Autosubbari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marek
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
neutraali sanoi:
Missä mielessä se on paska? Äänenpaineen tuotossa aivan samanlainen tai itse asiassa parempi kuin stroker. Soundiltaan spl ei mikään häävi ole.

Minä en vaan tykkää sen soinnista. itsellä Velocityn v-spl 15 enkä tykkää senkään lärpätyksestä kun ei soita kaikkia taajuuksia vähän niinkun ei soita tuo splläkään mutta enemmän painetta taitaa tää velocity potkia?.
Oli vaan pakko vähän haukkua spl:lää kun yhden subbarin poltin enkä saanu takuuseen uutta niin siitä lähtien kaikki spl:lät on ollu TÄYSIÄ PASKOJA :D

ilkka_83_ sanoi:
Minä en vaan tykkää sen soinnista. itsellä Velocityn v-spl 15 enkä tykkää senkään lärpätyksestä kun ei soita kaikkia taajuuksia vähän niinkun ei soita tuo splläkään mutta enemmän painetta taitaa tää velocity potkia?.
Oli vaan pakko vähän haukkua spl:lää kun yhden subbarin poltin enkä saanu takuuseen uutta niin siitä lähtien kaikki spl:lät on ollu TÄYSIÄ PASKOJA :D

Toi on taas ihan kotelo kysymys että kumpi soi paremmin ja tietysti että miten laitteet on säädetty! Laadukkaat laitteetkin saa soimaan päin vittua jos säädöt on ihan metsässä!

btw. itellä kontissa potkii CDT Audion Ms-80 eli 8" basso 9litran kotelossa ja johan rokkaa!!!

nevahood sanoi:
mikähän paikka suomessa korjaa kaiutinelementtejä? itselläni pitkään säilytyksessä olleen strokerin puhekela rahisee (paskaa välissä, ei palanut) ja pitäisi huollossa käyttää. magneetti on pulteilla kasattu mutta en viitsi itte 20kg magneettia alkaa säätämään kun toi puhekela menee saletti kasaan.

Tää topicci tulikin kuin tilauksesta. Mulla on tossa lattialla lojunut jo kesästä asti cervin wegan vegaline 12 tuumanen subbarii kotelossa. Tossa mun subissa on kanssa joku vika minkä kaveri huomas. Eli kun painaa elementtiä keskeltä sisäänpäin niin kuuluu "rahinaa", tämä ei vissiin ole normaalia? Ainekaan en muista että siitä ois ennen tollasta ääntä kuulunu. Subi ei soinutkaan kaverin mielestä puhtaasti ja jätti sen ostamatta. Itse luukutin tota subia varmaankin turhan pienellä vahvistimella (1x300w), kun tehonkesto oli muistaakseni subille 400w RMS.

Eli joku puhu täällä kelan palamisesta toinen jostain paskasta välissä ym..mikäköhän siellä on paskana?

Eli onko toivo jo menetetty vai voiko tota kokeilla korjata kotikonstein?

Kparta sanoi:
Tää topicci tulikin kuin tilauksesta. Mulla on tossa lattialla lojunut jo kesästä asti cervin wegan vegaline 12 tuumanen subbarii kotelossa. Tossa mun subissa on kanssa joku vika minkä kaveri huomas. Eli kun painaa elementtiä keskeltä sisäänpäin niin kuuluu "rahinaa", tämä ei vissiin ole normaalia? Ainekaan en muista että siitä ois ennen tollasta ääntä kuulunu. Subi ei soinutkaan kaverin mielestä puhtaasti ja jätti sen ostamatta. Itse luukutin tota subia varmaankin turhan pienellä vahvistimella (1x300w), kun tehonkesto oli muistaakseni subille 400w RMS.

Eli joku puhu täällä kelan palamisesta toinen jostain paskasta välissä ym..mikäköhän siellä on paskana?

Eli onko toivo jo menetetty vai voiko tota kokeilla korjata kotikonstein?

Jep, itsellä oli aikoinaan sama Cervin Wegan vegaline 12" ja sama vika.
Eli kun painaa elementtiä keskeltä sisäänpäin niin kuuluu "rahinaa" ja subi ei myöskään soinut enään puhtaasti.
Vein sen Hifi-Klubille ja leikkasivat siellä kalvon auki, puhekela (vai mikä nyt onkaan) ei ollut aivan keskellä vaan otti elementtiä työnnettäessä sisäänpäin kiinni yhteen reunaan, eli kela ei ollut aivan keskellä. Takuuseen meni ja sain uuden subin. Eli en usko, että subia pystyy korjaamaan.

Vegalineissä oli joku ripustushomma rasitteena muistaakseni. Syyttivät muinoin perinteisesti asiakkaita. Eli vanhan maahatuojan aikana.

Subien äänenlaadusta ollaan montaa mieltä. Esim nuo Strokerit on ison rapakon takana äänenlaatusubbarin maineessa. Suomessa midbasson.

