ja Jussi..."

Jep. Ja sit tietää, ketä lainaa. :) Aika velikultia...

JMP75 sanoi:
Eli siis muokkaat sen verran, että niitä ei tunnista kopioiduiksi - nus nus. Mitä järkeä on olla koulussa, jos ei opiskelu kiinnosta?

sanoppa muuta.. turhaa mäki siel päivät olen mut kait se joku ammatti häätyy saada alle vaikka tuskin koulutusta vastaavaa työtä tulenkaa tekemään. Perseestä tuo koulu on, tai se ei vaa sovi mulle

Janne sanoi:
Nooh, nyt sä sitten isona ja aikuisena miehenä voit kertoa tälläiselle 19 vuotiaalle naskalille että miten se jonkun 7 veljestä kirjan lukeminen mahdollisesti on muuttanut esimerkiksi sun elämää? Tai mistä mä oon jääny paitsi kun en oo lukenut.. Nytkin oisin varmaan vähintäänkin jo miljonääri?

Mä en tiedä muuta kuin että kannattaa lukea. En yritä todellakaan päteä, mutta jos lukemista yrittää lähestyä kvartaalitalouden lakien kautta eli pyrkii saavuttamaan nopeita voittoja, lukeminen ei kannata. Lukemalla ei välttämättä rikastu, mutta esim. sanavaraston kasvu, ajattelun kehittyminen, yleissivistys, verbaaliakrobatia ja ns. viisaus ovat sen tyyppisiä taitoja, ettei niiden hankkimista kadu koskaan.

Sitä paitsi edellä mainittu kirjalista on erinomainen penkkaamiseen. Puolet ja puolet kouriin ja sitten puskemaan. :rock:

Joopa joo. Monella on varmaan pointtina se, että jos nuorena jättää kaiken viimeiseen mahdolliseen hetkeen tai huijaa jotenkin ni se näkyy kyllä elämässä myöhemmin. Ei tarvi mennä edes kovin monta vuotta eteenpäin.

Meikäläisellä pukkaa tällä hetkellä vähän stressiä lopputyön suhteen. Noin viikko aikaa saada se valmiiksi ja sivuja on tällä hetkellä noin 20. Eli ainakin semmonen 40 sivua pitäs viikon aikana saada aikaiseksi ja sitähän ei voi netistä kopioida. Nyt kyllä vituttaa kun en oo nuorempana ottanu itteäni niskasta kiinni ja opetellu tekemään asioita ajoissa. Jos nyt en saa lopputyötä tehtyä niin lennän ulos koulusta ja jää tutkinto saamatta. Toisin sanoen olen heittänyt neljä vuotta elämästäni hukkaan. Onneksi oon lukenu aikoinaan niin helvetisti, että pystyn kahlaamaan pitkänkin opuksen nopeasti läpi, joten on tässä vielä pienoinen mahdollisuus onnistua. Eli vittuakos täällä hillun. Takas näpytteleen.

PS. Mä ymmärrän kyllä sen houkutuksen päästä mahdollisimman helpolla, mutta joskus se vielä potkii perseelle. Uskokaa pois.:arvi:

Nostetaas taas tää virallinen sluibailu threadi ylös.

Tällä kertaa on luvassa psykologiaa, mutta nyt ollaan vielä ihan rehellisillä vesillä.

Voisko joku aikuinen (~30 v.) uhrata kallista aikaansa vastaamalla muutamaan elintärkeään kysymykseen?
1. Mitkä ovat aikuisten iloja/suruja?
2. Millä perusteella puolisot valitaan?
3. Miten olet tutustunut puolisoosi?
4. Mistä avioerot johtuvat?
5. Millä tavoin naiset ja miehet ovat erilaisia?
6. Mikä on parasta/ikävintä työelämässä?

Kiitos.

suortti sanoi:
Voisko joku aikuinen (~30 v.) uhrata kallista aikaansa vastaamalla muutamaan elintärkeään kysymykseen?

Kiitos.

Ole hyvä. Vastaaja 28 v.

1. Iloja: Oma lapsi, vaimo ja koti. Kaikki perheenjäsenet terveitä. Säännölliset tulot. Suruja: Vuorotöiden aiheuttama vähäinen yhteinen aika. Pienet tulot.

2. Ulkonäöstä totta kai kaikki lähtee käyntiin, mutta ei tietenkään lopulta ole tärkein tekijä. Pitää viihtyä toisen seurassa erittäin hyvin. Ihmiset voi olla melko erilaisiakin, mutta silti viihtyvät hyvin yhdessä. Näin ainakin meillä.

3. Chatissa.

4. Kyllästymisestä, pettämisestä. Talouden pyörittämisestä johtuvasta stressistä.

5. Miesten on vaikea välillä ymmärtää naisia. Naiset on siis välillä hyvin omituisia, en tiedä miksi. Miehet ovat fiksuja, viisaita ja sopuisia. Huono vastaus, mutta kysymyskin on kovin vaikea.

6. Parasta: Saa palkkaa. Huonointa: Vie paljon aikaa, on tylsää, palkka on huono... Ja vielä kymmeniä vuosia työelässä edessä. Voi hevosen perse.

suortti sanoi:
Eiks äiti halunnut vastata? :D
No "isi" vastaa:

1. "Meidän Jyrkipetterin eka pottapissa/korvatulehdus!"
Ilot liittyy siihen että tuntee kuuluvansa omalle paikalleen sukupolvien iäisessä juoksussa. Suruja on sitten ne hetket, joina vastuu tuntuu liian suurelta kantaa.

2. "Valitaan"? Yleensä ihmisillä ei juuri ole varaa valita, vaan he tyytyvät siihen mikä tarttuu käteen otolliseen aikaan.

3. Menin pyytämään pusua. Se tuli myöhemmin etsimään. Ehkä siksi etten antanut kieltä?

4. Feminismistä! :curse: :iivil: :ruoska:

5. Ei sen vähempää kuin että niillä on eri tarkoitus elämässä. Miehen tehtävä on taistella naisensa puolesta. Naisen tehtävä on paikata haavat joita mies tässä taistelussa saa.

6. Parasta on jos työn kautta löytää oman tehtävänsä elämässä ja yhteiskunnassa. Ikävintä on orjuus rahalle.

Herra29

Belmondo sanoi:
Eiks äiti halunnut vastata? :D
Mä en vaa halunnu kysyä :jahas: .

Kiitos näistä, nyt ymmärrän taas teitä aikuisia paremmin.

Edit: Jos joku tulee kysymään teiltä jotain psykologian tenttitehtävistä, te ootte mun kavereita tai vähintään tuttuja.

ÄlÄ MissÄÄn NimessÄ Ota Minna Kanttia, Iha HirveetÄ Sontaa

edit: miks tää tuli teinifontilla
editedit: olitki jo ottanu, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom