Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Äh, nyt tehdään kärpäsestä härkästä. Koskaan en ole äidinkielen opintoja tukenut ja jos en väärin muista niin taitaa olla Tony Halmeen kirja ainoa minkä olen loppuun asti jaksanut Silti en ole paskalapion varressa ollut.esni sanoi:Niin. Omatoiminen ajattelu, sisälukutaito, soveltaminen ja historian/kulttuurin tuntemus ovat minunkin mielestäni melko hyödyttömiä taitoja/tietoja. Ei kai sitä koulua ole pakko käydä päivääkään, jos haluaa viettää elämänsä likakaivossa paskalapion kanssa.
nevahood sanoi:Aleksis Kivi - Seitsemän veljestä
tuosta löytyy Riitta Nelimarkan tekemä lastenversio. lukiossa myös videot noista pakollisista kirjoista oli kuumaa kamaa.
Sepi80 sanoi:...Oon oikeasti tyytyväinen siitä, että nuorempana tuli luettua melko paljon, eipä oo ollu myöhemmin ongelmia ajatuksiensa paperille laittamisessa...
suortti sanoi:Et sanois noin, jos tietäisit miten kyrpä otsassa se maikka on ollu lähiaikoina :D (tuntuu olevan äidinkielen opettajille ominaista).
Toi Mein Cuntin Työmiehen vaimo kuulostaa hyvältä, siit löyty eBookkikin. Kiitos vinkeistä .
JMP75 sanoi:Sinänsä noiden kaikkien kirjojen lukeminen olisi jokaiselle suomalaiselle suositeltavaa (ja ei, en ole itsekään kaikkia lukenut ;D)
suortti sanoi:Havahduinpas tänään tällaseen skenaarioon, että mun pitäis lukea kirja ja tehä siitä essee tässä parissa päivässä. Kirjavaihtoehdot ovat seuraavat:
Aleksis Kivi - Seitsemän veljestä
Minna Canth - Työmiehen vaimo /
Mika Waltari - Sinuhe Egyptilänen
Linna - Täällä Pohjantähden alla (osa I)
Eli sanokaa kirjaexpertit noista lyhin kirja :D .
ToughGrip sanoi:Samaa mieltä. Jos et edes paria noista ole lukenut aikaisemmin niin nyt olisi aika paikata aukko sivistyksessä. Noista TPTA-trilogia on Sinuhen kanssa ehdottomia teoksia, eivät tosin lyhyimpiä.
Dragonin mielestä pohjantähden 1. osa on nopeasti luettavaa, mutta siinä piilee kaksiteräinen miekka. Pääset hetkeksi pälkähästä, mutta myöhemmin sun on pakko lukea sarjan seuraavatkin osat Top 5 suomalaista kirjallisuutta!
Et oo enää online, mutta täältä löytyy http://manybooks.net/pages/canthm11291129611296-8/0.html . Yllättäen hakusanalla "Työmiehen vaimo ebook" ;) .Eki88 sanoi:Mistä löysit? Mun pitäs pitää paneelikeskustelu siitä huomiseks :D Vastaa jos tänään vielä tämän viestin näet