Auttakaa kiireistä opiskelijaa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
esni sanoi:
Niin. Omatoiminen ajattelu, sisälukutaito, soveltaminen ja historian/kulttuurin tuntemus ovat minunkin mielestäni melko hyödyttömiä taitoja/tietoja. Ei kai sitä koulua ole pakko käydä päivääkään, jos haluaa viettää elämänsä likakaivossa paskalapion kanssa.
Äh, nyt tehdään kärpäsestä härkästä. Koskaan en ole äidinkielen opintoja tukenut ja jos en väärin muista niin taitaa olla Tony Halmeen kirja ainoa minkä olen loppuun asti jaksanut :) Silti en ole paskalapion varressa ollut.

Tommosten kotitehtävien kohdalla mennään aina yli siitä mistä aita on matalin! :kippis1:

Terv. Nim. Äidinkielestä Magna Cum Facial

nevahood sanoi:
Aleksis Kivi - Seitsemän veljestä

tuosta löytyy Riitta Nelimarkan tekemä lastenversio. lukiossa myös videot noista pakollisista kirjoista oli kuumaa kamaa.

Muista myös Mauri Kunnaksen Seitsemän koiraveljestä. Siinä on paljon hassuja kuvia ja isolla fontilla vähän tekstiä.

Jos pelkästä lyhyydestä puhutaan niin suosittelen lukemaan Juhan, joka löytyy myös netistä osoitteesta http://www.kirjasto.sci.fi/juha/. Itse olen kirjoittanut esseen(seitä) Juhasta, Seitsemästä Veljeksestä, Sinuhe Egyptiläisestä ja Huojuvasta Talosta, ja oli kyllä aika tuskaa kirjoitus muihin verrattuna. Lyhyt on, mutta jotenkin ei vaan osunut.

Joku noista Canthin opuksista voisi myös olla bueno pituuden puolesta. Ovat vaan vielä hirveämpää tekstiä kuin Juha.

Mä voin sanoa mikä EI kannata:
Juha.

Jouduin sen lukee lukiossa ja oli kyllä harvinaisen tylsä kirja. En siitä mitään muista, vaan sen, et oli yhtä tuskaa sen lukeminen...
Taisin siitä esseenkii kirjottaa, hp. 10 €.

(heeh, ei vai, en edes luultavasti enää omista sitä:rolleyes: )

Ei se Donneri ihan väärässä ole siinä, että lukeminen kannattaa aina..Oon oikeasti tyytyväinen siitä, että nuorempana tuli luettua melko paljon, eipä oo ollu myöhemmin ongelmia ajatuksiensa paperille laittamisessa. Esim. joku opinnäytetyön kirjottaminen ja yleensäkin kaikki mitä joutuu töissäkin kirjottamaan.
Että jos aikaa on tehä se essee ihan "oikeasti" niin suosittelen!

Tosin kiire tapauksessa voisin myös sortua pieneen vilppiin:nolo:

Mene kirjastoon ja lainaat jonkun noista DVDnä/VHS:nä ja teet esseen siitä. Näin itse tein aina.

Minä ehdottaisin Juhani Ahon Juhaa. Kirja on melko lyhyt ja mikä parasta, siitä löytyy elokuva. Itse luin 20 sivua kirjaa ja katsoin sivusilmällä elokuvan ja tuli kiitettävä arvosana esitelmästä.

Sepi80 sanoi:
...Oon oikeasti tyytyväinen siitä, että nuorempana tuli luettua melko paljon, eipä oo ollu myöhemmin ongelmia ajatuksiensa paperille laittamisessa...

Eipä ole ilmeisesti toiminut mulla aivan yhtä hienosti, puolisen tuhatta opusta tullut plärättyä läpi ja silti on aikamoista siirappia mikään historian esseetä luovempi kirjoitus. No, poikkeus vahvistaa...

Viimeisin kirjasta tehty koulujuttu ol semmonen missä piti kans lukea joku opus ja siitä sitten väsätä joku kirjoitelma jne...

Netistä copy pastella yksi verkkotekniikoihin liittyvä teos ja tadaa yhdessä yössä tekasin moisen.

Opettaja kyllä hieman ihmetteli, ku olin just edellisenä päivänä sanonu sille, että minkähän lukis... "lähdeteos" tuohon oli kuitenkin 800 sivuinen ;)

suortti sanoi:
Et sanois noin, jos tietäisit miten kyrpä otsassa se maikka on ollu lähiaikoina :D (tuntuu olevan äidinkielen opettajille ominaista).

Toi Mein Cuntin Työmiehen vaimo kuulostaa hyvältä, siit löyty eBookkikin. Kiitos vinkeistä :worship: .

Mistä löysit? Mun pitäs pitää paneelikeskustelu siitä huomiseks :D Vastaa jos tänään vielä tämän viestin näet :)

JMP75 sanoi:
Sinänsä noiden kaikkien kirjojen lukeminen olisi jokaiselle suomalaiselle suositeltavaa (ja ei, en ole itsekään kaikkia lukenut ;D)

Samaa mieltä. Jos et edes paria noista ole lukenut aikaisemmin niin nyt olisi aika paikata aukko sivistyksessä. Noista TPTA-trilogia on Sinuhen kanssa ehdottomia teoksia, eivät tosin lyhyimpiä.

Dragonin mielestä pohjantähden 1. osa on nopeasti luettavaa, mutta siinä piilee kaksiteräinen miekka. Pääset hetkeksi pälkähästä, mutta myöhemmin sun on pakko lukea sarjan seuraavatkin osat :) Top 5 suomalaista kirjallisuutta!

Anna-Liisa on ainaki aika lyhyt, olisko vähä päälle 100 sivua, lukee kyllä nopeempaa ku ton 7 veljestä. Ei se ny mikää erityisen mielenkiintonenkaan oo mutta kyllä sen ny lukee.

suortti sanoi:
Havahduinpas tänään tällaseen skenaarioon, että mun pitäis lukea kirja ja tehä siitä essee tässä parissa päivässä. Kirjavaihtoehdot ovat seuraavat:
Aleksis Kivi - Seitsemän veljestä
Minna Canth - Työmiehen vaimo /
Mika Waltari - Sinuhe Egyptilänen
Linna - Täällä Pohjantähden alla (osa I)
Eli sanokaa kirjaexpertit noista lyhin kirja :D .

Noita olen koittanut lukea, mutta melkoista paskaa on mun silmille. Ei vaan jaksa kiinnostaa. Luen suhteellisen paljon kirjoja, mutta tällaiset "klassikot" ei ikinä ole kiinnostaneet. Kesken on jäänyt niin tuntematon kun rikos ja rangaistus. Meikäläisen mielestä melkoista tuubaa. Elikkä mun vinkkinä on ae, että valitse joku muu kuin yksi noista neljästä ja toivo sen olevan mielenkiintoinen :D. Tässä tapauksessa ei ehkä paksuus ratkaise:rolleyes:

Minna Canthin "Anna-Liisa" on lyhyt, helppo ja yksinkertainen kirja. Siitä on tehty monta elokuvaakin, jotka noudattavat kirjaa erittäin tarkkaan.

Tuli luettua tuo joskus yläasteella. Anna-Liisa on menossa naimisiin mutta tottakai Anna-Liisalla on suhde toisen miehen, Mikon, kanssa. Siinä tulee sitten mielenkiintoisia juttuja tapahtumaan, Anna-Liisa tappoi oman äpärän lapsensa tuossa kirjassa.

EDIT Pieniä korjauksia...

ToughGrip sanoi:
Samaa mieltä. Jos et edes paria noista ole lukenut aikaisemmin niin nyt olisi aika paikata aukko sivistyksessä. Noista TPTA-trilogia on Sinuhen kanssa ehdottomia teoksia, eivät tosin lyhyimpiä.

Dragonin mielestä pohjantähden 1. osa on nopeasti luettavaa, mutta siinä piilee kaksiteräinen miekka. Pääset hetkeksi pälkähästä, mutta myöhemmin sun on pakko lukea sarjan seuraavatkin osat :) Top 5 suomalaista kirjallisuutta!

Juuri näin kävi mullekin lukiossa. Ensimmäisen osan luettuani oli pakko lukea kaksi muutakin osaa. Erittäin mielenkiintoista, mukaansa tempaavaa luettavaa. Kuuluu ehdotomasti yleissivistykseen. "Alussa oli suo, kuokka ja Jussi..."

[ToughGrip= "TPTA-trilogia ... Top 5 suomalaista kirjallisuutta!"[/QUOTE]

Aivan loistavaa kamaa. Kaikkien sokeasti talousliberalismia ihailevien ja kaikkea vasemmistolaisuudesta lähtevää vihaavien tulisi tutustua. Moni saisi hieman perspektiiviä siihe, millaisia asioita esim. niin usein parjattu työväenliike on Suomessa saanut aikaiseksi.

Tätä mielipidettä ei sinänsä pidä ottaa puhtaana poliittisena kannanottona. Kommunismi ei näköjään toimi, mutta vasemmistolainen ajattelu on tuonut maailmaan paljon oikeudenmukaisuuttakin.

Itse olen muuten lukenut myös Kalle Päätalon Iijoki-sarjan (lukuunottamatta sota-aikaan sijoittuvia osia), joten multa ei ehkä lyhytpinnaisen kannatakaan lukuvinkkejä kysellä!

Eki88 sanoi:
Mistä löysit? Mun pitäs pitää paneelikeskustelu siitä huomiseks :D Vastaa jos tänään vielä tämän viestin näet :)
Et oo enää online, mutta täältä löytyy http://manybooks.net/pages/canthm11291129611296-8/0.html . Yllättäen hakusanalla "Työmiehen vaimo ebook" ;) .

Luin ton kirjan ja ei menny kauaa. Huomen vaan pitäs kirjottaa min. 4 sivunen essee. Muuten ois ollu hyvin aikaa mutta sattu just kutsunnat ja treenit huomiseks :D . Oisin viel joutunu kysymään vinkkejä paneelikeskustelua varten Crash-elokuvasta, mutta onneks sattu kutsunnat kohille :laiska: .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom