Autopoppia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Kertokaapa miten se vahvistimen gain/level oikein säädetään? Olen ainaki kuullu, että ensin pistetään kaikki soittimen säädöt nollille ja volyymi niin isolle että ääni ei enää säröydy ja sitten aletaan säätää sitä leveliä isommaks niin kauan että alkaa ääni säröytyä. Mutta eikö ne säädöt sitten kumminki muutu, kun sitä soitinta ruvetaan sen jälkeen säätämään?

Mun muistaakseni gain pitää taas laittaa niin pienelle, että elementit ei hajoo, vaikka laittaisi soittimen täysille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun muistaakseni gain pitää taas laittaa niin pienelle, että elementit ei hajoo, vaikka laittaisi soittimen täysille.
Gain on sen vahvistimen sisääntuloherkkyys. Eli sen säätö riippuu siitä paljonko se soittimen linjaulostulo mahtaa antaa. Käytännössä siis jos väännät gainit kaakkoon, vahvistin antaa täydet tehot jo aikaisemmassa vaiheessa. Jos taas gain on liian pienellä, saattaa käydä niin, ettei vahvistimesta täysiä tehoja edes saada pihalle.

Eli olet siinä mielessä oikeilla jäljillä, että sillä voidaan estää signaalin leikkautuminen joka hajottaa elementit, kunhan se säädetään niin pienelle, että signaali ei leikkaudu vaikka luukutetaan miten kovaa.

Eli olet siinä mielessä oikeilla jäljillä, että sillä voidaan estää signaalin leikkautuminen joka hajottaa elementit, kunhan se säädetään niin pienelle, että signaali ei leikkaudu vaikka luukutetaan miten kovaa.[/QUOTE]

..Juuri näin. Sitten kun maltetaan pitää sormet erossa niistä soittiminen loudneseista ja basson korostus namiskoista. Luulisi että kahdesta Hammerista lähtisi tarpeeksi ääntä. Muista sitten laittaa subsonic-suodin päälle,jos elementin ovat refleksilaatikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom