Autotuning Amiksiakin kiinnostaa vai hieno harrastus?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
"+1000HV napin painalluksella" Tuosta tuli mieleen että varmaan nitroja käytössä.
Ei kai katuautossa sentään nitroa? Ilmeisesti ilokaasua tässä haetaan? Vai meinasitko tosiaan että nitrometaanilla päästeltäisiin pitkin kylänraittia? Se voisikin jo olla melko mielenkiintoista touhua, huoltoväli saattaisi mennä jo harmittavankin lyhyeksi. Mutta olis siinä voimaakin varmaan vähän eri tavalla kuin mitä nyt lupaillaan.

Ja mites powder, olisko sulla niitä vinkkejä heittää?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eiköhän sillä "napilla" säädetä maksimi ahtopainetta. Normiajossa venttiiliaukeaa vaikka 0.5bar paineessa ja ylimääräiset suhisee pellolle sitten toinen säätö vaikka 2.5bar niin johan työntää. Tällöin motti kestää pidemmälle kuin sen 500km ja tarvittaessa saa ne tehotkin käyttöön.
 
Eiköhän sillä "napilla" säädetä maksimi ahtopainetta. Normiajossa venttiiliaukeaa vaikka 0.5bar paineessa ja ylimääräiset suhisee pellolle sitten toinen säätö vaikka 2.5bar niin johan työntää. Tällöin motti kestää pidemmälle kuin sen 500km ja tarvittaessa saa ne tehotkin käyttöön.

Sinä käytät saatanasti aikaa ja rahaa, että se motti ja voimansiirto kestää edes kokeilla miten se 1000 hv työntää. Kaikki bensapumpusta vetoakseleihin asti taitaa mennä vaihtoon tai modattavaksi.
 
Ei kai katuautossa sentään nitroa? Ilmeisesti ilokaasua tässä haetaan? Vai meinasitko tosiaan että nitrometaanilla päästeltäisiin pitkin kylänraittia? Se voisikin jo olla melko mielenkiintoista touhua, huoltoväli saattaisi mennä jo harmittavankin lyhyeksi. Mutta olis siinä voimaakin varmaan vähän eri tavalla kuin mitä nyt lupaillaan.

Ja mites powder, olisko sulla niitä vinkkejä heittää?

Ilokaasujahan minä hain, mutta väsyneenä ei kannattaisi mitään kirjoitella. Tästä syystä saakin näppiksen näpyttely jäädä ja painun pehkuihin.
 
Onko tuon tuningin perimäinen tarkoitus tehdä autosta sellainen, että sillä ei voi enää liikkua?

"Kuljettaja joutui pulaan Helsingin Kampissa, kun auton pohja juuttui kiinni katukivetykseen varhain torstaina. Vartti.fi:lle kuvan lähettäneen silminnäkijän mukaan näytti siltä, että kyseessä olisi ollut pohjastaan madallettu niin sanottu tuning-auto.

- Siinä neljän pintaan aamuyöllä auto jysähti siihen kiinni, lähistöllä työskennellyt mies kertoo.

- Siinä on tosi korkea kynnys, jonne on pistetty betoniporsaita, kun siinä kohtaa eivät saa ajaa kuin taksit ja bussit.

Kuski yritti pitkään siirtää autoaan ja sai poliisitkin avukseen. Lopulta paikalle oli pakko tilata hinausauto, joka noukki kulkuneuvon pois tieltä noin kello puoli kuuden aikaan aamulla. Varhaisesta ajankohdasta johtuen pulmatilanne ei ehtinyt häiritä muuta liikennettä."


http://www.vartti.fi/artikkeli/997816a2-43b6-4ed3-ba22-f3378574a7bc

ja tätä juttua ennen oli uutinen jossa raukka kansanedustaja porschensa kera jäänythidaste töyssyyn kiinni :)
auton matala olemus siis sallitaan vain jos on paljon rahaa ja kalliissa autossa on oletuksena sen verran matala alusta ettei sillä voi ajaa suomen
monttusilla kiikkuteillä? :)
siksi vain mainitsin kun tämä thyyniink painotteinen lähestyminen juuri tähän auton madaltamiseen.
monet autot näyttää tehdasvakiona oikein hyvältä kun niitä maltillisesti madaltaa.

valitettavasti tuning -sana käsittelee myös niitä kaikkia urpoja jotka eivät ehkä osaa mitän tyylikästä rakentaa, ja ajavat ne pohjamaaliaurat
teinix bemujen keulilla lippalakki vinossa menemään tuola ilman äänenvaimentimia :)
 
Jaa tännekin unohtu vastata ja oikein yritetty vielä vittuilla että mä olisin jäätynyt. Siis sitä mä hain takaa mitä tossa edellä oli jo sanottukkin että ahdot on käytetty äkkiseltään einyt ehkä ihan kympissä mutta kumminkin korkealla, ja sissot siinä on tehot lapulla vaikka letkut ei kestäkkään ehjänä semmosia polleja kovin montaa kilometriä. Ja tuplaturbo niin käyrässä näyttääkin vielä suht "normaalilta" nuo tehot. En nyt ole enää ilmotusta kattonu mutta totta joku jo heitti läppää että ilokaasulla olis osuutta. Eli napilla joko ahtoja nostetaan tai kaasut tulee mukaan, oli kummin tahansa, niintehot on joka tapauksessa määritelty ei kilometriä pidemmälle matkalle.
 
Ja tuplaturbo niin käyrässä näyttääkin vielä suht "normaalilta" nuo tehot.
Tää alkaa olla oikeasti jo hauskaa, kiitos kun jaksat piristää päivää kommenteillasi. Viitsisitkö tuota kohtaa taas vähän valaista, miten tuplafööneillä käyrä näyttää normaalimmalta kuin yhdellä puhaltimella? Ja mistä käyrästä on edes kyse, ainakaan tossa ilmoituksessa ei ole ensimmäistäkään esillä? Ja aika normaali käytäntö on että penkissä vedetään lappu vähän kovemmalla paineella kuin millä päivittäin ajetaan, ei se sen kummempaa kikkailua ole. Tai sen koommin hassuhappikaan, ihan samoja hevosvoimia senkin avulla saadaan.

Vähän alkaa jo saada huvittavia piirteitä toi koneen läjässäpysymisenkin veikkailu, ihan oikeastiko joku noin vihaisen laitteen ostaa ajaakseen sillä kilometritolkulla kaasu pohjassa? Tuskin se kenellekään tulee yllätyksenä, että yli 300hp/litra moottori alkaa olemaan jo melko rajoilla, tuskin luotettavuudessa kannattaa siihen vakiopenariin verrata. Mutta haluaisin kuitenkin nähdä kun joku tommoisella laitteella tuuttais sen kymmenen kilsaa lusikka lattiassa. Saattaisi jossain vaiheessa matkaa olla hytti täynnä käsiä.

vaikka letkut ei kestäkkään ehjänä
Kai toi oli kielikuva, olihan?
 
Tää alkaa olla oikeasti jo hauskaa, kiitos kun jaksat piristää päivää kommenteillasi. Viitsisitkö tuota kohtaa taas vähän valaista, miten tuplafööneillä käyrä näyttää normaalimmalta kuin yhdellä puhaltimella? Ja mistä käyrästä on edes kyse, ainakaan tossa ilmoituksessa ei ole ensimmäistäkään esillä? Ja aika normaali käytäntö on että penkissä vedetään lappu vähän kovemmalla paineella kuin millä päivittäin ajetaan, ei se sen kummempaa kikkailua ole. Tai sen koommin hassuhappikaan, ihan samoja hevosvoimia senkin avulla saadaan.

Vähän alkaa jo saada huvittavia piirteitä toi koneen läjässäpysymisenkin veikkailu, ihan oikeastiko joku noin vihaisen laitteen ostaa ajaakseen sillä kilometritolkulla kaasu pohjassa? Tuskin se kenellekään tulee yllätyksenä, että yli 300hp/litra moottori alkaa olemaan jo melko rajoilla, tuskin luotettavuudessa kannattaa siihen vakiopenariin verrata. Mutta haluaisin kuitenkin nähdä kun joku tommoisella laitteella tuuttais sen kymmenen kilsaa lusikka lattiassa. Saattaisi jossain vaiheessa matkaa olla hytti täynnä käsiä.


Kai toi oli kielikuva, olihan?

No sen käsityksen minkä mä olen saanut, en nyt tietenkään ole mistään asiaa opiskellut mutta tuplaturbon tarkoitus on nimen omaan pienemmän turbon hoitaa homma alkuun ja kun siitä loppuu puhti niin isompi onkin jo messissä. Eli kyllä mä veikkaan että se siinä lapussakin näkyy siistinä käyränä läpi kiekkojen.

Ja en ole myöskään autoja penkitellyt joten en tiedä onko käytäntö lyödä nupit kaakkoon niillä paineilla joilla vehkeet kestää minuutin?

Ja kyllä mä tunnen rahakkaampaa jengiä jotka ostelee rsnelosia eikä aja niillä päivääkään ennen kuin siihen on vähintään lämästy lastu ja putkisto ja muuta pientä. Eli käyttöteho on se joka määrää.

Kiva jos mä voin sua piristää. Muakin piristää sun asenne, autotietäjien ylijumala.

helpota mun elämää ja korjaa jos olen väärässä. Tyhmäkin osaa kysellä mutta viisas osaa korjata.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyseinen auto muuten soi ihan saatanasti, mitä on messuilla tullut vieressä seisoskeltua. Tehoista en sitten tiedä millä on saatu :)
 
No sen käsityksen minkä mä olen saanut, en nyt tietenkään ole mistään asiaa opiskellut mutta tuplaturbon tarkoitus on nimen omaan pienemmän turbon hoitaa homma alkuun ja kun siitä loppuu puhti niin isompi onkin jo messissä. Eli kyllä mä veikkaan että se siinä lapussakin näkyy siistinä käyränä läpi kiekkojen.
Niin, compound-setuppi toimii juuri noin kuin kuvailit. Tossa autossa taas näyttäisi olevan parallel-setti, joka ei merkittävästi eroa yhdestä isommasta hyrrästä.

Ja en ole myöskään autoja penkitellyt joten en tiedä onko käytäntö lyödä nupit kaakkoon niillä paineilla joilla vehkeet kestää minuutin?

Ja kyllä mä tunnen rahakkaampaa jengiä jotka ostelee rsnelosia eikä aja niillä päivääkään ennen kuin siihen on vähintään lämästy lastu ja putkisto ja muuta pientä. Eli käyttöteho on se joka määrää.
Tosta olen ihan samaa mieltä, käytettävissä oleva teho määrää. Mutta kovin yleistä tuntuu olevan että ihan kaikkein kiukkuisemmat laitteet on vähän rauhallisemmissa säädöissä kadulla, stripille taas kaivetaan lisää löylyä. Johtuu ehkä siitäkin että ton tehoinen auto saattaa olla jo melko jännä ajettava, todennäköisesti sutii kaavion läpi. Ja mä en tunne kuin persaukisia.
Kiva jos mä voin sua piristää. Muakin piristää sun asenne, autotietäjien ylijumala.

helpota mun elämää ja korjaa jos olen väärässä. Tyhmäkin osaa kysellä mutta viisas osaa korjata.
En itseäni kutsuisi ihan ylijumalaksi, mutta näki selvästi että sulla ei oikein ole mitään käsitystä asiasta josta huutelet, niin oli pakko sanoa jotakin vastaan. Ja mites toi boldattu kohta, onko semmoinen ihminen tyhmä vai viisas kun kovin suureen ääneen huutelee asiasta josta ei juuri mitään tiedä? Itsekään en monistakaan asioista ymmärrä hölkäsen pöläystä, niistä asioista pidän turpani kiinni. Näistä föönihommista ymmärrän perusteet jotenkin.
 
Niin, compound-setuppi toimii juuri noin kuin kuvailit. Tossa autossa taas näyttäisi olevan parallel-setti, joka ei merkittävästi eroa yhdestä isommasta hyrrästä.