Autostudiot oli joskus tosi kovassa huudossa, joskus Jensenit. Piti olla Jensenin kaiuttimet ja Alpinen mankka. Eli näitä merkkihysterioita on ennenkin ollut.

VelttoV sanoi:
Autostudiot oli joskus tosi kovassa huudossa, joskus Jensenit. Piti olla Jensenin kaiuttimet ja Alpinen mankka. Eli näitä merkkihysterioita on ennenkin ollut.

Tosta Jensenistä tuli mieleen, että Jensen jw15 on hinta-laatu suhteeltaan aivan helvetin hyvä subbari. Sellanen halpishan se on, hintaa oli joskus markka-aikaan 350mk. Ja elementtihän on 15". Soi melko kovaa ja suht matalalta, eikä äänenlaatukaan maailman paskin ole. Hintaansa nähden hyvä ostos.

VelttoV sanoi:
Subien äänenlaadusta ollaan montaa mieltä. Esim nuo Strokerit on ison rapakon takana äänenlaatusubbarin maineessa. Suomessa midbasson.
.
Höpö höpö, suomessa strokeria käytettiin lähes ainoastaan äänenpaine mielessä, tuli aikoinaan aika paljon kierrettyä kisoja katselemassa ja strokerit jylläs nimenomaan paine kisoissa.

neutraali sanoi:
Höpö höpö, suomessa strokeria käytettiin lähes ainoastaan äänenpaine mielessä, tuli aikoinaan aika paljon kierrettyä kisoja katselemassa ja strokerit jylläs nimenomaan paine kisoissa.

Juurikin näin.

neutraali sanoi:

No eikös se ole sama asia?

Puhuin äänenlaadusta. Mitä painekisat liittyy tähän?

Et sitten ole muka kuullut sanontaa "strokeri on iso keskiääni", tai "-midbasso"?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
unreal sanoi:
Jep, itsellä oli aikoinaan sama Cervin Wegan vegaline 12" ja sama vika.
Eli kun painaa elementtiä keskeltä sisäänpäin niin kuuluu "rahinaa" ja subi ei myöskään soinut enään puhtaasti.
Vein sen Hifi-Klubille ja leikkasivat siellä kalvon auki, puhekela (vai mikä nyt onkaan) ei ollut aivan keskellä vaan otti elementtiä työnnettäessä sisäänpäin kiinni yhteen reunaan, eli kela ei ollut aivan keskellä. Takuuseen meni ja sain uuden subin. Eli en usko, että subia pystyy korjaamaan.

Jep. Ostin kanssa hifi-klubilta. Toi elementti on jo 3v vanha(takuu ei vissiin ollukku vuoden?!). Se on ollut viimesen vuoden pois käytöstä ton "rahinan" takia. Mutta jos kyseessä on siis mallikohtainen valmistusvirhe niinkuin joku tossa sano niin eikös silloin pitäs saada korvauksia tosta? Nokia korvas(vaikka takuu oli mennyt) joskus mulle uuden näytön kun 8110:ssa oli näyttö viat kaikissa(vai oliko 8210 no ihan sama).

Missäs se hifi-klubi nykyään sijaitsee kun en löytäny googgelilla kotisivuja?

VelttoV sanoi:
No eikös se ole sama asia?

Puhuin äänenlaadusta. Mitä painekisat liittyy tähän?

Et sitten ole muka kuullut sanontaa "strokeri on iso keskiääni", tai "-midbasso"?
Stroker on basso ei todellakaan mikään mid basso/"iso"keskiääni ja äänenlaadusta ja strokerista ei voi mielestäni edes samassa lauseessa puhua Painekisat liittyy siten tähän että strokerit jylläs nimenomaan niissä eikä missään äänenlaatu autoissa eli niin sanotuissa "hifi" autoissa. Muistaakseni pienin stroker oli 12"(en tosin muista aivan varmasti) joten kyllä se turhan iso on mielestäni mid-bassona käytettäväksi :)
Kparta sanoi:
Missäs se hifi-klubi nykyään sijaitsee kun en löytäny googgelilla kotisivuja?
Liekkö kokoketju suomessa lopetettu, oulusta se ainakin lähti pois ja hyvä niin, tuote valikoima pieni ja hinnat pilvissä. Myyjätkin aikoinaan pahoittelivat kun eivät voineet kuin tiettyjä(kalliita) merkkejä ottamaan myyntiin koska kuuluvat kyseiseen ketjuun.

Strokerihan oli alunperin kehitelty bassoksi ja alakeskiääneksi PA-kaappeihin torvien jatkoksi. Subbarit oli erikseen.

Nämä ovat kyllä eri mallisarjaa, mitä autoon tarkoitetut. Silti hifipiireissä saivat ison keskiäänen lempinimen.

Jenkeissä siis ainakin tietyt piirit pitävät strokeria juuri äänenlaatusubina. Suomessa ei. Tätä tarkoitin.

Hifiklubi lopetti toimintansa Suomessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom