- Liittynyt
- 7.5.2002
- Viestejä
- 522
- Ikä
- 39
Subin palaminen johtuu pääosin juuri tuosta signaalin leikkautumisesta, ja täten kelalle menee enemmän sähköistä tehoa. Myös korkeat taajuudet ja puhekelan liikkumisen väheneminen edesauttavat palamista. Tämä kaikki johtuu signaalin leikkautumisesta ja leikkautuessa syntyy myös säröä.
Ja sitten vahvistimen siltaamisesta. Tarkistin juuri tuossa hyllyssä olevista kolmesta eri autovahvaimesta, niin toisen kanavan plussa ja toisen miinus kytketään. Nämä siis AB ja D -luokan päätteitä. Tuonhan voi päätellä kun miettii, miten trankkuparit ovat kytketty vahvistimessa.
Edit:
Ja sitten tehonkesto ei juurikaan kerro paineesta mitään, tärkein asia on Kotelo ja sitten tulee herkkyys yms. Ja tehonkesto ei ole lähellekkään suoraan verrannollinen paineeseen. Muistakaa: Tehon tuplaaminen nostaa vain 3dB painetta, tuo on loppupelistä aika vähän...
Ja sitten vahvistimen siltaamisesta. Tarkistin juuri tuossa hyllyssä olevista kolmesta eri autovahvaimesta, niin toisen kanavan plussa ja toisen miinus kytketään. Nämä siis AB ja D -luokan päätteitä. Tuonhan voi päätellä kun miettii, miten trankkuparit ovat kytketty vahvistimessa.
Edit:
Ja sitten tehonkesto ei juurikaan kerro paineesta mitään, tärkein asia on Kotelo ja sitten tulee herkkyys yms. Ja tehonkesto ei ole lähellekkään suoraan verrannollinen paineeseen. Muistakaa: Tehon tuplaaminen nostaa vain 3dB painetta, tuo on loppupelistä aika vähän...