Tosta olen ihan samaa mieltä, käytettävissä oleva teho määrää. Mutta kovin yleistä tuntuu olevan että ihan kaikkein kiukkuisemmat laitteet on vähän rauhallisemmissa säädöissä kadulla, stripille taas kaivetaan lisää löylyä. Johtuu ehkä siitäkin että ton tehoinen auto saattaa olla jo melko jännä ajettava, todennäköisesti sutii kaavion läpi. Ja mä en tunne kuin persaukisia.

En itseäni kutsuisi ihan ylijumalaksi, mutta näki selvästi että sulla ei oikein ole mitään käsitystä asiasta josta huutelet, niin oli pakko sanoa jotakin vastaan. Ja mites toi boldattu kohta, onko semmoinen ihminen tyhmä vai viisas kun kovin suureen ääneen huutelee asiasta josta ei juuri mitään tiedä? Itsekään en monistakaan asioista ymmärrä hölkäsen pöläystä, niistä asioista pidän turpani kiinni. Näistä föönihommista ymmärrän perusteet jotenkin.

No joo sori etten tienny counpounteista ja paratrelleista ja menin huutelemaan. En ota enää kantaa tän ketjun asioihin.
 
Niin, compound-setuppi toimii juuri noin kuin kuvailit. Tossa autossa taas näyttäisi olevan parallel-setti, joka ei merkittävästi eroa yhdestä isommasta hyrrästä.
Elikkä onko compound:issa pienempi turbo joka ahtaa isompaa turboa ja näin saadaan isoja ahtoja? Parallel:issa taas kaksi saman kokoista rinnan ahdot samoissa mitä yhdelläkin turbolla?


Ja topicciin. Tänään näin taas niin hirveät tribaali tarrat jossakin rellussa että oksennus kävi kurkistamassa suussa. Monesti näkee ihan siististi ja hillitysti laitetun auton jossa aivan hirveät tribaali tarrat kyljissä. Ei näin.
 
Elikkä onko compound:issa pienempi turbo joka ahtaa isompaa turboa ja näin saadaan isoja ahtoja? Parallel:issa taas kaksi saman kokoista rinnan ahdot samoissa mitä yhdelläkin turbolla?
Itseasiassa iso ahtaa pientä, eli ilma menee järjestyksessä iso kompressori -> pieni kompressori -> moottori. Pakokaasu taasen pieni turbiini -> iso turbiini -> downpipe. Missään tehdastekoisessa autossa tosin ei taida ihan puhdasta compound-settiä olla, vaan niissä ilma ohjataan jos jonkinnäköisillä läpillä niin että kumpikin ahdin toimii yksinään, eikä siis ahdeta kahdessa vaiheessa. Parallel on juurikin niin kuin sanoit.
 
Zone-sarja -42%
http://areena.yle.fi/video/605227

En tiedä kuuluuko varsinaisesti tänne mutta kertoisiko joku mikä tuossa ympyrän ajamisessa on ideana? Herättää kyllä myötähäpeän tunteen kun poikien ilta koostuu huoltoaseman ja mcdonaldsin välin edes takasin ajamisesta energyn tahtiin :jahas:
Noo kukin tavallaan. Eri ihmisiä kiinnostaa eri asiat. Mikäs siinä kavereiden kanssa ajellessa, jos ei satu olemaan mitään tärkeämpää tekemistä.

Tossa videopätkässä oli kyllä vähän yleistystä taas. Ei se kruisailu mitään jatkuvaa kaahausta ole. Kruisailla voi kyllä ihan nätistikin niin kuin suurinosa yleensä tekeekin. :rolleyes:
 
FAB Design'in käsittelyssä tälläkertaa Panamera :urjo:

d458c27539.jpg


05e7100c07.jpg


ee4ba02c79.jpg
 
Tänään huomasin liikennevaloissa viereen pysähtyneen tuunatun Alfa Romeon jossa kuski katsoi samalla leffaa. Mukavasti menee aika noin ajellessa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom