autotietoiset auttakaa...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja masa00
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
41
elikkä nyt on semmonen ongelma että pitäis ostaa kesärenkaat ja tarjouksia on otettu eri liikkeistä vastaan.hinnat vaan on päätähuimaavia köyhälle ihmiselle! :) autoni on seat ibiza, vanteet löytyy ja kokoa 17 tuumaa. eli hakusessa on 205/40 r17 koko joka on aiemmin pyörinyt alla, mutta nyt olisi tarjolla 215/40 r17 kokoa ja halvalla!! ongelmana on nyt vaan se että mahtuuko nämä 215mm leveät pyörimään autoni alla tai lähinnä kääntyykö rengas maksimit?
madallusta on noin 40mm. auttakaa nyt autotietoiset mua!kiitos jo etukäteen! :kippis1:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No, kyllähän tuon pitäisi mahtua jos sulla ei toleranssit ole nykyisillä renkailla todella pienet, tuo 215/40R17 -rengas on 10mm leveämpi, ja ja n. 4mm korkeampi. Vanteiden offset vaikuttaa varmasti enemmän tuohon sopivuuteen kuin tuo minimaalinen ero renkaan koossa.

no nyt ne renkaat sit varasin,viimeset neljä tuli mulle. lupasivat liikkeessä kokeilla sopiiko ne alle vai ei ja ei tarvii tietenkää ostaa jos ei mahdu.muutenkin ensimmäistä kertaa rengasliikkessä oli hyvä palvelu,ei tullut saarnaa siitä että miksi autoa pitää tolla tavalla madaltaa ja varmaa ihan hirveä ajettava(kuultu todella monta kertaa).

masa00 sanoi:
muutenkin ensimmäistä kertaa rengasliikkessä oli hyvä palvelu,ei tullut saarnaa siitä että miksi autoa pitää tolla tavalla madaltaa ja varmaa ihan hirveä ajettava(kuultu todella monta kertaa).

:offtopic: Minäkin avon kanssa kuullut samat moneen kertaan.. :jahas: Mut tuo madallushan on jo ulkonäkökysymys. Ja ajettavuus paranee.. Mut makuasiahan tämä on.
Välillä kyllä ns. syö miestä, kun pitää tarkkaan miettiä,et uskaltaiskohan ajaa katukiveyksen yli vai ei, tai ottaako pohja kiinni, jos ajan tuosta jne. :jahas:

Eleonoora sanoi:
:offtopic: Minäkin avon kanssa kuullut samat moneen kertaan.. :jahas: Mut tuo madallushan on jo ulkonäkökysymys. Ja ajettavuus paranee.. Mut makuasiahan tämä on.
Välillä kyllä ns. syö miestä, kun pitää tarkkaan miettiä,et uskaltaiskohan ajaa katukiveyksen yli vai ei, tai ottaako pohja kiinni, jos ajan tuosta jne. :jahas:

Henk. koht. olen sitä mieltä, että jos noin on varottava kiveyksien reunoja, on auto jo liian matala. Kyllä toi mun peltilehmä -40mm madalluksella vielä normaalissa liikennetilanteissa menee mistä vaan yli. Talvella tosin joskus täytyy ottaa varovasti kun se puskurin reuna on jo aika alhaalla. Ei tosin vielä ole raapinut..... :rolleyes:

Zone-sarja -42%
azzyyr sanoi:
Henk. koht. olen sitä mieltä, että jos noin on varottava kiveyksien reunoja, on auto jo liian matala. Kyllä toi mun peltilehmä -40mm madalluksella vielä normaalissa liikennetilanteissa menee mistä vaan yli. Talvella tosin joskus täytyy ottaa varovasti kun se puskurin reuna on jo aika alhaalla. Ei tosin vielä ole raapinut..... :rolleyes:

No eipä sitä nyt kesällä niin tarvitse joka paikassa miettiäkään.. Mut silloin tällöin tulee eteen niitäkin tilanteita, kun pitää miettiä. Talvella tuntuu, että saa miettiä kyllä vähän väliä, et mistähän sitä ajais.. Onneksi ei olla vielä saatu puskuria halki tai mtn. Ja todella toivon, että jos jotain jonain päivänä hajoaa, niin se on mies, joka on silloin ratissa, enkä minä. Mies se halus sitä autoa madaltaakin (40mm meilläkin).. Mut pakko myöntää, että on se auto madallettuna vaan niin pirun hyvän näköinen.. :haart:
Jälleen menin :offtopic: ..

noi niin nyt on sit uudet nakit alla ja hyvin kääntyy ja pyörii.tosin korkeutta tuli vähän ainakin eteen lisää...mietin että pitäisköhän tässä alkaa ostelee uutta alustasarjaa....säädettävää tekis mieli. joo samoilla linjoilla mennään Eleonooran kanssa...täytyyhän se auto vähän madallettu olla jo ihan ulkonäönkin vuoksi. mutta loppujenlopuksi jokainenhan itse tekee autolleen mitä tekee...

masa00 sanoi:
noi niin nyt on sit uudet nakit alla ja hyvin kääntyy ja pyörii.tosin korkeutta tuli vähän ainakin eteen lisää...mietin että pitäisköhän tässä alkaa ostelee uutta alustasarjaa....säädettävää tekis mieli. joo samoilla linjoilla mennään Eleonooran kanssa...täytyyhän se auto vähän madallettu olla jo ihan ulkonäönkin vuoksi. mutta loppujenlopuksi jokainenhan itse tekee autolleen mitä tekee...

Osta vaan saadettävät, jos ylimääräistä rahaa riittää! :D Jotenkin mulle on jäänyt sellainen muistikuva, että säädettävä alustasarja olis melko paljonkin kalliimpi. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Hyvä, jos sait hyvät nakit ja olet tyytyväinen. :thumbs: Eiköhän se pääasia ole, että mahtuvat hyvin pyörimään. Me ostettiin uudet kumit kans ja kävi sit sillai, et keula putos vähän entisestään.. Talvella kun on vähän korkeammat kumit.. Ja meillä tuotti ongelmia se, että etupäätä on pudotettu ja takapäätä ei (avo halus ehdottomasti tuollaisen madalluksen.. "peppu pystyssä asento on paras.."). Ostapa siinä sit sopivia renkaita, kun se, mikä on edestä hyvä, on takana pienen näköinen. Ja mikä olis takana hyvä, olis edessä liian iso. :wall: Oli siis renkaiden osto vaihteex hankalaa..

joo kyllähän toi säädettävä paketti on kallis...600 eurosta ylöspäin.mut on sillä toisaalta myös hyvät puolensa, esim talvella voi vähän nostaa autoa ettei tarvii lumia aurata ja taas kesällä nuollaan asvalttia....mikä auto teillä eleonoora on?eiks lähe auto puskemaan mutkissa kun keula on alempana kuin perse,ainakin mun vanhassa 306 peugeotissa kävi näin kun oli tuo "peppu pystyssä asento".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom